LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Afriqiyah Airlines
Re: Afriqiyah Airlines
Die had ik ook gelezen. Weet iemand wat BSP is?
Kennelijk moet je daar geld halen. De vraag is of er nog ergens iets te halen is.
Kennelijk moet je daar geld halen. De vraag is of er nog ergens iets te halen is.
zie: http://www.iata.org/ps/financial_servic ... index.aspx
Billing and Settlement Plan (BSP)
BSP is a system designed to facilitate and simplify the selling, reporting and remitting procedures of IATA Accredited Passenger Sales Agents, as well as improve financial control and cash flow for BSP Airlines.
A truly worldwide system: at the close of 2009, there were 86 BSPs, covering more than 160 countries and territories serving about 400 airlines, while gross sales processed amounted to USD 191 billion.
Benefits of a BSP
Simplification:
Agents issue one sales report and remit one amount to a central point.
Airlines receive one settlement covering all agents.
Simplifies and reduces work through the use of electronic ticketing on behalf of all BSP Airlines.
Agents’ sales are reported electronically.
Savings:
Less resources required for billing and collection.
Electronic distribution of billing reports, and generation of debit/credit memos (ADMs/ACMs) via BSPlink.
Enhanced Control:
Increased financial control thanks to centralization and grouping.
Consolidated document flow, permitting accelerated quality controls.
Overall process monitoring by a neutral body.
Participation in a BSP
Airlines:
Participation in a BSP is open to all airlines (IATA members and non-members) serving the country or area concerned.
IATA Accredited Agents:
All IATA Accredited Agents in the BSP country of operation are automatically eligible for participation in a BSP. When a new BSP commences operations in a country, all Agents are notified by IATA and invited to participate.
General Sales Agents (GSAs) and Airport Handling Agents (AHA):
GSAs and AHAs may participate in a BSP (in the same way as Accredited Agents), on nomination by the airline they represent, and subject to the airline entering into a standard agreement.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
BSPlink
IATA provides services for the settlement of financial transactions between travel agents and the airlines. This service consolidates the amounts owed by each agent and the amounts due to each airline and enables the settlement to be made through one single financial transfer for each participant.
BSP link is an innovative, internet-based system, which facilitates these interactions and exchanges of information between all participants in the Billing and Settlement Plan (BSP).
Easier and faster access to ticketing information, no longer do you have to wait for the distribution of paper outputs. All the information you need is available 24 hours a day in your office
Less filing, all the information you need is electronically stored
Reduced printing and mailing costs, transactions are conducted over the internet
Less opportunity for errors, automated processes reduce manual errors
Easy access to reference data, through electronic document search.
Overview of functionality
Easy-to-use functionality to administer ADM/ACM transactions
Instantaneous set-up and maintenance of ticketing authorities with immediate messages to CRS
On-line authorization of electronic refund application
ADM/ACM interface for airlines that already have their own system
Auto-completion of ADM/ACM transactions based on data from document enquiry
Electronic access to BSP reports and statistics
Communication links to allow airlines to communicate fare or other information to agents via upload by the BSP office
User level control of access levels
Secure FTP as alternative file transfer method
Who is it for
Agents, Agent Groups, Travel Agent
Airlines
CRSs, DPCs, BSPs
Third Parties
Accounts Revenue managers
Billing and Settlement Plan (BSP)
BSP is a system designed to facilitate and simplify the selling, reporting and remitting procedures of IATA Accredited Passenger Sales Agents, as well as improve financial control and cash flow for BSP Airlines.
A truly worldwide system: at the close of 2009, there were 86 BSPs, covering more than 160 countries and territories serving about 400 airlines, while gross sales processed amounted to USD 191 billion.
Benefits of a BSP
Simplification:
Agents issue one sales report and remit one amount to a central point.
Airlines receive one settlement covering all agents.
Simplifies and reduces work through the use of electronic ticketing on behalf of all BSP Airlines.
Agents’ sales are reported electronically.
Savings:
Less resources required for billing and collection.
Electronic distribution of billing reports, and generation of debit/credit memos (ADMs/ACMs) via BSPlink.
Enhanced Control:
Increased financial control thanks to centralization and grouping.
Consolidated document flow, permitting accelerated quality controls.
Overall process monitoring by a neutral body.
Participation in a BSP
Airlines:
Participation in a BSP is open to all airlines (IATA members and non-members) serving the country or area concerned.
IATA Accredited Agents:
All IATA Accredited Agents in the BSP country of operation are automatically eligible for participation in a BSP. When a new BSP commences operations in a country, all Agents are notified by IATA and invited to participate.
