Waarom zouden wij ons niet verdiept hebben in de werking van de airco en de plaats van de condensor?v.d.Heyden schreef:Voordat allerlei opmerkingen gemaakt worden over "slechte bescherming" e.d., verdiep je eens in de werking van een auto airco en de noodzaak van de plaats van een condensor.
Nog even een voorbeeld voor diegenen die vinden dat de Opel dealer coulance moet toepassen:
Stel je knoeit een beetje koffie over je mooie 7 maand oude toetsenbord van een goed merk, vindt je dan dat de leverancier je coulance moet verlenen omdat ze het toetsenbord niet goed genoeg beschermd hebben? Of is het dan wel een ongelukje.....
v.d.Heyden
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] airco defect van nieuwe opel corsa
Re: airco defect van nieuwe opel corsa
@JDM,
Dat zou toch te zot voor woorden zijn?
Omdat je, samen met nog wat anderen, de dealer met naam en toenaam aan de schandpaal wilt nagelen, voor iets waar deze niets aan kan doen. Ik heb in dit topic op de eerste bladzijde al een vergelijking gegeven met steenslag op de motorkap. Hier is de dealer toch ook niet aanspakelijk voor? Of als je een velg beschadigd? Sterretje in de voorruit?Waarom zouden wij ons niet verdiept hebben in de werking van de airco en de plaats van de condensor?
Dat zou toch te zot voor woorden zijn?
-
@Ciske
Ik rij een renault. Een zeer recente.
Waarom richten de mensen welke vinden dat TS gelijk heeft zich niet op de wegbeheerder? Is die niet het aanspreekpunt, de verantwoordelijke, voor zaken op de rijbaan die daar niet thuishoren en daardoor schade veroorzaken, in plaats van een auto verkoper?
Ik rij een renault. Een zeer recente.
Ik ga er van uit dat de Opel dealer in kwestie niet vanuit een hinderlaag met een katapult steentjes op recentelijk door hem afgeleverde auto's afvuurt.ciske schreef:was jij er bij dan?
Om de vraag nog eens te herhalen:ciske schreef:dus dealers die de boel flessen moet ik niks van hebben.
adSolvendum schreef:Geeft u nou eens een reden waarom de dealer het risico zou moeten delen dat de eigenaar van een bij hem gekochte auto een steentje tegenkomt die schade veroorzaakt?
Hoe zit dat dan met die andere merken? Het is een voorkomend euvel, net als door steenslag lek geslagen radiateurs. Het zegt dus niets over het merk, maar over de plaatsing van het onderdeel. Deze plaatsing is gebonden aan de eisen die aan het functioneren van het onderdeel worden gesteld, namelijk warmte afgeven, daardoor plaatsing in de directe rijwind noodzakend. Ook bij andere merken dan Opel. Net als de radiateur. Hiervoor een afscherming plaatsen zou de werking van deze onderdelen niet ten goede komen.DJM schreef:Kennelijk zijn bepaalde dingen bij Opel niet goed beschermd en als dat vaak voor komt dan zegt dat iets over dat merk.
Waarom richten de mensen welke vinden dat TS gelijk heeft zich niet op de wegbeheerder? Is die niet het aanspreekpunt, de verantwoordelijke, voor zaken op de rijbaan die daar niet thuishoren en daardoor schade veroorzaken, in plaats van een auto verkoper?
Omdat je, samen met nog wat anderen, de dealer met naam en toenaam aan de schandpaal wilt nagelen, voor iets waar deze niets aan wil doen.
onzin je kan een dealer niet aan de schandpaal nagelen als die zijn werk goed doet. dus gewoon TS helpen.
@Ad zijn auto merk....daf
-
Wie kan lezen is wederom in het voordeel.ciske schreef:Ad zijn auto merk....daf
Zoals reeds eerder gevraagd, waarom dan?ciske schreef:dus gewoon TS helpen
adSolvendum schreef:Zoals reeds eerder gevraagd, waarom dan?
om deze simpele reden juristje...daar heeft TS recht op .punt!
nogmaals....was jij er bij?? als het jezelf overkomt schreeuw je moord en brand.Ik ga er van uit dat de Opel dealer in kwestie niet vanuit een hinderlaag met een katapult steentjes op recentelijk door hem afgeleverde auto's afvuurt
-
En waarop baseert u dat dan? Of moet ik de punt interpreteren als 'omdat ik dat vind'?ciske schreef:adSolvendum schreef:Zoals reeds eerder gevraagd, waarom dan?
om deze simpele reden juristje...daar heeft TS recht op .punt!
adSolvendum schreef:En waarop baseert u dat dan? Of moet ik de punt interpreteren als 'omdat ik dat vind'?
heb ik je in een vorige post al gezegd , juristje..... TS heeft de auto pas 6 maanden , is het wel normaal op de garantie terug te vallen..
blijft mijn vraag open staan........was jij er bij?
die zelfde vraag kan ik jou ook stellen.ciske schreef:adSolvendum schreef:En waarop baseert u dat dan? Of moet ik de punt interpreteren als 'omdat ik dat vind'?
heb ik je in een vorige post al gezegd , juristje..... TS heeft de auto pas 6 maanden , is het wel normaal op de garantie terug te vallen..
blijft mijn vraag open staan........was jij er bij?
was jij erbij??
puma73 schreef:
die zelfde vraag kan ik jou ook stellen.
was jij erbij??
nee ik niet , maar ik suggereer hier ook niet dat het TS zijn/haar eigen schuld is zoals Adje hier doet. trouwens had jou wel verwacht
alsnog wil ik van Adje weten...was je erbij?
@ciske,
Steenslag is toch nooit garantie? Je voorruit toch ook niet? je motorkap toch ook niet?
