LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

16again
Berichten: 16204
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:
05 mei 2020 11:44
Inmiddels zijn er al ruim een kwart miljoen aan Corona overleden. Officieel dan, en er zijn 3,6 miljoen besmettingen geregistreerd. En we zijn er nog lang niet.
Cijfers dien je in perspectief te plaatsen:
In dezelfde periode, is de wereldbevolking met zo'n 15.000.000 mensen gegroeid……
En we zijn er nog lang niet.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

En ik kan dit bovenstaande nog erger maken;

Door de Lock Down verwacht ik geboortegolf.

kuklos
Berichten: 9911
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door kuklos »

Kees2850 schreef:
05 mei 2020 13:51
Voor wie het echt interesseert:

Sommige mensen hebben een grotere kans om ernstig ziek te worden als ze besmet zijn met het nieuwe coronavirus dan anderen. Dat komt doordat de natuurlijke afweer van het lichaam bij mensen op leeftijd en bij mensen die een ziekte hebben vaak lager is.

Wat zijn de risicogroepen bij het nieuwe coronavirus
Mensen die tot een risicogroep behoren zijn mensen die een hoger risico hebben om ernstig ziek te worden van een besmetting met het nieuwe coronavirus. Dit zijn: Zie https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/risicogroepen
Dit is toch geen nieuws?
Mensen met een zwakker afweersysteem zijn sowieso vatbaarder voor ziektes. dat is al jaren en jaren en jaren bekend.

Lady1234
Berichten: 27327
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@kees2850

Dat is toch een open deur. En hier ook al vaak aan de orde geweest.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

witte angora schreef:
05 mei 2020 11:44
Nu maar zien dat de maatregelen inderdaad versoepeld gaan worden.
Hier zijn de verwachtingen nul.

Rutte, fictief: 'Ik wil iedereen bedanken, die zich netjes aan de anderhalve meter afstand houdt. Helaas is er een tekort aan testen en persoonlijke beschermingsmiddelen, waardoor we alle beperkingen met drie weken verlengen. Hou vol!'

Als dit de boodschap wordt, dan gaan er zeker reacties komen.
- Werk van mijn man zal serieus kijken naar de mogelijkheden om direct over de grens te verhuizen. Directeur is er 'kloar met'
- Actie van andere ouders voor de klas van onze jongen: lesgeven in een gesloten restaurant met grote zalen, waar de complete klas in past met twee meter afstand tussen iedereen.
- Op mijn werk zal elke vijfde klant sluiten. Geen faillissementen, wel bedrijfsbeëindiging, omdat het geld niet uit de drukpers komt. Betekent voor ons ook inkrimpen.

Ander opvallend getal van de dag: Werkloosheid in Oostenrijk is opgelopen naar 12,7 % en dat is exclusief de werktijdverkorting. (via ORF/ZDF)

Erthanax
Berichten: 9810
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Voor wie zich nu na de waarschuwing van Kees2850 zorgen maakt over zijn/haar weerstand: Het Voedingscentrum geeft waardevolle tips voor het verhogen van je weerstand.

kuklos
Berichten: 9911
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door kuklos »

breien schreef:
05 mei 2020 14:32
Ik eet/ leef juist heel gezond volgens de adviezen van het voedingscentrum.
Mijn gezondheid is er heel erg op achteruit gegaan.
Er spelen meer factoren mee dan alleen gezond leven. Factoren waarvan we nog niet altijd weten hoe groot hun invloed is.

witte angora
Berichten: 31160
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Verschrikkelijk, breien! Je mag mijn tondeuse wel een keertje lenen, dan is het zo opgelost.

Mocht je dat niet zien zitten, dan kun je natuurlijk altijd alvast een afspraak maken. Dan ben je de eerste zo gauw hij open gaat.

witte angora
Berichten: 31160
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
05 mei 2020 14:14
Het Voedingscentrum geeft waardevolle tips voor het verhogen van je weerstand.
Grappig, sinds ik mijn metabolisme probeer te verhogen door meer eieren (6 per week) en iedere dag wat noten te eten kom ik aardig in de richting van deze schijf van 5. Enkel nog wat meer groente en fruit, dan is het aardig compleet. Afwisselen met vlees, vis, eieren, noten, en vegetarische producten deed ik ook al, eigenlijk meer omdat ik minder vlees wil eten. Eens per week een portie witte bonen in tomatensaus, en dan een salade erbij is helemaal zo verkeerd nog niet. Visje moet ik wel nog wat vaker op het menu zetten, een vaste dag of zo, dan gaat dat makkelijker.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik vermoed dat niet alleen hier in België er erg veel nieuwe thuiskappers bij zijn gekomen.
Als ze weer open mogen en de klant tevreden is over knip en verf werk... en vaak tegen erg lage tarieven.
Hoe krijgen ze die nu roepen tijdelijk daar naartoe te gaan weer definitief terug?

witte angora
Berichten: 31160
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
05 mei 2020 16:51
Hopelijk gaan de kappers weer open voor spoedgevallen. Echt, uitgroei van grijs haar is spoedeisend.
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/233280 ... -open.html
Nou breien, als het meezit kun je morgenavond al aan de telefoon hangen voor een afspraak. Morgen komt er meer duidelijkheid, er komt een soort spoorboekje, en als eerste gaan misschien de kappers open. Vanaf volgende week, dat wel. Maar als jij nu morgenavond belt, ben je de eerste met een afspraak.

