LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door student26 »

@ Kristina:
De vertegenwoordiger stort helemaal niks bij amway. zelfstandig/ onafhankelijk vertegenwoordiger/distributeur..weet je nog??
Dat is knap. Dus hij krijgt gratis producten van Amway die hij lekker mag verkopen? Natuurlijk betaalt hij aan Amway voor die producten. Het maakt niet uit of dat nou vooraf, achteraf, direct, indirect, whatever is. Je snapt best wat ik bedoel.
Produkten worden nooit direkt via het moederbedrijf door klanten afgenomen. Het gaat altijd via de distr.
Zeg ik dat dan? Woon je soms samen met Floris?!

@ ondernemer_2004:
precies hetgeen je nu zegt. Het frappante is echter dat mensen niet altijd hetgeen doen wat nodig is om resultaat te hebben.
Als het nodig is om 100 mensen te vragen om klant te worden om daarmee er 20 te hebben, vragen ze in de praktijk 10 mensen om vervolgens 9 keer nee te horen en de conclussie te trekken dat het niet werkt.
Omdat het statistisch zo goed als onmogelijk is dat ze precies als eerste 10 de verkeerden aanspreken. Ze trekken dus conclusies op basis van voortschrijdend inzicht. Kennelijk hebben ze dan de markt verkeerd ingeschat.

@ Floris...:
Je onzinnige, a-sociale, domme opmerkingen beginnen me inmiddels aardig de keel uit te hangen. Dit is dan ook de laatste keer dat ik op een bericht van jou reageer.

"Ondernemer is ook een sociale, psychologische, economische (enzovoorts) aanduiding."
Klets toch niet zo dom: Men werkt in loondienst maar men VOELT zich sociaal, psychologisch en economisch ondernemer. Pfffff wat een gezwets.
Als men in loondienst werkt dan voelt men zich dat natuurlijk niet, s*kkel, want dan zijn ze in geen enkel opzicht ondernemer. Het gaat ook niet zozeer om of iemand zich dat voelt, maar hoe men, de maatschappij, er tegenaankijkt. Je bent naast een meester in het lezen van zaken die er gewoon domweg niet staan en meester in het in de mond leggen van dingen die niet gezegd zijn ook nog meester in het verdraaien en verkeerd uitleggen van zaken die wel gezegd zijn.
Het gaat hier niet om MLM maar om het instituut onderneming !! Wanneer drijf je wel en wanneer drijf je GEEN onderneming ! DAT bedoel ik hier.
Ja, en? Zoals ik al zei is MLM dan dus geen ondernemen, aangezien er niet aan de voorwaarden van ondernemerschap wordt voldaan. Daarnaast hangt het ook nog af van het perspectief waaruit je kijkt.

"Het is duidelijk dat jij nooit aan de grond hebt gezeten."
En dat weet jij ???? Domme ongenuanceerde uitspraak.
Als er hier 1 iemand is die domme, ongenuanceerde, ongefundeerde en onzinnige conclusies trekt dan ben jij het Floris. In ieder geval kun je je totaal niet inleven in andere mensen.
Tuurlijk, je zult ook eens iets toegeven. Ik zou zeggen: Ga je gang dan ligt er een markt voor je open !! Ik vrees alleen dat je afzetgebied bijzonder beperkt is waardoor je geen droog brood zult verdienen. Maar ja, jij noemt jezelf econoom..........
Nee, ik mag mezelf econoom noemen op basis van mijn studie. Verder heb ik dit niet ter plekke bedacht of zo. Ik kan dit niet bewijzen maar ik heb dit echt niet lang geleden gehoord.
Nog meer domme vragen ???
Die bestaan niet, alleen domme antwoorden. En die van jou is er zo 1.
Je blijft maar krom praten wat recht is.
Zijn klanten betalen wel aan hem: Hij staat immers op de markt ????Hij rekent met Amway af, net als met de sokkenfabriek. Ooit een marktkoopman gezien die jou spullen meegeeft en JOU met de leverancier laat afrekenen ???
Zie reactie aan Kristina.
Ik begrijp het inderdaad niet: Reden waarom ik op mijn 48ste niet meer hoef te werken, blablabla
Onzinnig gezwets, meer komt er bij jou echt niet uit he? Ik dacht dat ik hier al echt domme mensen gezien had, maar jij slaat werkelijk alles. Je breekt record na record in het maken van stomme opmerkingen. Ik snap dan ook totaal niet wat je hier eigenlijk komt doen. Mocht je nog eens een inhoudelijke reactie geven, dan reageer ik daar wel op, maar op dit soort onzinberichten, nee, daar ga ik verder geen tijd meer aan verspillen.

