LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING weigert ineens auto te verzekeren.

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
stofzuigertje

Re: ING weigert ineens auto te verzekeren.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vreemd....

Een VW Golf van 1974 had geen Airco, Airbag, en nog veel meer niet.
Als je weet hoe weinig KG deze had en juist de nieuwe zijn zwaarder en dus veiliger.

Dus van nog geen 800 KG naar ruim 1200 Kg en nog steeds de goedkoopste diesel met 5 deuren dus niet extreem luxe.
Maar elk merk krijgt meer KG, en ABS, ESP en nog veel meer dus steeds zwaardere dus ING houd straks niemand meer over.

Kan iemand mijn een nieuwer model noemen dat lichter is dan de vorige?
Dit zou kunnen maar is meestal erg zeldzaam...

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: ING weigert ineens auto te verzekeren.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

bolleke schreef:
Teunbosseman schreef:

Je snapt toch wel wat de stekking is van de vergelijking :roll: .....nou dan.
[/quote]

Nee want het is een onzinnige vergelijking. Want ook met die gegevens lukt het gewoon weg niet. Ik heb het geprobeert met dezelfde gegevens die TS heeft gegeven alleen heb ik een Audi R8 gedaan en gewicht 1000 kg. Deze wordt ook niet gedaan door ING.[/quote]


Audi R8 van 1000kg :?: :?: Nee das een zinnige vergelijking. Anyway je gaat totaal voorbij aan de strekking welke bedoelt wordt.

Kortom, discriminatie......vrouw mag wel in lichtere auto maar niet in zwaardere.
WTF is ING om dat te bepalen?

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: ING weigert ineens auto te verzekeren.

Ongelezen bericht door renegade66 »

Kortom, discriminatie......vrouw mag wel in lichtere auto maar niet in zwaardere.
ff een correctie teun,
ook als man uit 1985 krijg je hem niet verzekerd.
kortom, je moet dan maar een smart kopen. :lol: :lol:

het is leeftijds discriminatie.

wat is namelijk het verschil aan risico tussen een 28 of een 29 jarige met een vergelijkbare auto?

iemand die mij dit serieus kan uitleggen?

ga dan net als motoren doen. rijbewijs net gehaald? dan alleen op een lichte motor rijden. cc's dus.
meer ervaring? dan zwaarder en meer cc's.

cbr moet dit bepalen en niet ING.

bolleke
Berichten: 228
Lid geworden op: 20 nov 2006 00:05

Re: ING weigert ineens auto te verzekeren.

Ongelezen bericht door bolleke »

Teunbosseman schreef:
bolleke schreef:
Teunbosseman schreef:

Je snapt toch wel wat de stekking is van de vergelijking :roll: .....nou dan.
Nee want het is een onzinnige vergelijking. Want ook met die gegevens lukt het gewoon weg niet. Ik heb het geprobeert met dezelfde gegevens die TS heeft gegeven alleen heb ik een Audi R8 gedaan en gewicht 1000 kg. Deze wordt ook niet gedaan door ING.[/quote]


Audi R8 van 1000kg :?: :?: Nee das een zinnige vergelijking. Anyway je gaat totaal voorbij aan de strekking welke bedoelt wordt.

Kortom, discriminatie......vrouw mag wel in lichtere auto maar niet in zwaardere.
WTF is ING om dat te bepalen?[/quote]

De vergelijking van 1000 kg voor een R8 slaat op jou opmerking over de Lambo van 1000kg.

En heel simpel ING is een onderneming die verzekeringen verkoopt. Die zelf acceptatieregels opsteld. Die zelf bepaald hoe en wat. Wij als klanten kunnen zelf bepalen waar we onze verzekeringen willen onderbrengen met voorwaarden die ons wel aanstaan.

Discriminatie is bij mij echt iets anders

bolleke
Berichten: 228
Lid geworden op: 20 nov 2006 00:05

Re: ING weigert ineens auto te verzekeren.

