LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

knippen en plakken ging een beetje verkeerd:
bij het budget wat ik in gedachte had was toereikend een grote wagen.
moet zijn:
het budget wat ik in gedachte had was toereikend voor een grote wagen. 8)

mad bull

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door mad bull »

waar werk die gast die onder gast vermeld staat.
vast en zeker bij de overheid, want echt slim lijkt hij me niet.
dit is wat ik noem het napraten van iets wat je in de krant leest, en over hoe "goed"ons kabinet bezig is.
als je niets beters weet te vertellen rot dan op verrekte snotneus!!!!
ga vooral zo door met je toejuichen van het kabinet Balkellende.
ook gij komt aan de buurd Brutus, enm dan zul je je niet zodanig achter dit mongole kabinet stellen.

kely
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 okt 2004 15:50

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door kely »

beste grijsgenieter,

Ik ben het met je eens dat wetten kunnen veranderen, dat is nu eenmaal zo, maar dan moet je niet de mensen die onder die vorige wet iets legaals gekocht hebben nu afschilderen als fraudeurs en op grote kosten jagen. Die mensen moet je ,of een soepele overgangs regeling geven( wat dan nog maar een beetje oneerlijk is, je wordt dan nog maar een beetje 'gestraft') Of gewoon laten rijden en alleen de nieuwe gebruikers aanpakken.
En ik geniet ook van mijn grijskenteken auto en zal hem zolang dat ;financieel; mogelijk is lekker blijven rijden, maar ik moet er wel wat dingen voor gaan laten, maar dat is mijn eigen keus.
Wij vervoeren er onze kinderen en onze honden in, en met vakantie is dat inderdaad erg makkelijk.
En dat dat een aannemersuitvoering heet en dat dat niet voor niets is slaat natuurlijk nergens op, er zijn zat benamingen van auto's die naar iets verwijzen en er niets mee te maken hoeven te hebben. Het zou ook kunnen betekenen dat het handig is voor aannemers, maar dat wil niet zeggen dat er geen kinderen in kunnen, en mogen, zitten.

kely.

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

Ben ik ff blij dat jij de wetten niet bepaald, kely.
Ze moeten dit, ze moeten dat.
Nee, ze moeten niks.
Ze mogen de wetten net zo aanpassen zoals zij willen.
Er staat nergens dat ze een overgangsregel in MOETEN voeren.

kely
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 okt 2004 15:50

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door kely »

Waarde 'gast',

U heeft helemaal gelijk!
Duizend maal sorry!
Blije 'gast'??

kely.

Toon73

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Toon73 »

Er staat nergens dat ze een overgangsregeling in MOETEN voeren.
Om te beginnen "gast", heb je ook een naam?
Communiceerd een stuk makkelijker, zeker bij zo veel kritiek.

Bij wet zijn ze inderdaad geen regeling verplicht.
Maar bij alles waar ze (CDA voorop) voor zeggen te staan, normen en waarden, respect, daar zijn ze het wel verplicht.
Dat grijs verdwijnt, het is tenslotte nog steeds een 'melkkoe', dat was wel een keer te verwachten.
De manier waarop strookt echter nergens mee.

Stel dat de hypotheekaftrek opeens verdwijnt en er komt niets voor terug. Zou jij dat eerlijk vinden?
Zou jij dan nog in je huis kunnen blijven zitten?
Kun jij dan nog de maandlasten rondbreien?
Een huis koop je toch ook nadat je zorgvuldig hebt gekeken of je het financieel wel aankunt.
Zo toch ook met een auto, of je hem grijs of geel rijdt maakt dan niet uit, dat is een ieders keuze.

Maar zoiets dergelijks met hypotheken kunnen ze niet maken.
Daar zijn te velen mee getroffen (i.p.v. 'maar' 160000) en dat nekt de economie. Nee, dat durven ze niet.

Als ze echt normen en waarden hadden zouden ze mensen niet met hun rug tegen de muur zetten en ze een verhoging van 550% door de strot duwen, wetende dat de verkoop van hun voertuig haast onmogelijk is gemaakt door diezelfde maatregelen.

En dat is waar Kely op wijst, dat zijn ze dus wel verplicht.
Gewoon uit goed fatsoen!

kely
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 okt 2004 15:50

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door kely »

dank je wel toon,

Dat is precies wat ik bedoel maar sommige 'gasten' willen alleen maar negatief reageren!
De regering 'moet' inderdaad niets, maar er is ook nog iets als goed fatsoen, en daar hebben ze in den haag klaarblijkelijk nooit van gehoord, of ze zijn het in een ver verleden vergeten!
Ook dat hoort bij normen en waarden!

kely.

