LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] phuket air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Dit forum is bedoeld om klachten over vliegmaatschappijen en Touroperaters te uiten. Het is niet de bedoeling dat hier verschillen van mening worden uitgevochten. Laten we a.u.b. mensen de gelegenheid om de oplossingen die de reisorganisaties aan hen hebben geboden, hier te posten. Daarnaast is nieuws over phuket air altijd welkom en eventuele uitkomsten van gesprekken met reisbureau's gewenst. Maar dit soort discussies lijken mij hier zeer ongepast. Hoe je het draait of keert, mensen zijn gedupeerd. De reden waarom doet er hier niet toe, de oplossingen des te meer.

Liesbeth1958
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2005 21:47

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Liesbeth1958 »

Boos, boos en nog eens boos. Alsnog woensdag 4 mei na dagen van onzekerheid kunnen vertrekken. Maar wel 500,00 euro armer en wetende dat in hetzelfde vliegtuig gedupeerden zitten die NIETS hebben hoeven bijbetalen. Heb ik soms verkeerd onderhandeld? Je wilt toch weg als je weet dat je de rest van het jaar ivm werk geen vakantie meer kan opnemen. Misschien te snel toegehapt op het aangeboden alternatief. Geen idee, maar ik voel mij echt belazerd door Holland International

Adipati
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 mei 2005 10:53

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Adipati »

Liesbeth, ik kan me je boosheid heel goed voorstellen, maar 1 dag voor vertrek zit je in een slechte onderhandelings positie. Ik ga pas in Juli, ik zal wel zien wat het gaat worden, in ieder geval wel wat meer onderhandelingsruimte. Ik hoop dat na deze ellende er iemand is die alles in een staat wil verwerken zodat je kan zien waar de (onredelijke) verschillen zitten tussen Kras, HI en TUI, misschien dat er dan nog wat terug valt te halen. Nog een prettige vakantie ondanks alles.

edward64

Re: phuket air

Ongelezen bericht door edward64 »

ik heb vandaag contact gehad via d-reizen ,met arke reizen en die wisten mij te vertellen dat ze eerst de mensen gingen helpen tot 15 mei.
Als je na die datum(in mijn geval 3 juni) hebt geboekt dan kon je overboeken voor de lieve som van € 940,-.
Ze raadde mij aan om af te wachten tot eind volgende week want dan zouden de oplossingen geregeld worden voor de mensen die de eerste week van juni zouden vertrekken.
Daarna phuket airlines in Amsterdam gebeld en het probleem voorgelegd.ik werd keurig geholpen en kreeg uitleg over de problemen,ze hebben een verbod tot miniaal 15 mei.
Maar als ik daar problemen ee had dan was dat geen punt want je mocht kosteloos annuleren omdat de klant daar niet de dupe van mocht worden.
Ik zei dat ik € 940,- bij moest betalen, hoe kan dit?
Wederom een verbazend antwoord:"dan heeft u zeker geboekt bij de TUI groep die willen de pakketkorting terug verdienen en weigeren daarom hun medewerking.
Ik ben bang dat dit dicht bij de waarheid kom. ik wens iedereen succes ensterkte in de strijd.

Adipati
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 mei 2005 10:53

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Adipati »

Gisteren onderstaand mailtje gestuurd naar Kras, zal er wel niets op horen.

Attn: Management Kras Reizen

Geachte mevrouw/meneer,

Met alle commotie op het ogenblik rond Phuket Air, en een groot aantal verontruste klanten die een reis of arangement bij u geboekt hebben (waaronder mijn persoon), lijkt het me verstandig om wat meer openheid te betrachten inzake de vorderingen/plannen/oplossingen om deze onprettige situatie op te lossen met uw klanten. U heeft daartoe een prachtig stuk gereedschap tot uw beschikking, uw site, als u daar een bulletin plaatst wat regelmatig ge-updated wordt, dan zult u voor een groot deel verlost zijn van emotionele bellers die uw balie-personeel onder vuur nemen.
Ook zult u dan het negatieve imago, wat nu ongetwijfeld het geval is in diverse forums van verontruste Kras klanten, weer wat op kunnen vijzelen, al moet ik zeggen dat er ook enkele gematigd positieve berichten over uw organisatie staan.

Het is maar een idee.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

kijk ook eens hier:

Phuket Air problemen: landingsrechten ingetrokken
http://forum.indahnesia.com/Forum.php?t=1280

Phuket Air problemen: oplossingen reisburo's
http://forum.indahnesia.com/Forum.php?t=1598

Mipster

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Mipster »

Het is dus gewoon TUI die mensen een oor aannaait, Phuket is nog best wel welwillende! het reisbureau dat natuulijk gewoon onder 1 hoedje met ze speelt (world of TUI) hielp ons ook al totaal niet! We hebben geen enkele toezegging gekregen helemaal niks, terwijl ik van anderen lees dat ze al hebben omgeboekt naar klm of whatever! wat doe ik in godesnaam verkeerd dan?

