Pagina 4 van 6
Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA
Geplaatst: 24 apr 2012 09:25
door bprosman
@MFokke,
Via de link die ik in mijn reactie geplaatst heb.
Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA
Geplaatst: 24 apr 2012 10:12
door denmar
bprosman schreef:@MFokke,
Via de link die ik in mijn reactie geplaatst heb.
Precies, via u link.
Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA
Geplaatst: 24 apr 2012 10:44
door mfokke
het zel wel aan mij liggen maar ik vind het niet.....
Doet het er echt veel toe. het signaal in mijn woning is toch goed.....bij een externe decoder heb ik goed beeld...immers dat testte gister die Ziggo-monteur.
Gr. Marion
Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA
Geplaatst: 24 apr 2012 10:56
door denmar
mfokke schreef:het zel wel aan mij liggen maar ik vind het niet.....
Doet het er echt veel toe. het signaal in mijn woning is toch goed.....bij een externe decoder heb ik goed beeld...immers dat testte gister die Ziggo-monteur.
Gr. Marion
Hallo marion, je moet even kijken naar de instellingen van je ci module en daar even je regiocode opzoeken en dan kan je het wel vinden bij die link.
Bijt je er in vast en laat de moed niet zakken, ziggo is er verantwoordelijk voor en laat ze het maar oplossen ook,
als je een ci module gewend ben is het werken met een mediabox helemaal niks.(vindt ik)
De klant heeft er niet om gevraagd of ze qam wijzigingen willen invoeren.
Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA
Geplaatst: 24 apr 2012 11:24
door Ziggo-webteam_Alex
mfokke schreef:@alex van het ziggoteam,
Ik heb een aantal vragen voor Alex van het ziggoteam. Gister schreef je dat van sommige samsungTV's bekend is dat zij een probleem geven. Je had het toen over de Samsung UE37C6700USXXN serie. Ik heb een UE55C6700. Ik neem aan dat de beeldgrotte hier niet relevant is en dat mijn tV dus valt in de serie tV's die problemen geeft.
Klopt. De beeldgrote maakt niet uit. Alle toestellen hebben het zelfde moederbord en firmware.
mfokke schreef:
Als dat zo is dan heeft het verder binnenhalen van monteurs, e.d. geen enkele zin, toch????
Wij willen wel graag dat er eerst een monteur langs komt om de kabels en het signaal uit te sluiten. Hierover zo meer.
mfokke schreef:
Je schreef ook dat dit in onderzoek is bij Samsung. Betekent dit dat wij moeten wachten tot zij daar een nieuwe update hebben kunnen maken of ligt het aan de CI module? en moet die vervangen gaan worden??
Voor nu is het eerst even afwachten op een reactie van Samsung. Mijn collega gaat hier nog even achteraan.
mfokke schreef:
Wat doet ziggo om te zorgen dat haar klanten, die toch wel een ziggogecertificeerde TV hebben tegemoet te komen?
Voor nu willen we eerst graag weten wie allemaal problemen hebben en wat ze precies ervaren, welke zenders niet of slecht werken. Een eventuele compensatie is er nu nog niet. En waneer deze komt zal ik dit individueel moeten beoordelen.
@allen
Om dit topic toch weer even wat overzichtelijker te maken en om te kijken wat er allemaal al getest en gedaan is. Zouden jullie het volgende willen beantwoorden.
Bij welke provider zit je: UPC of Ziggo
Welk merkt toestel heb je?
Welk merk CI+ heb je?
Bij welke zenders heb je storing?
Heb je je eigen kabels uitgesloten?
Is er al een monteur bij je thuis geweest?
Als ik deze informatie van jullie heb dan zorg ik er voor dat het bij mij collega komt, of dat er nog even een monteur bij je thuis komt.
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex
Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA
Geplaatst: 24 apr 2012 11:39
door mfokke
@Alex
Ik woon in Zoetermeer. Ik weet dat Ziggo sinds eind maart begonnen is met de omzetting naar QAM256 in de regio den haag. op dit moment storen de volgende zenders: ned3, net 5, discovery,13th street en ketnet. Volgens mij zijn dat allemaal zenders die nu via QAM256 lopen en als ik het goed begrijp worden dat er in de toekomst alleen maar meer.
