LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
MBP

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door MBP »

Met veel plezier heb ik de site www.sbg-delft.nl gelezen, met alle zinnige en onzinnige reacties (net als hier...., waar maken sommige mensen zich druk om, het betreft hun niet, ze hebben er geen fluit mee te maken). Ze hebben een bezwaarschrif die je kunt downloaden en versturen, dit ga ik zeker doen. Lid worden/ donateur behoordt ook tot de mogelijkheiden. Het lijkt me een van de weinige die actief bezig is om de maatregel te bestrijden. De ANWB en BOVAG lijken met de staat tussen de benen afgedropen, ik had er meer van verwacht van 'grote' concumenten organisaties die zouden staan voor de belangen van automobisten. Blijkbaar hebben ze teveel te verliezen in Den Haag.

Hopelijk gaan veel mensen het bezwaarschrift versturen, zodat Den Haag er verstopt van raakt. Mijn oproep is aan iedereen een bezwaarschrift te sturen om zo veel mogelijk bezwaren in te dienen. En nee geen flauwe reacties van de mensen die tegen het grijze kenteken zijn, er is vast wel iets anders om tegen aan te schoppen.

kely
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 okt 2004 15:50

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door kely »

hoi mbp,

Ik ben al wel lid van die stichting maar om de een of andere reden wist ik niets van dat bezwaarschrift. Hij ligt nu klaar om op de bus te doen, Bedankt! 't zal wel niet veel helpen, maar niets doen helpt zeker niet!

Kely.

Ik ben het hoor Kely

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Ik ben het hoor Kely »

zal ook eens kijken; bedankt voor de tip!

jhvdveen1

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door jhvdveen1 »

ben het met peter1 helemaal eens ,zit in dezelfde positei als jou peter1 zit ook met veel vragen en ook spoken mij allemaal vreemde gedachten door het hoofd , zoals b.v. waar haal ik in vredes naam het geld vandaan ,want ik hou nu al niets meer over in de maand , wat deze regering doet is echt ASOCIAAL :evil: zij hebben geen geld zorgen ik wel . er moet zeker een overgangsregel komen of anders laat het zo.

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

oud jaar komt eraan; veel vuurwerk met nadruk op vuur.
Alleen als je auto all-risk verzekerd is natuurlijk :twisted:

mbp

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door mbp »

Voor sommige auto's is het mogelijk, om met minimale aanpassingen een auto/ bus om te bouwen naar een camper. Je auto moet dan wel herkeurt worden, maar je betaald ongeveel 1/4 van de 'gewone' wegenbelasting, scheelt toch weer iets. Of er kilometerrestricties zijn, dat weet ik niet. Ik heb informatie opgevraagd bij de RWD, dit is de reactie:

Geachte,

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

Er is een brochure "Zelf een kampeerauto importeren of ombouwen". Voor het downloaden hiervan verwijs ik u naar: http://www.rdw.nl/ned/02_diensten/03_pa ... 3_0001.htm

Is dit niet mogelijk, dan verzoek ik u een mail terug te sturen. Wij zullen u dan deze folder per post toesturen.

Heeft u nog vragen dan kunt u ons ook telefonisch bereiken onder het telefoonnummer 0900-0739 (10 eurocent p/m) Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00 uur tot 17.00 uur.

Let wel! Om ook in aanmerking te komen voor het voordelige belastingtarief voor kampeerauto's, moet het voertuig voldoen aan de fiscale inrichtingseisen van de Belastingdienst. Voor meer informatie hierover verwijs ik u naar de Belastingdienst Douane. Het telefoonnummer is 0800-01 43 (gratis).


Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW

email adres: [email protected]

Er zitten wel wat haken en ogen aan, ik ga nog verder informeren bij de belastingdienst. Meer informatie volgt, zodra deze binnen is.

