LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] phuket air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
sezofala

Re: phuket air

Ongelezen bericht door sezofala »

Wijziging door de reiziger is wel leuk en aardig, maar dan neemt de reiziger de meerkosten voor zijn rekening.

In geval van een reisovereenkomst (dus geen seat-only) is de touroperator verantwoordelijk. Als zij geen alternatief hebben, zijn zij aansprakelijk. Desnoods moeten zij u dus een duurdere lijnvlucht geven zonder bijbetaling.

(aansprakelijk tot 3 x reissom, dus of zij doen het goedkoop wegens schaalgrootte of u doet het duur door zelf te boeken bij een ander.)

Mipster

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Mipster »

Ik word van echt misselijk van aller verhalen! ik geloof ook echt wel dat die bakken in de lucht blijven, maar wil gewoon zoals beloofd een deugdelijke maatschappij! De informatievoorziening is ook perfect, zitten er op de PR afdeling van de operators een paar amoebe's ofzo? Die vatten het niet helemaal! :evil:

Ik vind het grote klasse van Globe dat ze zelf het risico op zich nemen, daar neem je toch ook een reisbureau voor in de hand? anders was ik gvd (excuus) wel direct via kras gaan boeken, sjongejonge!

The vlieger

Re: phuket air

Ongelezen bericht door The vlieger »

Ook wij hebben geboekt bij Kras valende ster vakanties voor 8 juli naar Thailand en hebben al €1000 aanbetaald en moeten voor 27 mei de rest betalen nog € 4000- maar zolang wij door Kras aan het lijntje worden gehouden krijgen ze geen cent meer van ons en dat heb ik ze al verschillende keren verteld, dus mede gedupeerde betaal niets voor Kras duidelijkheid geeft wat er met je vakantie gebeurd en blijf dit naar ze mailen en bellen tot ze er helemaal kneter gek van worden. Kras verkoopt wel hele mooie praatjes voor ons zuur verdiende geld!!!
Stelletje klootzakken dat ze er zijn!!![/b]

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Er is iemand die vraagt hoe die vliegtuigen van Phuket Air er van binnen uit zien. Ik heb nergens losse draden of zoiets gezien. Het vliegtuig was hardstikke schoon, personeel was uiterst vriendelijk. Een snelle vlucht. De radio deed het bij ons ook niet en op tv was er regelmatig storing. De wc's hadden een soort spoel functie ( ipv zo'n harde slurrrp) waardoor de wc's tegen het einde bijna vol waren, maar dat was eigenlijk niet echt een probleem. Wij hebben op de heenweg vertraging gehad. Op schiphol wilde men ( van PA) niks weten over enige compensatie what so ever. Dat terwijl de vlucht geannuleerd was en een dag verschoven was. Als je dan geen hotel geboekt hebt vanaf nederland, dan kan je ook geen aanspraak maken op vertragingsschade op je annuleringsverzekering. Een hele starre houding van de desbetreffende man van PA. Het enige probleem is wat mij betreft de annulering van vluchten. De veiligheid van deze toestellen worden nauwlettend in de gaten gehouden, zeker na het incident in Sjarjah etc.

trijpet

Re: phuket air

Ongelezen bericht door trijpet »

Ik zie vandaag een bericht van "Gast" die zegt dat ze van Globe niets extra hoeft bij te betalen.
Dan hebben ze mij ook beloofd!!! Nu hebben ze vanmiddag teruggebeld en opeens moet ik € 174,-- of € 306,-- p/persoon bijbetalen. Aan die beloftes van het reisbureau heb je dus ook niets. Ik zou zondag al naar Bali toe. Nu dus niet.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

van de site van Kras (TUI heeft hetzelfde staan, alleen ander telnr!)

Phuket Airlines
Tot nader order voert Phuket Airlines geen vluchten uit op de route Amsterdam - Bangkok en vice versa. Klanten die reeds een vakantie of reis naar Thailand en Indonesië hebben geboekt, waarbij de vlucht zou worden uitgevoerd met Phuket Airlines, kunnen desgewenst contact opnemen met het ANVR-reisbureau van boeking. Klanten die via één van de eigen reisbureau`s van KRAS SterVakanties, via onze internetsite of ons eigen callcenter hebben geboekt kunnen tijdens kantooruren (Hemelsvaartdag 5 mei gesloten) contact opnemen via telefoonnummer 073 - 5 999 999.

