Nee, niet iedere gevaccineerde schaarde ik daaronder. Ik duidde op een duidelijke tweespalt die ontstaat in de samenleving. Een steeds groter wordende groep pro-vaxxers vinden dat ongevaccineerden maar buiten de maatschappij geplaatst moeten worden, omdat ze niet gevaccineerd zijn. Die groep keurt dus alleen gevaccineerden goed en ongevaccineerden af, want zij vinden dat dat de juiste manier is. Dat vind ik persoonlijk arrogant, jezelf zo verheven opstellen.Bob Schurkjens schreef: ↑06 sep 2021 22:21Maar wat wil je dan zeggen Nijogeth? Dat 85% van de NL bevolking elitair danwel arrogant is?
Het zou kunnen, maar ik kan er weinig mee. Misschien kan dit eens wetenschappelijk onderzocht worden.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 2)
Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)
keesje26
, reggie2
en scharrelschipper
vinden dit leuk
-
Nijogeth schreef: ↑06 sep 2021 22:09Je weet dat de gratis versie van van Dale online vrijwel niets weergeeft?Bob Schurkjens schreef: ↑06 sep 2021 20:23Welk woordenboek heb jij er dan bijgepakt? En waarin ben ik dan belerend?
https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... is/Elitair
Kijk eens wat een synoniem is van elitair of kijk eens in een volledig woordenboek.
https://www.mijnwoordenboek.nl/synoniem ... rd=elitair
Een puzzelwoordenboek?
Elitair betekent dat iets voor of van de elite is. De elite is een benaming voor een kleine, besloten groep mensen die bevoorrecht zijn en vooraanstaand zijn. Iets dat elitair is, is dus niet voor het gewone volk
Yes, dat zeg ik ook. Die mening heb ik er ook over.moederslink schreef: ↑06 sep 2021 22:35Hiermee zeg je toch eigenlijk dat de vaccins dus helpen tegen het zodanig ernstig ziek worden en aan de beademing moeten op de IC.s?
moederslink
en reggie2
vinden dit leuk
Het is dan wel heel zielig dat die vaccin weigeraars zoveel problemen ervaren als ze naar de buitenlanden op vakantie willen.
Elke dag demonstreren op de Dam gaat ook vervelen.
Elke dag demonstreren op de Dam gaat ook vervelen.
Bij je eerste vraag: het blijft een wedloop tussen virus en vaccin. De deltavariant breekt deels door de bescherming heen. Overbelasting is nog ver weg, dat zal een volgende variant misschien voor elkaar krijgen. Alhoewel ik zelf twijfel aan die voorspelling, want deze variant is zo besmettelijk, dat eigenlijk iedereen op den duur vol zit met antistoffen en daar loopt het virus op stuk.
Bij je tweede punt: het gaat om de kans. Met vaccin merken veel mensen niet zo veel meer van een besmetting, zonder is het prijsschieten op de kermis.
Voor mij is het normaal om rekening met elkaar te houden. Niet iedereen heeft de luxe van thuis kunnen werken of een eigen werkkamer op het bedrijf.scharrelschipper schreef: ↑06 sep 2021 22:10Wat vindt je dan normaal? Alleen hetgeen jij normaal vindt? [...] Wat zou er normaler moeten worden dan? Moet ik me aanpassen aan jou idee/denkwijze?
We hebben op mijn werk min of meer beleid hiervoor, want het is schipperen tussen een veilige werkplek leveren, doorbetalen bij ziekte (wettelijke verplichtingen), uitval door quarantaines en iedereen de ruimte geven om zelf te beslissen over hun eigen lichaam. Na de fase met druk uitoefenen om je te laten vaccineren, zitten we nu in de fase met het schuiven in werkplekken of functies. Het is zo praktisch mogelijk met alle dilemma's omgaan en het beste ervan maken.
Tegelijk ben ik zelf opgeschoven naar een vaccinatieplicht, omdat het beter is om mensen tegen zichzelf te beschermen en dit virus nog jaren blijft. Er is teveel desinformatie, er zijn teveel spookverhalen en eigenlijk teveel besmettingen. En elke besmetting kost serieus geld, gemiddeld duurt het zes weken voordat mensen in elk geval weer iets kunnen doen.
Edit. Robert Koch Institut heeft een maand geleden in een epidemiologisch bulletin een goede poging gedaan om de effectiviteit van de vaccins te berekenen. Het is een modelberekening voor de periode januari-juli 2021:
- 706000 minder besmettingen (en bedenk hierbij, dat Duitsland in verhouding veel minder gevallen heeft dan Nederland)
- 76600 minder ziekenhuisopnames
- 19600 minder IC-opnames
- 38300 minder doden
- Bij de groep 60+ ziet het RKI een daling van meer dan 40%
Laatst gewijzigd door Jablan op 06 sep 2021 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Erthanax
vindt dit leuk
-
Jouw mening is me duidelijk en boeit me nu even niet.scharrelschipper schreef: ↑06 sep 2021 21:12Hm,ik zie het al,ik ben ook altijd te netjes/vriendelijk,en dan komt de boodschap niet over.witte angora schreef: ↑06 sep 2021 21:01Nope. Het is een reactie op het standpunt van Nijogeth, in de hoop dat hij eens na gaat denken.scharrelschipper schreef: ↑06 sep 2021 20:05
Witte angora,je bent eigenlijk altijd redelijk in je commentaren.
