LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Eukanuba
Re: Eukanuba
Even werk doen dat RADAR niet heeft gedaan...
(maar goed... fout is fout.. laat ook horen welke merken nog meer in animal-testing verwikkeld zijn--->
Dit is de bron--> http://www.uncaged.co.uk/petfood.htm
The following pet foods are involved (either directly or through their parent companies) in animal testing:
IAMS Eukanuba Alpo Arthur's
Bakers Complete Bonio Bonus Bounce
Brekkies Cesar Chappie Choice
Choosy Chunky Felix Friskies/Winalo
Go-Cat Go-Dog Gourmet Hills Science Diet
Katkins Kitekat Mighty Dog Omega Complete
Pal Pedigree Ralston Purina Sheba
Spillers Whiskas
(maar goed... fout is fout.. laat ook horen welke merken nog meer in animal-testing verwikkeld zijn--->
Dit is de bron--> http://www.uncaged.co.uk/petfood.htm
The following pet foods are involved (either directly or through their parent companies) in animal testing:
IAMS Eukanuba Alpo Arthur's
Bakers Complete Bonio Bonus Bounce
Brekkies Cesar Chappie Choice
Choosy Chunky Felix Friskies/Winalo
Go-Cat Go-Dog Gourmet Hills Science Diet
Katkins Kitekat Mighty Dog Omega Complete
Pal Pedigree Ralston Purina Sheba
Spillers Whiskas
Weet je wat ik zo vreemd vind? Dat jullie dit nieuws oud nieuws noemen. Of het nu 3 jaar geleden is, afgelopen jaar of 1 week geleden: Ze hebben zich schuldig gemaakt aan DIERENMISHANDELING, en ik snap niet dat jullie dit zo licht op kunnen nemen. Zeker een soort van `ver van mijn bed-show`. Het kan sommige mensen blijkbaar niet schelen of er dieren op een gruwelijke manier voor zijn behandeld. Ik ben eigenlijk benieuwd hoe dit soort mensen zelf met hun honden of katten omgaan. Zijn zij ook bereid om hun dier af te staan voor een proef bij Iams/Eukanuba? Vast wel, want iemand die dit goedkeurdt heeft geen liefde voor een dier. Bij mij komt er in ieder geval voortaan geen Iams en Eukanuba meer in. Het feit dat ze zich hier al schuldig aan hebben gemaakt is voor mij reden genoeg om zowel voor mijn honden als mijn katten een ander voer op te gaan zoeken, waarbij ik eerst eens uitgebreid na ga vragen hoe het zit met de dierproeven die er voor het desbetreffende voer zijn gedaan. Ik zal net zo lang doorgaan tot ik een diervoederfabrikant heb gevonden die dit dierenleed ook niet nodig vindt.
[quote]
ik heb dus drie katten die iams eten worden deze vreselijke proeven ook met katten gedaan want dat zou ik vreselijk vinden ik denk dat dit merk geboycot moet worden dus daar roep ik iedereen ook voor op
Een beetje eenzijdige benadering. Of vivisectie op honden of op katten plaatsvindt, dat maakt toch weinig verschil? Als dierenliefhebber zou je iedere vorm van vivisectie moeten afkeuren.
In het algemeen vraag ik me af of de dierenliefhebbers op dit forum uberhaupt wel eens stil staan bij de manier waarop onze voeding wordt geproduceerd. Wat mij stoort is dat veel mensen wanneer het er op aan komt toch op korte termijn redeneert; hoeveel dierenliefhebbers kopen voor de eigen consumptie het duurdere biologische vlees of zijn vegetarisch? Jammer dat veel mensen alleen hoog van de toren blazen als er via de media aandacht wordt besteed aan dit soort misstanden, maar de volgende dag in de supermarkt toch weer op een economische manier redeneren en het goedkopere vlees uit de bio-industrie prefereert boven biologisch vlees. Daar zouden wat meer mensen bij stil moeten staan..... en dan ook op lange termijn.
ik heb dus drie katten die iams eten worden deze vreselijke proeven ook met katten gedaan want dat zou ik vreselijk vinden ik denk dat dit merk geboycot moet worden dus daar roep ik iedereen ook voor op
Een beetje eenzijdige benadering. Of vivisectie op honden of op katten plaatsvindt, dat maakt toch weinig verschil? Als dierenliefhebber zou je iedere vorm van vivisectie moeten afkeuren.