Wat moeten we hier nu weer mee? ik ben al geweest naar mijn reisbureau, maar die doen niks, het lijkt wel de overheid, ze schuiven gewoon nu alles door naar de reisbureaus, en die weten op hun beurt niks zinnigs te vertellen!

gaste

Re: phuket air

Ongelezen bericht door gaste »

Globe is een reisbureauketen, onderdeel van OAD. Als je via Globe bij OAD hebt geboekt gelden de regels voor annulering van de OAD. Heb je via Globe geboekt bij Holland International of Kras, dan gelden de regels voor annulering van die reisorganisaties. Heb je rechtstreeks bij Phuket air geboekt, gelden hun regels en dat is gratis annuleren of omboeken naar een latere datum.
In elk geval zullen binnenkort dit soort maatschappijen zoals Phuket en Onur wel verdwenen zijn van Schiphol en gaan de prijzen weer naar vluchten met betere maatschappijen maar dat kost natuurlijk wel meer. Alle waar naar zijn geld, dat geldt zowel voor het kopen van een oude auto alshet vliegen met een oud vliegtuig.
Dan maar met een Nederlandse maatschappij, hoewel wie is er ook weer verantwoordelijk voor het grootste vliegtuigongeluk in de geschiedenis?Juis, een piloot van de KLM die dacht dat de startbaan op Tenerife vrij was gegeven en niet naar zijn co-piloot luisterde of die Martinair vlucht die ondanks hevige windvlagen toch op Faro ging landen.

Debber

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Debber »

:?:

Misschien ten overvloede

Het valt Phuket Air mi niets te verwijten, die hebben hoe het kan zullen wij nooit te weten komen gewoon door kunnen vliegen.(kwaliteitscontrole?)

Het lijkt mij eerder de druk van buitenaf (commercie) dat TUI (zook andere) vliegtuigplaatsen inkoopt ongeacht staat van dienst (het liefst zo goedkoop mogelijk).

Ik ga er dan vanuit dat TUI het niet zo nauw neemt met kwaliteitseisen en er op gokt dat er niemand meekijkt over hun schouders. Of je nou 14 uur of 2 uur moet vliegen zal ze een worst wezen.

Maar goed dit terzijde.
Helaas zal ook ik moeten afwachten voor mijn komende reis (al wel een alternatief geboekt) al is het maar om niet 3 weken thuis je verdiende vakantie te hoeven vieren.

Degene die nu hun billen dichtknijpen voor verlies van klanten dat kunnen er nu maar een paar zijn.

Fijne vakantie toegewenst voor iedereen

Vergeet vandaag niet te lachen!

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Denk eerder dat t andersom is, touroperators moeten op zoek naar de meest goedkope vliegtuigmaatschappijen omdat ze anders geen reizen meer verkopen. Wij zijn hollanders vergeet dat niet, als onze vakantie niets gekost heeft zijn we reuze trots. 'Wat ik wel allemaal niet kreeg voor dat geld' hoor 't ze zeggen. Leven en laten leven is mijn motto!!!
Dan pas krijg je waar voor je geld!

danielk
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mei 2005 12:11

Re: phuket air

Ongelezen bericht door danielk »

Nou, mijn reisbureau (Toerkoop Bastinck in Amersfoort) wil helemaal niets voor mij doen. Volgens hen kon ik op grond van de ANVR-voorwaarden helemaal geen wijziging verzoeken omdat dat alleen zou kunnen indien er iemand anders op reis zou gaan, of bij andere reisdagen. Dat is je reinste nonsens, in de voorwaarden wordt duidelijk gesteld dat de reiziger tot 28 dagen voor vertrek om wijzging van 'de overeenkomst' mag verzoeken, voor zover dit niet niet gaat om een latere vertrekdag of een verlaging van het aantal reizigers. In diezelfde voorwaarden staat dat de 'overeenkomst' bestaat uit vervoer + verblijf. Je mag dus om wijzging van één van die twee verzoeken, zonder annuleringskosten. Probleem is dat je niets kunt claimen, je kan het alleen vragen en als de reisorganisatie er niet aan wil, mogen ze het (met reden weliswaar) afwijzen. Hogere kosten voor de maatschappij zal waarschlijnljik als een goede reden worden gezien, bovendien heb ik niet genoeg tijd om op een antwoord van Arke te wachten.