Er is gister al een monteur van Ziggo bij mij geweest. Die heeft toen uitgesloten dat het aan de kabels en het signaal ligt. Immers met een externe decoder had ik wèl beeld. Overigens krijg ik bij mijn zenders die het niet doen een bitfoutfrequentie van rond de 500.
Ik heb nu op 1 mei een afspraak gepland staan met een samsungmonteur.
Mijn CI+ module is Irdeto.
Mijn toestel, dat meldde ik al, is een UE55C6700.
Ik laat die afspraak met die samsungmonteur staan, maar denk dat daar niet de oplossing in zal zitten.
gr. Marion
Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA
Geplaatst: 24 apr 2012 17:28
door Winterman
bprosman.
Even kort nog. Mijn TV staat naast het aansluitpunt. Met een ontvanger en twee lullige antennekabeltjes, het soort dat je gratis bij aankoop van een videorecorder krijgt, heb ik een signaalsterkte van 100 voor alle zenders. Met zo'n lullig kabeltje en de CI+ module val ik terug naar 70. Die module geeft geen signaalkwaliteit aan. Met die betere goldplated kabel trek ik dat op naar mimimaal 90 en ook 100 op sommige zenders. Het is geen bouwmarkt spul, maar de duurdere soort kabels. Ferrietkern, 3 voudig afgeschermd (extreem vlechtwerk en twee lagen alufolie). Als ik belazerd ben, dan ben ik wel duur belazerd. De splitter die ik gebruik is dezelfde als die in de signaalkasten van Ziggo zit. Mijn TV heeft de laatste software update. Ook volgens de lijst van Ziggo.
Een vriend van mij heeft net een nieuwbouwwoning gekocht. Heeft toen door een installateur door zijn hele huis Hirschmann kabels laten leggen met een Hirschmann versterker. Allemaal top kwaliteit. Heeft hem aardig wat gekost. Zijn TV staat op 5 meter van het aansluitpunt en heeft een CI+ module. Hij heeft dezelfde problemen met dezelfde zenders. Zelfs Hirschman lost niet alles op.
Alex
Ziggo
Samsung LE32B553 M
Irdeto CI+ (het Ziggo pakket)
Ned 3, Net 5, Eurosport, BBC1, ESPN, Eredivisie Live 3
Eigen kabels al heel ver aangepast.
Monteur is geweest, die nieuwe afspraak moet ik nog maken. Heb het een beetje druk op dit moment.
Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA
Geplaatst: 24 apr 2012 19:02
door denmar
denmar schreef:Goedemorgen, ik heb inmiddels uitgevogelt dat de storing bij mij in rotterdam zit op stream 2103
en die zit op 682.7500 Mhz op qam256.
Update, de signaalkwaliteit op deze stream schommelt al bij de aop, gemeten door de monteur van upc,
monteur is gaan meten in de kast in de straat en meet dezelfde schommeling, monteur komt terug met een collega en deze gaan steeds stappen terug meten tot ze wat vinden.
Wordt vervolgt.
Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA
Geplaatst: 24 apr 2012 19:21
door bprosman
Update, de signaalkwaliteit op deze stream schommelt al bij de aop, gemeten door de monteur van upc,
Jammer dat je dat als klant zelf aan moet dragen

Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA
Geplaatst: 24 apr 2012 22:42
door Bedo_01
Ik ben blij dat hier redelijk wat gepost wordt en dat ik dus niet alleen zit met dit probleem,
@ Alex,
Mijn tv staat nu bij de winkel (geen idee waarom eigenlijk) maar ik heb nu een andere samsung c1+ staan,leentoestel type le32c450e1w, die het wel prima doet op qam265, het probleem zit hem dus , qua mijn situatie, puur in mijn eigen Samsung toestel! (LE32C653M2)
Verder is mij opgevallen dat míjn samsung op desbetreffende zenders niet hoger komt aan signaalsterkte dan 70-74(kheb dit in een week ieder dag bekeken op verschillende tijdstippen), terwijl het leentoestel dat ik heb staan nu op 99-100 zit
Hopelijk kan je iets met deze informatie bij samsung. Daarbij toen de probleem zich in februari voor het eerst voordeden kon ik niets vinden op internet in het nederlands...ik kwam wel wat posts tegen van duitse fora, over samsung en qam 256, en strubbelingen daarmee.
Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA
Geplaatst: 25 apr 2012 09:40
door Ziggo-webteam_Alex
Hallo Bedo_01,
We zullen er alles aan doen om dit probleem zo snel mogelijk met Samsung op te lossen. Zou je nog wel even mijn vragenlijst willen invullen.
Bij welke provider zit je: UPC of Ziggo
Welk merkt toestel heb je?
Welk merk CI+ heb je?
Bij welke zenders heb je storing?
Heb je je eigen kabels uitgesloten?
Is er al een monteur bij je thuis geweest?
Alvast bedankt,
Ziggo webteam Alex
Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA
Geplaatst: 25 apr 2012 13:25
door denmar
Goedemiddag, bij mij zijn de problemen voorbij, bleek een wijkstoring te zijn maar toch kennelijk weinig voetballiefhebbers bij mij in de wijk anders hadden er wel meer aan de bel getrokken.
Grote complimenten voor de snelle reacties van UPC naar mij toe en hun service.
Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA
Geplaatst: 25 apr 2012 17:23
door Bedo_01
Ziggo-webteam_Alex schreef:Hallo Bedo_01,
We zullen er alles aan doen om dit probleem zo snel mogelijk met Samsung op te lossen. Zou je nog wel even mijn vragenlijst willen invullen.
Bij welke provider zit je: UPC of Ziggo
Welk merkt toestel heb je?
Welk merk CI+ heb je?
Bij welke zenders heb je storing?
Heb je je eigen kabels uitgesloten?
Is er al een monteur bij je thuis geweest?
Alvast bedankt,
Ziggo webteam Alex
al deze informatie heb je al, aangezien ik je alles al heb aangegeven in het topic van deze post, en in vervolg berichten van mij maar goed, begrijp dat je korte duidelijke overzichten moet hebben
Bij welke provider zit je: Ziggo
Welk merkt toestel heb je: Samsung LE32C653M2
Welk merk CI+ heb je: Irdeto
Bij welke zenders heb je storing: al de zenders op qam 256
Heb je je eigen kabels uitgesloten: ja, nieuwe kabels, ook nieuw aansluitpunt 'kastje'
Is er al een monteur bij je thuis geweest: 3 van ziggo, 2 van de winkel
eigenlijk zal er wel een log zijn van gesprekken die zijn gevoerd met ziggo helpdesk, als je verdere persoonlijke informatie wilt geef ik die graag aan je door
Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA
Geplaatst: 25 apr 2012 20:53
door KarlineS
Ik woon in Zeist en heb ook sinds +- 5 dagen storing op verschillende zenders via Ziggo, alle RTL zenders en SBS6. Alle overige zenders werken prima. Ik heb een Samsung CI.
Echter heb ik nog een bijkomend probleem, waarvan ik niet weet of het mijn Samsung TV is, of dit ook een gevolg is van iets bij Ziggo. De kleuren van mijn beeld verdwijnen langzaam, waardoor het na een uur/ 2 uur helemaal flets is. Ook voelt het scherm erg warm aan. Mijn TV is nu ongeveer 3 jaar oud en nog nooit eerder problemen mee gehad.
Is er iets wat ik kan aanpassen om de storing te verhelpen? (instellingen...?)
Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA
Geplaatst: 25 apr 2012 21:27
door mfokke
hallo Alex,
Hebben jij en je collega's al iets gehoord van Samsung?
Ik heb nog een ander puntje, c.q. vraagje. Ik heb 2 jaar geleden 2 dezelfde TV's gekocht, 1 voor mijzelf en 1 voor mijn dochter. Exact dezelfde TV's. Zij woont in den Bosch. Zij was tot vandaag op vakantie en ik wist dus niet welke provider zij had. Zij blijkt ook Ziggo te hebben, maar zij heeft geen storingen. Ik weet niet of den bosch al over is op QAM256, ik verwacht het niet, want anders wordt het wel allemaal heel erg verwarrend.
Hoor graag van je.
Gr. Marion
Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA
Geplaatst: 25 apr 2012 21:49
door Winterman
KarlineS schreef:
Echter heb ik nog een bijkomend probleem, waarvan ik niet weet of het mijn Samsung TV is, of dit ook een gevolg is van iets bij Ziggo. De kleuren van mijn beeld verdwijnen langzaam, waardoor het na een uur/ 2 uur helemaal flets is. Ook voelt het scherm erg warm aan. Mijn TV is nu ongeveer 3 jaar oud en nog nooit eerder problemen mee gehad.
