LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] phuket air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
NR

Re: phuket air

Ongelezen bericht door NR »

@ mipster:
Laat aub iets weten als je bericht hebt!

Mipster

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Mipster »

zal ik doen NR, ik zal het direct neerzetten als ik wat gehoord heb!

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Wat ik me nu afvraag is of het echt zo is dat de extra kosten van het alternatief dat TUI aanbiedt, voor eigen rekening komt. Is het niet zo dat TUI de extra kosten moet declareren bij Phuket Air, je hebt immers een overeenkomst met TUI. Zijn er mensen die al een alternatief aangeboden hebben gekregen en hierop een antwoord kunnen geven? Zijn er meer mensen die 29 juni vertrekken en zo ja weten jullie wanneer er uitspraak komt voor de mensen die eind juni vetrekken?

danielk
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mei 2005 12:11

Re: phuket air

Ongelezen bericht door danielk »

Dat kun je allemaal terugvinden in de ANVR voorwaarden (met name artikel 4, 11 en 120. Het gaat wat ver om die hier helemaal uit te leggen, maar het komt er op neer dat de reisorganisatie in beginsel tot tijdens de reis de overeenkomst mag wijzigen en de meerkosten mag doorberekenen aan de klant. Dit kun je accepteren of niet.
Op basis van artikel 11 lid 6 wordt bij afwijzing van de wijziging de reisovereenkomst ontbonden en krijg je je geld terug. Financieel zul je dus weinig schade hebben maar ik zou er goed pissig van worden als ik een paar dagen voor vertrek te horen krijg dat het niet doorgaat.

Tot 20 dagen voor vertrek mag de reisorganisatie bovendien in geval van verhogingen van belastingen of een extreme verhoging van de vervoerskosten de meerprijs aan de klant doorberekenen zonder dat er recht op annulering ontstaat. Hierbij is wel de clausule opgenomen dat de Vereniging van ANVR Reisorganisatoren en de Consumentenbond samen bepalen of dat redelijk is.

Het zure is in deze kwestie dat je volgens diezelfde voorwaarde verplicht bent om 42 dagen voor vertrek de volledige reissom te betalen, zelfs als op dat moment nog niet duidelijk is of je vakantie wel door kan gaan. Sterker nog, mensen die eind juni vertrekken moeten nu gaan betalen, terwijl ze al weten dat hun vlucht in ieder geval niet door Phuket Air wordt uitgevoerd en er nog geen alternatief geregeld is.

Omboeken via China Airlines zat er dik in, dat is zo ongeveer het goedkoopste alternatief. Voor mensen die echter verder willen dan Bangkok is het niks. Naar Bali bijvoorbeeld moet je een omweg via Taipei maken en daar 20 uur wachten op een vlucht naar Denpasar.

Mipster

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Mipster »

wat zeg je nou toch weer allemaal? omweg taipei? 20 uur? het blijft ook maar doorgaan deze soap, niet te geloven, ik mot idd naar bali, en ik vrees een boel mensen hier ook! duurt de reis dan zoveel langer Daniel?

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

bij Kras zijn ze dus al verder dan Holland international, die zijn nog bezig met de mensen tot 8 mei.Wij zouden 22 mei vertrekken maar weten nu nog steeds niets :(

gaste

Re: phuket air

Ongelezen bericht door gaste »

Ook wij zijn slachtoffer van deze hele ellende. Even voor alle duidelijkheid; vertrekdatum 1 juli met PA en seat-only.
Ik heb vrijdag nog gebeld en we moeten gewoon afwachten tot het einde van volgende week op bericht van Kras. Ik begin er een klein beetje genoeg van te krijgen van deze hele ellende. Het liefst zou ik de hele bende annnuleren en een andere vakantie kiezen. :evil: :evil:
Even nog een uitsmijter voor de moedigen onder ons: op de site van Kras kun je nog steeds seat-only's boeken naar Phuket met PA :shock:

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Ben benieuwd met welke maatschappij wordt gevlogen van Bangkok naar Bali. Ik ga ervan uit dat dat Phuket Air is. Phuket Air mag van de Thaise luchtvaart autoriteiten gewoon vliegen.

Dus China Airlines Amsterdam - Bangkok, overstappen op Phuket Air Boeing 757 Bangkok - Bali.

