LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] phuket air
Re: phuket air
Wij (zouden) 15 juni vertrekken naar Bali. Dit houdt dus in dat wij nu het restant van de reissom moeten voldoen. Weet iemand of je, gelet op alle onduidelijkheid, hiertoe nu wel verplicht bent. Immers het is onbekend of, in ons geval Holl.Int., wel zijn reisverplichting kan nakomen.
Re: phuket air
Feitelijk moet je gewoon betalen en dan mag je van HI eisen dat ze hun vervoersplicht nakomen. Helaas kan dat betekenen dat je een omweg moet maken, op een ander tijdstip moet vertrekken of helemaal niet gaat. Je krijgt dan wel (een deel van) je geld terug maar je plezier is dan al verziekt.
Re: phuket air
Wij zouden op 1 mei vertrekken, en konden geen alternatief krijgen ik heb begrepen nog meer mensen.Hier staat vaak Kras vermeld maar wij hebben bij ARKE geboekt ook lid van TUI.( via Internet)
Tot op heden hebben wij ons reisgeld niet terug.Bij site kras en op www.tuinederland.nl staat ook niets vermeld waar we wat aan hebben.
Ons is op Schiphol toegezegd dat we 50,00 en visumkosten vergoed krijgen, weet niet of de administratiekosten van ruim 30,00 pp ook krijgen,met het treinkaartje is de com[ensatie net op.
Op dit forum las ik dat mensen die wel op vakantie naar Bali zijn geweest en 50 uur vertraging hadden opgelopen, de hotelkosten en 75,00 pp vergoed krijgen.Dat is toch niet redelijk, vervelend die vertraging maar wij kunnen helemaal niet.Onze vakantiedagen naar de kl**** en die van mijn familie in Indonesie ook, zij rekenden op onze komst.Ik vind die vergoedingen in geen verhouding staan.Ze zijn nog niet klaar met me.
Als ik de regels goed lees, hoeven ze alleen de reissom te vergoeden
Tot op heden hebben wij ons reisgeld niet terug.Bij site kras en op www.tuinederland.nl staat ook niets vermeld waar we wat aan hebben.
Ons is op Schiphol toegezegd dat we 50,00 en visumkosten vergoed krijgen, weet niet of de administratiekosten van ruim 30,00 pp ook krijgen,met het treinkaartje is de com[ensatie net op.
Op dit forum las ik dat mensen die wel op vakantie naar Bali zijn geweest en 50 uur vertraging hadden opgelopen, de hotelkosten en 75,00 pp vergoed krijgen.Dat is toch niet redelijk, vervelend die vertraging maar wij kunnen helemaal niet.Onze vakantiedagen naar de kl**** en die van mijn familie in Indonesie ook, zij rekenden op onze komst.Ik vind die vergoedingen in geen verhouding staan.Ze zijn nog niet klaar met me.
Als ik de regels goed lees, hoeven ze alleen de reissom te vergoeden
Re: phuket air
Hallo,
weet iemand de laatste stand van zaken omtrent phuket air?! Ik vlieg begin sept. met hen naar Bali via Bangkok.
gr For Your Eyes Only
weet iemand de laatste stand van zaken omtrent phuket air?! Ik vlieg begin sept. met hen naar Bali via Bangkok.
gr For Your Eyes Only
Re: phuket air
misschien dat phuket air nog weer gaat vliegen, maar ze zijn ook bezig andere vluchtmaatschappijen te regelen. er is verder nog geen nieuws. je kunt je vlucht bij holland international ook niet omboeken naar een andere maatrschappij voor die tijd, je moet wachten tot zij meer nieuws hebben.
Re: phuket air
het vliegverbod is verlend naar 1 juli ,is mij zojuist medegedeeld door Phuket air.
Daarna contact gehad met Tui en kregen weer eens een onnozel antwoord, is ons niets van bekend.
Uit eindelijk na veel over en weer gepraat,gaven ze antwoord op de vraag wat gaat u doen met onze vlucht (3 juni).Antwoord: NIETS,alle vluchten na 18 mei word nog niets aangedaan.
Ik vroeg of ik kon annuleren/omboeken?
Antwoord: voor de somma van € 940,- kon dat,ik moet dus betalen voor een vlucht die al geannuleerd is.Tevens werd mij duidelijk dat ik mijn andere kosten(o.a.visum, etc)niet vergoed ging krijgen want volgens de anvr voorschriften kan Tui zich beroepen op overmacht.
Ik roep de mensen op om de tui groep nu en in de toekomst te boycotten het is een corrupte oplichters bende die aan de ellende ( die mede door hunzelf is veroorzaakt)van andere mensen wil verdienen.
Want Phuket air annuleert nl. kosteloos hun tickets.
Daarna contact gehad met Tui en kregen weer eens een onnozel antwoord, is ons niets van bekend.
Uit eindelijk na veel over en weer gepraat,gaven ze antwoord op de vraag wat gaat u doen met onze vlucht (3 juni).Antwoord: NIETS,alle vluchten na 18 mei word nog niets aangedaan.
Ik vroeg of ik kon annuleren/omboeken?
Antwoord: voor de somma van € 940,- kon dat,ik moet dus betalen voor een vlucht die al geannuleerd is.Tevens werd mij duidelijk dat ik mijn andere kosten(o.a.visum, etc)niet vergoed ging krijgen want volgens de anvr voorschriften kan Tui zich beroepen op overmacht.
Ik roep de mensen op om de tui groep nu en in de toekomst te boycotten het is een corrupte oplichters bende die aan de ellende ( die mede door hunzelf is veroorzaakt)van andere mensen wil verdienen.
Want Phuket air annuleert nl. kosteloos hun tickets.
Re: phuket air
Phuket Air annuleert helemaal niet kosteloos! Ze mogen niet meer vliegen dat is heel wat anders. Tui moet wel zijn contracten en zijn hotels kamers in Thailand (deels) betalen. Dat zij u als klant bij zich willen houden daar is niets mis mee. Als u in de eerste instantie niet zo'n goedkope reis had geboekt had u nu ook niet in de problemen gezeten. Ben t helemaal zat die mensen die maar roepen dat t goedkoper moet en dan beginnen te klagen en te zeuerenm als t mis gaat!!!Een beetje luchtvaartmaatschappij of touroperator weigert gewoon mee te gaan met de rampestampprijzen. Diegene die er mee doorgaan omdat de klant nou eenmaal goedkoop (kan t nog goedkoper?) reisjes wil, eigenlijk te beroerd is om voor een veilig produkt normaal te betalen, komt ooit een keer in de problemen. En dat is dus nu... jammer maar helaas...
