LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] phuket air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Joris30
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 mei 2005 17:03

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Joris30 »

het lak aan informatie en standaardantwoorden van Kras maakt mij ook goed boos....werkelijk schandalig! ze zijn hiermee een zeer goede klant kwijt geraakt.

Happy Family

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Happy Family »

Romi, we hebben geboekt begin april en zouden vliegen 6 mei heen (vandaag), 26 mei terug.

Op 27 april brief naar Kras geschreven en gedreigd met aansprakelijkheidsstelling. Op 28 april antwoord: al ons geld terug. Let wel: dit was 2 dagen vóór Phuket haar landingsrechten verloor. Nu heb je alleen maar meer redenen om je geld terug te eisen.

Op 5 mei geld terug ontvangen op onze rekening.

Kras kan zich m.i. niet op overmacht beroepen omdat al langere tijd voorzienbaar is dat Phuket Air haar verplichtingen niet na zou komen (zie mijn bericht van gisteren en overzicht van Danielk). Er is daarom geen verschil tussen mensen van voor en na 18 mei (helemaal nu de landingsrechten tot 1 juli zijn ingetrokken).

Wij zijn van voor 18 mei en hebben kosteloos geannuleerd.

Er zijn nog genoeg goedkope vluchten, ook op korte termijn (Malasyan Air: voor vertrek al geweldige service) dus probeer zo snel mogelijk van je Phuket ticket af te komen.

Adipati
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 mei 2005 10:53

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Adipati »

Ik heb de volgende verklaring van Kras gekregen, mijn reis is in Juli naar Denpasar.
We kunnen u melden dat de landingsrechten van Phuket Air tot nader order zijn ingetrokken. Dit impliceert dat op termijn mogelijk opnieuw landingsrechten worden toegekend aan betreffende maatschappij. Indien dit het geval is, kunnen de afgesloten reisovereenkomsten naar Thailand en Indonesië volledig conform de voorwaarden ten uitvoer gebracht worden. Omdat we de reizigers die op korte termijn vertrekken niet langer in spanning willen houden, hebben we voor de reiziger die deze maand nog vertrekken een alternatief gezocht en in de meeste gevallen ook gevonden. Deze klanten zijn inmiddels allemaal individueel door ons benaderd. Mocht bekend worden dat Phuket Air uiteindelijk helemaal geen vluchten vanaf Amsterdam meer ten uitvoer zal brengen (hetgeen vooralsnog evenwel nog niet aan de orde is) mocht het er op naar uitzien dat ook op langere termijn tijdelijk geen gebruik gemaakt kan worden van de vluchten van Phuket Air, dan zullen we ook de reizigers van latere data conform de ANVR-Reisvoorwaarden benaderen met een alternatief voorstel.

Omdat het bij het aanbieden van alternatieven momenteel gaat om individuele alternatieven die per vertrekdatum en per persoon kunnen verschillen (immers momenteel zijn we afhankelijk van de "restcapaciteit" bij de diverse luchtvaartmaatschappijen), is het praktisch onmogelijk hierover algemene mededelinen te doen. Pas op het moment dat Phuket Air weer definitief kan en mag vliegen vanaf Schiphol, danwel vanaf het moment dat er definitief sprake is van het uitvoeren van vluchten standaard door een andere airline dan Phuket Air, kunnen we hierover een algemene mededeling doen.

Feit is dus dat vooralsnog alle overeenkomsten worden gehandhaafd. Mocht de situatie met betrekking tot de uitvoer van de vluchten op enig moment wijzigen (hetgeen overigens op dit moment zoals reeds aangegeven niet zeker is) en onze organisatie hierover eventuele nadere berichtgeving ontvangen, dan zullen we uiteraard alle klanten die het betreft hierover zo spoedig mogelijk informeren. KRAS SterVakanties zal zich in ieder geval conform de ANVR Reisvoorwaarden inspannen om de reisovereenkomst voor zover dat binnen haar mogelijkheden ligt, na te komen.
We vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten en hoogachting,

KRAS SterVakanties / hoofdkantoor

NR

Re: phuket air

Ongelezen bericht door NR »

HappyFamily: Heeft u nog een voorbeeld van de brief die u gestuurd heeft naar KRAS die u misschien aan ons wilt toesturen? Ik wil graag een aangetekende brief sturen naar KRAS omdat ik zeer zeker niet van plan ben mijn aanbetaling kwijt te raken bij annulering, weet alleen niet precies hoe ik dit moet brengen. U hoeft hem niet hier te posten maar misschien kan ik u mijn emailadres dan geven.

danielk
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mei 2005 12:11

Re: phuket air

Ongelezen bericht door danielk »

Heeft iemand trouwens een emailadres van de klantenservice c.q. reserveringsafdeling van Arke? Alles wat ik kan vinden is een algemeen [email protected] adres voor standaard vragen.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Danielk,probeer eens www.arke.nl Hier is ook een telefoon nummer 053 4880880.Dit heb ik van arke vakanties op de pc staan en gevonden.