General Sales Agents (GSAs) and Airport Handling Agents (AHA):
GSAs and AHAs may participate in a BSP (in the same way as Accredited Agents), on nomination by the airline they represent, and subject to the airline entering into a standard agreement.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
BSPlink
IATA provides services for the settlement of financial transactions between travel agents and the airlines. This service consolidates the amounts owed by each agent and the amounts due to each airline and enables the settlement to be made through one single financial transfer for each participant.
BSP link is an innovative, internet-based system, which facilitates these interactions and exchanges of information between all participants in the Billing and Settlement Plan (BSP).
Easier and faster access to ticketing information, no longer do you have to wait for the distribution of paper outputs. All the information you need is available 24 hours a day in your office
Less filing, all the information you need is electronically stored
Reduced printing and mailing costs, transactions are conducted over the internet
Less opportunity for errors, automated processes reduce manual errors
Easy access to reference data, through electronic document search.
Overview of functionality
Easy-to-use functionality to administer ADM/ACM transactions
Instantaneous set-up and maintenance of ticketing authorities with immediate messages to CRS
On-line authorization of electronic refund application
ADM/ACM interface for airlines that already have their own system
Auto-completion of ADM/ACM transactions based on data from document enquiry
Electronic access to BSP reports and statistics
Communication links to allow airlines to communicate fare or other information to agents via upload by the BSP office
User level control of access levels
Secure FTP as alternative file transfer method
Who is it for
Agents, Agent Groups, Travel Agent
Airlines
CRSs, DPCs, BSPs
Third Parties
Accounts Revenue managers
-
Hallo iedereen.
Ik en drie vriendinnen hebben 4 tickets geboekt naar Johannesburg via Tripoli.
Ook geboekt via Afriqiah airlines, via de originele site van hun. Wij gingen een vrijwilligers project doen van 1 augustus t/m 1 september. Ik weet dat het nog even duurt maar we waren al ongerust. Ook geprobeerd een antwoord van afriqiah airlines te krijgen, maar steeds onduidelijker!! Daarom hebben wij maar als voorzorg een ander ticket geboekt via een andere vliegmaatschappij. Nu heb ik vandaag zowat alles en iedereen gebeld voo advies, maar er komt niets uit:
- reisverzekering keert niets uit i.v.m niet op reis zijn
- annuleringskosten zijn waarschijnlijk bijna 100 % omdat het een goedkoop ticket is
- anwb vewijst me naar de reisverzekering
- rechtsbijstand kan me ook niet verder helpen
Heel fijn dat we een tweede ticket hebben, maar nu moeten we nog dat geld van dat ander ticket terugkrijgen. Hebben jullie enig idee??
Ik en drie vriendinnen hebben 4 tickets geboekt naar Johannesburg via Tripoli.
Ook geboekt via Afriqiah airlines, via de originele site van hun. Wij gingen een vrijwilligers project doen van 1 augustus t/m 1 september. Ik weet dat het nog even duurt maar we waren al ongerust. Ook geprobeerd een antwoord van afriqiah airlines te krijgen, maar steeds onduidelijker!! Daarom hebben wij maar als voorzorg een ander ticket geboekt via een andere vliegmaatschappij. Nu heb ik vandaag zowat alles en iedereen gebeld voo advies, maar er komt niets uit:
- reisverzekering keert niets uit i.v.m niet op reis zijn
- annuleringskosten zijn waarschijnlijk bijna 100 % omdat het een goedkoop ticket is
- anwb vewijst me naar de reisverzekering
- rechtsbijstand kan me ook niet verder helpen
Heel fijn dat we een tweede ticket hebben, maar nu moeten we nog dat geld van dat ander ticket terugkrijgen. Hebben jullie enig idee??
voor zover bekend is Aegon de enige die zegt uit te keren gezien de omstandigheden in Libië. Verder is het gewoon afwachten en waarschijnlijk fluiten naar je geld. IATA is er mee bezig maar een kale kip kan je niet plukken, toch!
test
Laatst gewijzigd door serv op 14 apr 2011 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Dag Serv,
Waar loopt jouw rechtsbijstandverzekering. Ik heb namelijk volgens mij een gezinspolis.
Ik kreeg vandaag de volgende reactie van Govolo:
Geachte mevrouw/meneer,
Naar aanleiding van uw boeking berichten wij u als volgt.