Volgende keer gewoon met nederlandse luchtvaartmaatschappijen vliegen, beetje extra betalen want dan is in ieder geval uw vliegtuig in orde. Voelt goed hoor als je dat van teveoren al weet.
Volgende keer gewoon met nederlandse luchtvaartmaatschappijen vliegen, beetje extra betalen want dan is in ieder geval uw vliegtuig in orde. Voelt goed hoor als je dat van teveoren al weet.
Re: phuket air
Onderstaand bericht stond vanochtend in een geronommeerd blad. Als Phuket Air zijn landingsrechten in Engeland al niet kan betalen, waar moet het dan geld voor onderhoud, compensaties voor passagiers etc van betalen?
UK bans Phuket Air
London, May 6. (Guardian News Service): A cut-price Thai holiday airline has been banned from flying to Britain after a safety scare during April in which passengers staged a rebellion when they saw fuel leaking from a wing.
Phuket Air, which was used by several leading tour operators including Kuoni and Thomson Holidays, has had its operating licences suspended in Britain and its other European destination, the Netherlands.
The UK Department for Transport said the sanction, which is unusual for a mainstream carrier, was a result of "the number and severity of safety breaches revealed in Civil Aviation Authority inspections".
One of the airline's jumbo jets is still at London-Gatwick airport. The aircraft has been impounded by the airport's operator, BAA, in lieu of unpaid landing duties, which industry sources put at more than GBP100,000.
Founded four years ago, Phuket Air uses a fleet of Boeing 747s aged between 15 and 26 years, which it bought from the Dutch national carrier, KLM. The venture was intended to attract price-conscious travellers in a long-haul version of Europe's successful low-cost airlines, with fares to Thailand from around GBP300 return.
Problems began to emerge last month when passengers prevented a plane from taking off after a refuelling stop at Sharjah, United Arab Emirates, en route from Bangkok to London.
British holidaymakers said fuel was gushing out of a wing, although the airline claimed they were "typical drunken Brits" and said the fuel tanks had simply been overfilled.
A replacement aircraft sent to pick up the tourists was delayed owing to further technical problems. Two days later, the same plane was forced to abandon a flight from Gatwick and circle above the airport, dumping 50 tonnes of fuel, owing to a hydraulics problem.
A UK Civil Aviation Authority spot check found that the collision avoidance system on one aircraft was not working.
Other faults included a damaged gearbox and faulty emergency lights. The authorities in the Netherlands lost patience when one of the airline's pilots was found to have an out-of-date medical certificate.
The Department for Transport in London said Thailand's main carrier, Thai International, was unaffected, and Britain still had confidence in Thailand's safety authorities.
Phuket Air did not return calls on Thursday.
BAA confirmed that it was refusing to allow a Phuket Air plane to leave Gatwick until the carrier had paid its bills, although it refused to say how much money was at issue.
It said: "We are trying to resolve the issue as amicably as possible."
Re: phuket air
Grote kans dat het eerste de beste vliegtuig van Phuket Air dat land door schiphol aan de ketting wordt gelegdwegens een openstaande rekening. Of zouden ze de landinmgsrechten in Amsterdam wel betaald hebben ?
Re: phuket air
Ik zou zeggen: informeer je een keer goed voordat je op mensen gaat afgeven. Zeker economy class is Phuket Air niet tot nauwelijks goedkoper dan andere luchtvaartmaatschappijen. Wij hebben slechts voor Arke/Phuket gekozen omdat voor een lage meerprijs business class mogelijk. Dezelfde reis met hetzelfde hotel in dezelfde periode maar dan met Malaysia was (ik meen via Oad) nog enkele tientjes goedkoper. Dus kom niet aan met onzin dat het onze eigen schuld is omdat we perse zo goedkoop mogelijk wilden. Het is eerder Arke/TUI die zo goedkoop mogelijk wil om een hogere winstmarge te halen.Als u in de eerste instantie niet zo'n goedkope reis had geboekt had u nu ook niet in de problemen gezeten. Ben t helemaal zat die mensen die maar roepen dat t goedkoper moet en dan beginnen te klagen en te zeuerenm als t mis gaat!!!Een beetje luchtvaartmaatschappij of touroperator weigert gewoon mee te gaan met de rampestampprijzen. Diegene die er mee doorgaan omdat de klant nou eenmaal goedkoop (kan t nog goedkoper?) reisjes wil, eigenlijk te beroerd is om voor een veilig produkt normaal te betalen, komt ooit een keer in de problemen. En dat is dus nu... jammer maar helaas...
Volgende keer gewoon met nederlandse luchtvaartmaatschappijen vliegen, beetje extra betalen want dan is in ieder geval uw vliegtuig in orde. Voelt goed hoor als je dat van teveoren al weet.
Deze reis kost mij nu al 5600 euro, en als Arke niet voor de 12e met een oplossing komt 8600 euro. hoezo goedkoop?
Ik heb ook met Phuket gebeld en het klopt inderdaad dat het vliegverbod is verlengd tot 1 juli. Verder wist de (aardige) mevrouw mij mede te delen dat voor alle vluchten tot 1 juli zonder verdere kosten geld wordt teruggegeven (indien direct bij Phuket geboekt, maar dat kost het de reisorganisaties dus ook niets)
Na 1 juli zou er weer gevlogen moeten worden. Het lijkt me echter duidelijk dat de problemen zodanig serieus zijn dat ze niet met een paar daagjes opgelost zijn.
Re: phuket air
Gast als jij meent te weten dat mensen lopen te zeuren over een goedkope reis hou je dan overal buiten want ik kan je verzekeren dat de reis niet echt goedkoop was.
Re: phuket air
Ik wordt echt PISLINK onderhand van die gasten die zeggen dat "alles eigen schuld is en dat goedkoop duurkoop is". Zoals al eerder gepost was deze reis niet zo veel goedkoper dat je dit soort toestanden mag verwachten. Daarbij heeft ons reisbureau (en ook de folders schreven dat, al is dat inmiddels wel veranderd) aangegeven dat het om een zeer gerenomeerde maatschappij handelde die al vele jaren op UK vloog en vanaf maart vanaf Schiphol. Service enz zou niet onderdoen voor andere maatschappijen. Dus kom nou niet aan met dit soort opmerkingen als je er NIETS vanaf weet. Ik moet me echt zwaar inhouden om die persoon niet de huid vol te schelden. Wat een bekompen iemand...Arrggghhhhh!!!!!!
Re: phuket air
Maak je niet druk beste gast. Ook wij gaan binnenkort met een nu veel besproken charter op vakantie en hebben ook in ons geval heel weinig voor die reis betaald. Dus zul je mij niet horen. Ik zeg maar zo! Ik zie het allemaal wel. Laat het allemaal op me af komen.
