LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] phuket air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Mipster

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Mipster »

ik inderdaad ook niet, alleen als je vervolgens wilt annuleren, zit je binnen 42 dagen van vertrek en gaan ze misschien nog wel 300 euro extra van je eisen! Nou ja, ze hebben het niet, dus dan moeten ze het ecth komen halen met grof geschut :?

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

dat hoop ik ook, we kijken wel hoe het gaat. misschien zien we elkaar nog op onze reis naar bangkok. waar ga je heen? 8)

Mipster

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Mipster »

hmmzzz, dit lijkt me niet al te best nieuws, het zal toch niet he :x :? :( :cry:

http://indonesiepagina.nl/nieuws.php?code=200505042

Mipster

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Mipster »

sorry, mijn link was weggevallen, maar et gaat om een bericht van indonesiepagina, waar iemand verteld dat hijzij verwacht dat binnen enkele dagen de vluchten bangkok - amsterdam weer worden hervat :cry:

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

waar lees je dat dan mipster?



Adipati
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 mei 2005 10:53

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Adipati »

Net de volgende reactie van Kras gekregen, in ieder geval een positieve benadering:

Geachte heer Van Tergouw,

We hebben goede nota genomen van uw opmerking aangaande het gebruik van onze site. We kunnen u melden dat op dit moment gwerkt wordt aan een bericht dat op onze site geplaatst wordt.

Met vriendelijke groeten en hoogachting,
KRAS SterVakanties / hoofdkantoor

NR

Re: phuket air

Ongelezen bericht door NR »

Oh ohh! dus de toestellen hoeven niet volledig gerepareerd te worden zoals voorheen beweerd werd, ivm loshangende kabels, kapotte stoelen etc??Vraag me toch echt af of dat waar is.
Wie is er in voor een uitje naar phuket air? Een voorstel om zelf de situatie te zien is eventueel mogelijk mits er belangstelling voor is.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

waar moet je dan in vredesnaam heen om die vliegtuigen te zien, want in nederland mogen ze niet meer landen.... (mijn voorstel is duitsland, woon namelijk dicht bij de grens....) :wink:

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

hallo,

Zoals ook al eerder vermeld heb ik wel de behoefte om een vliegtuig te bekijken. maar staat er wel 1 in nederand op dit moment? Als deze er staat dan zou het fijn zijn om een dag te kunnen plannen dat we er naar toe kunnen. Ook al is het maar een uurtje. Ik denk dat PA hier wel aan mee wil werken. maar misschien is het helemaal niet meer nodig wat de landingsrechten kunnen wel weer vrij gegeven worden maar er is nog steeds niet zeker of de reisorganisaties wel met hen verder gaan. Kras zei vanmorgen dat ze druk zijn met een maatschappij om te kijken of die alles over kunnen nemen. Ze willen nog niet zeggen welke maatschappij dit is.

Voor de mensen die bij moeten betalen doordat Phuket air niet kan vliegen is er altijd de mogelijkheid om de meerkosten bij PA te verhalen. Of dit ook bij de reisorganisatie kan weet ik eigenlijk niet. maar ik betaal liever 200 euro meer dan dat ik helemaal niet meer kan gaan. Dit is natuurlijk voor iedereen persoonlijk.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Volgens mij vlogen ze toch alleen op Amsterdam en Londen? En nu dus eigenlijk helemaal niet meer binnen Europa.

Misschien passagiers die foto's hebben? Heb ik al meerdere keren om gevraagd maar niemand voelt zich geroepen om foto's te posten.

NR

Re: phuket air

Ongelezen bericht door NR »

ik bedoelde eerder wanneer ze weer morgen vliegen, want ik geloof indd niet dat er op dit moment zo een toestel in nederland is. Desalniettemin, denk ik dat PA hier best aan mee zou willen werken omdat dit eventueel annuleringen kan besparen en mensen hun vertrouwen kunnen terug winnen. Ik zou in ieder geval graag een kijkje willen nemen. Ik kan eventueel bellen met dit verzoek, mits er nog andere geinteresseerden zijn..Er zijn nu 2 anderen geinteresseerden al?