Floris Van Rozemondt

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Floris Van Rozemondt »

Woon je soms samen met Floris?!
Nou............ ik ken haar niet, maar wie weet in de toekomst..... :lol: :lol:
Kunnen wie hier geen datingsite beginnen ????

Floris

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door student26 »

Nou............ ik ken haar niet, maar wie weet in de toekomst.....
Kunnen wie hier geen datingsite beginnen ????
Daar leek het af en toe al op in het verleden, toen een aantal MLM'ers continu om telefoonnummers, adressen en dergelijken vroegen. Er zijn zat datingsites hoor als je behoeftig bent.

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Kristina »

Dat is knap. Dus hij krijgt gratis producten van Amway die hij lekker mag verkopen? Natuurlijk betaalt hij aan Amway voor die producten. Het maakt niet uit of dat nou vooraf, achteraf, direct, indirect, whatever is. Je snapt best wat ik bedoel.
Jij snapt ook best wat ik bedoel.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door student26 »

De vertegenwoordiger stort helemaal niks bij amway.
Dit is wat jij zei. Waar het mij om gaat is dat hij de producten van Amway koopt, en (los van een eventuele marge) het bedrag dat de klant betaalt dus gewoon bij Amway terechtkomt.

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Kristina »

Je onzinnige, a-sociale, domme opmerkingen beginnen me inmiddels aardig de keel uit te hangen. Dit is dan ook de laatste keer dat ik op een bericht van jou reageer.
Ik geloof dat ik namens andere nwm'ers spreek als ik zeg dat wij jou langzamerhand ook spuugzat zijn.
Jouw bijdehande, arrogante opmerkingen slaan ook nergens op!

Floris Van Rozemondt

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Floris Van Rozemondt »

Kunnen wie hier geen datingsite beginnen ????

Er zijn zat datingsites hoor als je behoeftig bent.
Het was maar een suggestie :lol:

Floris

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Kristina »

Waar het mij om gaat is dat hij de producten van Amway koopt, en (los van een eventuele marge) het bedrag dat de klant betaalt dus gewoon bij Amway terechtkomt.
Ja, ja, ja................

Floris Van Rozemondt

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Floris Van Rozemondt »

Dit is dan ook de laatste keer dat ik op een bericht van jou reageer.
Beloofd is beloofd !!
want dan zijn ze in geen enkel opzicht ondernemer. Het gaat ook niet zozeer om of iemand zich dat voelt, maar hoe men, de maatschappij, er tegenaankijkt.
Fout !!!! Helemaal fout,meneer de afgestudeerde econoom !!!
De FISCUS maakt wel uit of jij ondernemer bent of niet en dat heeft met sociaal, psychologisch,maatschappij en andere onzin niets te maken.
De fiscus bepaalt of jij als MLM-er: 1) In loondienst bent cq. of er sprake is van een fictieve arbeidsrelatie, 2) Ondernemer bent in fiscale zin, of 3) Freelancer bent !!
Hier is heel simpel achter te komen: Vul een formulier VAR (= Verklaring Arbeidsrelatie) in en aan de hand van de antwoorden op de vragen bepaalt de FISCUS, en niemand anders, hoe jouw werkzaamheden als MLM-er gezien moeten worden !
Afgezien hiervan, kun je fiscaal niet als ondernemer worden beschouwd maar juridisch wel, en omgekeerd !!
Maar laat ik je uit de droom helpen: 90% van de MLM-ers wordt fiscaal gezien als freelancer en genieten derhalve "resultaat uit overige werkzaamheden", zoals dat fiscaal heet !
Indien de werkzaamheden echt uit de hand gaan lopen, qua tijd, verdiensten en enkele andere voorwaarden, pas DAN wordt men als ondernemer beschouwd.
Dit dient u toch te weten als econoom ??
Zo niet, dan heb je nu weer wat geleerd.
Zoals ik al zei is MLM dan dus geen ondernemen, aangezien er niet aan de voorwaarden van ondernemerschap wordt voldaan.
En jij weet natuurlijk als econoom precies wat die voorwaarden zijn.
Welnu meneer de economische-weetal:Ik ken legio MLM-ers die hun activiteiten runnen als een ondeneming, zowel fiscaal als juridisch, in de vorm van een eenmanszaak, VOF of zelfs een BV !!!
Je kletst dus als een economische kip zonder kop.
Wat val jij door de mand, zeg !!!!
Nee, ik mag mezelf econoom noemen op basis van mijn studie.
Welke studie ??? Zie boven !! Pffffffffffff.
Ik dacht dat ik hier al echt domme mensen gezien had, maar jij slaat werkelijk alles. Je breekt record na record in het maken van stomme opmerkingen. Ik snap dan ook totaal niet wat je hier eigenlijk komt doen.
Oepssssssssss, Stuud vindt nu een aantal mensen dom hier !!!
Ik snap ook niet wat jij hier doet. Moet je niet werken en je studie economie in praktijk brengen ???