Ik ben zo'n iemand die voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten, maar daar zit IK niet mee! Niks mis mee!
Ik ben zo'n iemand die voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten, maar daar zit IK niet mee! Niks mis mee!
Re: phuket air
Ik zit inmiddels prinsheerlijk op Bali. Ben hier gekomen met een Singapore Airlines tuigje dat maar voor 3/4 vol zat. (Prima maatschappij overigens). Hier aangekomen kwam ik ook wat mensen tegen die hun verblijf ongewild verlengd zagen worden. (Ze zijn al gepensioneerd, dus voor hun is het gewoon gratis extra vakantie).
Het blijft lullig. Ofschoon ik mezelf ook heb betrapt op de gedachte "wie gaat er nu zo'n lange vlucht maken met een Low Cost Airline?", vind ik wel dat je gewoon recht hebt op je product. Ook al is het misschien een slecht product. Nu hebben jullie echter niks.
Ik wens jullie veel sterkte en ik zal iig nooit een TUI reis boeken.
Succes!
Het blijft lullig. Ofschoon ik mezelf ook heb betrapt op de gedachte "wie gaat er nu zo'n lange vlucht maken met een Low Cost Airline?", vind ik wel dat je gewoon recht hebt op je product. Ook al is het misschien een slecht product. Nu hebben jullie echter niks.
Ik wens jullie veel sterkte en ik zal iig nooit een TUI reis boeken.
Succes!
Re: phuket air
Je zou dan ook kunnen redeneren over de mensen die klagen en zeggen dat het geen goedkope reis is, dat ze wel een beetje dom zijn geweest, want als ze dan verder hadden gekeken bij het boeken hadden ze voor hetzelfde geld wel een gerenommeerde maatschappij gehad ala ze er toch goed geld voor hebben betaald. Waar wat is veel geld voor de een Euro 500.00 voor de ander Euro 1500.00 en voor de volgende Euro 3000.00.
Het is en blijft lullig, maar was al vanaf december bekend de klachten van PA ( vliegend op Londen ) en als je zulke reizen gaat maken neem ik aan dat je ook op internet het een en ander vergelijkt en niet alleen afgaat op een reisburomedewerker die misschien nog nooit buiten Europa is geweest.
Voor degen die Business class vlogen ( het huwelijkspaar ) als je toch met een vierderangs maatschappij wil vliegen zoals PA kijk eens naar BMair airlines ook heel goedkoop in de businessclass vertrek Brussel gaat wel en is nog nooit iets mee aan de hand geweest ( ahum ) misschien wat vertraging ed maar toch businees class
Het is en blijft lullig, maar was al vanaf december bekend de klachten van PA ( vliegend op Londen ) en als je zulke reizen gaat maken neem ik aan dat je ook op internet het een en ander vergelijkt en niet alleen afgaat op een reisburomedewerker die misschien nog nooit buiten Europa is geweest.
Voor degen die Business class vlogen ( het huwelijkspaar ) als je toch met een vierderangs maatschappij wil vliegen zoals PA kijk eens naar BMair airlines ook heel goedkoop in de businessclass vertrek Brussel gaat wel en is nog nooit iets mee aan de hand geweest ( ahum ) misschien wat vertraging ed maar toch businees class
Re: phuket air
Dank je feestelijk, ik dok wel voor een fatsoenlijke vlucht
Ik heb een dossier gemaakt van incidenten met Phuket Air in 2005, ontleend aan diverse nieuwsbronnen en forums. Schandalig dat TUI eigenlijk nog steeds doet alsof het allemaal wel meevalt.
25 december 2004: Bangkok – Londen: motorbrand, vlucht geannuleerd
14 januari 2005: Bangkok – Londen: motorbrand, vlucht geannuleerd
15 januari 2005: Londen Gatwick – Bangkok: 18 uur vertraging
18 januari 2005: Londen – Bangkok: 17 uur vertraging
28 januari 2005: Bangkok – Londen: 14 uur vertraging
29 januari 2005: Bangkok – Londen: 24 uur vertraging
5 februari 2005: Bangkok – Londen: 5 uur vertraging
13 februari 2005: Bangkok – Londen: vlucht geannuleerd
26 maart 2005: Bangkok – Londen: vlucht geannuleerd, vertragingen tot 96 uur.
2 april 2005: brandstofverlies tijdens opstijgen vlucht 9R618 Bangkok – Londen in Sharjah. Vertraging 30 tot 60 uur, deel passagiers via andere airlines.
4 april 2005: wederom brandstofverlies in Sharjah, 16-20 uur vertraging.
8 april 2005: Amsterdam – Bangkok: vlucht geannuleerd, 24-60 uur vertraging
8 april 2005: Londen: twee toestellen aan de grond gehouden wegens groot aantal veiligheidsproblemen.
9 april 2005: Bangkok – Londen: vlucht geannuleerd, 60 uur vertraging
10 april 2005: Bangkok – Amsterdam: technische problemen, 35 uur vertraging
11 april 2005: Bangkok – Londen: vlucht geannuleerd, 30-40 uur vertraging
12 april 2005: volledige vloot Phuket Air door Thaise regering aan de grond gehouden wegens veiligheidsproblemen.
15 april 2005: Bangkok – Londen: vlucht geannuleerd
15 april 2005: Bangkok – Amsterdam: 3 uur vertraging (andere bronnen melden 24 uur)
16 april 2005: Vluchtschema vrijwel volledig hervat
21 april 2005: Bangkok- Amsterdam: vlucht geannuleerd
22 april 2005: Amsterdam - Bangkok: vlucht geannuleerd (toestel nooit uit Bangkok vertrokken)
29 april 2005: Amsterdam – Bangkok: 4 uur vertraging wegens
30 april 2005: Landingsrechten in Nederland ingetrokken tot 15 mei
6 mei 2005: Vliegverbod verlengd tot 1 juli 2005
6 mei 2005: Landingsrechten in Groot-Britannnië voor onbepaalde tijd ingetrokken, achterstand in betaling landingsrechten 150.000 euro.
Ik heb een dossier gemaakt van incidenten met Phuket Air in 2005, ontleend aan diverse nieuwsbronnen en forums. Schandalig dat TUI eigenlijk nog steeds doet alsof het allemaal wel meevalt.
