LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Autopech door ondeugdelijke brandstof

Andere onderwerpen over auto en vervoer
martina66
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2012 10:12

Re: Autopech door ondeugdelijke brandstof

Ongelezen bericht door martina66 »

heb ook hetzelfde probleem gehad en wegens onvoldoende bewijslast werd het afgewezen door mijn rechtsbijstand.
Hoe is het bij u afgelopen?

Zillake
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 feb 2012 14:52

Re: Autopech door ondeugdelijke brandstof

Ongelezen bericht door Zillake »

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ben het gevecht met het tankstation aangegaan. Ik heb ze meerdere brieven gestuurd en bleef bij mijn standpunt. Op een gegeven moment werd ik opgebeld door een woordvoerder van het tankstation. Met deze persoon heb ik telefonisch een uitgebreid discussie gevoerd over de kwestie. Ik had zelf genoeg bewijs voor handen en daar was deze persoon zich van bewust.

De woordvoerder bleef volhouden dat het tankstation er zelf niets aan kan doen, maar dat de leverancier van het tankstation verantwoordelijk is voor de kwaliteit van de brandstoffen. Uiteraard is dit de grootste onzin, want dit betekent dat zij ondeugdelijke producten kunnen verkopen en in geval van schade bij de consument dus niet aansprakelijk zijn. De woordvoerder stelde voor dat ik een advocaat op hen zou afsturen, dan zouden zij deze weer doorsturen naar hun eigen brandstofleveranciers. Ik heb daarop gezegd dat dit grote flauwekul is en dat ik geen advocaat ga inhuren voor een tankje diesel en 200 euro reparatiekosten. (Ik heb dit gesprek trouwens in zijn geheel opgenomen).
Aan het eind van deze vrijwel eindeloze discussie heb ik aangegeven er later op terug te komen en dit heb ik ook gedaan middels een nieuwe brief. In mijn laatste brief gaf ik aan dat ik de negatieve mentaliteit van het tankstation ernstig betreurde en dat zij zich moesten realiseren dat niemand meer bij dat tankstation zou willen tanken als zij iedere klant op deze manier zouden behandelen. Ik had ook aangegeven op deze manier nooit meer daar te willen tanken en dreigde dit ook door te vertellen aan familie en vrienden en dat ik deze kwestie bekend zou maken via Tros Radar (dit was mijn laatste redmiddel).
Tot mijn grote verbazing ontving ik vrij kort daarna een reactie dat het tankstation toch een coulanceregeling met mij wilde treffen door de helft van de onkosten te betalen. Ze vonden wel dat daar tegenover stond dat ik gewoon bij hun moest blijven tanken (dat bepaal ik natuurlijk zelf wel).
Ik heb de dag erna dan ook netjes 100 euro op mijn rekening gestort gekregen. Dit geeft duidelijk aan dat ze toch wisten dat ik als consument gelijk had en daar ben ik wel blij mee.

Zo zie je dus maar. Als je echt in je recht staat en dit soort geschillen (met wat hulp) tactisch aanpakt, dan kun je zelfs winnen van een brandstofconcern :-) Ik heb er 3 maanden voor moeten knokken, maar ik heb het gevecht wel gewonnen!

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Autopech door ondeugdelijke brandstof

Ongelezen bericht door Frantic2 »

leuk! gefeliciteerd, maar het blijft natuurlijk triest dat die gasten die zomer diesel hebben verkocht in hartje winter.... al hadden ze maar een briefje op de pomp gehangen met een waarschuwing! Dan waren ze een boel ellende voor geweest.

Het leven kan zo simpel zijn!

BjornT
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2012 13:11

Re: Autopech door ondeugdelijke brandstof

Ongelezen bericht door BjornT »

Ik tank altijd bij 1 tankstation, (Mits ik op de autobaan zit) Prijs niet te duur en niet te goedkoop, Ik rij al 5 jaar zo zonder problemen, en mijn auto is inmiddels 15 jaar oud. Wat een lariekoek dat de auto kapot gaat door bepaalde benzine, Al zal je altijd tanken bij TINQ gebeurd dit nog niet eens, Ik zeg slechte auto of slechte garage.

cherokee
Berichten: 350
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: Autopech door ondeugdelijke brandstof

Ongelezen bericht door cherokee »

Even beter lezen BjornT, het gaat hier over vlokkende diesel in de winter.
Dat is wel wat anders.

Gesloten