Ongelezen bericht door bolleke »

renegade66 schreef:
Kortom, discriminatie......vrouw mag wel in lichtere auto maar niet in zwaardere.
ff een correctie teun,
ook als man uit 1985 krijg je hem niet verzekerd.
kortom, je moet dan maar een smart kopen. :lol: :lol:

het is leeftijds discriminatie.

wat is namelijk het verschil aan risico tussen een 28 of een 29 jarige met een vergelijkbare auto?

iemand die mij dit serieus kan uitleggen?

ga dan net als motoren doen. rijbewijs net gehaald? dan alleen op een lichte motor rijden. cc's dus.
meer ervaring? dan zwaarder en meer cc's.

cbr moet dit bepalen en niet ING.
Beleid wordt door de verzekeraars bepaald aan de hand van schadecijfers binnen hun "eigen"portefeuille. Het kan zijn dat ze veel negatieve ervaringen hebben met bepaalde elementen waardoor ze dit als risicovol bestempelen terwijl bij de andere maatschappij dit element geen risicofactor is in hun portefeuille.

En CBR hoeft helemaal niets te bepalen, laat dat aan de ondernemingen over.

pollie66
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 mei 2011 19:02

Re: ING weigert ineens auto te verzekeren.

Ongelezen bericht door pollie66 »

Beleid wordt door de verzekeraars bepaald aan de hand van schadecijfers binnen hun "eigen"portefeuille. Het kan zijn dat ze veel negatieve ervaringen hebben met bepaalde elementen waardoor ze dit als risicovol bestempelen terwijl bij de andere maatschappij dit element geen risicofactor is in hun portefeuille.
waarom is onze vorige auto dan niet uit de verzekering gegooid?
ook die viel in de categorie die niet in het acceptatiebeleid past.
je bent als bedrijf zijnde wel heel erg dom als je zo met je vaste klanten omgaat.
jaren een verzekering met vergelijkbare auto's en nu kun je ineens niet meer verzekerd worden.
buiten het feit om dat wij wel ff voor het blok stonden.
wij moesten snel iets zoeken om toch met de auto weg te kunnen rijden.

zo uit het niets, er is ons namelijk nooit iets medegedeeld over een nieuw acceptatiebeleid o.id.
kwestie van auto kopen, bij de handelaar ff bellen, en 10min. later verzekerd wegrijden.
nu hebben we ruim anderhalf uur daar gestaan.

ING? nooit meer.

pollie66
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 mei 2011 19:02

Re: ING weigert ineens auto te verzekeren.

Ongelezen bericht door pollie66 »

De ING wil geen boefjes en hoepel toch verder met je gezeur.
mag ik vragen waar dit op slaat?
ik ga jou toch ook niet zo beantwoorden? als het je niet zint zeg dan niets.
waarom zou ik zeuren?
ik wil gewoon duidelijkheid waarom wel eerst verzekerd en daarna ineens niet.

bolleke
Berichten: 228
Lid geworden op: 20 nov 2006 00:05

Re: ING weigert ineens auto te verzekeren.

Ongelezen bericht door bolleke »

pollie66 schreef:
Beleid wordt door de verzekeraars bepaald aan de hand van schadecijfers binnen hun "eigen"portefeuille. Het kan zijn dat ze veel negatieve ervaringen hebben met bepaalde elementen waardoor ze dit als risicovol bestempelen terwijl bij de andere maatschappij dit element geen risicofactor is in hun portefeuille.
waarom is onze vorige auto dan niet uit de verzekering gegooid?
ook die viel in de categorie die niet in het acceptatiebeleid past.
je bent als bedrijf zijnde wel heel erg dom als je zo met je vaste klanten omgaat.
jaren een verzekering met vergelijkbare auto's en nu kun je ineens niet meer verzekerd worden.
buiten het feit om dat wij wel ff voor het blok stonden.
wij moesten snel iets zoeken om toch met de auto weg te kunnen rijden.

zo uit het niets, er is ons namelijk nooit iets medegedeeld over een nieuw acceptatiebeleid o.id.
kwestie van auto kopen, bij de handelaar ff bellen, en 10min. later verzekerd wegrijden.
nu hebben we ruim anderhalf uur daar gestaan.

