LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic


witte angora
Berichten: 32003
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Hier wat aanvullende informatie over de mondkapjes. Er wordt later nog voorlichting gegeven over de stof waar zelfgemaakte mondkapjes aan moeten voldoen. Het wordt in ieder geval nu wat duidelijker.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... eperkt-bij

En hier nog wat meer. Sjaals zijn kennelijk niet geschikt omdat ze te dun zijn. Een sok daarentegen is weer wel geschikt.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ken-corona

witte angora
Berichten: 32003
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
07 mei 2020 13:47
witte angora schreef:
07 mei 2020 11:34
@ Moneyman: Het probleem, althans hier in de omgeving, is dus dat het gezonde verstand, verdraagzaamheid en inschikkelijkheid nogal eens ontbreken.
Daar kunnen we maar één ding aan doen: zélf het goede voorbeeld geven.
Klopt. Helaas is dit een bijzonder gesloten omgeving, waar een groot deel van de mensen zich absoluut nergens voor open stelt. En dan verandert er niet zoveel. Dat is niet alleen mijn ervaring; dat is de ervaring van honderden die zich er al op hebben stuk gebeten. Het zij zo.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik ben gewoon mild ontroerd door het feit dat mijn kapper mij ten eerste belde voor een afspraak, en dat ik er ten tweede as maandag al langs mag.

ZeerPrivé
Berichten: 6078
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nou, ik heb zojuist wat sokken zitten verknippen, maar ziet er echt niet uit. Nog erger dan een wegwerp mondkapje. Kan natuurlijk aan mijn onhandigheid op dit gebied liggen. Gelukkig ben ik wel weer handig met mijn eigen haar knippen, dus kapsel ziet er fatsoenlijk uit.

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik ga mijn naaimachine maar eens afstoffen.

Aboutaleb vindt na het constant beweren van het feit dat mondkapjes geen nut hebben dit vooral een politieke stap. Hij wil ze gratis gaan uitdelen in het OV en hij hen RET hebben al aangegeven dat ze geen priotiteit gaan geven aan handhaving op dit gebied.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

mh73 schreef:
07 mei 2020 15:25
Ik ga mijn naaimachine maar eens afstoffen.

Aboutaleb vindt na het constant beweren van het feit dat mondkapjes geen nut hebben dit vooral een politieke stap. Hij wil ze gratis gaan uitdelen in het OV en hij hen RET hebben al aangegeven dat ze geen priotiteit gaan geven aan handhaving op dit gebied.
Het IS toch ook een politieke stap.. het hele verruimen is politiek (net als de lockdown overigens, alleen was die ingegeven door medische noodzaak). Zo verbazend is het toch niet dat de politiek politiek bedrijft :wink:
Als het aan medici ligt hoeven de maatregelen niet afgezwakt te worden en hoeven mondkapjes niet ingevoerd te worden hoor :wink:

666jack666
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 mei 2020 17:37

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 666jack666 »

mh73 schreef:
07 mei 2020 15:25
Ik ga mijn naaimachine maar eens afstoffen.

Aboutaleb vindt na het constant beweren van het feit dat mondkapjes geen nut hebben dit vooral een politieke stap. Hij wil ze gratis gaan uitdelen in het OV en hij hen RET hebben al aangegeven dat ze geen priotiteit gaan geven aan handhaving op dit gebied.
lees net een artikel over mondkapjes waar het rivm ook de mening over mondkapjes geeft noemen het ook politiek want niet medische mondkapjes houden maar 5 tot 10% van de besmettingen tegen

ZeerPrivé
Berichten: 6078
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

14:57
Het kabinet moet het besluit om sportscholen pas in september weer open te laten gaan, nog eens nader bekijken, vindt een aantal partijen. Het is voor coalitiepartijen VVD, D66 en CDA belangrijk om ook naar de verschillen tussen bijvoorbeeld grote en kleine sportscholen te kijken.