Vivaro4fun

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Vivaro4fun »

:D Als alle gedupeerden straks eens beginnen met niet meer op dat CDA te stemmen. Kost ze een hoop stemmen met een x-aantal zetels.
Kunnen ze bij het CDA weer een of ander partijcongres organiseren met de vraag hoe het komt dat ze zoveel zieltjes hebben verloren. :cry:

:arrow: Ik snap trouwens niet dat als Wijn ergens extra geld wil halen hij niet in de leer gaat bij Harry Potter. :shock:

bouwjan[[email protected]]

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door bouwjan[[email protected]] »

Ik ben het met iedereen eens dat de politieke partijen dat in het verkiezingprogramma hadden moeten zetten,

Dat het afgeschaft wordt dat besluit is genomen met een meederheid van stemmen in de tweede kamer .
Maar dat er geen overgangsregeling komt voor al degene die al grijs rijden dat is geen goede zaak van de politiek.
Want een ieder heeft legaal en volgens de wet een auto gekocht op grijs en deze is ineens niets meer waard.
Je raakt hem aan de straatstenen niet meer kwijt.

Er is nog een klein beetje hoop dat de eerste kamer er nog een stokje voor gaat steken. daarom roep ik een ieder op om de eerstekamerleden een email te sturen met u ongenoegens.

Johan67

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Johan67 »

Stel dat de hypotheekaftrek opeens verdwijnt en er komt niets voor terug. Zou jij dat eerlijk vinden?
Zou jij dan nog in je huis kunnen blijven zitten?
Kun jij dan nog de maandlasten rondbreien?
Een huis koop je toch ook nadat je zorgvuldig hebt gekeken of je het financieel wel aankunt.
Ik ben de bezitter van een eigen huis met een "leuke" hypotheek van eur 150.000. Zo langzamerhand begin ik ook te geloven dat de hypotheekrente wel eens afgeschaft zal gaan worden. Maar dan ook voor iedereen, dat is wel zo eerlijk! Het zou niet fair zijn als iemand die nu gaat kopen GEEN renteaftrek krijgt, en ik bij wijze van overgangsregeling nog 30 jaar de rente WEL af mag trekken.

Overigens zou het wel zwaar kl**te zijn als de hypotheekrente wordt afgeschaft, kost mij wel een paar honderd euro in de maand, dus ik zal wel moeten bezuinigen op andere dingen.

kely
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 okt 2004 15:50

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door kely »

ben ik het niet mee eens!
Als ik vandaag een auto koop van 28000 euro en die gaat volgend jaar 38000 euro kosten dan koop jij hem volgend jaar en dan weet je dat hij 38000 euro kost, het is dan onzin om mij, omdat ik hem goedkoper koop dan jij volgend jaar, dan 10000 euro bij te laten betalen!

kely.

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

Maar dat gebeurt ook niet! Als je nu al een grijskentekenauto hebt, dan hoef je niet volgend jaar de BPM bij te betalen. Het blijft dus bij die betaling van 28.000, je hoeft die 10.000 niet bij te betalen. Precies wat je wilt dus.

Balen
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 nov 2004 13:52

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Balen »

Snap niets van deze regeling. Heb de belstingdienst gebeld maar die zeiden 'bel over 2 weken maar terug, dan weten we meer'.

Ik heb een 'klein busje, grote personenwagen' met 2 zitplaatsen. Ik heb een eigen bedrijf. Ik heb reclame op mijn auto. Ik heb een BTW nummer. Mijn auto is grijs kenteken en LPG.

Nu het probleem:

Ik gebruik hem privé en zakelijk. De auto staat op mijn naam en niet op mijn bedrijfsnaam. Wat moet ik nu doen? Belastingdienst wil niet adviseren natuurlijk.

Moet ik die auto nu op mijn bedrijfsnaam zetten? Zo ja mag ik er dan privé nog mee rijden of moet ik nóg een auto gaan kopen?!?! Dat wil ik helemaal niet.

Wat ik ook niet wil is 600% belastingverhoging omdat ik de auto ook af en toe privé gebruik...

Wat een gezeur. vervelend kabinet, ik overzie al die rotregeltjes niet meer hoor. Het wordt mij allemaal te ingewikkeld.