Inmiddels begint het een beetje rot te worden. Mijn vervangende vlucht (ik wil onder geen beding met Phuket vliegen) staat vast tot 12 mei. De kans dat ik voor 12 mei iets te horen krijg van Arke is nihil, de kans dat Phuket Air per 15 mei weer mag gaan vliegen wordt met de dag groter. Tot 42 dagen voor vertrek kan ik tegen een verlies van 15% van de ticketkosten (in mijn geval een kleine 450 euro) een andere vlucht boeken (de meerprijs van die vlucht, 1300 euro per persoon, komt er dan nog eens bij)
In mijn geval is dat dus 8 juni. Na die datum zou ik 35% van de ticketkosten kwijt zijn en hoe langer ik wacht, hoe hoger de kosten.
Die kosten hoef ik pas niet te betalen op het moment dat Arke ook voor alle vluchten na 15 mei afziet van vliegen met Phuket Air. Hoe groot die kans is, is moeilijk in te schatten. Het is best mogelijk dat Arke/TUI alle passagiers die al geboekt hebben gewoon gaat dwingen met Phuket te vliegen, en als wie dat niet wil moet maar op eigen kosten een alternatief boeken
Maar zelfs als Arke een alternatief gaat bieden zullen we zelf moeten opdraaien voor de meerkosten van het ticket....met een grote kans dat het alternatief nog duurder is dan de hierboven genoemde 1300 euro p.p. Dan zouden we gewoon economy class moeten gaan vliegen (niet dat dat een ramp is, maar ik ga maar één keer op huwelijksreis en dan moet je niet op een euro kijken denk ik :))

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

@debber: Phuket air is nu toch licentie kwijt??

@Danielk.. Als je bij Tui of om het even welke tour operator boekt, kun je nog tot de dag voor vertrek in principe wijzigen, mits betaling vd gangbare wijzigingskosten uiteraard.

tverh
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2005 20:02

Re: phuket air

Ongelezen bericht door tverh »

Het volgende staat op de ANVR site. Misschien heb je er iets aan.

Welke reisvoorwaarden treden in werking rondom Phuket Air?
Situatie rondom Phuket Air

Over de huidige situatie omtrent het handelen met betrekking tot Phuket Air op basis van de ANVR-voorwaarden bestaan vragen bij ANVR reisagenten en touroperators. Indien een touroperator een wijziging moet aanbrengen in de reisovereenkomst in verband met de perikelen rondom genoemde luchtvaartmaatschappij, zal hij alles in het werk stellen om dit zo goed mogelijk voor de consument, via de reisagent, te regelen en hem daarmee te behouden. De touroperator zal de consument een zo gelijkwaardig mogelijk alternatief bieden en daarmee wezenlijke wijzigingen in de overeenkomst proberen te voorkomen. Hieronder treft u de meest voorkomende vragen aan die wij hebben ontvangen. Uiteraard kunt u deze vragen ook nalezen op het ledengedeelte van www.anvr.nl.


Wat is de positie van de consument als de touroperator de reis wijzigt op een niet-wezenlijk punt (bijvoorbeeld wijziging van luchtvaartmaatschappij zonder bijbetaling)?

De consument moet deze wijziging accepteren, tenzij deze kan aantonen dat de wijziging voor hem een nadeel van meer dan geringe betekenis is (ANVR Reisvoorwaarden artikel 11 lid 5). Bij een niet-wezenlijke wijziging heeft de consument géén recht op schadevergoeding en ook géén recht op kosteloze annulering.

