He danielk, mooi overzicht! Dat zou nog wel eens van pas kunnen komen
Ook ik ben al een tijdje in conversatie met Kras, zie hieronder mijn emails tot zover (onder aan beginnen
):
-----------------------------------------------------------------
Geachte heer xxxxxx,
Naar aanleiding van de door u gestelde vragen kunnen we u het volgende meedelen. Indien u wenst te annuleren, bedragen de annuleringskosten op dit moment de aanbetaling ter hoogte van EUR 384,70. Aangaande de hoogte van de annuleringskosten willen we u erop wijzen dat deze zullen stijgen, indien u de vertrakdatum nadert. Hiervoor verwijzen we naar de ANVR Reisvoorwaarden welke u bij uw boekingsbevestiging heeft ontvangen.
Indien u wenst om te boeken naar een andere reis dan is dit mogelijk. Hiervoor worden echter wijzigingskosten in rekening gebracht ter hoogte van EUR 27,- per boeking. Wat betreft deze omboeking willen we u erop wijzen dat u kunt omboeken naar een andere reis met dezelfde reissom of een hogere reissom.
Op dit moment kunnen we u helaas nog geen verdere informatie geven over de vluchten van 19 augustus a.s. Wanneer er meer informatie bekend is dan wordt u hierover uiteraard direct geinformeerd.
We vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
KRAS SterVakanties / hoofdkantoor
Mw. T. Louw
afdeling Consumentenbetrekkingen
-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: xxxxxxxx [mailto:xxxxxxx]
Verzonden: maandag 2 mei 2005 17:28
Aan: Klantenservice Spoed
Onderwerp: Re: FW: [Fwd: RE: Zorgen m.b.t. Phuket Air]
Geachte mevrouw Louw,
Ondanks u snelle, standaard verzonden, antwoord ben ik nog niet gerustgesteld. Voor het reizen naar Thailand moeten we o.a. nentingen en een visum regelen en uiteraard de reststand van onze reissom aan u voldoen. Ik zou dan ook graag een wat concreter antwoord op de volgende vragen willen hebben zodat we kunnen besluiten om eventueel van onze reis bij uw organisatie af te zien:
- wat zijn de kosten voor het annuleren?
- kunt u ons eventueel overboeken op een andere maatschappij?
- kunt u ons eventueel overboeken naar een andere locatie en wat zijn hier dan de kosten voor?
Met vriendelijke groet,
Joris xxxxx
----- Oorspronkelijk bericht -----
Van: Klantenservice Spoed <
[email protected]>
Datum: maandag, mei 2, 2005 2:50 pm
Onderwerp: FW: [Fwd: RE: Zorgen m.b.t. Phuket Air]
> Geachte heer xxxxxxxxx,
>
> Naar aanleiding van het intrekken van de vergunning van Phuket Air
> op Schiphol kunnen we u het volgende meedelen. Momenteel is onze
> organisatie druk bezig met het zoeken van vervangend vervoer voor
> de aankomende vertrekken. Aangezien uw vertrek pas 19 augustus a.s.
> zal plaatsvinden, kunnen we u hierover nog geen uitsluitsel geven.
> Het is mogelijk dat uw vlucht conform de reisovereenkomst door
> Phuket Air wordt uitgevoerd. Indien we ons genoodzaakt zien uit te
> wijken naar andere luchtvaartmaatschappijen dan wordt u hierover
> vanzelfsprekend ingelicht, zodra dit bekend is.
>
> We vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geinformeerd.
>
> Met vriendelijke groet,
> KRAS SterVakanties / hoofdkantoor
>
>
> Mw. T. Louw
> afdeling Consumentenbetrekkingen
>
> -----Oorspronkelijk bericht-----
> Van: xxxxxxxxxxxxx
> Verzonden: zondag 1 mei 2005 19:07
> Aan: KRAS SterVakanties
> Onderwerp: RE: [Fwd: RE: Zorgen m.b.t. Phuket Air]
>
>
> Geachte heer/mevrouw,
>
> Vorige week heb ik mijn zorgen aan u kenbaar gemaakt m.b.t. de door
> onsgeboekte reis naar Thailand. (De e-mail conversatie vind u
> hieronderbijgesloten). U heeft mij toen aangegeven dat het niet
> nodig was om onze
> zorgen te maken over de vliegmaatschappij Phuket Air ondanks dat er al
> verschillende incidenten in een zeer korte tijd hadden plaatsgevonden.
> Echter sinds gisteren heeft de Inspectie van Verkeer en Waterstaat de
> landingsrechten van deze maatschappij ingetrokken omdat de piloot geen
> medische verklaring bleek te hebben. Het blijkt dus wel degelijk
> dat we
> ons terecht zorgen hebben gemaakt.
>
> Er vanuit gaande dat u uw deel van de overeenkomst gewoon zal nakomen
> zonder daar eenzijdige extra kosten voor in rekening te brengen hoor
> ik graag van u hoe onze reis in augustus door u zal worden nagekomen
> nu Phuket Air niet meer op Nederland mag vliegen?