Ik ga 26 juni weg, en ik moet dus voor de 12e mei annuleren tegen kosten van aanbetaling a 200 euro pp of ik wil duidelijkheid. Heb samen met mijn vriendin om opheledering voor 12 mei gevraagd, zo niet kunnen ze het gled terugstorten! Ik betaal niet voor iets als ik niet weet wat ik krijg! Wat ze nog niet van me hebben, hoef ik ook niet terug te krijgen! Hoe zit dat met de mensen die zo rond 15-18 juni weggaan? die moeten nu betalen!

hoe doen jullie dat? :roll:

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb maar weer eens met Holland International gebeld, ze kunnen nog steeds niets zeggen. Ik hoorde van een aantal mensen dat World of TUI/Holland International niet meer met Phuket zal vliegen, maar ik vroeg er net naar en ze zei dat ze hard aan het proberen waren Phuket air weer aan het vliegen te krijgen. Ze kon me ook nog niets vertellen over de reizen in juli en over hoe lang het nog zal duren voor wij wat te horen krijgen over onze reis. Dus nog steeds een grote kans dat wij op 6 juli met Phuket air naar Thailand gaan! :x

danielk
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mei 2005 12:11

Re: phuket air

Ongelezen bericht door danielk »

Ik ga inmiddels ook maar een brief c.q. mail op hoge poten naar Arke/TUI schrijven dat het schandalig is dat ze blijkbaar nog willen verdienen aan de problemen van Phuket Air. Voor mij geldt ook dat ik een andere vlucht mag boeken als ik 450 euro annuleringskosten bijbetaal, terwijl Phuket Air blijkbaar dus geen annuleringskosten rekent.
Dus TUI steekt die 450 euro dan lekker in zijn eigen zak :x

Sowieso idioot dat de één gratis mag omboeken of zelfs gratis een alternatief aangeboden krijgt, terwijl een ander alleen met dikke bijbetaling iets anders kan regelen.
Er zit totaal geen lijn in...volgens mij hangt het er maar net van af welke telefoniste je treft bij je reisorganisatie.

Wij gaan onder geen beding meer met Phuket Air vliegen, maar ik zal TUI er niet aan laten verdienen.

ros1982
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 mei 2005 13:03

Re: phuket air

Ongelezen bericht door ros1982 »

Het volgende heb ik gister naar Kras gemaild:
Ik heb via jullie een reis geboekt naar Thailand voor 24 juli. Door alle berichten die ik heb gelezen en gehoord wil ik absoluut niet meer met Phuket Air vliegen. Zal er in de nabije toekomst weer met Phuket Air worden gevlogen of worden alle reizen omgeboekt naar een andere vliegtuigmaatschappij. Wanneer jullie besluiten om door te gaan met Phuket Air verneem ik de mogelijkheden om mijn vlucht over te boeken.

Het volgende antwoord heb ik hierop ontvangen:
Naar aanleiding van het intrekken van de vergunning van Phuket Air op Schiphol kunnen we u het volgende meedelen. Momenteel is onze organisatie druk bezig met het zoeken van vervangend vervoer voor de aankomende vertrekken. Aangezien uw vertrek pas 24 juli a.s. zal plaatsvinden, kunnen we u hierover nog geen uitsluitsel geven. Het is mogelijk dat uw vlucht conform de reisovereenkomst door Phuket Air wordt uitgevoerd. Indien we ons genoodzaakt zien uit te wijken naar andere luchtvaartmaatschappijen dan wordt u hierover vanzelfsprekend ingelicht, zodra dit bekend is.

arriverderci

Re: phuket air

Ongelezen bericht door arriverderci »

Gast: je zegt dat je dus op 6 juli waarschijnlijk met phuket air gaat vliegen...Ik neem aan dat je nu nog de kans hebt om alleen je aanbetaling kwijt te raken wanneer je annuleert. Maar ik vroeg me af of je dus ook nog echt met PA wilt vliegen? Misschien kun je me overtuigen, ik vertrek ook rond die tijd en wil liever niet annuleren....