Wat is de positie van de consument als de touroperator de reis wijzigt op een wezenlijk punt (bijvoorbeeld wijziging van luchtvaartmaatschappij met bijbetaling)?
Als de touroperator de reisovereenkomst op een wezenlijk punt wijzigt en een alternatief aanbiedt, dan mag de consument dit afwijzen. Indien de wijziging de consument bekend is gemaakt, moet hij binnen 72 uur laten weten of hij hiermee akkoord gaat. Hij kan onder protest akkoord gaan en na afloop een klacht indienen bij de Geschillencommissie (art. 17 ANVR reisvw.)
Vanaf 10 dagen voor vertrek doet hij dit binnen 24 uur. De touroperator heeft de mogelijkheid alsnog te presteren conform de oorspronkelijke boeking (ANVR Reisvoorwaarden artikel 11).
Indien de touroperator de oorspronkelijke boeking niet kan nakomen dan ontvangt de consument zijn reissom retour.

Wat is de positie van de consument als een touroperator een vlucht annuleert en géén alternatief biedt?

De touroperator moet op basis van de ANVR Reisvoorwaarden artikel 10 lid 1 (de reisorganisator heeft het recht de overeenkomst op te zeggen wegens gewichtige omstandigheden) de consument zijn reissom retourneren.

Als de consument het vermoeden heeft (o.b.v. publiciteit) dat de reis niet overeenkomstig de boeking kan of zal worden uitgevoerd, mag deze dan al andere stappen ondernemen (b.v. kosteloos annuleren, andere reis boeken, etc.)?

Nee, zolang een touroperator niet heeft aangegeven dat een reisovereenkomst wijzigt, mag de reisagent c.q. consument ervan uitgaan dat de reis wordt uitgevoerd volgens boeking. Zodra een wijziging bij een touroperator bekend wordt, deelt hij deze binnen 72 uur mee aan de consument. Vanaf 10 dagen voor vertrek doet hij dit binnen 24 uur (ANVR Reisvoorwaarden artikel 11). De reisorganisator doet zo mogelijk een alternatief aanbod.

Is schade (b.v. meerkosten alternatief, visum, paspoort, etc.) te verhalen op een touroperator als deze de mogelijkheid biedt tot kosteloze annulering?

Voor eventuele vragen omtrent de gemaakte kosten kan de consument, via de reisagent, contact opnemen met de touroperator. De situatie hangt af van de omstandigheden van het geval; bij overmacht is de touroperator niet schadeplichtig.
Wanneer is er sprake van overmacht?
Art. 12 lid 4: Onder overmacht wordt verstaan abnormale en onvoorzienbare omstandigheden die onafhankelijk zijn van de wil van degene die zich erop beroept en waarvan de gevolgen ondanks alle voorzorgsmaatregelen niet konden worden vermeden.
Is er hier sprake van overmacht?
Indien de TO zich beroept op overmacht, kunt u hem om uitleg vragen.
De reisorganisator (touroperator) heeft de overeenkomst met mij als reiziger gewijzigd vanwege een overmachtsituatie (artikel 11 lid 2 en artikel 12). Hij biedt mij een alternatief aan wat duurder is. Moet ik dit duurdere alternatief accepteren?
Nee, u als reiziger hoeft het duurdere alternatief, na opgaaf van redenen, niet te accepteren. De reisorganisator zal in overleg met u de reisovereenkomst ontbinden. De reissom wordt dan terug gegeven. In het geval van overmacht is de reisorganisator (touroperator) niet aansprakelijk voor eventuele gevolgschade, die u als reiziger heeft. Deze meerkosten komen voor rekening van u als reiziger.

[email protected]

Re: phuket air

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ik snap dat stukje van overmacht niet in de ANVR-voorwaarden niet. Is voor de éne touroperator overmacht iets anders dan voor een andere m.b.t. Phuket Air?

FL, ik vloog al Pkuket

Re: phuket air

Ongelezen bericht door FL, ik vloog al Pkuket »

Op de website van ANVR is dit geplaatst:


Welke reisvoorwaarden treden in werking rondom Phuket Air?
Situatie rondom Phuket Air

Over de huidige situatie omtrent het handelen met betrekking tot Phuket Air op basis van de ANVR-voorwaarden bestaan vragen bij ANVR reisagenten en touroperators. Indien een touroperator een wijziging moet aanbrengen in de reisovereenkomst in verband met de perikelen rondom genoemde luchtvaartmaatschappij, zal hij alles in het werk stellen om dit zo goed mogelijk voor de consument, via de reisagent, te regelen en hem daarmee te behouden. De touroperator zal de consument een zo gelijkwaardig mogelijk alternatief bieden en daarmee wezenlijke wijzigingen in de overeenkomst proberen te voorkomen. Hieronder treft u de meest voorkomende vragen aan die wij hebben ontvangen. Uiteraard kunt u deze vragen ook nalezen op het ledengedeelte van www.anvr.nl.