Hoop ik voor je.

Voor info: https://nos.nl/artikel/2332872-kappers- ... anden.html

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
03 mei 2020 23:26
Wat is eigenlijk het nut vast te stellen wanneer corona hier voor het eerst opdook en wie dan de besmetter was in Oostenrijk?
Jablan schreef:
04 mei 2020 09:30
Het spoor terug volgen, want tussen alle 'logische' besmettingen zitten er telkens onverklaarbare ziektegevallen.
Via NOS-Liveblog: Eerste coronapatiënt Frankrijk al maand eerder
In Frankrijk was de eerste besmetting met het coronavirus niet in januari, maar een volle maand eerder. Een dokter uit een ziekenhuis nabij Parijs heeft alsnog een coronatest laten uitvoeren op weefsel van een patiënt die op 27 december met een vermoedelijke longontsteking werd opgenomen. Die test blijkt positief. De patiënt, een 49-jarige man uit een voorstad van Parijs, is hersteld. Tegen lokale media zegt hij geen idee te hebben waar hij het coronavirus heeft opgelopen: hij was al een tijd niet in het buitenland geweest. Twee van zijn kinderen hadden in de periode dat hij ziek werd soortgelijke, maar minder ernstige symptomen. Zijn vrouw is niet ziek geweest. Toch denkt de behandelend arts dat de echtgenote van de man het coronavirus bij zich droeg. De vrouw werkt in een supermarkt vlak bij luchthaven Charles de Gaulle, waar ze in contact kan zijn gekomen met reizigers uit China. Eerder werd in Californië aangetoond dat het eerste Amerikaanse sterfgeval door het virus niet eind februari was, maar al begin februari.

Deze melding heb ik ruim een week geleden al gezien, is nu bevestigd (onderzoek herhaald), brengt alles wat we weten aan het kantelen. Voor de WHO aanleiding op te roepen om eerdere 'verdachte' ziektegevallen opnieuw te bekijken. Voor regeringen en de leidende instellingen misschien aanleiding nog eens over alle maatregelen na te denken.

:roll:

Nijogeth
Berichten: 10182
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Mijn oom heeft ondertussen zijn testresultaten nog steeds niet terug gekregen. Die weet dus nog steeds niet of ie de eerste week van januari nu wel of niet met corona in quarantaine heeft gelegen. Het feit dat de resultaten vrij lang op zich laten wachten, zorgt eigenlijk alleen voor speculaties. De gedachte is dat ze niet graag de resultaten naar buiten willen brengen, omdat dan weer alle draaiboeken aangepast moeten worden.

witte angora
Berichten: 31160
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan lijkt het er op dat het besmettingsgevaar dus lang zo groot niet was als iedereen maandenlang dacht. Immers, als het virus zo superbesmettelijk was, dan was, als de eerste gevallen al veel eerder in het land waren, de uitbraak er al veel eerder geweest. Het virus was er overal inderdaad al veel eerder. Alleen werd het niet herkend omdat het niet bekend was. En veel mensen ontwikkelen ook nauwelijks klachten.

Misschien dat achteraf gezegd wordt dat er sprake was van een massale gekte, waar het voorkomen van besmettingen eigenlijk heel simpel is:
- zorg voor een goede weerstand, dwz leef gezond.
- heb je iets besmettelijks? Blijf dan thuis, ga in quarantaine zodat je een ander niet aansteekt.

Lowieze
Berichten: 6712
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
06 mei 2020 07:20
Dan lijkt het er op dat het besmettingsgevaar dus lang zo groot niet was als iedereen maandenlang dacht. Immers, als het virus zo superbesmettelijk was, dan was, als de eerste gevallen al veel eerder in het land waren, de uitbraak er al veel eerder geweest. Het virus was er overal inderdaad al veel eerder. Alleen werd het niet herkend omdat het niet bekend was. En veel mensen ontwikkelen ook nauwelijks klachten.

Misschien dat achteraf gezegd wordt dat er sprake was van een massale gekte, waar het voorkomen van besmettingen eigenlijk heel simpel is:
- zorg voor een goede weerstand, dwz leef gezond.
- heb je iets besmettelijks? Blijf dan thuis, ga in quarantaine zodat je een ander niet aansteekt.
Als veel mensen nauwelijks klachten hebben, hoe weet je dan dat je iets besmettelijks hebt?

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
05 mei 2020 23:19
Mijn oom heeft ondertussen zijn testresultaten nog steeds niet terug gekregen. Die weet dus nog steeds niet of ie de eerste week van januari nu wel of niet met corona in quarantaine heeft gelegen. Het feit dat de resultaten vrij lang op zich laten wachten, zorgt eigenlijk alleen voor speculaties. De gedachte is dat ze niet graag de resultaten naar buiten willen brengen, omdat dan weer alle draaiboeken aangepast moeten worden.
Testen zonder uitslag motiveert niet om je aan alle beperkingen te houden.