,,De ene sportschool is de andere niet", vindt D66-voorman Rob Jetten. Hij vraagt het kabinet om maatwerk. Ook VVD-fractievoorzitter Klaas Dijkhoff wil actie. ,,Ik snap wel dat als je veel zweet en beweegt en de airco alles rondblaast, dat die anderhalve meter niet genoeg is, maar ik vraag het kabinet wel te kijken naar specifieke oplossingen", zegt hij. ,,Het gaat me dan niet alleen om het plezier van de sport maar ook de gezondheidseffecten", legt Dijkhoff uit. Omdat mensen veel meer thuis blijven, bewegen ze minder. Grappend laat de liberaal doorschemeren dat hij zelf ook wel zou willen sporten om de 'coronakilo's' kwijt te raken.

Pieter Heerma (CDA) merkt op dat binnenzwembaden al op 11 mei opengaan, terwijl sportscholen nog zolang moeten wachten. ,,Waarom dit verschil?" De fitnessbranche reageerde gisteren verontwaardigd op het besluit van het kabinet. Brancheorganisatie NL Actief noemt het dicht houden van sportscholen ,,onacceptabel". De sector had al een protocol klaarleggen waarbij genoeg afstand tussen sporters wordt gehouden.

Premier Mark Rutte legde gisteren uit dat hij meer duidelijkheid wil over de verspreiding van het coronavirus door bijvoorbeeld zweet. ,,Voor sportscholen geldt dat we met de branche bekijken of het verantwoord openen eerder mogelijk is", aldus de minister-president.

Bron AD

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@666jack666

Het is echt overbodig steeds alles te quoten.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

als iedereen nu eens ophoudt met dat gemiep over hoe men quote, wat men quote of hoe men schrijft en gewoon inhoudelijk op een topic in gaat.. het modereren aan de moderators overlaat..

witte angora
Berichten: 32003
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik las het bericht in het AD net op de NOS. Prima dat er toch aandacht aan wordt besteed. Het zijn precies de punten waar ik mee zat.

Wat de binnenzwembaden betreft: Denken mensen nu echt dat je daar niet zweet, en dat mensen daar geen bacteriën en virussen in de rondte strooien? Ok, er hangt een dikke chloorlucht, maar daar is ook alles mee gezegd.

Moneyman
Berichten: 31180
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nog mooier zou zijn als modereren niet nodig zou zijn, omdat men zich aan de forumregels qua quoten houdt. Klinkt als een punt om te zeuren, maar geen lappen onnodige gequote tekst hoeven scrollen maakt het lezen een stuk relaxer.

Moneyman
Berichten: 31180
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

angel1978 schreef:
07 mei 2020 15:32
Het IS toch ook een politieke stap.. het hele verruimen is politiek (net als de lockdown overigens, alleen was die ingegeven door medische noodzaak). Zo verbazend is het toch niet dat de politiek politiek bedrijft :wink:
Eens!! Het woord politiek wordt bijna als scheldwoord gebruikt door sommigen, maar dat is natuurlijk vaak volkomen ten onrechte.

Nijogeth
Berichten: 10552
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Theotrucker schreef:
07 mei 2020 11:06
Google gebruikt ook anonieme bewegingsgegevens voor de file waarschuwingen! Maar daar heeft natuurlijk (bijna) iedereen toestemming voor gegeven.
Dat is wel een wezenlijk verschil. Die gebruiken die gegevens ook niet voor rechtsvervolging (te hard rijden, rechts inhalen etc. dat zou je er allemaal ook mee kunnen controleren), maar om de gebruiker te helpen, dan gaat de gebruiker daar mee akkoord.

De regering wil nu gegevens hebben om mensen te kunnen pakken op groepsvorming en dat moet je toch niet willen als bedrijf, dat ze jouw klanten gaan oppakken of beboeten door jouw toedoen? Heel goed dat T-Mobile aangeeft alleen te willen helpen bij de bestrijding van Corona en niet bij de rechtsvervolging van hun klanten.