Wat is de positie van de consument als de touroperator de reis wijzigt op een niet-wezenlijk punt (bijvoorbeeld wijziging van luchtvaartmaatschappij zonder bijbetaling)?

De consument moet deze wijziging accepteren, tenzij deze kan aantonen dat de wijziging voor hem een nadeel van meer dan geringe betekenis is (ANVR Reisvoorwaarden artikel 11 lid 5). Bij een niet-wezenlijke wijziging heeft de consument géén recht op schadevergoeding en ook géén recht op kosteloze annulering.

Wat is de positie van de consument als de touroperator de reis wijzigt op een wezenlijk punt (bijvoorbeeld wijziging van luchtvaartmaatschappij met bijbetaling)?
Als de touroperator de reisovereenkomst op een wezenlijk punt wijzigt en een alternatief aanbiedt, dan mag de consument dit afwijzen. Indien de wijziging de consument bekend is gemaakt, moet hij binnen 72 uur laten weten of hij hiermee akkoord gaat. Hij kan onder protest akkoord gaan en na afloop een klacht indienen bij de Geschillencommissie (art. 17 ANVR reisvw.)
Vanaf 10 dagen voor vertrek doet hij dit binnen 24 uur. De touroperator heeft de mogelijkheid alsnog te presteren conform de oorspronkelijke boeking (ANVR Reisvoorwaarden artikel 11).
Indien de touroperator de oorspronkelijke boeking niet kan nakomen dan ontvangt de consument zijn reissom retour.

Wat is de positie van de consument als een touroperator een vlucht annuleert en géén alternatief biedt?

De touroperator moet op basis van de ANVR Reisvoorwaarden artikel 10 lid 1 (de reisorganisator heeft het recht de overeenkomst op te zeggen wegens gewichtige omstandigheden) de consument zijn reissom retourneren.

Als de consument het vermoeden heeft (o.b.v. publiciteit) dat de reis niet overeenkomstig de boeking kan of zal worden uitgevoerd, mag deze dan al andere stappen ondernemen (b.v. kosteloos annuleren, andere reis boeken, etc.)?

Nee, zolang een touroperator niet heeft aangegeven dat een reisovereenkomst wijzigt, mag de reisagent c.q. consument ervan uitgaan dat de reis wordt uitgevoerd volgens boeking. Zodra een wijziging bij een touroperator bekend wordt, deelt hij deze binnen 72 uur mee aan de consument. Vanaf 10 dagen voor vertrek doet hij dit binnen 24 uur (ANVR Reisvoorwaarden artikel 11). De reisorganisator doet zo mogelijk een alternatief aanbod.

Is schade (b.v. meerkosten alternatief, visum, paspoort, etc.) te verhalen op een touroperator als deze de mogelijkheid biedt tot kosteloze annulering?

Voor eventuele vragen omtrent de gemaakte kosten kan de consument, via de reisagent, contact opnemen met de touroperator. De situatie hangt af van de omstandigheden van het geval; bij overmacht is de touroperator niet schadeplichtig.
Wanneer is er sprake van overmacht?
Art. 12 lid 4: Onder overmacht wordt verstaan abnormale en onvoorzienbare omstandigheden die onafhankelijk zijn van de wil van degene die zich erop beroept en waarvan de gevolgen ondanks alle voorzorgsmaatregelen niet konden worden vermeden.
Is er hier sprake van overmacht?
Indien de TO zich beroept op overmacht, kunt u hem om uitleg vragen.
De reisorganisator (touroperator) heeft de overeenkomst met mij als reiziger gewijzigd vanwege een overmachtsituatie (artikel 11 lid 2 en artikel 12). Hij biedt mij een alternatief aan wat duurder is. Moet ik dit duurdere alternatief accepteren?
Nee, u als reiziger hoeft het duurdere alternatief, na opgaaf van redenen, niet te accepteren. De reisorganisator zal in overleg met u de reisovereenkomst ontbinden. De reissom wordt dan terug gegeven. In het geval van overmacht is de reisorganisator (touroperator) niet aansprakelijk voor eventuele gevolgschade, die u als reiziger heeft. Deze meerkosten komen voor rekening van u als reiziger.



