LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

adobari, daar heb je gelijk in, maar dat heeft niks met grijs kenteken te maken.

Waarom moet een geelkentekenrijder die 3.000 per jaar rijdt veel meer betalen dan iemand met grijs kenteken die 50.000 per jaar rijdt?

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

Mijn point is dat je door de huidige MRB nooit een gelijke situatie krijgt hoe je het ook wend of keert. Maar als je er een plezierig gevoel van krijgt dat men meer moet betalen voor zijn mobiliteit terwijl dit voor geen meter gerelateerd is aan het gebruik van de wagen dan heb je vanaf 1 januari je zin :cry:
Dacht dat wij Hollanders zo zuunig waren maar men is nu blij als er meer betaald moet worden :!: :?: :idea:

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

Niemand is blij dat er meer betaald moet worden.
Echter zijn er een aantal mensen wel heel blij dat er eindelijk gerechtigheid komt en er dus terecht naar zwaarte van auto betaald moet gaan worden zonder dat mensen dit kunnen gaan ontduiken door de auto ff om te laten bouwen en er een grijskenteken op te laten monteren.
Jij wilt een grote wagen rijden, is prima hoor, moet je zelf weten, maar betaal er dan ook voor.

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

Grijs kenteken betaald straks niet voor de zwaarte van de auto - en dus de letterlijke wegenbelasting - maar om de vennootschapsbelasting van bedrijven te kunnen verlagen :shock:
Daar sta je dan met je gerechtigheid :twisted:
grijskenteken was gewoon: je levert wat in en je betaald wat minder. Een geel kenteken rijder heeft er helemaal geen voordeel bij behalve een vals gevoel van rechtvaardigheid want de wegenbelasting voor geel wordt er echt niet door verlaagd. Die zal de komende tijd wel stijgen doordat mensen de zware grijskentekens verruilen voor een lichte geel-kenteken waardoor de geplande 300 miljoen toch niet binnenkomt en er op een andere manier weer geld bij elkaar moet worden geschraapt :twisted:

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb ook nooit gezegd dat geel rijders minder gaan betalen wanneer het grijze kenteken af wordt geschaft.
Ik vind het echter nog steeds terecht dat de huidige grijsrijders nu volgens de zelfde regels als de huidige geelrijders gaan worden belast.
Grijsrijders maken toch ook gebruik van de zelfde wegen als de geelrijders?

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

Dat klopt maar iemand die 100000km per jaar draait betaalt hetzelfde als iemand die de wagen altijd in de garage heeft staan en nog geen 5000 km per jaar rijdt.
Ik zie daarbij niet echt overeenkomsten in belasting van de weg?
Mensen zijn zo gewend geraakt dat ze een godsvermogen moeten betalen omdat ze een auto op de oprit hebben staan dat ze blij zijn dat een ander net zoveel moet betalen als zij terwijl een logische reactie zou zijn geweest dat het jammer is dat er een alternatief verdwenen is en een roep om afschaffing van BPM en MRB. Iedereen gaat er maar fatalistisch vanuit dat MRB onontkoombaar is en niemand maakt zich meer hard voor afschaffing hiervan en een echt rechtvaardige verdeling van allerlei lasten die niets met autorijden te maken hebben maar wel op een autobezitter (let op bezitter en niet berijder!) worden afgewenteld :idea:

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »


Ik wil reageren op een gefrusteerde, jaloerze persoon!

Voor de goede orde ik heb mijn busje gewoon bij een dealer gekocht,hier werden geen vragen bij gesteld, ook niet naderhand door de belastingdienst.
Mijn busje heeft nu al meer dan de helft in waarde verloren, dealers willen deze busje niet eens inruilen!! en als klap op de vuurpijl moet ik nog eens ruim honderd euro per maand meer betalen.

Dat dit de regering niks kan schelen is tot daar aan toe, maar een of ander achterlijke ........ die het heeft over misgegokt, die moet zich toch echt laten nakijken, ik vraag mij dan ook af wat voor een persoon dit is. Ik hoop dan ook voor jou dat je een koophuis bezit en dat er binnenkort de hypotheekrente op de helling gaat, want dan gaan velen met mij mee huilen omdat deze regering alles langzaam van ons kapot wil maken, en jammer genoeg zijn er dan van deze mensen die dit allemaal maar goed vinden.

Skiron

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Skiron »

Het gaat erom dat grijs rijders gewoon legaal zijn, als je zit te zeuren dat je als geel meer betaald moet je ook grijs rijden, alleen die mensen die grijs rijden die nemen op de koop toe dat hun auto aangepast is.
Andere feit is dat je niet van de ene op de andere dag iemand zijn belasting met 600% kan verhogen, geef ze dan de kans dmv een overgangsregeling om de zaak te regelen, toch??
Ben trouwens gewoon een gele rijder.
Het eerlijkste is gewoon per km betalen, maar moeilijk te regelen, misschien in de brandstof zoals in duitsland en MRB eraf.