Maar deze vind ik wel heel ver gaan.
Misschien kun je er nog eens over nadenken?
Of was het satirisch bedoeld?
Dan nog vind ik het niet kunnen.
Maar verder: dank je voor je compliment, fijn om te lezen!
Zal ik het anders zeggen:ik vind je zin "aanvaard onze besmetting of sterf" ronduit schoftig.
Zo duidelijk?
Bob Schurkjens
en Lady1234
vinden dit leuk
-
Gelukkig maar dat het nu duidelijk is.witte angora schreef: ↑06 sep 2021 23:49Jouw mening is me duidelijk en boeit me nu even niet.scharrelschipper schreef: ↑06 sep 2021 21:12Hm,ik zie het al,ik ben ook altijd te netjes/vriendelijk,en dan komt de boodschap niet over.witte angora schreef: ↑06 sep 2021 21:01Nope. Het is een reactie op het standpunt van Nijogeth, in de hoop dat hij eens na gaat denken.
Maar verder: dank je voor je compliment, fijn om te lezen!
Zal ik het anders zeggen:ik vind je zin "aanvaard onze besmetting of sterf" ronduit schoftig.
Zo duidelijk?
ik was al even ongerust
Als ik berichten als onderstaand lees, dan zijn die idioten nog niet zo idioot.
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... n-ontslag/
scharrelschipper
vindt dit leuk
Dat mag helemaal niet mensen verplichten.
scharrelschipper
vindt dit leuk
16again schreef: ↑09 sep 2021 15:02Als ik berichten als onderstaand lees, dan zijn die idioten nog niet zo idioot.
Ja compleet idioot. Tenslotte hebben die werknemers alle ruimte in zo’n helikopter, kunnen makkelijk 1,5 meter afstand houden als ze naar een booreiland gebracht worden. En bij alle veiligheidskleding die ze daar dragen kan toch best nog een mondkapje? En waarom boren ze niet thuis? Je wordt toch verzocht thuis te werken?
xflorisx
vindt dit leuk
Mooie tirade, maar lees je hier overheen?Lady1234 schreef: ↑09 sep 2021 16:35Ja compleet idioot. Tenslotte hebben die werknemers alle ruimte in zo’n helikopter, kunnen makkelijk 1,5 meter afstand houden als ze naar een booreiland gebracht worden. En bij alle veiligheidskleding die ze daar dragen kan toch best nog een mondkapje? En waarom boren ze niet thuis? Je wordt toch verzocht thuis te werken?16again schreef: ↑09 sep 2021 15:02Als ik berichten als onderstaand lees, dan zijn die idioten nog niet zo idioot.
Mensen die op kantoor werken zouden „na verloop van tijd” onderworpen worden aan verplichte vaccinaties.
reggie2
vindt dit leuk
Nee hoor, heb ik niet overheen gelezen, maar de werknemers op kantoor hebben ook contact met de werknemers in het “veld”.
En wat maakt het verschil met wel gevaccineerden? Daar geldt toch exact hetzelfde voor?Lady1234 schreef: ↑09 sep 2021 16:3516again schreef: ↑09 sep 2021 15:02Als ik berichten als onderstaand lees, dan zijn die idioten nog niet zo idioot.
Ja compleet idioot. Tenslotte hebben die werknemers alle ruimte in zo’n helikopter, kunnen makkelijk 1,5 meter afstand houden als ze naar een booreiland gebracht worden. En bij alle veiligheidskleding die ze daar dragen kan toch best nog een mondkapje? En waarom boren ze niet thuis? Je wordt toch verzocht thuis te werken?
reggie2
vindt dit leuk
-
Is een interessante ontwikkeling en wat de uitspraak wordt. Maar het hek van de dam zal wel meevallen meer dan 85% van de bevolking is gevaccineerd en het grootste deel van de 15% die niet zijn gevaccineerd zijn zullen niet zo principieel tegen zijn maar andere redenen hebben. Zo is bekend dat in bepaalde wijken de overheid geen bereik heeft en dat hier gewoon wat meer "promotie" gemaakt moet worden waarom vaccineren noodzakelijk is.
Elk protest tot op heden trekt maar een kleine aanhang, het grootste protest had een opkomst van 20.000 en ging niet enkel over de vaccinatie maar was een algemeen protest tegen de overheid.
Lady1234
vindt dit leuk
-
Grappig bedoeld mag ik hopen?Lady1234 schreef: ↑09 sep 2021 16:3516again schreef: ↑09 sep 2021 15:02Als ik berichten als onderstaand lees, dan zijn die idioten nog niet zo idioot.
Soms twijfel ik
Niks grappigs aan.