25 december 2004: Bangkok – Londen: motorbrand, vlucht geannuleerd
14 januari 2005: Bangkok – Londen: motorbrand, vlucht geannuleerd
15 januari 2005: Londen Gatwick – Bangkok: 18 uur vertraging
18 januari 2005: Londen – Bangkok: 17 uur vertraging
28 januari 2005: Bangkok – Londen: 14 uur vertraging
29 januari 2005: Bangkok – Londen: 24 uur vertraging
5 februari 2005: Bangkok – Londen: 5 uur vertraging
13 februari 2005: Bangkok – Londen: vlucht geannuleerd
26 maart 2005: Bangkok – Londen: vlucht geannuleerd, vertragingen tot 96 uur.
2 april 2005: brandstofverlies tijdens opstijgen vlucht 9R618 Bangkok – Londen in Sharjah. Vertraging 30 tot 60 uur, deel passagiers via andere airlines.
4 april 2005: wederom brandstofverlies in Sharjah, 16-20 uur vertraging.
8 april 2005: Amsterdam – Bangkok: vlucht geannuleerd, 24-60 uur vertraging
8 april 2005: Londen: twee toestellen aan de grond gehouden wegens groot aantal veiligheidsproblemen.
9 april 2005: Bangkok – Londen: vlucht geannuleerd, 60 uur vertraging
10 april 2005: Bangkok – Amsterdam: technische problemen, 35 uur vertraging
11 april 2005: Bangkok – Londen: vlucht geannuleerd, 30-40 uur vertraging
12 april 2005: volledige vloot Phuket Air door Thaise regering aan de grond gehouden wegens veiligheidsproblemen.
15 april 2005: Bangkok – Londen: vlucht geannuleerd
15 april 2005: Bangkok – Amsterdam: 3 uur vertraging (andere bronnen melden 24 uur)
16 april 2005: Vluchtschema vrijwel volledig hervat
21 april 2005: Bangkok- Amsterdam: vlucht geannuleerd
22 april 2005: Amsterdam - Bangkok: vlucht geannuleerd (toestel nooit uit Bangkok vertrokken)
29 april 2005: Amsterdam – Bangkok: 4 uur vertraging wegens
30 april 2005: Landingsrechten in Nederland ingetrokken tot 15 mei
6 mei 2005: Vliegverbod verlengd tot 1 juli 2005
6 mei 2005: Landingsrechten in Groot-Britannnië voor onbepaalde tijd ingetrokken, achterstand in betaling landingsrechten 150.000 euro.
Re: phuket air
He danielk, mooi overzicht! Dat zou nog wel eens van pas kunnen komen
Ook ik ben al een tijdje in conversatie met Kras, zie hieronder mijn emails tot zover (onder aan beginnen ):
-----------------------------------------------------------------
Geachte heer xxxxxx,
Naar aanleiding van de door u gestelde vragen kunnen we u het volgende meedelen. Indien u wenst te annuleren, bedragen de annuleringskosten op dit moment de aanbetaling ter hoogte van EUR 384,70. Aangaande de hoogte van de annuleringskosten willen we u erop wijzen dat deze zullen stijgen, indien u de vertrakdatum nadert. Hiervoor verwijzen we naar de ANVR Reisvoorwaarden welke u bij uw boekingsbevestiging heeft ontvangen.
Indien u wenst om te boeken naar een andere reis dan is dit mogelijk. Hiervoor worden echter wijzigingskosten in rekening gebracht ter hoogte van EUR 27,- per boeking. Wat betreft deze omboeking willen we u erop wijzen dat u kunt omboeken naar een andere reis met dezelfde reissom of een hogere reissom.
Op dit moment kunnen we u helaas nog geen verdere informatie geven over de vluchten van 19 augustus a.s. Wanneer er meer informatie bekend is dan wordt u hierover uiteraard direct geinformeerd.
We vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
KRAS SterVakanties / hoofdkantoor
Mw. T. Louw
afdeling Consumentenbetrekkingen
-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: xxxxxxxx [mailto:xxxxxxx]
Verzonden: maandag 2 mei 2005 17:28
Aan: Klantenservice Spoed
Onderwerp: Re: FW: [Fwd: RE: Zorgen m.b.t. Phuket Air]
Geachte mevrouw Louw,
Ondanks u snelle, standaard verzonden, antwoord ben ik nog niet gerustgesteld. Voor het reizen naar Thailand moeten we o.a. nentingen en een visum regelen en uiteraard de reststand van onze reissom aan u voldoen. Ik zou dan ook graag een wat concreter antwoord op de volgende vragen willen hebben zodat we kunnen besluiten om eventueel van onze reis bij uw organisatie af te zien:
- wat zijn de kosten voor het annuleren?
- kunt u ons eventueel overboeken op een andere maatschappij?
- kunt u ons eventueel overboeken naar een andere locatie en wat zijn hier dan de kosten voor?
Met vriendelijke groet,
Joris xxxxx
----- Oorspronkelijk bericht -----
Van: Klantenservice Spoed <[email protected]>
Datum: maandag, mei 2, 2005 2:50 pm
Onderwerp: FW: [Fwd: RE: Zorgen m.b.t. Phuket Air]
> Geachte heer xxxxxxxxx,
>
> Naar aanleiding van het intrekken van de vergunning van Phuket Air
> op Schiphol kunnen we u het volgende meedelen. Momenteel is onze
> organisatie druk bezig met het zoeken van vervangend vervoer voor
> de aankomende vertrekken. Aangezien uw vertrek pas 19 augustus a.s.
> zal plaatsvinden, kunnen we u hierover nog geen uitsluitsel geven.
> Het is mogelijk dat uw vlucht conform de reisovereenkomst door
> Phuket Air wordt uitgevoerd. Indien we ons genoodzaakt zien uit te
> wijken naar andere luchtvaartmaatschappijen dan wordt u hierover
> vanzelfsprekend ingelicht, zodra dit bekend is.
>
> We vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geinformeerd.
>
> Met vriendelijke groet,
> KRAS SterVakanties / hoofdkantoor
>
>
> Mw. T. Louw
> afdeling Consumentenbetrekkingen
>
> -----Oorspronkelijk bericht-----
> Van: xxxxxxxxxxxxx
> Verzonden: zondag 1 mei 2005 19:07
> Aan: KRAS SterVakanties
> Onderwerp: RE: [Fwd: RE: Zorgen m.b.t. Phuket Air]
>
>
> Geachte heer/mevrouw,
>
> Vorige week heb ik mijn zorgen aan u kenbaar gemaakt m.b.t. de door
> onsgeboekte reis naar Thailand. (De e-mail conversatie vind u
> hieronderbijgesloten). U heeft mij toen aangegeven dat het niet
> nodig was om onze
> zorgen te maken over de vliegmaatschappij Phuket Air ondanks dat er al
> verschillende incidenten in een zeer korte tijd hadden plaatsgevonden.