NR

Re: phuket air

Ongelezen bericht door NR »

Kras vertelde mij zojuist: dat er ook in Juli niet meer met phuket gevlogen zal worden. Ze hebben ALLE mensen van de maand mei nu omgeboekt. Maandag beginnen ze met juni en daarna zal Juli volgen. Of ze dan voor de betalingsdatum daaraan toe kwamen was niet zeker omdat Juni iets meer tijd in beslag zou nemen dan mei. Alle vluchten werden in ieder geval omgeboekt naar China air.
Wanneer de reis dus gewijzigt wordt heb je twee opties:
1. de meerprijs accepteren en deze terug claimen van Phuket (of je dat ook werkelijk krijgt is een andere zaak)
2. Het aanbod afwijzen en de volledige reissom terug gestort krijgen door Kras.
Het is dus een moeilijke keuze: of nu annuleren zodat je niet binnen de 42 dagen voor vertrek komt, wel aanbetaling kwijt; of wachten en eventueel betalen en als je het er niet mee eens bent dan, het hele geld terug krijgen. Het probleem is wel dat je dan eerst de hele reissom naar Kras over gemaakt moet hebben. :wink:
Is er iemand die het alternatief geweigerdheeft, na volledige betaling, en al de gehele reissom terug heeft gekregen van Kras?

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Gisteren las ik hier dat de landingrechten tot 1 juli zijn ingetrokken en het bericht hiervoor staat dat deze ook voor de hele maand juli gelden. Wij vertrekken 24 juli dus ik ben nu even heel benieuwd of het bericht voor de hele maand juli klopt en wie kan dit bevestigen?

Worden de berichten van de landingsrechten trouwens niet ergens op een site van bijvoorbeeld het ivw of de reisorganisaties gezet??

En RADAR wat doen jullie er aan? wordt hier tijd aan besteed in de uitzending?

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

voor een ieder die op de hoogte wil blijven, staat er ook op onderstaande site nieuws over de luchtvaart

www.luchtvaartnieuws.nl

NR

Re: phuket air

Ongelezen bericht door NR »

die landingsrechten zijn tot 1 juli ingtrokken maar ook daarna gaat kras er niet meer mee vliegen, of PA nou wel of niet vliegt

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

en dat heeft kras bevestigd?
En dat geldt voor mensen met een pakket reis of ook voor mensen met seat only?

Mipster

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Mipster »

Ik lees net dat vanaf maandag iedereen in Juni wordt omgeboekt naar China Air, maar ik wil daar graag bevestiging van, waarom staat dit niet op de Kras-site, en via welke weg zijn jullie dit te weten gekomen?

Heeft iemand een indicatie van d emeerprijs van China?

ik hoor het heel erg graag, moet namelijk voor de 15e betalen! en ik ga weg op 26 juni! HELLUP

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

ik denk dat voor iedereen geldt dat je zelf de informatie voor omboekingen bij je eigen reisorganistie weg moet halen. Elke reis is anders en de antwoorden van de verschillende maatschappijen zijn ook weer niet hetzelfde.

Als je een duidelijk antwoord wil hebben neem dan contact op met je reisorganisatie, wel met de kans (afhankelijk van de vertrek datum) dat je nog even moet wachten op een antwoord.

NR

Re: phuket air

Ongelezen bericht door NR »

precies, ik heb dit van KRAS te horen gekregen, om precies te zijn van ene [persoonsgegevens verwijderd door de moderator] . Zij zei dat zowel Juni als Juli omgeboekt worden naar China Air. De prijzen hiervan verschillen per dag en moeten verhaald worden op Phuket. Kras compenseert niks, in zo verre, je wordt wel in de gelegenheid gesteld om kosteloos te annuleren en het gehele bedrag terug te krijgen (maar als veel mensen die optie kiezen vraag ik me af of Kras dat wel allemaal zomaar en snel terug kan betalen aan iedereen)
Ik heb het nummber gebeld dat op hun website staat. Volgende week stuur ik een aangetekende brief naar Kras waarin ik duidelijkheid eis voordat we gaan betalen en als ze me dit niet kunnen geven, wil ik de resi annuleren (en als het even kan geen annuleringskosten) omdat bij hun geen zekerheid bestaat over de voltooing van de reis. Klinkt misschien een beetje idealistisch, maar is vast het proberen waard.
succes

Mipster

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Mipster »

bedankt voor je info NR,

ik heb afgelopen dinsdag al precies een zelfde brief verstuurd, dus ik ben erg benieuwd, ik eis voor 15 mei antwoord van ze!

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Ik wil jullie niet afvallen hoor en ik geef jullie in veel dingen ook groot gelijk, maar je wilt niet weten hoe vaak er een technisch probleem zich voordoet bij welke maatschappij dan ook (ook nederlandse). Vraag maar eens na bij vrienden en familie, ik kan je garanderen dat bijna iedereen wel iemand kent die zoiets heeft meegemaakt. en zeg nou zelf, liever 20 uur wachten dan neerstorten. Phuket air heeft gewoon de pech dat alles te gelijk gebeurt.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Waarom vliegen ze niet gewoon door met die vliegtuigen, dan zien ze wel waar het vliegtuig strandt.

Ik heb bewondering voor de mensen die in zo'n vliegtuig stappen :lol: :lol: :lol: :lol: Dat noemen ze nou een stukje eigen verantwoording :roll:

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Nou, ik reis al zo'n 30 jaar met het vliegtuig, maar heb gelukkig nog nooit zo iets dergelijks meegemaakt.( Afkloppen ) Wat niet wil zeggen dat het niet gebeurd, maar dan zullen het minimale klachten zijn.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb mijn eigen vliegtuig !!

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Maar daar kan ook wat mee mis gaan. :P

Gesloten