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

Er is nog een klein beetje hoop dat de eerste kamer er nog een stokje voor gaat steken. daarom roep ik een ieder op om de eerstekamerleden een email te sturen met u ongenoegens.
Bouwjan, mag je ze ook een mailtje sturen wanneer je het helemaal top vind dat ze die particulieren grijsrijders eindelijk eens aan gaan pakken?
Dat het normaal is dat een grijsrijder eindelijk naar de grote van zijn auto gaat betalen.

kely
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 okt 2004 15:50

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door kely »

Ja hoor, gast,

Dat mag jij ook, hoor!!
Ben je blij? Je mag mee doen!!!

kely.

ik ben het hoor kely!

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door ik ben het hoor kely! »

Laat hem maar in de waan Kely. Hij denkt dat het zo hoort dat je betaald als je een auto voor de deur hebt staan terwijl je er nog geen meter mee gereden hebt. Hij realiseert zich niet dat hij tot een select gezelschap behoort onder de europese medeburgers die door de overheid dit voorrecht gegund wordt!
Maar laat hem maar lekker verder slapen; denk dat bovenstaande een beetje te confronterend voor hem zal zijn :twisted:

MBP

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door MBP »

Op de volgende site kunnen de ombouweisen en andere informatie m.b.t. een kamper van de belastingdienst worden gevonden:

http://www.belastingdienst.nl/mrb/5a58dee.htm


Eisen aan ombouw en inrichting
Sinds 1 mei 2002 moet uw kampeerauto aan de volgende eisen voldoen als u in aanmerking wilt komen voor het kwarttarief of het halftarief:

De binnenruimte moet een rechthoekig blok kunnen bevatten met een hoogte van ten minste 170 cm over een lengte van ten minste 200 cm en over een breedte van ten minste 90 cm. De binnenruimte is de ruimte achter de bestuurders- en bijrijderszitplaats, waarin de faciliteiten vast moeten zijn aangebracht. De binnenruimte is voorzien van:

minimaal 2 vaste zitplaatsen;
een tafel. De (bevestiging van de) tafel mag zodanig zijn ontworpen, dat u de tafel eenvoudig kunt verwijderen;
slaapplaatsen voor ten minste 2 personen. Deze slaapplaatsen mogen eventueel met behulp van de zitplaatsen worden gemaakt, echter niet met de zitplaatsen voor de bestuurder en de bijrijder. Als het een tweepersoonsslaapplaats betreft, moet deze ten minste 180 cm lang zijn en ten minste 110 cm breed. Als het 2 afzonderlijke slaapplaatsen zijn, dan moeten beide slaapplaatsen ten minste 180 cm lang zijn en ten minste 60 cm breed;
vaste en afsluitbare opbergfaciliteiten;
een vast keukenblok met een werkblad van ten minste 60 cm hoog, voorzien van een ingebouwde (uitneembare) watervoorziening met een spoelbak, een kraan en een afvoer. Het geheel is bestemd voor gebruik in de binnenruimte;
een vast ingebouwd kooktoestel bestemd voor gebruik in de binnenruimte.
Let op!
Alle faciliteiten moet u op een normale wijze in de binnenruimte kunnen bereiken.

Afwijkende hoogte
Als de binnenruimte van fabriekswege geen hoogte heeft van 170 cm, maar wel ten minste een hoogte van 130 cm, dan mag u de binnenruimte verhogen tot ten minste 170 cm over een lengte van ten minste 100 cm en een breedte van ten minste 90 cm. Dit kan bijvoorbeeld met een vast verhoogd dak of een hefdak. Dit geldt alleen als de kampeerauto ook aan de overige inrichtingseisen voldoet.

Volkswagen type Transporter
Voor motorrijtuigen van het merk Volkswagen type Transporter waarbij de motor van fabriekswege achterin is geplaatst, geldt het volgende: als de 'datum van eerste toelating tot de weg' die de RDW heeft toegekend, vóór 1 januari 1994 valt, kunnen de criteria voor de binnenruimte worden toegepast alsof de motor niet achterin is bevestigd. De 'datum van eerste toelating tot de weg' kan een vroegere zijn dan de datum van kentekenbewijs deel I. Denk hierbij aan ingevoerde motorrijtuigen.

Overgangsregeling
De eis van het rechthoekige blok van 170 x 200 x 90 cm is niet van toepassing als de Belastingdienst al vóór 1 mei 2002 een beschikking voor de kampeerauto heeft verstrekt voor toepassing van het kwarttarief. Het motorrijtuig moet wel voldoen aan de overige inrichtingseisen, die op het moment van de afgegeven beschikking van toepassing zijn.

Met deze overgangsregeling kan bij houderschapwisseling ook de nieuwe houder in aanmerking kan komen voor het kwarttarief, op basis van de beschikking die vóór 1 mei 2002 is afgegeven. Als na het verstrekken van de beschikking blijkt dat deze op basis van de criteria die op het moment van de aanvraag golden ten onrechte is afgegeven, wordt de beschikking alsnog ingetrokken. In dat geval is de overgangsregeling niet van toepassing.