> Echter sinds gisteren heeft de Inspectie van Verkeer en Waterstaat de
> landingsrechten van deze maatschappij ingetrokken omdat de piloot geen
> medische verklaring bleek te hebben. Het blijkt dus wel degelijk
> dat we
> ons terecht zorgen hebben gemaakt.
>
> Er vanuit gaande dat u uw deel van de overeenkomst gewoon zal nakomen
> zonder daar eenzijdige extra kosten voor in rekening te brengen hoor
> ik graag van u hoe onze reis in augustus door u zal worden nagekomen
> nu Phuket Air niet meer op Nederland mag vliegen?
>
> Met vriendelijke groet,
> xxxxxxxxx>
>
>
> -------- Original Message --------
> Subject: RE: Zorgen m.b.t. Phuket Air
> Date: Sat, 23 Apr 2005 13:56:53 +0200
> From: KRAS SterVakanties <[email protected]>
> To: xxxxxxxxx
>
>
> Geachte heer/mevrouw,
>
> We hebben goede nota genomen van de gevoelens van onrust die u heeft
> ervaren naar aanleiding van berichten die u heeft vernomen aangaande
> de luchtvaartmaatschappij Phuket Air.
>
> Phuket Air is een relatief kleine maatschappij met een beperkt aantal
> toestellen. Het vervelende toeval wil dat geheel onafhankelijk van
> elkaar in het weekend van 8 t/m 10 april twee toestellen op de route
> Bangkok - Londen te maken hebben gekregen met een technisch mankement
> (waarvan er één is ontstaan als gevolg van het "overtanken" van het
> toestel door het personeel van de luchthaven van de Verenigde
> ArabischeEmiraten). We willen daarbij benadrukken dat de passagiers
> daarbij op geen enkele wijze in gevaar zijn geweest. Los daarvan is
> het een gegevendat de luchtvaartmaatschappij op dat moment één van
> haar toestellen van
> de vloot in een Boeing 747 in full maintenance (vergelijkbaar met een
> "grote beurt" voor auto's) had staan in Jakarta. Omdat hiermee in
> totaaldrie machines tegelijkertijd in reparatie / niet beschikbaar
> waren,ontstond er voor de intercontinentale verbindingen een
> capaciteitsprobleem, waardoor vanaf er in het weekend van 8 tot en met
> 10 april jl. grote vertragingen zijn ontstaan.
>
> Als gevolg van de twee gelijktijdige technische problemen hebben de
> Britse autoriteiten uit voorzorg de Thaise luchtvaartinspectie
> verzochtom een extra veiligheidscheck uit te voeren op alle machines
> van Phuket Air. Benadrukt wordt dat dit een normale, officiële,
> procedure is, die vaker per jaar voorkomt, ook bij andere airlines. De
> Thaise autoriteitenhebben hier gehoor aan gegeven en alle machines van
> Phuket Air zijn dan
> ook onderworpen aan een extra check. Bij geen van de machines is,
> zoalswerd verwacht, een mankement aan getroffen. Alle machines zijn
> in dit
> kader technisch in orde bevonden.
>
> De machines waarmee Phuket Air normaliter op Amsterdam vliegt (Boeing
> 747-300) zijn overigens voormalige KLM en Singapore Airlines machines,
> die ook op Schiphol in onderhoud zijn bij de KLM. Ook daar wordt
> benadrukt dat er niets aan de machines mankeert en dat de machines in
> zeer goede staat zijn. Er is dan ook geen enkele reden om aan te nemen
> dat er sprake is van een onveilige situatie. De machines zijn allemaal
> aan een extra security-check onderworpen, worden onderhouden door
> gerenommeerde bedrijven en verkeren in prima staat. Phuket Air, dat is
> aangesloten bij de internationale overkoepelende luchtvaartorganisatie
> IATA, voldoet aan alle voorwaarden en kwaliteitseisen waaraan een IATA
> maatschappij dient te voldoen. Tevens heeft men uiteraard vergunningen
> om te vliegen op Nederland. Men voldoet wat dat betreft dan ook aan
> alleveiligheidseisen.
>
> Zeer recentelijk heeft onze directie zelf óók gebruik gemaakt van de
> vluchten van Phuket Air (via Londen per 747-300). Men heeft daarbij
> persoonlijk kunnen constateren dat de toestellen en gebezigde
> proceduresvoldoen aan de geldende veiligheidseisen. Navraag bij de
> directieledenheeft uitgewezen dat de service aan boord over het
> algemeen zondermeer als "goed" wordt aangemerkt. Ook het functioneren
> van de faciliteiten aan boord en de algehele hygiëne van het toestel
> wordt als "goed" beoordeeld.
>
> Het gebeuren in het weekend van 8 t/m 10 april is dan ook niet meer of
> minder dan een zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden, hetgeen
> wij uiteraard zeer betreuren. Toekomstige vluchten zullen zover we nu
> kunnen nagaan conform schema gewoon uitgevoerd worden,
> overmachtssituaties (zoals de technische vertraging op vrijdag 22
> april)daargelaten. In een dergelijke situatie zal men eventuele
> ongemakkenvoor de reizigers zoveel mogelijk trachten te
> voorkomen/beperken. Zo zijn de op 22 april vanuit Amsterdam
> vertrekkende passagiers allen tijdig geïnformeerd en ondergebracht op
> vluchten van EVA Airways en China Airlines. Voor de passagiers die
> vanuit Bangkok naar Nederlands zouden terugkeren is gezorgd voor
> onderdak en verzorging en tevens is hen een gratis excursieprogramma
> aangeboden. Deze gasten zijn op een latere vlucht van Phuket Air
> hetzelfde weekend naar Nederland teruggereisd.
>
> Resumerend kunnen we stellen dat u er zondermeer vanuit kan gaan dat
> KRAS SterVakanties streeft naar het leveren van reizen tegen een prima
> prijs-/kwaliteitverhouding. We zijn, met inachtneming van alle feiten,
> er nog immer van overtuigd dat we in de samenwerking met Phuket Air
> onzereizigers een kwalitatief goed product tegen een aantrekkelijke
> prijsbieden. Al met al, is er naar onze mening momenteel dan ook geen
> reden aan de kwaliteit van het vervoer naar en van uw
> vakantiebestemming te twijfelen. Hopelijk hebben we met de gegeven
> toelichting een en ander weten te verduidelijken.
>
> Wij bieden geen andere luchtvaartmaatschappij aan voor onze vakanties
> naar Thailand.