Wij hebben er nog steeds geen bericht over van de luchtvaartmaatschappij en zijn bezig te achterhalen wat er precies aan de hand is en zodra wij procedures hebben ontvangen, zullen wij u informeren.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Afdeling Internet
GO VOLO
Wachten op Afriqiyah heeft volgens mij geen zin. Die gaan nergens op reageren.
Overigens heb ik wel een melding gedaan op de annuleringsverzekering, maar daar verwacht ik niet veel van. Ik vermoed dat ze de achterliggende oorzaak, een burgeroorlog aan zullen voeren.
Waar loopt jouw rechtsbijstandverzekering. Ik heb namelijk volgens mij een gezinspolis.
Ik kreeg vandaag de volgende reactie van Govolo:
Geachte mevrouw/meneer,
Wij hebben er nog steeds geen bericht over van de luchtvaartmaatschappij en zijn bezig te achterhalen wat er precies aan de hand is en zodra wij procedures hebben ontvangen, zullen wij u informeren.
Met vriendelijke groet,
Afdeling Internet
GO VOLO
Wachten op Afriqiyah heeft volgens mij geen zin. Die gaan nergens op reageren.
Overigens heb ik wel een melding gedaan op de annuleringsverzekering, maar daar verwacht ik niet veel van. Ik vermoed dat ze de achterliggende oorzaak, een burgeroorlog aan zullen voeren.
Laatst gewijzigd door Denniz op 05 apr 2011 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
test
Laatst gewijzigd door serv op 21 apr 2011 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.
test
Laatst gewijzigd door serv op 22 apr 2011 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Dag Serv,
Ik heb een melding gemaakt op mijn rechtsbijstand. Ben benieuwd wat ze gaan doen. Ik kreeg al te horen dat het moeilijk wordt.
Hebben ze de afkoop van 1 ticket aan jou bevestigd (mail of schriftelijk)?
Ben benieuwd wat IATA gaat doen.
Ik heb een melding gemaakt op mijn rechtsbijstand. Ben benieuwd wat ze gaan doen. Ik kreeg al te horen dat het moeilijk wordt.
Hebben ze de afkoop van 1 ticket aan jou bevestigd (mail of schriftelijk)?
Ben benieuwd wat IATA gaat doen.
-
Hoi Serv,
Maar de ANVR gaat toch alleen over zakelijke bedrijven, toch niet particulier?
Gr Jill
Maar de ANVR gaat toch alleen over zakelijke bedrijven, toch niet particulier?
Gr Jill
test
Laatst gewijzigd door serv op 21 apr 2011 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.
IK heb inmiddels al op verschillende manieren contact gehad met Supersaver waarbij wij de 6 tickets hebben geboekt. Zij sturen mij iedere keer het antwoord als volgt;
"Dear Karus,
No, the flights in July are not cancelled. What we meant was that the airline is not operating any flights at the moment. For the future there is no information at the moment. We have only received from the airline a message saying that they are not processing any refunds, reroutings or rebooking at the moment.
With Best Regards,
Supersaver"
En
"Dear Karus,
Thank you for your email. We do not know when the situation will be better. At the moment the flights are cancelled but even if the flights were cancelled it is possible that the airline do not refund anything if they are in bankrupt.
With Best Regards,
Supersaver"
En het laatste bericht was:
" Dear Karus,
What should we refund in this case, as the ticket is non refundable, according to the airline ticket rule. We cannot apply for refund on the basis of the ticket rule, neither for the cancelled flights as they are normally valid in the booking system nor the situation in Libya, as the airline cannot give any special authorisation at the moment, due to their funds being frozen.
We are sorry but at the moment there is nothing we can do. Please contact us closer to the departure date so we can check the situation again.
With Best Regards,
Supersaver"
Zij doen er dus nog helemaal niets aan. Ik heb echter nog niets van Aegon gehoord. Ik hou jullie op de hoogte.
"Dear Karus,
No, the flights in July are not cancelled. What we meant was that the airline is not operating any flights at the moment. For the future there is no information at the moment. We have only received from the airline a message saying that they are not processing any refunds, reroutings or rebooking at the moment.
With Best Regards,
Supersaver"
En
"Dear Karus,
Thank you for your email. We do not know when the situation will be better. At the moment the flights are cancelled but even if the flights were cancelled it is possible that the airline do not refund anything if they are in bankrupt.
With Best Regards,
Supersaver"
En het laatste bericht was:
" Dear Karus,
What should we refund in this case, as the ticket is non refundable, according to the airline ticket rule. We cannot apply for refund on the basis of the ticket rule, neither for the cancelled flights as they are normally valid in the booking system nor the situation in Libya, as the airline cannot give any special authorisation at the moment, due to their funds being frozen.