In onze omgeving zijn er meer, die zich op eigen rekening of die van de werkgever, laten testen. Goed voor de gemoedsrust, prettig om zekerheid te hebben, waardoor je nu ziek bent geweest.

Nu nog niets gelekt is over het heropenen van de scholen, wordt doorgezet met lesgeven op een andere plek. De jongens en meiden zijn er aan toe om overdag bij elkaar te zijn, de ouders willen niet meer wachten op een angstige regering. Schoolbestuur weet er officieel niets van, werkt inofficieel van harte mee.
witte angora schreef:
06 mei 2020 07:20
- heb je iets besmettelijks? Blijf dan thuis, ga in quarantaine zodat je een ander niet aansteekt.
Dat is het probleem met bronchitis, influenza en vermoedelijk ook corona: je bent het meest besmettelijk, als je nog geen symptomen hebt.

Lowieze
Berichten: 6712
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

“Nu nog niets gelekt is over het heropenen van de scholen, wordt doorgezet met lesgeven op een andere plek. De jongens en meiden zijn er aan toe om overdag bij elkaar te zijn, de ouders willen niet meer wachten op een angstige regering. Schoolbestuur weet er officieel niets van, werkt inofficieel van harte mee.”

Schoolbestuur werkt van harte mee?
Jongens die hier ‘s avonds samen een biertje dronken kregen allemaal een forse boete. Mensen die een verjaardag hielden kregen een waarschuwing. Sporters werden uit een park geplukt, kregen ook een forse boete, hoewel ze zich keurig aan de voorschriften hielden.
En dit schoolbestuur werkt mee? Jaja.

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik heb het geloof ik al eens gezegd: kennisje had dagje uit van haar werk in Volendam eerste week van januari waar ze op de dijk tussen veel toeristen o.a Chinezen gelopen heeft. Daarna ziek geworden. Heel lang blijven tobben met hoesten en benauwdheid.
Maar ze wilden haar niet testen op corona, want het kon niet dat ze dat had.

Lowieze
Berichten: 6712
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

mh73 schreef:
06 mei 2020 08:17
Ik heb het geloof ik al eens gezegd: kennisje had dagje uit van haar werk in Volendam eerste week van januari waar ze op de dijk tussen veel toeristen o.a Chinezen gelopen heeft. Daarna ziek geworden. Heel lang blijven tobben met hoesten en benauwdheid.
Maar ze wilden haar niet testen op corona, want het kon niet dat ze dat had.
Gisteren heeft de ambulance de opa van mijn buurvrouw opgehaald, hij was daar in huis omdat hij niet voor zichzelf kon zorgen.
De man, in de tachtig, liep al zo’n 6 weken met bronchitis (volgens de artsen). Nooit getest, want het was geen corona.
Gisteren dus meegenomen naar het ziekenhuis, want ja, er was toch wel een kleine kans dat het corona was.
De verpleegkundigen van de ambulance hadden alleen handschoenen en een mondkapje voor, niet in beschermende pakken dus. De huisarts was al een keer eerder op huisbezoek geweest, die droeg totaal geen bescherming.

angel1978
Berichten: 11111
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jablan schreef:
06 mei 2020 07:53
Nijogeth schreef:
05 mei 2020 23:19
Mijn oom heeft ondertussen zijn testresultaten nog steeds niet terug gekregen. Die weet dus nog steeds niet of ie de eerste week van januari nu wel of niet met corona in quarantaine heeft gelegen. Het feit dat de resultaten vrij lang op zich laten wachten, zorgt eigenlijk alleen voor speculaties. De gedachte is dat ze niet graag de resultaten naar buiten willen brengen, omdat dan weer alle draaiboeken aangepast moeten worden.
Testen zonder uitslag motiveert niet om je aan alle beperkingen te houden.

In onze omgeving zijn er meer, die zich op eigen rekening of die van de werkgever, laten testen. Goed voor de gemoedsrust, prettig om zekerheid te hebben, waardoor je nu ziek bent geweest.

Nu nog niets gelekt is over het heropenen van de scholen, wordt doorgezet met lesgeven op een andere plek. De jongens en meiden zijn er aan toe om overdag bij elkaar te zijn, de ouders willen niet meer wachten op een angstige regering. Schoolbestuur weet er officieel niets van, werkt inofficieel van harte mee.
witte angora schreef:
06 mei 2020 07:20
- heb je iets besmettelijks? Blijf dan thuis, ga in quarantaine zodat je een ander niet aansteekt.
Dat is het probleem met bronchitis, influenza en vermoedelijk ook corona: je bent het meest besmettelijk, als je nog geen symptomen hebt.
tegelijkertijd zijn ruim een derde van de docenten bang om weer aan de slag te gaan:

https://www.ad.nl/binnenland/een-derde- ... ~a6698f16/

Gesloten