Pagina 24 van 77

Re: phuket air

Geplaatst: 04 mei 2005 14:47
door Torch_r
Een vraagje Beer. Waar heb je gehoord dat TUI geld terug geeft voor mensen die na 15 mei vertrekken??

Re: phuket air

Geplaatst: 04 mei 2005 15:03
door Gast
Dit is wat Arke net op zijn website heeft gezet...

Phuket Airlines

Tot nader order voert Phuket Airlines geen vluchten uit op de route Amsterdam - Bangkok en vice versa. Klanten die reeds een vakantie of reis naar Thailand en Indonesië hebben geboekt, waarbij de vlucht zou worden uitgevoerd met Phuket Airlines, kunnen desgewenst contact opnemen met het ANVR-reisbureau van boeking. Klanten die niet via een reisbureau maar via internet hebben geboekt kunnen contact opnemen via telefoonnummer 0900 8857.

Of dit het nou allemaal veel duidelijker maakt?![/b]

Re: phuket air

Geplaatst: 04 mei 2005 15:03
door danielk
Ik heb van mijn reisbureau de volgende informatie losgekregen. Dit zijn de berichten die TUI aan de reis-agenten heeft verstrekt:
Onderstaand geven wij u de informatie voor passagiers die vertrekken op 4, 6 of 8 mei.
Voor passagiers die op deze data vertrekken gelden de volgende voorwaarden:
- Kosteloos annuleren:
voor vertrek op 4, 6 of 8 mei kan er kosteloos geannuleerd worden.
- Omboeken naar een andere bestemming:
Men mag kosteloos omboeken naar elke willekeurige bestemming van Arke en Holland International. Dit mag ook een reis uit één van onze City- Zon of Overland gidsen zijn. De eventuele meerkosten, verbonden aan deze omboeking, zijn voor rekening van de cliënt.
- Omboeken naar alternatieve luchtvaartmaatschappijen:
Voor de meeste passagiers hebben we alternatieve vluchten kunnen boeken bij o.a. China Airlines en KLM. Helaas is de ticketprijs bij deze maatschappijen aanzienlijk hoger. De meerprijs voor het alternatieve ticket komt voor rekening van de cliënt. Daar de toeslagen enorm varieëren is het niet mogelijk hier een indicatie van de toeslag te noemen. Natuurlijk zoeken we naar de voor de cliënt meest voordelige oplossing. De voor uw cliënten van toepassing zijnde toeslag zal door ons Contact Center telefonisch doorgegeven worden.
Indien de cliënten accoord gaan met de toeslag wordt een nieuwe nota met het juiste ticketbedrag en de daaraan verbonden toeslag naar het reisbureau gestuurd.
De nieuwe tickets worden klaargelegd bij de TUI-balie op Schiphol. De klant onvangt hier tevens een brief met uitleg over de 'denied boarding compensation'. De afhandeling hiervan gaat rechtstreeks tussen de klant en Phuket Air. (dus geheel buiten TUI om)
Vervolgens voor passasiers die vertrekken tussen 1 en 15 mei:
Phuket Air biedt twee mogelijkheden tot vergoeding voor cliënten met een vertrekdatum tussen 1 en 15 mei:
1. Indien de cliënten geen alternatieve vlucht aangeboden krijgen, kan er een verzoek tot Denied Boarding Compensation ingediend worden.
2. Indien de cliënten een alternatieve vlucht aangeboden krijgen, maar daarvoor een meerprijs moeten betalen, kan een verzoek tot vergoeding van deze meerprijs, tot een maximum van € 600.- p.p. ingediend worden.
Mensen die na 15 mei vliegen kunnen nergens aanspraak op maken. Op het moment kunnen alleen de vluchten met vertrek t/m 15 mei waar geen alternatieve vlucht voor wordt aangeboden kostenloos geannuleerd worden. Voor andere annuleringen moet je dus gewoon betalen.