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

ik zou ook wel willen kijken als daar de mogelijkheid toe is

arriverderci

Re: phuket air

Ongelezen bericht door arriverderci »

Er zijn vreemd genoeg alleen maar foto's van het eten van PA te vinden op internet. IEMAND zal toch wel foto's hebben van het vliegtuig zelf als het zoooo slecht is? Of komt het er nu op neer, dat het "enige" (heel vervelende) probleem de urenlange vertragingen zijn?

emes

Re: phuket air

Ongelezen bericht door emes »

Er zijn geen 2 groepen mensen zolas eerder op deze site stond.
Wij zijn nog een andere groep nl. de mensen die al hebben betaald en zouden vertrekken op 1 mei en niet weg konden.En een groep die op 1 mei zouden vertekken en een alternatief hebben kunnen nemen, zoals een andere bestemming of andere data( 1 of 2 dagen later)
Nu horen wij bij groep 1, geen vakantie, alles al betaald,hoop extra kosten gemaakt zolas telefoon,reiskosten,annulering met kosten van
dierenasiel,visumkosten ed.
Kijk er waren ca 160 passagiers van Tui reisburo,s ik heb begrepen dat ze daarvan 95 mensen niet hebben kunnen omzetten.Wij dus ook.
Gemiddeld gaan er 2/3 personen per boeking.
30 tot 40 zeer gedupeerde klanten.Tot op heden heb ik niks van Arke gehoord, ze zijn te druk met omzetten van de vertrekkers tot 15 mei.EN WIJ DAN.Over die groep wordt gewoon gezwegen, het is niet onze schuld dat wij toevallig in deze periode vakantie hebben,en weer moeten werken op17 mei.
Ik kom net van het reisburo D reizen af, ik heb nl weer eens geprobeerd Arke te bereiken,kreeg een antwoordbandje dat ik maar naar het reisburo moest gaan.Daar hebben ze te horen gekregen dat ze niet over Phuket Air mochten bellen.De aardige meisjes daar deden dat toch, na ongeveer 30 minuten aan de lijn te blijven, werd ze ook nog verweten dat ze voor hun klant belden,om mijn verzoek of we het aangeboden bedrag van 200,00 (verschil wat mocht bij omzetten op 1 mei) nog konden krijgen in bijvoorbeeld waardebonnen, om bij te leggen voor onze vakantie in augustus, zelfde reis maar dan duurder wegens seizoen, en de rest bij te betalen.Nee, daar begonnen ze niet aan, hadden we dat op 1 mei moeten doen,maar ze hadden helemaal geen stoelen meer.Dus nu is het onze schuld dat we maar 2 dagen konden uitwijken.SChandalig.NOOT MEER TUI ORGANISATIE.
We hebben een doorlopende reis en annuleringsverzekering, en een rechtsbijstandsverzekering.Daar vertelde ze dat alleen de oorspronkelijke reissom moeten vergoeden en dat we geen verdere rechten hebben.Als TUI organisatie nog iets doet is dat coulance.
De Eu richtlijnen voor luchtvaartpassagiers zijn nageleefd,dus mensen als jullie zo iets overkomt, blijf op Schiphol,vraag om accomodatie totdat ze wel een stoel voor je hebben,terwijl zijn alle kosten voor hun,niks bijbetalen dat mag helemaal niet.We weten nu dat we nooit van Schiphol weg hadden moeten gaan naar huis,maar daar op hun kosten hadden moeten overnachten in een hotel.Misschien waren we dan
wel vertrokken naar Bali,en hadden ze meer moeite gedaan.
Daarom roep ik van deze groep mensen die op 1 mei,omdat er geen plaats meer was en/of geen goed alternatief,degene op, die eventueel met behulp van de media nog wat tegemoetkoming kunnen krijgen van de reisorganisaties die betrokken zijn.
Het kan toch niet zo zijn, dat de geluksvogels met een andere maatschappij vakantie kunnen vieren, en er ca.30 tot 40 gezelschappen zijn die niets krijgen.
Ik snap ook niet dat de TUI groep, zulke slechte reclame wil.

danielk
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mei 2005 12:11

Re: phuket air

Ongelezen bericht door danielk »