Vivaro4fun

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Vivaro4fun »

:lol: Ik ben bang dat de camper de volgende groep gaat worden die door (z)Wijn aangepakt gaat worden.
Het idee is goed maar daar in den Haag zijn ze niet gek, al lijkt het wel zo. :roll:

jutter

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door jutter »

:( Ook ik rij grijs ,naast onze personenauto,als 2de auto ook omdat we s amen werken ,rij weinig km is wel een diesel
Veel nederlanders worden als profiteur afgeschilderd omdat ze grijs rijden ,is wel een aantal keren flink aangepast ,met hoge kosten voor de bezitters van grijs kenteken auto,s
Nooit is aangegeven dat grijs kenteken alleen voor bedrijven zou zijn
het ging puur om de inrichting ,van de auto ,
omdat dit nooit gekoppeld is aan een bedrijf ,zijn er veel tweede hands bedrijfswagens door particulieren in gebruik ,een goede afzetmarkt voor de handel en onze economie ,dus bedrijfsleven ,deze markt verdwijnt het geen de schatkist veel geld zal kosten
honderden zo geen duizenden banen op de tocht,in de auto branche
ik kan misschien mijn bus ombouwen ,hetgeen ook veel kosten met zich meebrengt zoals BPM betalen de ombouw en de keuring als camper
voor deze kosten kan ik ook een aantal jaren belasting betalen

hoe dan ook het gaat mij duizenden euro,s kosten ,wat ikookga doen
degene die zeggen dikke bult eigen schuld ,moeten zich maar echt eens gaan verdiepen in de materie ,en de gevolgen voor veelmodale nederlanders gr henk

HansBorgerdijn

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door HansBorgerdijn »

Wij hebben ook een VW bus om onze 3 kinderen relatief goedkoop en veilig te kunnen vervoeren.
Erg asociaal van een christelijke partij om voor de particulieren die een dergelijke auto volledig legaal hebben aangeschaft geen regeling te treffen.
Het heilige woord koopkrachtvermindering is bij deze groep mensen nu wel erg groot....
Dit betreft wel 160000 bezitters.
Er is geen uitweg of reele keuze, want de auto is onverkoopbaar.
Hopelijk zitten er in de eerste kamer wat wijzere heren (en/of dames).

Eén troost: onze T4-bus rijd ook net prettig zo als een personenwagen...dus..

Snij het onderwerp eens aan in jullie programma,

Groeten, Hans Borgerdijn.

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb zelf geen grote wagen en vindt dat er veel te veel van die grote bakken in Nederland rondrijden.
Wel ben ik van mening dat er een faire overgangsregeling moet komen voor die mensen die zo`n grote auto/busje enz. rijden. immers dat heeft niemand vooruit kunnen zien en zij staan nu letterlijk met de rug tegen de muur en kunnen verders geen kant op dan enkel verkopen met evt. groot verlies.

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb zelf geen grote wagen en vindt dat er veel te veel van die grote bakken in Nederland rondrijden
Waar ligt voor jouw dan het probleem met die grote wagens?
Zoals je het nu stelt lijkt het net of dat je een ander geen grote wagen gunt omdat je er zelf geen hebt :P

Maar waarom mag iemand niet zelf vrij kiezen wat hij als vervoer middel wil gebruiken zolang het voertuig aan de Nederlandse verkeerswetgeving voldoet?

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

Wij hebben ook een VW bus om onze 3 kinderen relatief goedkoop en veilig te kunnen vervoeren.
Misschien voor het eerst dat je het hoort hoor, maar daar is het grijze kenteken niet voor bedoeld en in een kleinere en lichtere auto die op geel goedkoper is dan een bus op grijs kan je je kinderen ook veilig vervoeren.
Echt de redenen die mensen geven om het grijs rijden volgens hen goed te kunnen praten zijn echt te absurd voor woorden....

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

Echt de redenen die mensen geven om het grijs rijden volgens hen goed te kunnen praten zijn echt te absurd voor woorden....
Misschien is de enige goed reden dat de regelgeving spreekt over een voertuig wat voornamelijk ingericht is om goederen te vervoeren en of jij een compleet weeshuis erin vervoerd met aanverwante bagage dat zal de belastingdienst tot 1 januari worst zijn!

kely
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 okt 2004 15:50

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door kely »