>
> Rest ons u in ieder geval een bijzonder fijne vakantie naar
> Thailand toe
> te wensen!
>
> KRAS SterVakanties / Hoofdkantoor
>
> -----Oorspronkelijk bericht-----
> Van: xxxxxxxxxxxxxxxxx
> Verzonden: donderdag 21 april 2005 13:18
> Aan: KRAS SterVakanties
> Onderwerp: Zorgen m.b.t. Phuket Air
>
>
> Geachte heer/mevrouw,
>
> <>
> Wij hebben bij uw reisorganisatie voor de maand augustus een reis
> naar
> Thailand geboekt. De vlucht naar Bangkok wordt voor Kras verzorgd
> door
> Phuket Air. Tot mijn schrik is er juist over deze vliegmaatschappij
> de
> laatste weken zeer veel te doen in de media. Uit de zeer
> verontrustende
> berichten blijkt dat deze maatschappij het niet zo nauw neemt met
> de
> veiligheidseisen en onderhoud van haar vloot. <>
>
> Graag som ik een korte samenvatting op van incidenten die zich
> recent
> hebben voorgedaan:
>
> *
>
> de Thaise overheid heeft alle toestellen tweemaal een weekend
> aan de grond gehouden vanwege een reeks van technische
> mankementen;
> *
>
> de Thaise overheid heeft gewaarschuwd dat de vliegvergunning
> wordt ingetrokken als de maatschappij niet meer zorgt besteed
> aan de
> veiligheid;
>
> *
>
> de Britse luchtvaartauthoriteiten hebben gewaarschuwd dat er
> sprake is van achterstallig onderhoud aan de vloot van Phuket
> Air;
> *
>
> het ministerie van Verkeer en Waterstaat heeft recent een
> toestel tegengehouden op Schiphol omdat de piloten over een
> zeer oude
> navigatieset beschikte;
>
> *
>
> een vlucht naar Schiphol heeft 24 uur vertraging opgelopen
> wegens problemen met het hydraulisch systeem;
>
> *
>
> in de Verenigde Arabische Emiraten zijn passagiers, na een
> gedwonge landing wegens technische problemen, tot tweemaal
> toe in
> opstand gekomen en hebben ze voorkomen dat de piloot opsteeg
> omdat ze brandstof zagen lekker uit een van de vleugels;
>
> *
>
> Phuket Air vliegt o.a. Met oude afgedankt KLM boeing 747's die
> meer dan 20 jaar oud zijn;
>
> Bovenstaande zijn slecht een aantal incidenten die zich in zeer
> korte
> termijn hebben voorgedaan, zowaar een schrikbarende prestatie voor
> een
> maatschappij die pas enkele weken, eenmaal per week, van Amsterdam
> naar
> Bangkok vliegt.
>
> <>
> Uiteraard zult u begrijpen dat wij zeer geschrokken zijn van deze
> berichtgeving en liever niet met een maatschappij vliegen die onze
> veiligheid niet kan waarborgen. Uit verschillende reacties op
> forums op
> het internet blijkt dat u deze klacht als reisorganisatie al
> meerdere
> malen moet hebben ontvangen van andere reizigers/boekers. Uit hun
> reacties blijkt echter dat u de problemen ontkend. Ook op uw
> website
> doet u nog voorkomen dat Phuket Air een zeer respectabele
> vliegmaatschappij is. <>
>
> Ik wil u erop wijzen dat door deze berichtgeving de reeds door ons
> geboekte reis niet meer conform onze wil is. Graag zou ik van u
> willen
> vernemen wat u van plan bent te doen om ons, als zeer verontruste
> klant,
> gerust te stellen. Overweegt u wellicht om uw reizen om te boeken
> naar
> een andere maatschappij? <>
>
> Tot op heden hebben wij altijd uw vakanties als zeer prettig
> ervaren en
> als kwalitaitief zeer goed mogen beschouwen wij vertrouwen er dan
> ook op
>
> dat u de problemen onderkend en ons tegemoet komt in onze zorgen. <>
>
> Met vriendelijke groet,
Ook ik ben al een tijdje in conversatie met Kras, zie hieronder mijn emails tot zover (onder aan beginnen ):
-----------------------------------------------------------------
Geachte heer xxxxxx,
Naar aanleiding van de door u gestelde vragen kunnen we u het volgende meedelen. Indien u wenst te annuleren, bedragen de annuleringskosten op dit moment de aanbetaling ter hoogte van EUR 384,70. Aangaande de hoogte van de annuleringskosten willen we u erop wijzen dat deze zullen stijgen, indien u de vertrakdatum nadert. Hiervoor verwijzen we naar de ANVR Reisvoorwaarden welke u bij uw boekingsbevestiging heeft ontvangen.
Indien u wenst om te boeken naar een andere reis dan is dit mogelijk. Hiervoor worden echter wijzigingskosten in rekening gebracht ter hoogte van EUR 27,- per boeking. Wat betreft deze omboeking willen we u erop wijzen dat u kunt omboeken naar een andere reis met dezelfde reissom of een hogere reissom.
Op dit moment kunnen we u helaas nog geen verdere informatie geven over de vluchten van 19 augustus a.s. Wanneer er meer informatie bekend is dan wordt u hierover uiteraard direct geinformeerd.
We vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
KRAS SterVakanties / hoofdkantoor
Mw. T. Louw
afdeling Consumentenbetrekkingen
-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: xxxxxxxx [mailto:xxxxxxx]
Verzonden: maandag 2 mei 2005 17:28
Aan: Klantenservice Spoed
Onderwerp: Re: FW: [Fwd: RE: Zorgen m.b.t. Phuket Air]
Geachte mevrouw Louw,
Ondanks u snelle, standaard verzonden, antwoord ben ik nog niet gerustgesteld. Voor het reizen naar Thailand moeten we o.a. nentingen en een visum regelen en uiteraard de reststand van onze reissom aan u voldoen. Ik zou dan ook graag een wat concreter antwoord op de volgende vragen willen hebben zodat we kunnen besluiten om eventueel van onze reis bij uw organisatie af te zien:
- wat zijn de kosten voor het annuleren?
- kunt u ons eventueel overboeken op een andere maatschappij?
- kunt u ons eventueel overboeken naar een andere locatie en wat zijn hier dan de kosten voor?
Met vriendelijke groet,
Joris xxxxx
----- Oorspronkelijk bericht -----
Van: Klantenservice Spoed <[email protected]>
Datum: maandag, mei 2, 2005 2:50 pm
Onderwerp: FW: [Fwd: RE: Zorgen m.b.t. Phuket Air]
> Geachte heer xxxxxxxxx,
>
> Naar aanleiding van het intrekken van de vergunning van Phuket Air
> op Schiphol kunnen we u het volgende meedelen. Momenteel is onze
> organisatie druk bezig met het zoeken van vervangend vervoer voor
> de aankomende vertrekken. Aangezien uw vertrek pas 19 augustus a.s.