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

Het eerlijkste is gewoon per km betalen, maar moeilijk te regelen, misschien in de brandstof zoals in duitsland en MRB eraf.
Brandstof is hier al door alle belastingen het duurst van Europa.

We hebben hier de meest behoeftige overheid. Waar laten ze al die poen?
Wel: koningshuie, betuwelijn, grootste sponsor EU, ontwikkelingshulp, ...... , ......, ......... ?????

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

De Gewone man pesten, geld afhandig maken of is het gewoonweg stelen, want 600 procent verhoging is toch normaal voor de regering en bepaalde BURGERS!!!!!

Deze regering heeft het niet anders dan over normen en waarden, dit wordt mij door de keel gegoten, notebene door een CDA er.

Als er iemand is die geen normen en waarden hebben is het de regering en een handvol mensen die dit wel normaal vinden.

Want wat jezelf niet overkomt, geeft toch niet.!!!!
Er is zelfs iemand die vind dat als je werk heb en een auto koopt,dat hij maar niet zo'n dure had moeten kopen.
Volgens mij moet deze persoon zich laten nakijken!!!

Transporterrip

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Transporterrip »

Nu is het dan zover.
Ook mijn bus staat nu op Marktplaats.
Ik kan g*dd*mme ook die 600 euri volgend jaar niet missen.
Willen wij als gezin mobiel blijven, moeten we een auto kopen van rond 1993. Meer zit er niet in. :shock:
De bus is van ´98.
Nou ja, we zien wel. Het eerste bod is er al en zo´n bod had ik vandaag nog niet gehad. :cry:
Wat mij betreft is het einde discussie. Ik ben straks transporter af.
Tot slot voor alle geelrijders: Stelletje jaloerse Ze*kerds! :evil:

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door inxsnl »

Sorry
Wat heeft dit met geelrijders te maken.

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

Transporterrip schreef:

"Willen wij als gezin mobiel blijven, moeten we een auto kopen van rond 1993. Meer zit er niet in"



Kerel, wat vreselijk! Een auto uit 1993! Wat zul je ongelukkig worden van zo'n terugval op de maatschappelijke ladder!

Kneusje.

busje

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door busje »

nog 2 nachtjes slapen en dan....!? alle busjes waardeloos.
Eindelijk! Ik had het niet durven dromen.

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

Kerel, wat vreselijk! Een auto uit 1993! Wat zul je ongelukkig worden van zo'n terugval op de maatschappelijke ladder!
Zegt meer hoe jij tegen een auto aankijkt - als statussymbool dus - als dat dit iets over onze transporter eigenaar zegt.
Na een paar jaar gaan er wel eens wat onderdelen aan een auto verslijten en hoe ouder een wagen hoe meer kans je hebt op gebreken :!:
Sommige mensen zien in een auto niet alleen een staussymbool maar ook een stukje techniek :twisted:

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

nog 2 nachtjes slapen en dan....!? alle busjes waardeloos.
Eindelijk! Ik had het niet durven dromen
Heb je ook helemaal geen tijd voor met al die nachtmerries over die 50 procent over de nettoprijs van jouw koekblik wat je te veel hebt betaald :twisted:

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

Diegene die reageerd op het verkopen van zijn busje en hem een kneusje noemt, is alleen jaloers en heeft waarschijnlijk nog nooit een dag gewerkt.
Want als jij hersens zou hebben dan zou je wel weten hoe het is om ergens voor te sparen.
Met zulke opmerkingen zal jij waarschijnlijk ook geen vrienden hebben want jij ben al op voorhand afgunstig!!!
Ik wens jou dan ook een heel slecht 2005 toe, en ik hoop dat er bij jou op geldgebied ook heel wat ten slechte zal veranderen :!:

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

Wat maakt jouw door deze reactie nu beter als ons kneusje?

We hebben gewoon pech; bad luck. Misschien dat er juridisch nog wat op gevonden kan worden en zo niet dan de volgende verkiezing afrekenen - wat stemgedrag betreft - met het CDA :twisted:

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

Niks gesubsidieerd!
Gewoon reeel betalen voor een gebruiksvoorwerp zonder dat je voor de rest van Nederland allerlei financieele gaten loopt te vullen!
Dat jij nou gewoon de pest erin hebt omdat je te laat door hebt gehad dat je via grijs ook jarenlang voordeliger had kunnen rijden - of met meer laadruimte zoals onze transporter eigenaar - doet mij nafvragen wie nou de grootste s*ukkel is. Iemand die slachtoffer wordt van onbehoorlijk bestuur van de overheid of iemand die een ander het licht in de ogen niet gunt om het maar even cru te stellen!

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

Dat jij nou gewoon de pest erin hebt omdat je te laat door hebt gehad dat je via grijs ook jarenlang voordeliger had kunnen rijden - of met meer laadruimte zoals onze transporter eigenaar - doet mij nafvragen wie nou de grootste s*ukkel is
De grootste is per definitie diegene die op het moment van deze stelling het meest in de problemen zit en dat zijn nu ...... jawel...........de grijs-rijders!

Dus nogmaals: wie is hier nu, anno 1-1-2005, slimmer?!

Gesloten