Zo werkt het niet, de dealer kan de kosten niet reclameren bij de importeur en zal dus ook niets vervangen op zijn kosten. Wat snap je niet aan dit verhaal?
Steenslag is toch nooit garantie? Je voorruit toch ook niet? je motorkap toch ook niet?
Zo werkt het niet, de dealer kan de kosten niet reclameren bij de importeur en zal dus ook niets vervangen op zijn kosten. Wat snap je niet aan dit verhaal?
riddert schreef:@ciske,
Steenslag is toch nooit garantie? Wat snap je niet aan dit verhaal?
iedere gek weet echt wel dat het voor een dealer een makkie is, alleen wil de dealer dat niet, zo ken ik ook wel nog wat opnoemen. Ik snap genoeg.
dus omdat jullie het zeggen is het waarheid? onzin!!
xx
Laatst gewijzigd door puma73 op 19 jun 2011 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ciske schreef:iedere gek weet echt wel dat het voor een dealer een makkie is, alleen wil de dealer dat niet, zo ken ik ook wel nog wat opnoemen. Ik snap genoeg.
Tegen zoveel domheid valt niet te discussieren.......
v.d.Heyden
-
Zo, waar doe ik dat dan?ciske schreef:maar ik suggereer hier ook niet dat het TS zijn/haar eigen schuld is zoals Adje hier doet
Bent u nu werkelijk van mening dat de verkoper (een deel van) de kosten dient te dragen van de schade aangericht door steenslag, omdat dat, volgens u, door de garantie gedekt hoort te worden (terwijl het uitgesloten is van garantie)? In dat geval:
v.d.Heyden schreef:Tegen zoveel domheid valt niet te discussieren.......
De relevantie van de vraag ontgaat me, maar goed, nogmaals:ciske schreef:blijft mijn vraag open staan........was jij er bij?
adSolvendum schreef:Ik ga er van uit dat de Opel dealer in kwestie niet vanuit een hinderlaag met een katapult steentjes op recentelijk door hem afgeleverde auto's afvuurt.
Even voor de duidelijkheid de openingspost van TS, waaruit blijkt dat de dealer steenslag geconstateerd heeft.....west01 schreef:Opel Corsa afgelopen winter aangeschaft. In mei, toen de auto 6 maanden oud was de airco (eerste keer koel) aangezet, deze weigerde. Bleek een gat in de condensator. De dealer stelde vast dat dit door steenslag kwam. Aan de grill geen enkele schade.
Opel weigert garantie of enige tegemoetkoming en gaat uit van schade. Zijn er ervaringen?
Op grond van deze info kun je dus alleen zeggen dat er geen sprake van garantie kan zijn.
op grond van info van dealer is het niet betrouwbaar waarom geen tweede mening?riddert schreef:
Even voor de duidelijkheid de openingspost van TS, waaruit blijkt dat de dealer ja steenslag geconstateerd heeft.....
Op grond van deze info kun je dus alleen zeggen dat er geen sprake van garantie kan zijn.
Zo gaan we hier niet met mensen om. Hoe komt het dat jij steeds mensen met zo'n nare toon toespreek wanneer je hun standpunt niet deelt?ciske schreef:om deze simpele reden juristje...
-
@ciske
De discussie ging er om dat TS coulance verwachtte van de Opel-dealer bij het vervangen van de condensor, en dit niet heeft gekregen. Op enig moment waren enkele mensen in die discussie (waaronder u) van mening dat TS recht had op vervanging van de condensor, hier en daar vergezeld van het argument garantie:
Mocht TS nu hebben gesteld dat de steenslag betwist wordt, en het defect bijvoorbeeld aan put-corrosie van binnenuit toeschrijft zou dit een heel ander verhaal worden, maar dit is niet aan de orde. Kennelijk heeft TS berust in de oorzaak van de schade als zijnde steenslag, enkel u nog niet.
TS verwacht zelf niet dat de auto onder garantie wordt gerepareerd, waarom u wel?west01 schreef:Natuurlijk hoeft Opel geen garantie te bieden, het ging om een beetje meedenken en enige tegemoetkoming
De discussie ging er om dat TS coulance verwachtte van de Opel-dealer bij het vervangen van de condensor, en dit niet heeft gekregen. Op enig moment waren enkele mensen in die discussie (waaronder u) van mening dat TS recht had op vervanging van de condensor, hier en daar vergezeld van het argument garantie:
Nu is plotseling de informatie van de dealer met betrekking tot de oorzaak van de defecte condensor onbetrouwbaar:ciske schreef:heb ik je in een vorige post al gezegd , juristje..... TS heeft de auto pas 6 maanden , is het wel normaal op de garantie terug te vallen..
En u vraagt mij of ik er bij was?ciske schreef:op grond van info van dealer is het niet betrouwbaar
Mocht TS nu hebben gesteld dat de steenslag betwist wordt, en het defect bijvoorbeeld aan put-corrosie van binnenuit toeschrijft zou dit een heel ander verhaal worden, maar dit is niet aan de orde. Kennelijk heeft TS berust in de oorzaak van de schade als zijnde steenslag, enkel u nog niet.
-
Ik heb hier al vaker moeten lezen, dat de moderator uitmaakt, welk bericht niet volgens de gedragsregels is, om de leden op dit aan te spreken.alfatrion schreef:Zo gaan we hier niet met mensen om. Hoe komt het dat jij steeds mensen met zo'n nare toon toespreek wanneer je hun standpunt niet deelt?ciske schreef:om deze simpele reden juristje...
Iedereen heeft toch een eigen kijk op een bericht, dus meld het bij de moderatie als het jouw niet aanstaat.