Nijogeth
Berichten: 10552
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

sjohie schreef:
07 mei 2020 14:40
Ik ben gewoon mild ontroerd door het feit dat mijn kapper mij ten eerste belde voor een afspraak, en dat ik er ten tweede as maandag al langs mag.
Die afspraak had ik in principe ook staan, want ik had de donderdag voor ze moesten sluiten een afspraak. Toen was echter corona geconstateerd in de zorgwoningen waar ook zijn moeder woonde en moest hij dus zelf in quarantaine. In dat telefoontje zei hij dat hij me direct zou bellen als ie weer open zou gaan. Maar nu heb ik voor de zekerheid online een afspraak gemaakt voor over 3 weken. De rest was al vol.

Nijogeth
Berichten: 10552
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Overigens was ik dus vandaag in Eindhoven geweest met een vriendin. Even geluncht op de markt rond de boom bij de draaimolen. Ik denk dat er rond die boom zo'n 50 mensen zaten te lunchen. Het was wel heel gezellig zo en heel fijn dat niemand zat te zeuren over anderhalve meter, maar gezellig in gesprek kon gaan met het groepje naast ze. Het was ook aardig druk in de stad, de parkeergarage waar ik parkeerde (onder de Heuvel-galerie) was bijna helemaal vol.

Overigens snap ik persoonlijk niet waarom de regering niet gewoon breder inzet en zo extreem specifiek is als alles toch nog voorwaardelijk is. In plaats van overal alles zo specifiek te duiden per item, gewoon een algehele richtlijn geven en deze met de branche zelf uitwerken. Maar vooruitzichten durven ze weer niet te geven, nergens een harde richtlijn, nergens een moment waarop men bijvoorbeeld zegt: 'tot hier en niet verder, vanaf 1 januari 2021 vervallen altijd alle maatregelen, ongeacht de risico's en of er een vaccin is.'. Wees verdomme een politicus en doe je werk gewoon!

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“nergens een moment waarop men bijvoorbeeld zegt: 'tot hier en niet verder, vanaf 1 januari 2021 vervallen altijd alle maatregelen, ongeacht de risico's en of er een vaccin is.'. Wees verdomme een politicus en doe je werk gewoon!”

Rare ideeën hebt u van het werk van een politicus.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lady1234 schreef:
07 mei 2020 16:44
“nergens een moment waarop men bijvoorbeeld zegt: 'tot hier en niet verder, vanaf 1 januari 2021 vervallen altijd alle maatregelen, ongeacht de risico's en of er een vaccin is.'. Wees verdomme een politicus en doe je werk gewoon!”

Rare ideeën hebt u van het werk van een politicus.
Dat gevoel heb ik ook..
En daarnaast vraag ik me af welk land er wel mensen heeft die hun werk doen, want die geluiden heb ik werkelijk nog nergens gehoord..

Wel weer andersom trouwens.. Dat iemand zich afvraagt hoe men toch 3 maanden vooruit kan kijken/plannen zonder te weten hoe het dan is :mrgreen:

Nijogeth
Berichten: 10552
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Volgens mij doen politici niets anders dan vooruit plannen hoor. Zo zijn bijvoorbeeld daken met asbest erin vanaf 2024 verboden. Dat is over 4 jaar, maar de situatie dan is niet bekend.

Maar in een crisistijd durven ze ineens niets meer, maar aanpassen aan de situatie doet men dan ook weer niet. Men luisterde in eerste instantie maar naar 1 advies, sloeg alles in de wind en nu gaat men alles onder voorbehoud terugdraaien. Maar Corona is er toch nog gewoon? Waarom terug draaien als die maatregelen zo goed overzien waren?

Met andere woorden, in mijn ogen laten politici momenteel duidelijk zien dat regeren alleen een korte termijn denken inhoudt en men niet aan het landsbelang denkt door een lange termijn visie er op na te houden. Overigens zijn de verkiezingen iedere 4 jaar daar een duidelijk teken van, want partijen hoeven niet over langer na te denken dan die 4 jaar, want na die 4 jaar gooit de volgende coalitie het weer helemaal om.

Gesloten