Re: phuket air

Geplaatst: 04 mei 2005 15:05
door sester
Ook ik heb een reis bij Kras geboekt. Gelukkig wat later in het seizoen.
Ik volg de discussies op deze en andere sites met interesse.
Het is duidelijk dat Phuket Air niet opgewassen is tegen de eisen die aan een intercontinentale carrier gesteld worden. Nee een vliegtuig komt niet zomaar uit de lucht vallen! Daar is nogal wat voor nodig. Maar er is nog veel meer voor nodig om zo'n toestel in de lucht te krijgen en te houden. Versleten stoelen of wazige tv-schermen zijn inderdaad niet levensbedreigend maar wel symptomatisch voor de manier waarop de maatschappij funktionneert. De reeks van problemen in de afgelopen maanden wijzen op het ontbreken van een veiligheidsmentaliteit in alle gelederen van de organisatie. Een mechanisch gebrek aan een vliegtuig is te repareren, een medische verklaring krijgt men weer na een herkeuring, maar het "omturnen" van een organisatie duurt maanden zo niet jaren. Een vliegtuig inspecteren heeft dus absoluut geen zin en kan alleen een vals gevoel van veiligheid geven.
M.i. is er maar een besluit van de reisorganisaties mogelijk.
1. Stop met onmiddellijke ingang met PA
2. Vertel PA dat het roer fundamenteel om moet.
3. Laat niet de nederlandse reiziger als proefkonijn fungeren bij het selecteren van nieuwe maatschappijen.
4. Neem je verlies. Gedraag je als een professionele dienstverlener en zorg dat je klanten 100% schadeloos worden gesteld.

Re: phuket air

Geplaatst: 04 mei 2005 15:13
door Gast
M.i. is er maar een besluit van de reisorganisaties mogelijk.
1. Stop met onmiddellijke ingang met PA
2. Vertel PA dat het roer fundamenteel om moet.
3. Laat niet de nederlandse reiziger als proefkonijn fungeren bij het selecteren van nieuwe maatschappijen.
4. Neem je verlies. Gedraag je als een professionele dienstverlener en zorg dat je klanten 100% schadeloos worden gesteld.
Zal wel worden:
1. Stop onmiddelijk met PA (kan ook niet anders) maar ga gerust na 15 mei weer vliegen met PA.
2. Vertel PA dat ze moeten zorgen dat alles weer voldoet. Daarna zien we wel weer.
3. Laat NL reizigers als proefkonijn fungeren: die zijn lekker kritisch en gaan toch wel akkoord
4. Probeer zo weinig mogelijk toe te geven aan de klant om zo het verlies te beperken. Alleen zo kan het verlies voor TUi zo klein mogelijk gehouden worden. De klant is koning? Waar? Niet bij TUi. Als we zorgen dat we de volgende keer weer goedkoop zijn dan komen ze toch wel. Ook al liegen we ze voor.

Re: phuket air

Geplaatst: 04 mei 2005 15:18
door FL, ik vloog al Pkuket
Niet alleen Phuket heeft problemen:


Opnieuw zorgen over Onur Air na motorproblemen

Uitgegeven: 4 mei 2005 14:17
SCHIPHOL - Een vliegtuig van de Turkse luchtvaartmaatschappij Onur Air, die onder verscherpt toezicht staat van de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW), moest dinsdagavond laat terugkeren naar Schiphol wegens motorproblemen. Dat heeft de inspectie woensdag bekendgemaakt.

Het toestel kreeg kort na de start vanaf Schiphol te maken met een storing in een van de motoren. De piloot is onmiddellijk teruggevlogen naar de luchthaven. De passagiers bleven ongedeerd.

Een inspecteur van de IVW heeft de hele avond contact gehouden met de maatschappij en heeft uiteindelijk besloten dat het vliegtuig aan de grond moest blijven. De motor moet grondig geïnspecteerd worden. Het toestel mag pas vertrekken als de inspectie dat verantwoord vindt.

Onur Air staat al geruime tijd onder verscherpt toezicht van de IVW. Tot voor kort ging het de goede kant op, maar de laatste week gaat het weer bergafwaarts met de Turkse maatschappij. Daarom houdt de inspectiedienst Onur Air extra in de gaten. Ook de Turkse autoriteiten zijn op de hoogte gebracht van het voorval en zijn daarop aangesproken. Het toezicht in het land op luchtvaartmaatsch
appijen schiet tekort, aldus de IVW.