Let op !
Kampeerauto's die op 1 mei 2002 15 jaar of ouder zijn en van fabriekswege zijn ingericht als kampeerauto, hoeven niet aan alle hiervoor vermelde inrichtingseisen te voldoen. Bepalend voor de leeftijd van de kampeerauto is de datum van het kentekenbewijs deel I of (als dit een vroegere datum is) de 'datum eerste toelating op de weg' die de RDW heeft toegekend.

Het is niet zo eenvoudig om een auto om te bouwen, zeker de binnenruimte kan voor problemen zorgen. Hopelijk zijn er weer mensen mee geholpen.

Trouwens wel weer kinderachtige reacties op de site, Nederlanders moeten blijkbaar ergens wat over te zeuren hebben, ook al hebben ze er weinig tot niks mee te maken. Laten we het alsjeblieft leuk houden en elkaar op de hoogte wat voor opties er nog meer zijn.

speromeliora

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door speromeliora »

Grijs kenteken voor particulieren wordt definitief afgeschaft.

Die arrogante kliek in Den Haag heeft totaal geen oog en oor gehad voor de vele duizenden reacties over deze.
Onvoorstelbaar dat een kabinet dit soort dingen er zo door kan jassen.
En kom niet met argumenten van oneigenlijk, onterecht gebruik of wat dan ook betr. grijsrijders. Ook ik heb gewoon gebruik gemaakt van de ruimte die de wet biedt.
Dat ze de wet ´dichtspijkeren´ kan ik inkomen, maar wat ze nu hebben geflikt is het pakken van 200,000 Medelanders.
Dit om het bedrijfsleven een voordeel te gunnen van 1,2 miljard, door de winstbelasting te verlagen.
Gelukkig toch dat de gehandicapte medemens min of meer wordt ontzien.

Ik hoop dat dit kabinet straks ontploft, zodat we weer vooruit kunnen boeren in plaats van achteruit hollen. Maar zolang de ´fiene´(christelijke)medemens star blijft stemmen op ´hun´partij zal er naar ik vrees niet zo veel veranderen.

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

Gewoon rekening rijden
niemand meer of minder als een ander
Als je wilt kan je een gigantische asobak voor de deur zetten waar je gewoon een reeele prijs voor hebt betaald. De overheid mag dan z'n 19% hebben en komt verder pas in beeld als er daadwerkelijk gereden wordt.
Helaas zal dit wel nooit werkelijkheid worden omdat de overheid dan z'n melkkoetje kwijtraakt en bij het instant houden van de MRB/BPM regelingen gesteund worden door geelrijders die iemand anders geen betaalbare auto gunnen maar niet doorhebben dat het niet de grijsrijders zijn die te weinig betalen maar zijzelf die op een slaafse manier teveel belasting blijven betalen omdat dat nou eenmaal bij autobezit (let wel bezit!; ik heb het niet eens over rijden) zou horen!

MBP

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door MBP »

Beste 'Gast' en 'Gast'

Lijkt me handig al je nu eens opdondert uit dit forum. Je gaat er maar van uit dat iedere particulier met een grijs kenteken een 'asobak' rijdt. Jaloers dat anderen een grotere auto dan jou?? Of heb je wel een rijbewijs???

Er zijn ook mensen die gewoon een normale station rijden die of zelfs een 205-je. Ik weet niet waar al die vooroordelen vandaan komen. Volgens mij zij de grootste asobakken de bestuurders, die a-sociaal rijden. Het haalt niet uit in wat voor type auto rijden van klein tot groot.

Ga een lekker ergens anders olie op het vuur gooien, we weten ondertussen je mening. HET INTERESSEERT ONS NIET MEER (zeker mij niet, je bent een typische zeikende Nederlander die ergens anders frustraties om heeft en deze alleen maar op deze manier kan uiten).

Ik weet dat iedereen in Nederland zijn mening mag uiten, maar doe dit lekker ergens anders. Hopelijk wordt het forum weer wat interessanter, zonder al dat gemeut, gezeur en gezeik van mensen die er geen donder mee te maken hebben, maar wel lekker willen stoken en zeuren, zoek een boom.

Ik heb een serieuze bijdrage proberen te leveren, maar blijkbaar is dit niet interessant voor de mensen in het forum. Succes met alle zeikerts, mij zul je hier niet snel meer lezen (zo 'gast' en 'gast' nu je zin???) Stelletje achtelijke gladiolen

Gesloten