NR

Re: phuket air

Ongelezen bericht door NR »

@ Mipster: Ben jij nog een beetje vriendelijk gebleven in die brief of heb je eerder gedreigd met een aansprakelijkheids stelling??

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Is het nu echt zo dat phuket air tot minimaal 1 juli niet mag vliegen of zijn dit speculaties, dit kan ik namelijk nergens terug vinden evenalsik nergens kan vinden dat TUI helemaal niet meer met Phuket air vliegt.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

China Airlines is net zoiets al PA, ik denk maar dat ik annuleer.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Alle berichten (omtrent Phuket Air) van Tui Nederland aan de reisburo's kan je hier in onverkorte vorm nalezen. Tevens kan je hier de brief van Phuket Air aan de reisburo's vinden alsmede het formulier ter verkrijging van schadevergoeding ("denied boarding compensation"). Misschien dat er iemand mee geholpen is!

danielk
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mei 2005 12:11

Re: phuket air

Ongelezen bericht door danielk »

Reactie op Mipster:

Kijk maar op vliegtarieven.nl. Je vertrekt om half 3 's middags eerst naar Bangkok, daar kom je om 7 uur de volgende ochtend aan, vervolgens reis je 2 uur later van Bangkok naar Taipei. De vlucht uit Bangkok landt om iets over 1 in de middag, de vlucht naar Denpasar vertrekt pas om 5 over 9 de volgende dag!
Dat kost je dus een vakantiedag.
Het zou me daarom niet verbazen als de reisorganisaties vanaf Bangkok een vlucht met een andere maatschappij proberen te vinden.

Inmiddels heb ik wel het volgende staaltje valse voorlichting van mijn reisbureau gevonden. Uit de brief van Phuket aan de reisagenten blijkt ondubbelzinnig dat mensen die voor na 15 mei geboekt hadden een volledige refund kunnen krijgen. Volgens mijn reisbureau was dit niet zo en moesten er gewoon annuleringskosten betaald worden.

Na wat overleg met mijn partner hebben we besloten voorlopig af te wachten. Wij hebben nog tot 8 juni de tijd voordat we met het restant van de reissom over de brug moeten komen. In de tussentijd kan er veel gebeuren, en kan ik mooi Arke alvast aansprakelijk gaan stellen voor alle schade die zou kunnen ontstaan vanwege het niet, of juist wel, vliegen van Phuket Air. Inmiddels lijkt me voldoende aangetoond dat het bedrijf niet voldoende resources heeft om een intercontinentale vlucht uit te voeren.
Als het goed is horen we voor 12 mei of Arke nog steeds wil dat we annuleringskosten betalen. Als ze voet bij stuk houden of met een nietszeggend antwoord komen gaan we lekker afwachten waar ze mee komen en als het alternatief niet bevalt willen we ons geld terug. Mochten ze ons wel zonder verdere kosten om willen boeken naar een andere vlucht dan doen we dat wel. Dan zijn we in ieder geval zeker.

Masollie

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Masollie »

Lieve lieve Mipster,

Ik heb u een tijdje gevolgd in het forum.

Annuleer uw reis nu maar. Het heeft geen zin, neem uw financiele verlies
en behoudt uw gemoedsrust. Het is maar geld.
Liever geld verliezen dan met een rondgevoel rondlopen tot je terugkomst in Nederland. Vakantie in Bali zal niet bevordelijk zijn in zo'n toestand. U zult erg snel geirriteerd raken tijdens uw vakantie.

Het moet een vakantie zijn, lekker maanden lang verheugen op je vertrekdag. Vakantie vieren in paradijslijk Bali en uitgerust terugkomen. Mentaal en fysiek opgeladen en daarna keihard werken voor je nieuwe avontuur/vakantie.

Wij hebben met ons allen een lesje geleerd van onze eigen mensen KRAS/TUI. Zoiets verwacht je niet van je " eigen mensen eerder van je " niet eigen mensen" . Kijk voortaan uit en regel voortaan uw tickets bij reizen buiten europa, rechtstreeks bij Singapore, KLM, Cathaypacific NWA, Continental, Qantas, Lufthansa. Een hotel/bungalow is zo geregeld via de sites van de gerenomeerde hotelketens. Vaak tegen een redelijke prijs. Maw. spreid uw risico en hou de touwtjes in eigen handen. Oke, het is een dure les.

