LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Grijs kenteken afschaffen is asociaal
Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal
Wat ik raar vind is dat als ik mij voor de gein zou willen uitgeven voor "Gast" ik dit niet voor elkaar krijg. Krijg dan de melding dat dit niet is toegestaan. Hoe krijgt "gast" dit voor elkaar. Zou hij bij RADAR werken?
Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal
bmp en vivaro,
gewoon niet meer reageren op mensen die zich alleen met 'gast ' aanmelden, dan is de lol er voor hen zo af, ze doen het alleen voor de reactie's.
En mbp; laat ze je niet weerhouden mee te doen op dit forum, dat zijn ze niet waard!
Kely.
gewoon niet meer reageren op mensen die zich alleen met 'gast ' aanmelden, dan is de lol er voor hen zo af, ze doen het alleen voor de reactie's.
En mbp; laat ze je niet weerhouden mee te doen op dit forum, dat zijn ze niet waard!
Kely.
Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal
Eindelijk zullen straks een hoop van die rotbakken van de weg verdwijnen. Deze bakken belemmeren het uitzicht en zorgen voor parkeerproblemen in de binnenstad en woonwijken.
Nu wordt goedkoop dus duurkoop.Terecht dat je meer wegenbelasting moet betalen. De weg heeft meer te lijden van die bakken en het zijn meestal ook nog milieuvervuilers.
Nu wordt goedkoop dus duurkoop.Terecht dat je meer wegenbelasting moet betalen. De weg heeft meer te lijden van die bakken en het zijn meestal ook nog milieuvervuilers.
Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal
Wie zegt dat die 'rotbakken' van de weg verdwijnen?
Heb jij een bulldozer?
kely.
Heb jij een bulldozer?
kely.
Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal
Hoe bepaal jij dat de weg meer te lijden heeft van deze asobakken? De naam hebben ze gedeeltelijk te danken aan het feit dat ze voornamelijk gebruikt worden voor ritjes in de stad (als statussymbool) en om de kinderen van en naar school te brengen. Voor de lange afstanden gebruik je liever een vervoermiddel wat minder brandstof slurpt. Maakt je dit niets uit dan heb je zowieso geld genoeg en blijf je toch wel in een grote wagen rijden. Verder worden de vaste lasten straks flink verhoogd wat meer kilometers maken - bij een redelijke vergoeding - interessanter maakt!Nu wordt goedkoop dus duurkoop.Terecht dat je meer wegenbelasting moet betalen. De weg heeft meer te lijden van die bakken en het zijn meestal ook nog milieuvervuilers
Helaas voor U dus nog lang niet verlost van de grote wagens.
Overigens is het wel een beetje een flauw om af te geven op grote auto's als je ziet dat er 160.000 grijskentekens rondrijden van particulieren, wat vaak kleinere bestelwagens zijn, terwijl de andere 700.000 bedrijfswagens vaak toch wel iets groter zijn
Maar je moet inderdaad begrip hebben voor mensen die andere verkeersdeelnemers die iets groter zijn als bedreiging zien; niet iedereen heeft een natuurlijke aanleg voor autorijden
Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal
Hallo Brabander of wat je ook ben, kijk ook eens naar de belasingdienst onder vrachtwagens.
Wat deze betalen aan HSB.
Kijken hoe je daar dan tegenover staat, jaloerse mede burger.
Grts Ed Chevy :
Wat deze betalen aan HSB.
Kijken hoe je daar dan tegenover staat, jaloerse mede burger.
Grts Ed Chevy :
Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal
Toch maar even een C-rijbewijs halen en een >3500kg voertuigje op de kop tikken. Moet makkelijk kunnen van die >1200 euro die we per jaar meer moeten betalen
Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal
De laatste Hummer al gezien. Is als vrachtwagen te koop. En een extra bank kan zonder problemen geplaatst worden. Kan toch de gehele familie mee en het belastingtarief is ± 60,- per kwartaal (is zelfs nog goedkoper dan grijs kenteken). Wordt straks de ergernis nog groter als er in plaats van de busjes "grotere Hummers" gaan rondrijden met vrachtwagen kenteken
Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal
Inmiddels zijn zo'n beetje alle gedupeerden al aan het woord geweest echter hoor of lees ik weinig over diegenen die speciaal een zware terreinauto op grijs kenteken hebben aangeschaft voor het trekken van de trailer.
Nu zal de gemiddelde nederlander wel denken ach wie een paard kan onderhouden kan ook dit soort zaken wel financieren.
Echter verwacht ik dat de realiteit anders is en dat menig "kleine paardebezitter" het nu wel kan schudden om nog zo'n auto voor de trailer te zetten. Wat er al eerder werd genoemd, bij de aanschaf van een terreinwagen heb je al fors betaald. In mijn geval een oude Patrol ('89) voor €.5500 geloof me dit was dan een spotprijs. Vele mensen hebben voor zo'n auto nog veel meer betaald.
Wij "hobbyisten" worden nu 2x gepakt;
*Auto is geen steek meer waard want wie kan zo'n belasting nu ophoesten ??