> zal plaatsvinden, kunnen we u hierover nog geen uitsluitsel geven.
> Het is mogelijk dat uw vlucht conform de reisovereenkomst door
> Phuket Air wordt uitgevoerd. Indien we ons genoodzaakt zien uit te
> wijken naar andere luchtvaartmaatschappijen dan wordt u hierover
> vanzelfsprekend ingelicht, zodra dit bekend is.
>
> We vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geinformeerd.
>
> Met vriendelijke groet,
> KRAS SterVakanties / hoofdkantoor
>
>
> Mw. T. Louw
> afdeling Consumentenbetrekkingen
>
> -----Oorspronkelijk bericht-----
> Van: xxxxxxxxxxxxx
> Verzonden: zondag 1 mei 2005 19:07
> Aan: KRAS SterVakanties
> Onderwerp: RE: [Fwd: RE: Zorgen m.b.t. Phuket Air]
>
>
> Geachte heer/mevrouw,
>
> Vorige week heb ik mijn zorgen aan u kenbaar gemaakt m.b.t. de door
> onsgeboekte reis naar Thailand. (De e-mail conversatie vind u
> hieronderbijgesloten). U heeft mij toen aangegeven dat het niet
> nodig was om onze
> zorgen te maken over de vliegmaatschappij Phuket Air ondanks dat er al
> verschillende incidenten in een zeer korte tijd hadden plaatsgevonden.
> Echter sinds gisteren heeft de Inspectie van Verkeer en Waterstaat de
> landingsrechten van deze maatschappij ingetrokken omdat de piloot geen
> medische verklaring bleek te hebben. Het blijkt dus wel degelijk
> dat we
> ons terecht zorgen hebben gemaakt.
>
> Er vanuit gaande dat u uw deel van de overeenkomst gewoon zal nakomen
> zonder daar eenzijdige extra kosten voor in rekening te brengen hoor
> ik graag van u hoe onze reis in augustus door u zal worden nagekomen
> nu Phuket Air niet meer op Nederland mag vliegen?
>
> Met vriendelijke groet,
> xxxxxxxxx>
>
>
> -------- Original Message --------
> Subject: RE: Zorgen m.b.t. Phuket Air
> Date: Sat, 23 Apr 2005 13:56:53 +0200
> From: KRAS SterVakanties <[email protected]>
> To: xxxxxxxxx
>
>
> Geachte heer/mevrouw,
>
> We hebben goede nota genomen van de gevoelens van onrust die u heeft
> ervaren naar aanleiding van berichten die u heeft vernomen aangaande
> de luchtvaartmaatschappij Phuket Air.
>
> Phuket Air is een relatief kleine maatschappij met een beperkt aantal
> toestellen. Het vervelende toeval wil dat geheel onafhankelijk van
> elkaar in het weekend van 8 t/m 10 april twee toestellen op de route
> Bangkok - Londen te maken hebben gekregen met een technisch mankement
> (waarvan er één is ontstaan als gevolg van het "overtanken" van het
> toestel door het personeel van de luchthaven van de Verenigde
> ArabischeEmiraten). We willen daarbij benadrukken dat de passagiers
> daarbij op geen enkele wijze in gevaar zijn geweest. Los daarvan is
> het een gegevendat de luchtvaartmaatschappij op dat moment één van
> haar toestellen van
> de vloot in een Boeing 747 in full maintenance (vergelijkbaar met een
> "grote beurt" voor auto's) had staan in Jakarta. Omdat hiermee in
> totaaldrie machines tegelijkertijd in reparatie / niet beschikbaar
> waren,ontstond er voor de intercontinentale verbindingen een
> capaciteitsprobleem, waardoor vanaf er in het weekend van 8 tot en met
> 10 april jl. grote vertragingen zijn ontstaan.
>
> Als gevolg van de twee gelijktijdige technische problemen hebben de
> Britse autoriteiten uit voorzorg de Thaise luchtvaartinspectie
> verzochtom een extra veiligheidscheck uit te voeren op alle machines
> van Phuket Air. Benadrukt wordt dat dit een normale, officiële,
> procedure is, die vaker per jaar voorkomt, ook bij andere airlines. De
> Thaise autoriteitenhebben hier gehoor aan gegeven en alle machines van
> Phuket Air zijn dan
> ook onderworpen aan een extra check. Bij geen van de machines is,
> zoalswerd verwacht, een mankement aan getroffen. Alle machines zijn
> in dit
> kader technisch in orde bevonden.
>
> De machines waarmee Phuket Air normaliter op Amsterdam vliegt (Boeing
> 747-300) zijn overigens voormalige KLM en Singapore Airlines machines,
> die ook op Schiphol in onderhoud zijn bij de KLM. Ook daar wordt
> benadrukt dat er niets aan de machines mankeert en dat de machines in
> zeer goede staat zijn. Er is dan ook geen enkele reden om aan te nemen
> dat er sprake is van een onveilige situatie. De machines zijn allemaal
> aan een extra security-check onderworpen, worden onderhouden door
> gerenommeerde bedrijven en verkeren in prima staat. Phuket Air, dat is
> aangesloten bij de internationale overkoepelende luchtvaartorganisatie
> IATA, voldoet aan alle voorwaarden en kwaliteitseisen waaraan een IATA
> maatschappij dient te voldoen. Tevens heeft men uiteraard vergunningen
> om te vliegen op Nederland. Men voldoet wat dat betreft dan ook aan
> alleveiligheidseisen.
>
> Zeer recentelijk heeft onze directie zelf óók gebruik gemaakt van de
> vluchten van Phuket Air (via Londen per 747-300). Men heeft daarbij
> persoonlijk kunnen constateren dat de toestellen en gebezigde
> proceduresvoldoen aan de geldende veiligheidseisen. Navraag bij de
> directieledenheeft uitgewezen dat de service aan boord over het
> algemeen zondermeer als "goed" wordt aangemerkt. Ook het functioneren
> van de faciliteiten aan boord en de algehele hygiëne van het toestel
> wordt als "goed" beoordeeld.