ING? nooit meer.
Vaak is het bij een beleidsaanpassing zo dat wat in de portefeuille zit, blijft gewoon zitten, maar nieuw wordt niet meer geaccepteerd.

Maar ik ben het met je eens, het is en blijft een rare beleidsregel.

bolleke
Berichten: 228
Lid geworden op: 20 nov 2006 00:05

Re: ING weigert ineens auto te verzekeren.

Ongelezen bericht door bolleke »

tennis-niet schreef:De ING wil geen boefjes en hoepel toch verder met je gezeur.
Dit is een reactie die nergens op slaat. Ik heb zelf e.e.a. gecheckt, omdat ik in 1e instantie ook het niet geloofde, maar TS heeft gelijk.

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: ING weigert ineens auto te verzekeren.

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Banken zijn raar toch? en het word nog veel gekker blijkt.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: ING weigert ineens auto te verzekeren.

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Een simpele vraag verzoekt een even simpel antwoord.
Zolang er een verzekeringspolis loopt is er niets aan de hand en kan men gewoon van de ene auto op de andere overschrijven.
Verzekeraars laten bepaalde categorieën tot een bepaald gewicht toe, hun systeem voorziet daarin.
Nu hebt u een auto gekocht die zwaarder is dus boven de categorie komt waarin u voorheen was verzekerd en moet er geen polis wijziging van een nieuwe polis aangemaakt worden.
Hebt u nu een paar keer in korte tijd schade gereden dan weigert men de nieuwe verzekering te verstrekken. Zo simpel is het gewoon. Bij Ditzo kunt u zonder enige twijfel verzekeren, daar is men gewoon heel simpel.
Een verzekeraar kan niet verplicht worden een klant te accepteren.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: ING weigert ineens auto te verzekeren.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

De autoverzekering wordt beeindigd zodra de auto verkocht is Chanmaster, dan kun je een nieuwe autoverzekering afsluiten voor je andere auto als men dat wil.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: ING weigert ineens auto te verzekeren.

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Dat de auto verzekerd is tot dat je hem hebt verkocht klinkt logisch, is het ook.
Meen kan daarnaast gedurende veertien dagen een nieuwe/andere auto op de zelfde polis mee verzekeren. Alleen kent de verzekeringsmaatschappij categorische verschillen. De nieuw aangekochte auto is net te zwaar om verzekerd te worden op de oude polis dus moet er een nieuwe worden aangemaakt en die wordt geweigerd.

pollie66
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 mei 2011 19:02

Re: ING weigert ineens auto te verzekeren.

Ongelezen bericht door pollie66 »

man jij weet echt niet waar je over praat zeg!!!!
wat een lulverhaal hang je op, lees je wel een topic door voordat je antwoord?
Zolang er een verzekeringspolis loopt is er niets aan de hand en kan men gewoon van de ene auto op de andere overschrijven.
niet dus, wij hadden op dat moment gewoon een lopende polis.
Nu hebt u een auto gekocht die zwaarder is dus boven de categorie komt waarin u voorheen was verzekerd en moet er geen polis wijziging van een nieuwe polis aangemaakt worden.
ook niet waar, auto valt onder dezelfde categorie, ze hebben het maximum gewicht naar beneden gegooid voor die leeftijd en wel met 100kg. je mag dus vanaf 29 jaar met een auto vanaf 1200kg rijden.
Hebt u nu een paar keer in korte tijd schade gereden dan weigert men de nieuwe verzekering te verstrekken. Zo simpel is het gewoon.
zo simpel is het niet, want we hebben nooit schade gehad en er wordt via de website alleen naar schadevrije jaren gevraagd.
Een verzekeraar kan niet verplicht worden een klant te accepteren.
jammer, wij waren al jaren klant.