*Paard kun je wel thuis laten, want dan wordt het of bekeuringen vanwege een trekkend voertuig welke niet geschikt is voor het trekken van de trailer. Dan wel het is niet meer te betalen om nog een auto te kopen welke over de benodigde trekkracht beschikt.
Dus in het rijtje van gedupeerden mag ook menig hobbyruiter worden vermeld!!!
Nu zal de gemiddelde nederlander wel denken ach wie een paard kan onderhouden kan ook dit soort zaken wel financieren.
Echter verwacht ik dat de realiteit anders is en dat menig "kleine paardebezitter" het nu wel kan schudden om nog zo'n auto voor de trailer te zetten. Wat er al eerder werd genoemd, bij de aanschaf van een terreinwagen heb je al fors betaald. In mijn geval een oude Patrol ('89) voor €.5500 geloof me dit was dan een spotprijs. Vele mensen hebben voor zo'n auto nog veel meer betaald.
Wij "hobbyisten" worden nu 2x gepakt;
*Auto is geen steek meer waard want wie kan zo'n belasting nu ophoesten ??
*Paard kun je wel thuis laten, want dan wordt het of bekeuringen vanwege een trekkend voertuig welke niet geschikt is voor het trekken van de trailer. Dan wel het is niet meer te betalen om nog een auto te kopen welke over de benodigde trekkracht beschikt.
Dus in het rijtje van gedupeerden mag ook menig hobbyruiter worden vermeld!!!
Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal
Vandaag via e-mail ontvangen van een lid van de tweede kamer.
Hartelijk dank voor uw email d.d. 16 december 2004.
Allereerst zal ik een korte toelichting geven op het CDA-standpunt wat betreft het grijze kenteken. In eerste instantie was het de bedoeling de grijskentekenregeling in zijn geheel af te schaffen. Het CDA heeft er echter voor gestreden het grijs kenteken te behouden voor ondernemers, wat door de staatssecretaris inderdaad gehonoreerd is. Alleen voor particulieren in het bezit van een grijs kentekenauto zal de regeling per 1 juli 2005 vervallen. Gehandicapten kunnen onveranderd gebruik blijven maken van het belastingvoordeel.
Vorige week is bekend geworden dat de huidige particuliere grijskentekenhouders die na juli 2005 hun auto willen verkopen aan een ondernemer, deze ondernemer de BPM (de belasting op personenauto’s en motorrijwielen) kan terugvragen. Dit betekent dat bij de vaststelling van de verkoopprijs van deze auto’s geen waardedrukkend effect uit zal gaan van de BPM. De waardedaling van de auto’s zal dus minimaal zijn, en de huidige particuliere grijs kentekenhouder is niet genoodzaakt de auto halsoverkop van de hand te doen voor 1 juli 2005.
Een overgangsregeling voor particulieren die op dit moment in het bezit zijn van een auto met een grijs kenteken, is niet aan de orde. Zoals u zelf inmiddels hebt begrepen, heeft het CDA tegen een dergelijke regeling stelling genomen. Het bedrag dat met een overgangsregeling gemoeid zou zijn gegaan is enorm, te weten zo'n 270 miljoen euro. Veel mensen hebben het op dit moment financieel zó moeilijk, dat een dergelijke voordelige regeling voor autobezitters niet door het CDA te verantwoorden valt. In deze budgettair krappe tijden is een overgangsregeling dus geen optie, hoe spijtig dat ook is voor u. Ik hoop uw vraag bij dezen beantwoord te hebben.
Met vriendelijke groet,
Toen ik de vet gedrukte regels las schoten de tranen in mijn broek.
Hartelijk dank voor uw email d.d. 16 december 2004.
Allereerst zal ik een korte toelichting geven op het CDA-standpunt wat betreft het grijze kenteken. In eerste instantie was het de bedoeling de grijskentekenregeling in zijn geheel af te schaffen. Het CDA heeft er echter voor gestreden het grijs kenteken te behouden voor ondernemers, wat door de staatssecretaris inderdaad gehonoreerd is. Alleen voor particulieren in het bezit van een grijs kentekenauto zal de regeling per 1 juli 2005 vervallen. Gehandicapten kunnen onveranderd gebruik blijven maken van het belastingvoordeel.
Vorige week is bekend geworden dat de huidige particuliere grijskentekenhouders die na juli 2005 hun auto willen verkopen aan een ondernemer, deze ondernemer de BPM (de belasting op personenauto’s en motorrijwielen) kan terugvragen. Dit betekent dat bij de vaststelling van de verkoopprijs van deze auto’s geen waardedrukkend effect uit zal gaan van de BPM. De waardedaling van de auto’s zal dus minimaal zijn, en de huidige particuliere grijs kentekenhouder is niet genoodzaakt de auto halsoverkop van de hand te doen voor 1 juli 2005.
Een overgangsregeling voor particulieren die op dit moment in het bezit zijn van een auto met een grijs kenteken, is niet aan de orde. Zoals u zelf inmiddels hebt begrepen, heeft het CDA tegen een dergelijke regeling stelling genomen. Het bedrag dat met een overgangsregeling gemoeid zou zijn gegaan is enorm, te weten zo'n 270 miljoen euro. Veel mensen hebben het op dit moment financieel zó moeilijk, dat een dergelijke voordelige regeling voor autobezitters niet door het CDA te verantwoorden valt. In deze budgettair krappe tijden is een overgangsregeling dus geen optie, hoe spijtig dat ook is voor u. Ik hoop uw vraag bij dezen beantwoord te hebben.