>
> Met vriendelijke groet,
> xxxxxxxxx>
>
>
> -------- Original Message --------
> Subject: RE: Zorgen m.b.t. Phuket Air
> Date: Sat, 23 Apr 2005 13:56:53 +0200
> From: KRAS SterVakanties <
[email protected]>
> To: xxxxxxxxx
>
>
> Geachte heer/mevrouw,
>
> We hebben goede nota genomen van de gevoelens van onrust die u heeft
> ervaren naar aanleiding van berichten die u heeft vernomen aangaande
> de luchtvaartmaatschappij Phuket Air.
>
> Phuket Air is een relatief kleine maatschappij met een beperkt aantal
> toestellen. Het vervelende toeval wil dat geheel onafhankelijk van
> elkaar in het weekend van 8 t/m 10 april twee toestellen op de route
> Bangkok - Londen te maken hebben gekregen met een technisch mankement
> (waarvan er één is ontstaan als gevolg van het "overtanken" van het
> toestel door het personeel van de luchthaven van de Verenigde
> ArabischeEmiraten). We willen daarbij benadrukken dat de passagiers
> daarbij op geen enkele wijze in gevaar zijn geweest. Los daarvan is
> het een gegevendat de luchtvaartmaatschappij op dat moment één van
> haar toestellen van
> de vloot in een Boeing 747 in full maintenance (vergelijkbaar met een
> "grote beurt" voor auto's) had staan in Jakarta. Omdat hiermee in
> totaaldrie machines tegelijkertijd in reparatie / niet beschikbaar
> waren,ontstond er voor de intercontinentale verbindingen een
> capaciteitsprobleem, waardoor vanaf er in het weekend van 8 tot en met
> 10 april jl. grote vertragingen zijn ontstaan.
>
> Als gevolg van de twee gelijktijdige technische problemen hebben de
> Britse autoriteiten uit voorzorg de Thaise luchtvaartinspectie
> verzochtom een extra veiligheidscheck uit te voeren op alle machines
> van Phuket Air. Benadrukt wordt dat dit een normale, officiële,
> procedure is, die vaker per jaar voorkomt, ook bij andere airlines. De
> Thaise autoriteitenhebben hier gehoor aan gegeven en alle machines van
> Phuket Air zijn dan
> ook onderworpen aan een extra check. Bij geen van de machines is,
> zoalswerd verwacht, een mankement aan getroffen. Alle machines zijn
> in dit
> kader technisch in orde bevonden.
>
> De machines waarmee Phuket Air normaliter op Amsterdam vliegt (Boeing
> 747-300) zijn overigens voormalige KLM en Singapore Airlines machines,
> die ook op Schiphol in onderhoud zijn bij de KLM. Ook daar wordt
> benadrukt dat er niets aan de machines mankeert en dat de machines in
> zeer goede staat zijn. Er is dan ook geen enkele reden om aan te nemen
> dat er sprake is van een onveilige situatie. De machines zijn allemaal
> aan een extra security-check onderworpen, worden onderhouden door
> gerenommeerde bedrijven en verkeren in prima staat. Phuket Air, dat is
> aangesloten bij de internationale overkoepelende luchtvaartorganisatie
> IATA, voldoet aan alle voorwaarden en kwaliteitseisen waaraan een IATA
> maatschappij dient te voldoen. Tevens heeft men uiteraard vergunningen
> om te vliegen op Nederland. Men voldoet wat dat betreft dan ook aan
> alleveiligheidseisen.
>
> Zeer recentelijk heeft onze directie zelf óók gebruik gemaakt van de
> vluchten van Phuket Air (via Londen per 747-300). Men heeft daarbij
> persoonlijk kunnen constateren dat de toestellen en gebezigde
> proceduresvoldoen aan de geldende veiligheidseisen. Navraag bij de
> directieledenheeft uitgewezen dat de service aan boord over het
> algemeen zondermeer als "goed" wordt aangemerkt. Ook het functioneren
> van de faciliteiten aan boord en de algehele hygiëne van het toestel
> wordt als "goed" beoordeeld.
>
> Het gebeuren in het weekend van 8 t/m 10 april is dan ook niet meer of
> minder dan een zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden, hetgeen
> wij uiteraard zeer betreuren. Toekomstige vluchten zullen zover we nu
> kunnen nagaan conform schema gewoon uitgevoerd worden,
> overmachtssituaties (zoals de technische vertraging op vrijdag 22
> april)daargelaten. In een dergelijke situatie zal men eventuele
> ongemakkenvoor de reizigers zoveel mogelijk trachten te
> voorkomen/beperken. Zo zijn de op 22 april vanuit Amsterdam
> vertrekkende passagiers allen tijdig geïnformeerd en ondergebracht op
> vluchten van EVA Airways en China Airlines. Voor de passagiers die
> vanuit Bangkok naar Nederlands zouden terugkeren is gezorgd voor
> onderdak en verzorging en tevens is hen een gratis excursieprogramma
> aangeboden. Deze gasten zijn op een latere vlucht van Phuket Air
> hetzelfde weekend naar Nederland teruggereisd.