Ik wens u en uw medereiziger(s) alvast veel sterkte bij uw naderende beslissing.

Een medegedupeerde van Kras, Masollie.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Waarom moeten mensen zelf annuleren is toch nergens voor nodig. Als iedereeen nu afwacht of ze bieden een andere vlucht aan, gaat u accoord gaat u op vakantie gaat u niet accoord krijgt u uw geld terug.

Zolang dit maar binnen 20 dagen voor vertrekdagen gebeurd. Krijgt u buiten dit termijn bericht om bij te betalen dan wordt het anders. want dan moet u zelf annuleren en kost het geld maar niet binnen 20 dagen volgens ANVR

NR

Re: phuket air

Ongelezen bericht door NR »

Bij het reisburea hebben ze gezegd dat de betalingsdatum niet zo nauw komt, dat in ieder geval twee weken voor vertrek het geld binnen moest zijn. M.a.w. ik betaal niet vooraleer ik een alternatief heb gekregen dat ik dan eventueel kan afwijzen en zo mijn aanbetaling terug krijg.
Een aangetekende brief gaat maandag onderweg waarin ik opheldering eis over mijn vlucht, voor 20 juni, want zou de 25e moeten betalen. Heb bij kras geboekt, en "vertrek" 6 juli.

NR

Re: phuket air

Ongelezen bericht door NR »

dit bovenst klopt niet helemaal gast:
Voor die 20 dagen mag je het alternatief ook afwijzen en volledige terugbetaling verwachten. (art.4,5)

Eigenlijk staat er: zolang de gehele reissom nog niet is voldaan, heeft de reisorganisatie het recht om tot 20 dagen voor vertrek de reissom te verhogen in verband met wijzigingen in de vervoerskosten...Indien de reiziger de reissomverhoging afwijst...heeft de reiziger recht of kwijtschelding of onmiddelijke restitutie van reeds betaalde gelden. (art. 10, 11, 12 zijn niet vasn toepassing)
Dus er moet geen overmacht zijn, nou neem aan dat het nu geen overmacht is voor de mensen die in juni en juli vertrekken. Maar wat het zegt is dat als je al betaald hebt, normaal is dat 42 dagen voor vertrek, dat ze het dan ook niet mogen wijzigen omdat je dan al betaald hebt. :? Lekker dubbel allemaal die regels. Dus nu? Allemaal massaal gaan betalen!! :wink:

anung

Re: phuket air

Ongelezen bericht door anung »

Ik zou op 13 mei vertrekken naar Bali. Geboekt via Kras. De keren dat ik naar Kras heb gebeld krijg ik van verschillende medewerkers ook verschillende antwoorden!!(op steeds dezelfde vraag)

Uiteindelijk mijn reis geannuleerd, want zij boden mij een alternatief aan met extra kosten 399,- euro. Beetje veel voor een reis van 10 dagen..
Kreeg de toezegging dat het kosteloos geannuleerd was, maar wanneer ik mijn paspoort en geld daadwerkelijk terugkrijg?

Vind het vreemd dat iedereen zelf bij PA moet zorgen dat ze hun geld terugkrijgen, want je boekt toch een (pakket)reis bij een reisbureau?

Ben helemaal niet tevreden over Kras, dan maar geld terug en op een later tijdstip naar Bali met een andere reisbureau en een andere vliegmaatschappij.

Mipster

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Mipster »

bedankt voor jullie reacties :) Ik zal het idd goed overwegen, kan me ook niet voostellen dat ik er nog lol in heb :( @NR ik heb in de brief ze een keuze voorgelegd, of voor mijn betaaldatum duidelijkheid, zo niet, eis ik mijn geld terug! Wel enigzins op een normale toon, moet natuulrijk wel nog wat voor elkaar krijgen bij ze :wink:

NR

Re: phuket air

Ongelezen bericht door NR »

heb ik ook gedaan..ook geeist uitsluitsel te krijgen voor betaling en anders volledige schadeloos stelling..heb wel gezegd dat ik de rechtsbijstand zal inschakelen wanneer mij dit m'n aanbetaling gaat kosten, misschien dat eruit laten :D

Gesloten