Met vriendelijke groet,
Toen ik de vet gedrukte regels las schoten de tranen in mijn broek.
Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal
inderdaad, de tranen schieten je in de broek bij zo'n reactie. Het is zo dat nog meer mensen het financieel zwaarder krijgen door deze wetsverandering!
kely.
kely.
Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal
De belasting op auto's en benzine worden, waarschijnlijk per 1 maart ook weer verhoogd
Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal
Mooie uitleg van de cda volgeling
het berrust dan ook ook waarheid.
Waar het om gaat is dat het grijs kenteken bedoeld is voor ondernemers.
Vele particulieren worden hierdoor gedupeerd,wat voor hun rauw op hun dak komt, maar was te voorzien.
Omdat grijs ook voor particulieren beschikbaar was waren de prijzen van deze automobielen dermate hoog dat het voor een kleine ondernemer,
niet mogelijk was om een grijs kenteken auto aan te schaffen
zelf kan ik dit bevestigen.
Op dit moment is er een levendige handel in grijs kenteken auto`s
dus er is terdege haast bij geboden om van uw grijs kenteken af te komen .
vrgr Tim
het berrust dan ook ook waarheid.
Waar het om gaat is dat het grijs kenteken bedoeld is voor ondernemers.
Vele particulieren worden hierdoor gedupeerd,wat voor hun rauw op hun dak komt, maar was te voorzien.
Omdat grijs ook voor particulieren beschikbaar was waren de prijzen van deze automobielen dermate hoog dat het voor een kleine ondernemer,
niet mogelijk was om een grijs kenteken auto aan te schaffen
zelf kan ik dit bevestigen.
Op dit moment is er een levendige handel in grijs kenteken auto`s
dus er is terdege haast bij geboden om van uw grijs kenteken af te komen .
vrgr Tim
Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal
Je kunt dus uit de reactie opmaken dat het CDA het niet wenselijk vind dat de mens in deze dure tijden nog ergens een voordeeltje kan halen. Wat zijn ze daar toch weer begaan met hun medemens.
Zij zullen hun dikke kop wel houden.
Tip aan Wijn, Als je nog veel geld moet hebben ga dan eens bij onze Koningin langs. Met alle respect voor haar, maar ik vind het belachelijk dat zij nog steeds geen belasting hoeft te betalen. Met haar inkomsten uit Shell e.d. zou er heel wat belastinggeld in de staatskas rollen.
Maar nee, laat het de burger maar betalen. Kan ze straks op de derde dinsdag in september weer vertellen dat we weer meer moeten bezuinigen. Mijn riem ziet er niet meer uit van die vele gaten.
Zij zullen hun dikke kop wel houden.
Tip aan Wijn, Als je nog veel geld moet hebben ga dan eens bij onze Koningin langs. Met alle respect voor haar, maar ik vind het belachelijk dat zij nog steeds geen belasting hoeft te betalen. Met haar inkomsten uit Shell e.d. zou er heel wat belastinggeld in de staatskas rollen.
Maar nee, laat het de burger maar betalen. Kan ze straks op de derde dinsdag in september weer vertellen dat we weer meer moeten bezuinigen. Mijn riem ziet er niet meer uit van die vele gaten.
Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal
Dus nu blijkt dat de auto's helemaal niet zoveel in waarde zullen dalen! Dat is ook wat een dealer al zei: mensen verkopen in paniek en je kunt zo weinig bieden als je wilt, men verkoopt toch wel.
Al even geleden werd voorspeld dat je gewoon even rustig moest wachten met verkopen, en dat dan de prijzen best mee zouden vallen. Dat blijkt dus waar te zijn.
Al even geleden werd voorspeld dat je gewoon even rustig moest wachten met verkopen, en dat dan de prijzen best mee zouden vallen. Dat blijkt dus waar te zijn.
Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal
Zelfs de ANWB schijnt dit advies gegeven te hebben.Al even geleden werd voorspeld dat je gewoon even rustig moest wachten met verkopen, en dat dan de prijzen best mee zouden vallen. Dat blijkt dus waar te zijn.
Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal
Mijn standpunt is:
-iedereen die gebruik maakt van de weg moet belasting betalen en
-er mag geen verschil zijn of je een auto met of zonder achterbank hebt.
geen gezeik iedereen gelijk
-iedereen die gebruik maakt van de weg moet belasting betalen en
-er mag geen verschil zijn of je een auto met of zonder achterbank hebt.
geen gezeik iedereen gelijk
Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal
Peet, ik heb een pracht van een wagen in de garage staan waar ik een 5000km per jaar mee rijdt. Waarom moet ik dan net zoveel betalen als mijn buurman die met dezelfde wagen 40.000 km/j rijdt. Hij gebruikt de weg 8 keer zoveel en betaald net zoveel als ik