Geen trefwoorden

Trefwoorden overzicht




© 2005 ANVR
4-5-2005
print deze pagina

KBE

Re: phuket air

Ongelezen bericht door KBE »

Inderdaad, zolang de de reisovereenkomst ( het arrangement + vliegtickets) op een geldige wijze tot stand is gekomen, is de touroperator gehouden de uit de overeenkomst voortvloeiende verplichtingen uit te voeren, tenzij er sprake is van overmacht. Het verliezen van de landingsrechten van Phuket levert geen overmacht op aan de kant van de touroprator aangezien een touroperator als professional deelneemt aan het rechtsverkkeer en zich er bewust van behoort te zijn dat zulks kan gebeuren ( = bedrijfsrisico). Beperkingen van de nakoming van de verplichtingen uit de reisovereenkomst zijn te vinden in de ANVR reisvoorwaarden. OOK MET DEZE BEPERKINGEN IN DE REISVOORWAARDEN DIENT DE TOUROPERATOR ZORG TE DRAGEN DAT DE REISOVEREENKOMST WORDT NAGEKOMEN. Alle kosten die hiermee gemoeid zijn komen voor rekening van de touroperator.

Aangezien mijn vriendin en ik vorige week donderdag per i juni een reis via internet geboekt hadden naar Bali en de landingsrechten van Phuket vorige week zaterdag werden ingetrokken liep ik tegen hetzelfde probleem op als alle andere Kras boekers. Ik heb maandag telefonisch contact opgenomen met Kras en ze het bovenstaande uitgelegd. Mij is vervolgens bevestigd dat er in zijn totaliteit voor ons geen additionele kosten zijn. Per e-mail heb ik vervolgens de totale betaling van de reissom opgeschort totdat er duidelijkheid is over de nieuwe vervoerder. Ik zou dan ook aan ierdereen willen adviseren om ook de betaling schriftelijk ( per e-mail) op te schorten. Mocht je dit niet doen dan ben je zelf in gebreke bij je touroperator. Alle mensen die hun vakantie in het water hebben zien vallen hebben hier helaas niets aan, maar mensen die zoals wij op korte termijn een reis naar Azie hebben geboekt met Phuket als vervoerder is er zekerheid over een verdere kostenloze oplossing.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Wat een onzin. De touroperator heeft op geen enkele wijze invloed op de landingsrechten van PA en zal zich dus 'gewoon' op overmacht kunnen beroepen. Hetzelfde als PA failliet zou zijn gegaan of als je ergens aankomt en het hotel waar je zou verblijven is afgefikt.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Volgens mij word er dan op snel en sprong een onderdak gezocht voor die mensen neem ik aan.Zodat de mensen zich kunnen opfrissen en bij komen van de lange reis.Laten wij het hopen voor al die mensen!!!!!!!!

richard en marloes

Re: phuket air

Ongelezen bericht door richard en marloes »

:D Kras heeft ons gisterren netjes gebeld, en 100x verondschuldicht
ze hebben mij de situatie nettjes uit gelegd over onze rijs naar thailand met phuket Aire.
ze hebben mij verschillende alternatieven aangeboden voor 20 mei a.s
en wij vliegen nu met China Airlines naar bangkok voor 75 euro meer
NETTJES OPGELOST KRAS

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Zo kan het ook met de oplossing en jullie kunnen weg.Probeer ervan te genieten met jullie reis en die 75euro kom je ook wel overheen.
Een goede reis voor jullie!!!!!!!!

reizigers 3 juni

Re: phuket air

Ongelezen bericht door reizigers 3 juni »

heerlijk voor jullie dat jullie kunnen vertrekken op 20 mei

onze vertrekdatum voor thailand is 3 juni, ik hoop dat wij ook weg kunnen voor 75 euro

veel plezier

Gesloten