De inspectie maakt zich grote zorgen over kleine buitenlandse prijsvechters als Onur Air, Fly-Air en Phuket Air. De toestellen vertonen te veel gebreken en daarom staan dergelijke vervoerders onder verscherpt toezicht.

Afgelopen weekeinde heeft de IVW de landingsrechten van het Thaise Phuket Air ingetrokken. Bij diverse controles zijn verschillende onaanvaardbare tekortkomingen geconstateerd. De inspectie kwam tot de vergaande beslissing na overleg met de Thaise luchtvaartautoriteiten. Tot de Thaise inspectie tevreden is met het veiligheidsniveau van Phuket Air en de IVW hiervan heeft overtuigd zullen geen vluchten van de prijsvechter meer naar Nederland plaatsvinden.

-------------------

FOTO's Phuket toestellen......

Ik heb wel een foto aan boord gemaakt maar daarop is niets te zien. Voor de mensen die een toestel zouden willen bezichtigen zeg ik:

De optische staat van de toestellen van binnen is goed:

Schoon, netjes, geen rommel. Het enige dat je ziet is:

op sommige stoelbekleding wat slijtplekjes evenals op armleuningen

televisies die ten dele niet (goed) functioneren.
radiokanalen die het 3/4 van de tijd niet deden

Mijn conclusie na 2 x vliegen met Phuket: als ik zeker wist dat de kans op vertraging niet groter was dan bij andere maatschappijen stapte ik meteen weer in. Zeker voor die prijs!! Laat u niet bangmaken door HORRORverhalen. Het eten is ok, bemanning is OK, de vlucht gaat rustig en professioneel. Het zijn geen tweederangspiloten, echt niet!
Daarmee wordt Phuket echt onrecht aangedaan.

Het HOOFDPROBLEEM is de steeds optredende vertraging en missende aansluiting te Bangkok. Dat komt door een gebrek aan vliegtuigen bij Phuket.

CONLUSIE: Phuket is een budgetmaatschappij, maar je kunt er best mee vliegen. Je zit in een ouder vliegtuig, maar NIET in een rammelbak. En de crew is uitstekend, eten en drinken prima. Phuket verdient een eerlijke behandeling.

Ik zei het al eerder: omdat er geen flight-entertainment is moet jezelf een boek meenemen of MP3 speler. Dat is alles!

Ik ben wel kwaad op TUI etc omdat die in hun folders de waarheid geweld aandoen.Ze pronken met Aziatische dure maatschappijen. Phuket is daar ook slachtoffer van. Zij moeten iets waarmaken wat ze niet KUNNNEN waarmaken. Als TUI en Co gewoon eerlijk waren geweest hadden een aantal mensen HONDERDEN euro's meer uitgegeven voor een dure airline, en anderen hadden gedacht: OK voor de lagere prijs vlieg ik no-nonsense, zonder luxe. (maar wel met uitstekend eten en drinken!)

Ik heb een schadeclaim lopen, maar de kern daarvan is dat ik vooral bezwaar maak tegen het gedrag van TUI.

Re: phuket air

Geplaatst: 04 mei 2005 15:23
door ttt
Hieronder een link met foto's van vliegtuigen en cockpit van Phuket Air.
http://www.airliners.net/search/photo.s ... entry=true

Ik ga volgend jaar naar Thailand.
Ik weet nu een ding zeker waarop ik moet letten!!

Re: phuket air

Geplaatst: 04 mei 2005 15:23
door Leejdie
Wij hebben ook een reis geboekt via Arke en reizen dus ook met Phuket Air. Wij vertrekken pas eind juli dus dat duurt nog even. Alleen moet de betaling van de reis al wel worden gedaan. Hier wachten we dus nog maar even mee als je al die verhalen hoort.
Maar er viel me een stukje tekst op op de site van Arke wat toch uiterst merkwaardig was na al de verhalen van Puket Air.

Vluchtuitvoering
Wij vliegen uitsluitend met gerenommeerde binnen- en buitenlandse luchtvaartmaatschappijen, die aan strenge veiligheids- en kwaliteitseisen voldoen.
:?