Floris

Gast

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Gast »

fri·kan·del (de ~ (m.), ~len)
1 snack, bestaande uit een rolletje gehakt vlees => berenlul

fri·ka·del (de ~, ~len)
1 [Belg., inf.] gehaktbal

Ook MLM binnenkort.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door student26 »

@ Kristina:
Ik geloof dat ik namens andere nwm'ers spreek als ik zeg dat wij jou langzamerhand ook spuugzat zijn. Jouw bijdehande, arrogante opmerkingen slaan ook nergens op!
Ik denk dat er een behoorlijk verschil zit in de manier waarop ik hier berichten post en de manier waarop Floris dat tot dit bericht heeft gedaan. Floris valt ineens midden in de discussie en begint meteen met het maken van stomme opmerkingen en het beledigen van diverse mensen hier. Ik geloof niet dat ik hier ooit iemand heb uitgemaakt voor hetgeen Floris (en anderen) doen. Zowel dan zie ik daar graag quotes van.

Ik heb mij in de discussies hier altijd correct uitgedrukt of daar in ieder geval mijn best voor gedaan. Daarnaast onderbouw ik mijn stellingen en dat kan ik van diverse mensen, waaronder Floris, niet zeggen. Dat ik ook wel eens een bijdehande opmerking maak zal ik zeker niet ontkennen. Arrogant niet en in ieder geval niet arrogant bedoeld.
Fout !!!! Helemaal fout,meneer de afgestudeerde econoom !!!
De FISCUS maakt wel uit of jij ondernemer bent of niet en dat heeft met sociaal, psychologisch,maatschappij en andere onzin niets te maken.
De fiscus maakt geen zak uit. Het enige dat de fiscus doet is bepalen of iemand belastingtechnisch gezien ondernemer is of niet. Als de fiscus vindt dat iemand geen ondernemer is, dan wil dat niet zeggen dat er inderdaad geen sprake van een ondernemer is, en omgekeerd geldt precies hetzelfde.
Afgezien hiervan, kun je fiscaal niet als ondernemer worden beschouwd maar juridisch wel, en omgekeerd !!
Hier spreek je dus ook meteen jezelf tegen, want hiervoor was het nog alleen de fiscus die bepaalde of iemand ondernemer is of niet. Zoals ik in een ander bericht al zei hangt het totaal af van het perspectief waaruit je kijkt. Dit kan bijvoorbeeld een belastingtechnisch, juridisch, sociaal, psychologisch, of economisch perspectief zijn, of een mengeling hiervan. Vanuit een bepaald perspectief zijn bijvoorbeeld eigenschappen als visie en creativiteit van belang, voor de fiscus zullen dergelijke zaken niet of minimaal meespelen.
Dit dient u toch te weten als econoom ??
Nee, aangezien ik geen belastingrecht heb gestudeerd, maar mij meer op marketing heb gericht.

De rest van je bericht is weer een scheldtirade, daar besteed ik zoals gezegd geen aandacht meer aan.

Floris Van Rozemondt

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Floris Van Rozemondt »

De fiscus maakt geen zak uit. Het enige dat de fiscus doet is bepalen of iemand belastingtechnisch gezien ondernemer is of niet. Als de fiscus vindt dat iemand geen ondernemer is, dan wil dat niet zeggen dat er inderdaad geen sprake van een ondernemer is, en omgekeerd geldt precies hetzelfde.
Precies wat ik zeg nota bene:
Quote:
Afgezien hiervan, kun je fiscaal niet als ondernemer worden beschouwd maar juridisch wel, en omgekeerd !!
en vervolgens zeg jij dit weer:
Hier spreek je dus ook meteen jezelf tegen, want hiervoor was het nog alleen de fiscus die bepaalde of iemand ondernemer is of niet.
Je kunt of wilt echt niet lezen he ??
Voor de goede orde: Er zijn verschillende "soorten" ondernemers:
1) Fiscaal + juridisch
2) Fiscaal maar niet juridisch
3) NIET fiscaal maar wel juridisch
4) Geen van beide. In dit geval ben je dus GEEN ondernemer maar gewoon freelancer met een particuliere aansprakelijkheid in juridische zin, die wat bijklust (90% van de MLM-ers dus).