>
> Resumerend kunnen we stellen dat u er zondermeer vanuit kan gaan dat
> KRAS SterVakanties streeft naar het leveren van reizen tegen een prima
> prijs-/kwaliteitverhouding. We zijn, met inachtneming van alle feiten,
> er nog immer van overtuigd dat we in de samenwerking met Phuket Air
> onzereizigers een kwalitatief goed product tegen een aantrekkelijke
> prijsbieden. Al met al, is er naar onze mening momenteel dan ook geen
> reden aan de kwaliteit van het vervoer naar en van uw
> vakantiebestemming te twijfelen. Hopelijk hebben we met de gegeven
> toelichting een en ander weten te verduidelijken.
>
> Wij bieden geen andere luchtvaartmaatschappij aan voor onze vakanties
> naar Thailand.
>
> Rest ons u in ieder geval een bijzonder fijne vakantie naar
> Thailand toe
> te wensen!
>
> KRAS SterVakanties / Hoofdkantoor
>
> -----Oorspronkelijk bericht-----
> Van: xxxxxxxxxxxxxxxxx
> Verzonden: donderdag 21 april 2005 13:18
> Aan: KRAS SterVakanties
> Onderwerp: Zorgen m.b.t. Phuket Air
>
>
> Geachte heer/mevrouw,
>
> <>
> Wij hebben bij uw reisorganisatie voor de maand augustus een reis
> naar
> Thailand geboekt. De vlucht naar Bangkok wordt voor Kras verzorgd
> door
> Phuket Air. Tot mijn schrik is er juist over deze vliegmaatschappij
> de
> laatste weken zeer veel te doen in de media. Uit de zeer
> verontrustende
> berichten blijkt dat deze maatschappij het niet zo nauw neemt met
> de
> veiligheidseisen en onderhoud van haar vloot. <>
>
> Graag som ik een korte samenvatting op van incidenten die zich
> recent
> hebben voorgedaan:
>
> *
>
> de Thaise overheid heeft alle toestellen tweemaal een weekend
> aan de grond gehouden vanwege een reeks van technische
> mankementen;
> *
>
> de Thaise overheid heeft gewaarschuwd dat de vliegvergunning
> wordt ingetrokken als de maatschappij niet meer zorgt besteed
> aan de
> veiligheid;
>
> *
>
> de Britse luchtvaartauthoriteiten hebben gewaarschuwd dat er
> sprake is van achterstallig onderhoud aan de vloot van Phuket
> Air;
> *
>
> het ministerie van Verkeer en Waterstaat heeft recent een
> toestel tegengehouden op Schiphol omdat de piloten over een
> zeer oude
> navigatieset beschikte;
>
> *
>
> een vlucht naar Schiphol heeft 24 uur vertraging opgelopen
> wegens problemen met het hydraulisch systeem;
>
> *
>
> in de Verenigde Arabische Emiraten zijn passagiers, na een
> gedwonge landing wegens technische problemen, tot tweemaal
> toe in
> opstand gekomen en hebben ze voorkomen dat de piloot opsteeg
> omdat ze brandstof zagen lekker uit een van de vleugels;
>
> *
>
> Phuket Air vliegt o.a. Met oude afgedankt KLM boeing 747's die
> meer dan 20 jaar oud zijn;
>
> Bovenstaande zijn slecht een aantal incidenten die zich in zeer
> korte
> termijn hebben voorgedaan, zowaar een schrikbarende prestatie voor
> een
> maatschappij die pas enkele weken, eenmaal per week, van Amsterdam
> naar
> Bangkok vliegt.
>
> <>
> Uiteraard zult u begrijpen dat wij zeer geschrokken zijn van deze
> berichtgeving en liever niet met een maatschappij vliegen die onze
> veiligheid niet kan waarborgen. Uit verschillende reacties op
> forums op
> het internet blijkt dat u deze klacht als reisorganisatie al
> meerdere
> malen moet hebben ontvangen van andere reizigers/boekers. Uit hun
> reacties blijkt echter dat u de problemen ontkend. Ook op uw
> website
> doet u nog voorkomen dat Phuket Air een zeer respectabele
> vliegmaatschappij is. <>
>
> Ik wil u erop wijzen dat door deze berichtgeving de reeds door ons
> geboekte reis niet meer conform onze wil is. Graag zou ik van u
> willen
> vernemen wat u van plan bent te doen om ons, als zeer verontruste
> klant,
> gerust te stellen. Overweegt u wellicht om uw reizen om te boeken
> naar
> een andere maatschappij? <>
>
> Tot op heden hebben wij altijd uw vakanties als zeer prettig
> ervaren en
> als kwalitaitief zeer goed mogen beschouwen wij vertrouwen er dan
> ook op
>
> dat u de problemen onderkend en ons tegemoet komt in onze zorgen. <>
>
> Met vriendelijke groet,