Wij wachten nog maar even de berichten van 15 mei af voor dat we gaan betalen!

Re: phuket air

Geplaatst: 04 mei 2005 15:25
door Torch_r
Helemaal met FL eens!
Tui heeft de waarheid veel mooier gemaakt dan dat ze was. Hierdoor hebben ze bij mij geen krediet opgebouwd.
2 weken geleden toen ik ging boeken zeiden ze tegen mij:"niets aan de hand. Media is zwaar overtrokken. Het zijn kleine formaliteiten etc..." Ik geoofde ze. Heel dom achteraf. Maar ja je gaat te goeder trouw naar een reisorganisatie. Als ze zeggen dat het allemaal overtrokken is dan geloof je dat. Als ik toen had geweten wat ik nu weet had ik nog even gewacht met boeken.
Ik wil best minder betalen voor minder luxe, maar er is wel een bepaald niveau van technische betrouwbaarheid die je mag verwachten. Ik heb het dan echt niet over al dan niet een tv'tje ofzo.

Re: phuket air

Geplaatst: 04 mei 2005 15:51
door J V Albas
Al dat gezeik om Phuket Air,het ligt niet aan de matschappij,maar aan een politiek spel van een bekende nederlandse luchtvaartmaatschappij,die oa Tui een oor aan wil naaien vanwege de goedkope vluchten.die phuket air oa maakt en vanwege de overname van Excel..
En dat zit daar nog een vriendje bij de Telegraaf die zoals gewoonlijk weer alles opblaast.

de groeten

Re: phuket air

Geplaatst: 04 mei 2005 15:52
door FL 2
Ik heb dus een klachtenbrief gestuurd naar TUI en ik merk zelf ook dat ik steeds meer het gevoel krijg dat er niets aan gedaan wordt!
Ik hoop voor een ieder dat ze worden overgeboekt naar een andere maatschappij en al bij aankomst op Schiphol kunnen gaan genieten van een fijne vakantie.
Wat betreft het vliegtuig zelf, FL kan het allemaal mooi vertellen maar ik hoef niet te vliegen in een uitgewoond hondehok met piloten die niet voldoen aan de eisen, als ik mijn leven in gevaar wil brengen ga ik wel parachutespringen met een valscherm die wel of niet opengaat. :lol:
Ik verwacht helemaal niets van TUI meer, wat een baggerorganisatie.....

Re: phuket air

Geplaatst: 04 mei 2005 15:57
door NR
Ik vind dat er vreselijk overdreven wordt. De piloot voldoet niet aan de eisen in de zin dat hij geen engelstalige medische verklaring bij zich had. Het is niet zo dat de piloot niet kan vliegen hoor. Een uitgewoond hondehok is nog meer overdreven...Auto's van 20 jaar kunnen nog prima in orde zijn. Bovendien, ookal zijn de vliegtuigen 20 jaar oud hebben ze NIET 20 jaar lang dagelijks gevlogen. Dit kunt u teruglezen op de bovenstaande link van de cockpit van PA. Ik stel voor dat u zich eerst eens op de hoogte stelt van de exacte feiten en problemen van PA vooraleer zo te generaliseren. Houdt rekening met de mensen die hoogstwaarschijnlijk MOETEN vliegen met PA en ga dus geen onzin verspreiden om andere bang te maken.

Re: phuket air

Geplaatst: 04 mei 2005 16:09
door danielk
Voor de zoveelste keer: ik verdenk PA er niet van dat ze onveilige vliegtuigen de lucht in sturen, ik heb alleen de sterke indruk dat de organisatie niet in staat is om een goede, stipte verbinding te onderhouden en goed te reageren op eventuele calamiteiten. Ik heb geen behoefte om twee of drie dagen later (of erger nog, helemaal niet) op mijn vakantie-adres aan te komen omdat het enige vliegtuig dat Phuket beschikbaar heeft niet kan vliegen.

Ik wacht af tot 11 mei, als er dan geen duidelijkheid is over het lot van passagiers die pas in juni of juli vertrekken annuleer ik de hele bende.