dus a.u.b lees voordat je antwoord geeft. je weet totaal niets.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: ING weigert ineens auto te verzekeren.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Pollie ben maar blij dat je daar weg bent, zou bij zo'n
verzekering nog niet eens meer willen verzekeren als je zoiets
meegemaakt hebt.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: ING weigert ineens auto te verzekeren.

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 07 jan 2012 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: ING weigert ineens auto te verzekeren.

Ongelezen bericht door koeloejoek »

pollie66 schreef:jammer, wij waren al jaren klant.
En dan met name waren klant sjapo weg daar.... :mrgreen:

Even off topic, zo gaan de banken met hun "klanten" om..

Het word steeds ongelofelijker maar ik kan mij niet voorstellen dat een bank geen geld wil verdienen ooh ja waarschijnlijk verdienen ze er niet genoeg aan.. :shock:

Even weer terug bij de topic....

Het is gewoon een hele rare situatie... meer kan ik niet zeggen...

Jullie zijn nu wel verzekerd neem ik aan.... :lol:

pollie66
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 mei 2011 19:02

Re: ING weigert ineens auto te verzekeren.

Ongelezen bericht door pollie66 »

jazeker, wij willen natuurlijk niet onverzekerd rondrijden.
we zijn nog veel goedkoper uit en met betere voorwaarden.

gewoon op naam van mijn vrouw.

schadecoach
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 mar 2011 14:42

Re: ING weigert ineens auto te verzekeren.

Ongelezen bericht door schadecoach »

dit soort problemen moet je eens voorleggen aan verzekeraarklachten.nl
er zit daar een heel team van verzekeringsdeskundigen achter en die weten precies of dit wel of niet rechtmatig is. De mensen die er (de website) achter zitten hebben zelf jarenlang bij verzekeringsmaatschappijen gewerkt, en op die manier krijgen ze dus een koekje van eigen deeg....

pollie66
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 mei 2011 19:02

Re: ING weigert ineens auto te verzekeren.

Ongelezen bericht door pollie66 »

onderstaand antwoord kreeg ik vandaag via de mail:
De acceptatievoorwaarden voor de ING Autoverzekering zijn onlangs gewijzigd.

Voor acceptatie van de ING Autoverzekering wordt namelijk ander risicoprofiel gehanteerd. De leeftijd van de verzekeringnemer wordt gekoppeld aan het gewicht van de te verzekeren auto. In sommige gevallen wordt de aanvraag niet geaccepteerd omdat de auto in gewicht te zwaar is ten opzichte van de leeftijd van de verzekeringnemer. Wij vragen uw begrip hiervoor.

Blijft u van mening dat uw aanvraag ten onrechte is afgewezen, dan kunt u schriftelijk een klacht indienen. Wij sturen u hiervoor het speciale klachtenformulier per post toe.


Bij de ING staat de klant centraal. Daarom vinden wij het belangrijk om te weten hoe u de afhandeling van uw reactie heeft ervaren. Wij willen u daarom vragen of u de vragenlijst van ons klanttevredenheidsonderzoek via internet wilt invullen. Dit zal u ongeveer 2 minuten kosten. Bij voorbaat onze hartelijke dank!
het leuke is dat ten eerste de klant centraal staat. dus niet.
verder hebben wij nooit een bericht van de acceptatie verandering gekregen.
dit vind ik nogal dubieus.
hoe moet je dan weten wat de verdere regels zijn om een andere auto te kunnen verzekeren als vaste klant.
ik heb er dus niet echt begrip voor.

trouwens is nederlands ook niet echt hun goeiste vak geweest. :lol: :lol:

Gesloten