We are sorry but at the moment there is nothing we can do. Please contact us closer to the departure date so we can check the situation again.
With Best Regards,
Supersaver"
Zij doen er dus nog helemaal niets aan. Ik heb echter nog niets van Aegon gehoord. Ik hou jullie op de hoogte.
@Serv:
Je schrijft dat Achmea rechtsbijstand 1 ticket vergoed heeft, omdat je geen gezinspolis hebt.
Ik heb een ook een rechtsbijstand bij Achmea met de rubrieken Verkeer, Cosument en wonen en Werk en inkomen.
Waar moet ik uit opmaken dat het een gezinspolis is. Ik heb wel mijn gezin ondergebracht op de alles in 1 polis.
Hebben ze tegen jou gezegd dat je anders 4 tickets vergoed gekregen had als je een gezinspolis had gehad?
Wat zijn de mogelijkheden met storneren van de credit card? Heeft iemand dit al proberen te doen. Ik lees als je het produkt niet krijgt je de boel kan storneren.
Echter dan halen ze het geld terug bij de reisorganisatie die als tussenpersoon fungeert. Zij hebben natuurlijk een deel van het geld betaald aan Afriqiyah.
Ook ik heb geen bevredigende reactie gekregen van Govolo. Ik stelde de vraag of ze geen geld kunnen terughalen via GDS en BSPlink en dan krijg ik weer een reactie die niet ingaat op mijn vraag Ik denk dat ze me zat zijn met mijn lastige vragen :
Geachte mevrouw/meneer,
Wij zijn er mee bezig en zullen u nader informeren.
Met vriendelijke groet,
Afdeling Internet
GO VOLO
Hallo,
Kunt u mij dan uitleggen wat de volgende passage betekent:
BSP Travel Agents should stop all ticketing immediately and refund transactions through the GDSs and BSPlink and continue to remit funds to the BSP.
Hieruit maak ik op dat reisagentschappen geld kunnen terughalen via GDS en BSPlink. Jullie gaan daar totaal niet op in.
Ik maak uit uw mail op dat jullie achterover leunen en wachten tot Afriqiyah met een procedure komt. Volgens mij is deze fase voorbij. IATA krijgt zelfs geen contact met Afriqiyah.
Geachte mevrouw/meneer,
Ik weet niet hoe ik nog meer duidelijker kan zijn dan ik al ben geweest:
wij werken als tussenpersoon en daarbij zijn wij afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij: zolang zij ons geen procedures verstrekken, kunnen wij verder niets, hoe spijtig dat ook is voor de klant.
Zij zijn de uitgevende en verkopende maatschappij van de vlucht, en zij zullen beslissen hoe en wat. Niet wij. Uit voorzorg vluchten wijzigen of annuleren zonder dat de luchtvaartmaatschappij hiermee akkoord gaat, kunnen wij dus ook niet.
Dus u kunt niets anders dan gewoon afwachten, hoe lastig dat ook is.
Met vriendelijke groet,
Afdeling Internet
GO VOLO
Je schrijft dat Achmea rechtsbijstand 1 ticket vergoed heeft, omdat je geen gezinspolis hebt.
Ik heb een ook een rechtsbijstand bij Achmea met de rubrieken Verkeer, Cosument en wonen en Werk en inkomen.
Waar moet ik uit opmaken dat het een gezinspolis is. Ik heb wel mijn gezin ondergebracht op de alles in 1 polis.
Hebben ze tegen jou gezegd dat je anders 4 tickets vergoed gekregen had als je een gezinspolis had gehad?
Wat zijn de mogelijkheden met storneren van de credit card? Heeft iemand dit al proberen te doen. Ik lees als je het produkt niet krijgt je de boel kan storneren.
Echter dan halen ze het geld terug bij de reisorganisatie die als tussenpersoon fungeert. Zij hebben natuurlijk een deel van het geld betaald aan Afriqiyah.
Ook ik heb geen bevredigende reactie gekregen van Govolo. Ik stelde de vraag of ze geen geld kunnen terughalen via GDS en BSPlink en dan krijg ik weer een reactie die niet ingaat op mijn vraag Ik denk dat ze me zat zijn met mijn lastige vragen :
Geachte mevrouw/meneer,
Wij zijn er mee bezig en zullen u nader informeren.