Voor wat betreft het fiscale deel maakt ALLEEN de fiscus uit of jij fiscaal als ondernemer moet worden beschouwd.
Het juridische deel ligt wat ingewikkelder.
JIj kunt je maatschappelijk, sociaal, psychologisch en economisch etc. net zo veel ondernemer voelen als je wilt, MAAR JE BENT HET NIET !!!

Nu duidelijk????? Pfffffffff.

Floris

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door student26 »

Je zei het volgende Floris:

"De FISCUS maakt wel uit of jij ondernemer bent of niet en dat heeft met sociaal, psychologisch,maatschappij en andere onzin niets te maken."

En daarna zeg je, dat je ook juridisch (dus vanuit een ander perspectief) als ondernemer kan worden aangemerkt. Je spreekt jezelf dus tegen.

Los daarvan, als de fiscus zegt meneer A is ondernemer, dan is dat alleen maar BELASTINGTECHNISCH. Een jurist of econoom kan dan nog steeds zeggen dat het volgens die en die beoordelingscriteria GEEN ondernemer is. Laten we hier in godsnaam verder over ophouden, want ook dit wordt weer een gebed zonder eind.

Floris Van Rozemondt

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Floris Van Rozemondt »

Wellicht ben ik hier niet helemaal volledig in geweest maar ik ging er vanuit dat je dat wel zou begrijpen:
"De FISCUS maakt wel uit of jij ondernemer bent of niet en dat heeft met sociaal, psychologisch,maatschappij en andere onzin niets te maken."
Uiteraard bedoel ik hiermee: In fiscale zin !!
Los daarvan, als de fiscus zegt meneer A is ondernemer, dan is dat alleen maar BELASTINGTECHNISCH.
Helemaal correct. Precies wat ik ook al zei.
Een jurist of econoom kan dan nog steeds zeggen dat het volgens die en die beoordelingscriteria GEEN ondernemer is
Klopt alweer en zei ik ook al. In dit geval ben je fiscaal WEL ondernemer maar in juridische zin NIET !!
Zie de 4 "soorten" ondernemers hierboven !!!

Ik geloof dat we het eens zijn :lol: :lol: :lol:

Floris

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door student26 »

Uiteraard bedoel ik hiermee: In fiscale zin !!
Dat verandert de zaak natuurlijk aanzienlijk. In dat geval is er sprake van een communicatiestoornis. Zoals ik al zei, laten we hier verder over ophouden.

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door MicheLM »

Ik ben dom, arrogant, heb niet gestudeerd (jullie kennen mij soms?), ik denk dat ik moeder Theresa ben, ik ben hooghartig, ik werk niet?? goh, das fijn om te weten, kan in morgenochtend lekker blijven liggen.... etc.
Nee, we kennen je gelukkig niet persoonlijk, maar je reacties spreken voor zich, je doet naar ons toe ( mensen op het forum)arrogant, hooghartig, uit de hoogte en betweterig.
En nee.....je haalt niks onderuit, je zeurt over alles en iedereen en laat zien dat je het beter denkt te weten.

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door MicheLM »

En een waterfilter?? Wat weet jij daarvan. Die had mijn moeder 40 jaar geleden al toen wij van Den Haag naar Rozenburg verhuisden i.v.m. de chloorsmaak.
jou just made my point

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door MicheLM »

Ik heb mij in de discussies hier altijd correct uitgedrukt of daar in ieder geval mijn best voor gedaan. Daarnaast onderbouw ik mijn stellingen en dat kan ik van diverse mensen,
Droom gerust verder, je vergeet zeker direct wat je hebt geschreven, dat noemen ze bij ons selectieve dementie.

Madeleine

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Madeleine »

jou just made my point
???? Sorry, maar ik snap niet wat jij bedoelt.

De waterkwaliteit 40 jaar geleden in het Rijnmondgebied was zo verschrikkelijk slecht, dat het zuiveringsschap heeft besloten dit te ontsmetten met a.o. een flinke dosis chloor en het water had een uitgesproken chloorsmaak. En daar gebruikte je een waterfilter voor.

De waterkwaliteit in Nederland is inmiddels uitstekend! In vergelijkbare onderzoeken wordt gesteld dat het gewone kraanwater dezelfde, en soms betere kwaliteit, heeft als bronwater.

Waar heb ik gezegd dat tegenwoordig een waterfilter nodig is?????
Dus hoe heb ik jouw punt onderschreven????

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door student26 »

Droom gerust verder, je vergeet zeker direct wat je hebt geschreven, dat noemen ze bij ons selectieve dementie.
Ik moet zeggen dat ik het ontzettend jammer vind dat je het niveau van je reacties ineens zo verlaagt. Er waren tijden dat jij normaal kon reageren, maar blijkbaar is dat nu teveel gevraagd.

Gesloten