Re: phuket air

Geplaatst: 04 mei 2005 16:16
door Torch_r
Helemaal met Danielk eens.
Danielk>>
Kan je zomaar annuleren? Zelfs met een annuleringsverzekering wordt alleen uitgekeerd in extreme gevallen zoals ziekte of sterf geval.
Ik heb gelukkig alleen nog maar een aanbetaling gedaan van "maar" 400 euro. De volledige betaling krijgen ze sowieso niet

Re: phuket air

Geplaatst: 04 mei 2005 16:31
door flepp
De reis bureaux doen als of het uit de lucht kwam vallen heb ik het idee maar dat is denk niet zo.
Toen we op vakantie in Thailand waren hoorde we al over de problemen daar met P.A, dit was tussen 23 maart en 16 april..
De minister aldaar had ook al een waarschuwing gegeven zo doende mochten er 11 van de 13 toestellen op dat moment niet vliegen.

Re: phuket air

Geplaatst: 04 mei 2005 16:50
door Gast
Als het maar goedkoop is dan kan niemand iets schelen, gelukkig trekt er eindelijk iemand aan de bel, gevaar! Hij zal maar naar beneden komen, nog meer rampen in nederland. Gelukkig kunnen we deze afwenden.

Re: phuket air

Geplaatst: 04 mei 2005 17:11
door danielk
@ Torch_r

De ANVR-voorwaarden zijn van toepassing. Dat houdt in dat je tot 42 dagen voor vertrek mag annuleren maar dat je je voorschot kwijt bent. Dat voorschot is 15% van de totale reissom.
Echter, ik heb misschien een andere mogelijkheid in de ANVR-voorwaarden gevonden en dat is artikel 7. Dat luidt namelijk:
Artikel 7, lid 1

a. Na totstandkoming van de overeenkomst kan de reiziger wijziging daarvan verzoeken. Tot 28 dagen voor vertrek (bij eigen-vervoerreizen voor de aankomstdatum van het eerst geboekte verblijf) zullen deze wijzigingen voor zover mogelijk worden aangebracht en in dat geval schriftelijk door de reisorganisator worden bevestigd.
Hiervoor geldt de voorwaarde, dat de reiziger de gewijzigde reissom onder aftrek van de reeds betaalde gelden voldoet.
Verder wordt noge bepaald:
b. Bovendien is hij gehouden de wijzigingskosten ad € 27,- per boeking (bij eigen-vervoerreizen € 14,- indien korter dan 5 dagen of bij verblijf in Nederland) en eventuele communicatiekosten te vergoeden.
c. Uitstel van de vertrekdatum of vermindering van het aantal betalende passagiers wordt beschouwd als een (deel-)annulering
waarop artikel 9 van toepassing is.
In mijn ogen komt het er dus op neer dat je je reis mag wijzigen (oftewel een andere vlucht erbij kiezen) zonder dat je annuleringskosten hoeft te betalen. Ik ga nu even mijn reisbureau bellen.

Re: phuket air

Geplaatst: 04 mei 2005 17:13
door Gast
:roll: juist
geen annuleringskosten, wel omboekingskosten + meerprijs van andere reis

Re: phuket air

Geplaatst: 04 mei 2005 17:20
door danielk
Klopt, maar dat is ook fair. Je krijgt immers een ander, duurder product (nl. een andere vlucht)

Mijn reisbureau (zit ik nu mee aan de telefoon) heeft het standpunt dat het om wijzigingen in bjiv. datum of deelnemers gaat, maar dat is droogweg gezegd geklets. De ANVR voorwaarden geven duidelijk aan dat met 'de overeenkomst' een combinatie van vervoer en verblijf wordt bedoeld.

Re: phuket air

Geplaatst: 04 mei 2005 17:41
door Gast
Ik kreeg net een telefoontje van het reisbureau (Globe). En zij regelen alles. Ze hebben een optie op een andere vlucht geregeld op dezelfde datum (begin juni) voor het geval Holland international (TUI) niets regeld. Er is tegen mij gezegd dat ik niet hoef bij te betalen. De extra kosten neemt globe eerst voor zijn rekening en die proberen het terug te krijgen bij tui. Ik ben in ieder geval erg blij met mijn superreisbureau