Ben bang dat dat wel eens aan je TV kan liggen.
Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA
Geplaatst: 25 apr 2012 22:06
door bprosman
@mfokke,
Den Bosch is Ziggo en QAM256, mijn ex- vrouw en ik wonen er. Bij haar was het waar er een paar software updates van Philips nodig waren om de CI+ module aan de praat te krijgen. Nu was die TV pas net uit. zelf heb ik een Humax, en 2 TV 's met CI+ maar dat zijn oudere Philipsen, daar ken ik dit probleem niet. Overigens hebben ze in Den Bosch begin dit jaar (eind jan.) ook wat met de streams gerommeld. Hoeft niet te zijn dat in Den Bosch de zelfde zenders in de zelfde stream zitten als bij jullie (zie mijn link).
Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA
Geplaatst: 26 apr 2012 00:28
door Winterman
Op zoek naar de invloed van QAM256 op antenneversterkers vond ik dit
http://www.baur.nl/index.php?route=info ... ory&path=5
Ziggo-gebruikers storingen op CI-apparatuur
Ziggo is ook bezig om veel streams om te zetten en liet weten de gewonnen ruimte nodig te hebben voor toevoeging van een aantal HD-zenders. Ook bij Ziggo komen er na de omzetting naar QAM 256 modulatie meldingen van gebruikers die storingen ervaren en deze komen dan vooral bij gebruikers van CI+ apparatuur vandaan. Toch zou dit, net als bij UPC abonnees met CI+ apparatuur, na een reset weer moeten werken. Ziggo stelt in een reactie dat bij Ziggo-gecertificeerde CI+ apparatuur geen problemen zouden moeten optreden. Tevens valt niet uit te sluiten dat er op bepaalde frequenties toch een te zwak signaal is na omzetting naar 256QAM en ook dan is vooral goede bekabeling en connectoren van belang.
Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA
Geplaatst: 26 apr 2012 10:16
door schouwenaarr
Ook wij hebben problemen met Ziggo en een Samsung LED TV, niet in Breda maar in Soest.
In februari hebben wij een monteur van Ziggo op bezoek gehad.
We hebben digitale storing bij Ned3, Net5, Discovery, Ketnet, BBC1 en 2 en nog een aantal minder bekeken zenders.
Het heeft bijna 2 jaar zonder problemen gewerkt.
TV is een Samsung UE32C6700USXXN met CI+ module (SMIT).
Monteur heeft complete bekabeling gecontroleerd, zenders opnieuw opgevraagd, veel doorgemeten en denkt dat het aan de QAM ligt.
Ziggo is sinds kort overgestapt van 64 naar 256.
Een Humax 5200 op hetzelfde aansluitpunt doet het wel goed.
De monteur denkt dat het aan de firmware van de TV ligt, hebben ook daarvoor de nieuwste firmware (3011) ingeladen.
Helaas probleem is niet opgelost en de monteur is weer vertrokken.
"By the way": De monteur had een gesprekje met een collega, deze had exact hetzelfde probleem bij een andere klant !
Begin van deze week de tv weer opgehaald bij de Mediamarkt.
TV werkt volgens Selectro helemaal goed, is dus verder niets aan gebeurd, alleen nieuwe softwareversie opgezet, en helaas nog steeds dezelfde problemen.
Heb direct de contactlijn van Samsung weer gebeld en op aanraden van hun weer een uitgebreide mail gestuurd. Ook het bericht van Ziggo-webteam_Alex bijgevoegd over de desbetreffende Samsung TV's met een probleem met de nieuwe QAM 256.
Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA
Geplaatst: 26 apr 2012 12:23
door mfokke
Hallo Schouwenaarr en Alex van Ziggo-team,
Ik ben "blij" dat het probleem inmiddels toch wat breder speelt; bij meer mensen. Ook mijn Ziggomonteur wist te melden dat hij wist van meerdere SamsungTV's die problemen gaven!
De TV van Schouwenaarr functioneert dus overigens goed begrijp ik uit zijn reactie (net terug van de mediamarkt). Schouwenaar heeft aan andere CI-module dan ik.
Blijft bijzonder en vraag blijft: is er al reactie van Samsung????
Gr. Marion