Het gaat volgens mij er niet om wat, of wie we in onze auto vervoeren! We hebben die auto volkomen legaal gekocht. Er is toen geen formulier voorgelegd die we in moesten vullen en waar in we moesten verklaren dat we hem alleen bedrijfsmatig zouden gebruiken!
Iedereen was in de gelegenheid om een grijskenteken wagen te kopen, ongeacht wat je er mee van plan was. Net zoals iedereen in de gelegenheid is om een geel kentekenauto te kopen zonder daar allerlei verklaringen bij te moeten geven!Die keus was er gewoon, zonder beperkingen.Dus wie daar gebruik van gemaakt heeft wordt nu gestraft.
Straks komt het nog zo ver dat alle rode auto's extra belast worden of dat een stationwagon extra belast wordt omdat er een grotere laadruimte inzit dan een kleinere auto.
Er zullen nu wel weer diverse 'gasten' beginnen te kraken, maar het is en blijft iets heel kroms, dat iets wat legaal gekocht is opeens illegaal is, alleen omdat er geld in het laadje moet komen.

kely.

grijsgenieter

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door grijsgenieter »

ziet niet te meuten Kely,je weet toch dat wetten kunnen veranderen.
Er zijn legio voorbeelden van de wet dat wat eerst wel mocht,nu niet meer mag.
Ik kan er wel een paar noemen hoor!
Maar nu het onderwerp jou zelf treft zit je te janken.
Een oom van me heeft een paar jaar terug zo'n Kangoo gekocht,die is zo sportief om te zeggen:"dan heb ik toch mooi even wat jaren bespaard".
En dat je die achterbank vult met kinderen.....heeft het je nooit doen afvragen waarom die uitvoering een "aannemers uitvoering" genoemd werd????
Ik rij ook grijs hoor!
Maar ik jank niet!!!!

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door inxsnl »

Hoi Kely.
Je slaat de spijker op zijn kop.
Toch ben ik van mening dat het belasting voordeel er alleen moet zijn voor ondernemers.
Volgens mij is de overheid er te lang mee doorgegaan .
En heeft het huidige kabinet het lef om het een halt toe te roepen.
Desalniettemin is het een trieste zaak voor de huidige particulieren ,
die gebruik maken van het grijze kenteken.
vrgr Tim

ik ben het hoor kely

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door ik ben het hoor kely »

En heeft het huidige kabinet het lef om het een halt toe te roepen
Stel dat jullie allemaal gelijk hebben dan hebben de betrokken politici ons nog niet af te schilderen als profiteurs en misbruikers!
Het was voor de overheid puur een centen kwestie om de regeling niet dicht te timmeren en nu er veel geld tegen overstaat kan het in 1 keer wel.
Begin dus niet over lef; gaat net als al het andere in het leven gewoon over geld!

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

Waar ligt voor jouw dan het probleem met die grote wagens?
Zoals je het nu stelt lijkt het net of dat je een ander geen grote wagen gunt omdat je er zelf geen hebt
Je moet niet zo arrogant over komen, ik hoef geen pooierbak te hebben en als jij `m toch wilt rijden, betaal er dan ook maar voor.
Alleen maar liggen opscheppen met zo`n ding, omdat de buren er ook een hebben, die verhalen kennen we.

Doe normaal `t is geen Amerika hier.

Kabouter

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Kabouter »

Jullie kunnen natuurlijk die busjes ombouwen en allemaal een taxibedrijf beginnen. Sla je twee vliegen in 1 klap. Je komt in aanmerking voor het btw nummer, want je bent ondernemer, en je kan prive met een personenbus op grijs karren. Probleem is dat je volgens mij dan alleen in Nederland mag karren met die blauwe platen.

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

Alleen maar liggen opscheppen met zo`n ding, omdat de buren er ook een hebben, die verhalen kennen we
Mijn buren rijden allemaal - redelijk bescheiden - leasewagens; hoeven zich alleen druk te maken om de bijtelling.
Ik betaal mijn wagen helemaal zelf en bij het budget wat ik in gedachte had was toereikend een grote wagen. Overgang op geel maakt dit een beetje anders maar ja kleinigheidje houd je toch altijd wel :shock:

Maar uw verhaal lezende bespeur ik toch een behoorlijk minderwaardigheid complexje :!: :?:

Gesloten