Met vriendelijke groet,
Afdeling Internet
GO VOLO
Hallo,
Kunt u mij dan uitleggen wat de volgende passage betekent:
BSP Travel Agents should stop all ticketing immediately and refund transactions through the GDSs and BSPlink and continue to remit funds to the BSP.
Hieruit maak ik op dat reisagentschappen geld kunnen terughalen via GDS en BSPlink. Jullie gaan daar totaal niet op in.
Ik maak uit uw mail op dat jullie achterover leunen en wachten tot Afriqiyah met een procedure komt. Volgens mij is deze fase voorbij. IATA krijgt zelfs geen contact met Afriqiyah.
Geachte mevrouw/meneer,
Ik weet niet hoe ik nog meer duidelijker kan zijn dan ik al ben geweest:
wij werken als tussenpersoon en daarbij zijn wij afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij: zolang zij ons geen procedures verstrekken, kunnen wij verder niets, hoe spijtig dat ook is voor de klant.
Zij zijn de uitgevende en verkopende maatschappij van de vlucht, en zij zullen beslissen hoe en wat. Niet wij. Uit voorzorg vluchten wijzigen of annuleren zonder dat de luchtvaartmaatschappij hiermee akkoord gaat, kunnen wij dus ook niet.
Dus u kunt niets anders dan gewoon afwachten, hoe lastig dat ook is.
Met vriendelijke groet,
Afdeling Internet
GO VOLO
GOVOLO doet dus eigenlijk hetzelfde als Supersaver, zij verschuilen zich achter de rechten die zij normaliter hebben als een maatschappij niet over de brug komt. OP een of andere manier schijnen zij te vergeten dat dit geen normale omstandigheid is en dat Afriqiyah Air niet meer kan/mag vliegen buiten zijn schuld om. Ook zij zijn slachtoffer van de acties van Kadaffi. En waarom geeft de ene tussenpersoon wel een antwoord en de andere niet? het is om gek van te worden.
Wat betreft de creditcard actie: ik heb het wel uitgezocht maar bij mastercard staat er duidelijk een clausule in dat je niet kan storneren in geval van oorlog/terrorisme. Maar wellicht is dat bij een andere creditcardmaatschappij anders. Je kan het terugvinden in de voorwaarden.
Succes.
psp ik heb overigens nog geen antwoord van Aegon.
Wat betreft de creditcard actie: ik heb het wel uitgezocht maar bij mastercard staat er duidelijk een clausule in dat je niet kan storneren in geval van oorlog/terrorisme. Maar wellicht is dat bij een andere creditcardmaatschappij anders. Je kan het terugvinden in de voorwaarden.
Succes.
psp ik heb overigens nog geen antwoord van Aegon.
Ik kan het bedrag ook niet storneren via mijn creditcard.
Het geldt namelijk niet voor vliegtickets.
Ik heb alle wegen proberen te bewandelen, maar ik kan helaas nergens terecht.
Dus er rest ons niets anders dan afwachten.....
Het geldt namelijk niet voor vliegtickets.
Ik heb alle wegen proberen te bewandelen, maar ik kan helaas nergens terecht.
Dus er rest ons niets anders dan afwachten.....
test
Laatst gewijzigd door serv op 21 apr 2011 08:40, 1 keer totaal gewijzigd.
test
Laatst gewijzigd door serv op 21 apr 2011 08:40, 1 keer totaal gewijzigd.
die 670 heb in jein de pocket, en als je een rechtszaak start is het nog maar de vraag of je die wint. Ik denk toch dat ik mijn verlies op deze manier maar zou nemen. En hopen dat Afriqiyah wellicht alsnog gaat uitkeren.
Succes met het nemen van de beslissing.
Succes met het nemen van de beslissing.
Ook ik heb een ticket geboekt van afriqiyah, via vliegtickets.nl. Zij worden inmiddels helemaal chagrijnig als ik bel of mail en draaien om mijn vragen heen. OHRA vergoedt niet bij onrust/oorlog en ik heb betaald met Ideal. Ik zag dat er een aantal mensen waren die het via de rechtsbijstand geregeld hebben. Hoe pak ik dit het beste aan? Ik heb ze eerder gebeld voor advies en zij gaven aan dat er niets anders opzat dan afwachten. Ik kon het eventueel wel officieel aanmelden en dan zou er een gespecialiseerde jurist naar kijken, maar daar zou waarschijnlijk niets uitkomen. Ik zag iets staan over afriqiyah aanklagen? Ben je daarmee tot afkoping gekomen?
Grt, Janna
Grt, Janna
hhhhh
Laatst gewijzigd door Denniz op 08 jun 2011 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.