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Als je nu annuleert ben je je aanbetaling kwijt. Ons is geadviseerd gewoon te wachten tot er meer nieuws is. Wij gaan niet annuleren maar gewoon afwachten. Als Phuket air gewoon vliegt vliegen we daar mee en als we een andere vlucht aangeboden krijgen voor maximaal 200 euro p.p. bij betalen doen we dat. We hebben onszelf wel een grens getrokken voor het bedrag dat we bij moeten betalen, wordt dit meer dan gaan we onze vakantie omboeken naar een andere bestemming. Wij vliegen dus gewoon met phuket air wanneer die gaan vliegen. Natuurlijk zijn wij ook bang voor de vertragingen enz. maar een gokje moet je wagen in je leven he! :wink:

arriverderci

Re: phuket air

Ongelezen bericht door arriverderci »

Indd..vertragingen, dat overleef ik ook nog wel. Ik neem aan dat de vliegtuigen zelf in vliegbare staat zijn en dat een gedeelte van de verhalen een beetje worden opgeblazen. Uiteraard ga je niet met het meest relaxte gevoel op vakantie, maar zo gauw als je daar bent, ben je blij dat je toch gegaan bent.

Torch_r

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Torch_r »

Ik heb geprobeerd dit forum en en die van radar beetje te volgen. En volgens mij kom ik op het volgende uit.

Er zijn 2 groepen mensen. De groep die vertrekt voor en de groep die vertrekt na 15 mei.
Voor de groep voor 15 mei moeten de vluchten worden overgeboekt omdat PA sowieso tot dan niet meer mag vliegen (geen rechten). Ik ga er vanuit dat dit kosteloos wordt gedaan. Als iemand daar andere ervaringen mee heeft graag reageren aub.
Voor de groep die vertrekt na 15 mei is nog niets zeker (krijgt PA zijn landingsrechten wel of niet). Van deze groep wensen sommige mensen niet meer te vliegen met PA en kiezen het zekere voor het onzekere. Deze mensen willen annuleren. Dit gebeurt soms kosteloos, soms niet. Klopt dit? Hebben mensen ervaringen hiermee.
Tenslotte nog een vraagje. Weet iemand wat de officiele standpunten zijn van
1) Phuket Air
2) Tui?

Ik probeer antwoord hierop te vinden maar ik vind die maar niet, en ik kom er niet door heen met de telefoon

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Ook ik had gisteren een mail gestuurd naar KRAS en kreeg onderstaande reactie. Dit is een standaard bericht dus. Ook wij hebben besloten met Phuket te gaan reizen als het zo moet zijn. De controles zijn streng en we gaan er vanuit dat e.e.a. goed gaat.

In ieder geval heeft KRAS mij vanmorgen verzekerd dat of we nu met phuket of met een andere maatschappij gaan... we gaan zeker! Nou en dat is wel fijn om te horen.


Geachte mevrouw ......,
Naar aanleiding van het intrekken van de vergunning van Phuket Air op Schiphol kunnen we u het volgende meedelen. Momenteel is onze organisatie druk bezig met het zoeken van vervangend vervoer voor de aankomende vertrekken. Aangezien uw vertrek pas 24 juli a.s. zal plaatsvinden, kunnen we u hierover nog geen uitsluitsel geven. Het is mogelijk dat uw vlucht conform de reisovereenkomst door Phuket Air wordt uitgevoerd. Indien we ons genoodzaakt zien uit te wijken naar andere luchtvaartmaatschappijen dan wordt u hierover vanzelfsprekend ingelicht, zodra dit bekend is.


We vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geinformeerd.


Met vriendelijke groet,

KRAS SterVakanties / hoofdkantoor

H. van Bemmel

afdeling Consumentenbetrekkingen

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

zo denken wij ook. het enige waar wij tegenop zien zijn de vertragingen. het vliegtuig mag toch niet eerder de lucht in dan wannneer hij goedgekeurd is, hij zal niet uit de lucht vallen....hoop ik.... :wink:

Mipster

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Mipster »

nu wil ik aan sommige mensen wat vragen: "stel dat vandaag je uiterste dag is om het restant van je reissom a grofweg 1000- 1500 euro te betalen" Gaan jullie met deze onzekerheid betalen? gewoon met zijn tweeen 3000 euro overboeken voor een reis zonder zekerheid? dat zou ik wel heel bijzonder vinden! ik doe in ieder geval niet mee aan die poppenkast!

arriverderci

Re: phuket air

Ongelezen bericht door arriverderci »

Nooit betalen voor je zekerheid hebt. Of die zekerheid nou PA of bijbetalen inhoudt, doet er niet toe. Als ze zeggen dat ze zich eerst bezighouden met de mensen van nu, moet je je daar niks van aantrekken. Gewoon door drammen :x

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Maar of dat drammen nou zo veel zin heeft, ze doen toch wat ze gepland hebben, ook al zal heel nederland blijven drammen ben ik bang. wij moeten voor 25 mei betalen, ben benieuwd of er dan wat bekend is....

NR

Re: phuket air

Ongelezen bericht door NR »

Ik moet ook 25 mei betalen, en ik vertrek 6 juli met kras
Ik neem aan dat er dan iets bekend is, anders betaal ik niet.

Gesloten