>
> Het gebeuren in het weekend van 8 t/m 10 april is dan ook niet meer of
> minder dan een zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden, hetgeen
> wij uiteraard zeer betreuren. Toekomstige vluchten zullen zover we nu
> kunnen nagaan conform schema gewoon uitgevoerd worden,
> overmachtssituaties (zoals de technische vertraging op vrijdag 22
> april)daargelaten. In een dergelijke situatie zal men eventuele
> ongemakkenvoor de reizigers zoveel mogelijk trachten te
> voorkomen/beperken. Zo zijn de op 22 april vanuit Amsterdam
> vertrekkende passagiers allen tijdig geïnformeerd en ondergebracht op
> vluchten van EVA Airways en China Airlines. Voor de passagiers die
> vanuit Bangkok naar Nederlands zouden terugkeren is gezorgd voor
> onderdak en verzorging en tevens is hen een gratis excursieprogramma
> aangeboden. Deze gasten zijn op een latere vlucht van Phuket Air
> hetzelfde weekend naar Nederland teruggereisd.
>
> Resumerend kunnen we stellen dat u er zondermeer vanuit kan gaan dat
> KRAS SterVakanties streeft naar het leveren van reizen tegen een prima
> prijs-/kwaliteitverhouding. We zijn, met inachtneming van alle feiten,
> er nog immer van overtuigd dat we in de samenwerking met Phuket Air
> onzereizigers een kwalitatief goed product tegen een aantrekkelijke
> prijsbieden. Al met al, is er naar onze mening momenteel dan ook geen
> reden aan de kwaliteit van het vervoer naar en van uw
> vakantiebestemming te twijfelen. Hopelijk hebben we met de gegeven
> toelichting een en ander weten te verduidelijken.
>
> Wij bieden geen andere luchtvaartmaatschappij aan voor onze vakanties
> naar Thailand.
>
> Rest ons u in ieder geval een bijzonder fijne vakantie naar
> Thailand toe
> te wensen!
>
> KRAS SterVakanties / Hoofdkantoor
>
> -----Oorspronkelijk bericht-----
> Van: xxxxxxxxxxxxxxxxx
> Verzonden: donderdag 21 april 2005 13:18
> Aan: KRAS SterVakanties
> Onderwerp: Zorgen m.b.t. Phuket Air
>
>
> Geachte heer/mevrouw,
>
> <>
> Wij hebben bij uw reisorganisatie voor de maand augustus een reis
> naar
> Thailand geboekt. De vlucht naar Bangkok wordt voor Kras verzorgd
> door
> Phuket Air. Tot mijn schrik is er juist over deze vliegmaatschappij
> de
> laatste weken zeer veel te doen in de media. Uit de zeer
> verontrustende
> berichten blijkt dat deze maatschappij het niet zo nauw neemt met
> de
> veiligheidseisen en onderhoud van haar vloot. <>
>
> Graag som ik een korte samenvatting op van incidenten die zich
> recent
> hebben voorgedaan:
>
> *
>
> de Thaise overheid heeft alle toestellen tweemaal een weekend
> aan de grond gehouden vanwege een reeks van technische
> mankementen;
> *
>
> de Thaise overheid heeft gewaarschuwd dat de vliegvergunning
> wordt ingetrokken als de maatschappij niet meer zorgt besteed
> aan de
> veiligheid;
>
> *
>
> de Britse luchtvaartauthoriteiten hebben gewaarschuwd dat er
> sprake is van achterstallig onderhoud aan de vloot van Phuket
> Air;
> *
>
> het ministerie van Verkeer en Waterstaat heeft recent een
> toestel tegengehouden op Schiphol omdat de piloten over een
> zeer oude
> navigatieset beschikte;
>
> *
>
> een vlucht naar Schiphol heeft 24 uur vertraging opgelopen
> wegens problemen met het hydraulisch systeem;
>
> *
>
> in de Verenigde Arabische Emiraten zijn passagiers, na een
> gedwonge landing wegens technische problemen, tot tweemaal
> toe in
> opstand gekomen en hebben ze voorkomen dat de piloot opsteeg
> omdat ze brandstof zagen lekker uit een van de vleugels;
>
> *
>
> Phuket Air vliegt o.a. Met oude afgedankt KLM boeing 747's die
> meer dan 20 jaar oud zijn;
>
> Bovenstaande zijn slecht een aantal incidenten die zich in zeer
> korte
> termijn hebben voorgedaan, zowaar een schrikbarende prestatie voor
> een
> maatschappij die pas enkele weken, eenmaal per week, van Amsterdam
> naar
> Bangkok vliegt.
>
> <>
> Uiteraard zult u begrijpen dat wij zeer geschrokken zijn van deze
> berichtgeving en liever niet met een maatschappij vliegen die onze
> veiligheid niet kan waarborgen. Uit verschillende reacties op
> forums op
> het internet blijkt dat u deze klacht als reisorganisatie al
> meerdere
> malen moet hebben ontvangen van andere reizigers/boekers. Uit hun
> reacties blijkt echter dat u de problemen ontkend. Ook op uw
> website
> doet u nog voorkomen dat Phuket Air een zeer respectabele
> vliegmaatschappij is. <>
>
> Ik wil u erop wijzen dat door deze berichtgeving de reeds door ons
> geboekte reis niet meer conform onze wil is. Graag zou ik van u
> willen
> vernemen wat u van plan bent te doen om ons, als zeer verontruste
> klant,
> gerust te stellen. Overweegt u wellicht om uw reizen om te boeken
> naar
> een andere maatschappij? <>
>
> Tot op heden hebben wij altijd uw vakanties als zeer prettig
> ervaren en
> als kwalitaitief zeer goed mogen beschouwen wij vertrouwen er dan
> ook op
>
> dat u de problemen onderkend en ons tegemoet komt in onze zorgen. <>
>
> Met vriendelijke groet,
Re: phuket air
Ik vind het heel goed dat je even alles op een rij zet. Denk dat we hier wel iets aan hebben mocht er ooit iets op touw worden gezet tegen TUI
Ik vraag me alleen af wanneer RADAR nou eens iets laat horen. Ik heb begrepen dat mensen een opname hebben bijgewoond, maar ook van hun heb ik niks meer vernomen, iemand enig idee?
Ik vraag me alleen af wanneer RADAR nou eens iets laat horen. Ik heb begrepen dat mensen een opname hebben bijgewoond, maar ook van hun heb ik niks meer vernomen, iemand enig idee?
Re: phuket air
Apart, Kras staat dus blijkbaar wel wijziging naar een compleet andere bestemming toe. Ik heb zojuist geinformeerd bij mijn reisbureau en die zegt dat ik dan compleet moet annuleren.
Re: phuket air
danielk: nee hoor, laat je dat niet wijsmaken door je reisbureau. Je kan omboeken voor 27 euro. Het moet dan wel een reis zijn voor minstens dezelfde prijs.