Ik denk dat je je over de veiligheid niet echt zorgen hoeft te maken, die dingen vallen echt niet zomaar naar beneden. Echter, de 747's zijn wel 22 tot 26 jaar oud en voor zover ik heb begrepen nauwelijks gemoderniseerd. Dat houdt dus in dat je op wat oudere stoelen zit, dat fancy moderne geintjes als prive-televisie en eigen muziekkanalen er niet op zitten, dat de bekleding gedateerd zal zijn etc. Daar kan ik op zich nog best mee leven, want dat zie je terug in de prijs (althans, in de business class, als ik zo kijk zijn economy class tickets bij andere airlines nauwelijks duurder)

Waar ik niet mee kan leven is dat Phuket Air blijkbaar binnen een maand na het begin van de vluchten vanaf Amsterdam al zoveel overtredingen heeft gemaakt dat de vergunningen ingetrokken zijn, nog even los van het feit dat de helft van de vluchten met gigantische vertragingen te kampen had. Als ze na 15 mei weer kunnen gaan vliegen, wie garandeert mij dat ze begin juli bijvoorbeeld niet weer aan de ketting gelegd worden?

Ik voel me gewoon zwaar voorgelogen door Arke. Ze doen het in de gids voorkomen alsof Phuket Air een betrouwbare airline is, terwijl op het moment dat wij uit die gids boekten PA nog niet eens op Amsterdam vloog en uit de ervaringen van onze Engelse mede-reizigers op te maken is dat de problemen toen ook al de pan uit rezen. En nu doen ze vervolgens alsof het een grote verrassing is en willen ze ook nog eens verdienen aan het feit dat je je reis wilt wijzigen.

Torch_r

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Torch_r »

Is dit misschien iets voor radar?
Ik zie dat we al bijna aan de 500 berichten zitten. Dit is verre weg het populairste onderwerp.
Ik doe natuurlijk zelf zo veel ik kan bij de reisbureaus, maar onder het mom samen staan we sterk..misschien dat radar iets voor ons kan beteken?

Remco

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb zojuist contact gehad over de situatie “geen vergunning Phuket”. De procedure is als volgt. Zodra de Thaise authoriteiten melden dat Phuket aan de eisen voldoet zal er een vliegtuig deze kant op komen. Deze zal dan geinspecteerd worden. Zodra IVW het met de Thaise overheid het over eens is dat Phuket weer aan de eisen voldoet zal de vergunning op zeer korte termijn weer verstrekt kunnen worden. Dat kan dus op korte termijn al zijn. Er bestaat dan een kans dat men gewoon weer met Phuket zal (moeten) vliegen. Dit tenzij de reisorganisaties dit vanaf nu weigeren. Maar gezien de opstelling van TUi denk ik dat ze dat niet zullen doen en akkoord gaan. Dat is immers het goedkoopst. Dat het voor de klanten niet acceptabel is zal ze niet boeien. Dat blijkt tenminste niet uit de huidige opstelling/betrokkenheid.

Er is natuurlijk ook een kans dat IVW het er niet mee eens is (al schat ik die laag in). Dan wordt alsnog geen vergunning verstrekt. Kortom veel onzekerheden waarop we geen invloed kunnen uitoefenen.

beer

Re: phuket air

Ongelezen bericht door beer »

nou lekker informatie van D-reizen. Tui treft geen schuld hieraan. Mensen tot en met 15 mei vertrek kunnen een schadeclaim indienen bij phuket air (voor eventuele meerkosten en ticketkosten) en mensen met vertrek erna krijgen hun geld gewoon terug. Tui zal de reissom indien er geen andere reis geboekt kan worden volledig vergoeden en uit coulance misschien ook nog visum en vaccinaties vergoeden, WEER een goede service van TUI. En tui neemt zelf contact op met het reisbureau, indien deze zelf gaat bellen lijd dit alleen tot vertraging bij alle afhandelingen. Dus hier heb je dus weer mooi voor gezorgd, lees de ANVR voorwaarden ook eens door dan had je niet hoeven te informeren bij D-reizen. Wachten is het beste wat je kunt doen nu en dan komt ervanzelf een oplossing.

Gesloten