In het algemeen vraag ik me af of de dierenliefhebbers op dit forum uberhaupt wel eens stil staan bij de manier waarop onze voeding wordt geproduceerd. Wat mij stoort is dat veel mensen wanneer het er op aan komt toch op korte termijn redeneert; hoeveel dierenliefhebbers kopen voor de eigen consumptie het duurdere biologische vlees of zijn vegetarisch? Jammer dat veel mensen alleen hoog van de toren blazen als er via de media aandacht wordt besteed aan dit soort misstanden, maar de volgende dag in de supermarkt toch weer op een economische manier redeneren en het goedkopere vlees uit de bio-industrie prefereert boven biologisch vlees. Daar zouden wat meer mensen bij stil moeten staan..... en dan ook op lange termijn.
Inderdaad, als je dit soort beelden ziet, moet je wel overstappen op biologisch vlees voor je kat of hond, anders blijf je meewerken aan dit soort afschuwelijke misstanden
Zo kan ik ook wel tig sites vinden die over wandaden van PETA berichten. B.v. over het feit dat PETA in de V.S. gezonde dieren in hun zogenaamde asiels laat inslapen. Waarom? Omdat ze tegen het houden van huisdieren zijn! Ook die van jou en mij!Bestaat inderdaad al langer dit onderwerp....
kijk hier
http://www.peta.org/feat/iams/
of hier
http://www.peta.de/aktionen/iams/
of hier
http://www.iamscruelty.com/iams.html
anyway tig van deze sites te vinden wat niet afdoet aan het feit dat deze misdaden nog steeds voorkomen.....Ik koop in ieder geval niets van de betreffende merken die zich hieraan schuldig maken...ennuuhhh we hebben het hier niet over een fabriek in Coevorden of whatever...duh...
Ik erken dat de beelden gisteren schokkend waren, maar heeft iemand ergens een verwijzing gezien dat dit voor/door/namens IAMS/Eukanube werd gedaan. Buiten dan het woord van de medewerkster van PETA?
Als dat zo is hoor ik het graag want dan heb ik in ieder geval wat over het hoofd gezien.
Verder sluit ik mij aan bij de groep mensen die stellen dat Radar zeer onnoukeurig berichtgeving heeft gedaan. Want ze nagelen 1 merk aan de schandpaal (zonder ruimte voor een tegenreactie, normaal melden ze dat zeer nadrukkelijk als een bedrijf niet wil reageren) en zonder na te gaan (en dat blijkt nog verbazingwekkend simpel te zijn) of er ook andere fabrikanten zijn die dierproeven uitvoeren.
hier wordt ik dus zo kwaad om!!
zelf wil je het beste voer voor je hond en dan dit!
ik heb niet durven kijken naar de videobeelden, maar ik kan het wel voor me halen.
al die vreselijke dingen die ze uitvoeren bij die arme dieren, die zich nergens tegen kunnen beschermen of verdedigen, alleen wij kunnen hier wat aan doen!
ook ik stop per direct met dit merk! en ga op zoek naar een product wat niet getest wordt op dieren.
wie kan mij dit vertellen??
[/b]
zelf wil je het beste voer voor je hond en dan dit!
ik heb niet durven kijken naar de videobeelden, maar ik kan het wel voor me halen.
al die vreselijke dingen die ze uitvoeren bij die arme dieren, die zich nergens tegen kunnen beschermen of verdedigen, alleen wij kunnen hier wat aan doen!
ook ik stop per direct met dit merk! en ga op zoek naar een product wat niet getest wordt op dieren.
wie kan mij dit vertellen??
[/b]
ik voer al 9 jaar Prins en heb hun een mailtje gestuurd of zij ook aan deze vreselijke dierproeven mee deden en kreeg het volgende berichht:
Uitzending Tros Radar; Dierproeven
Veenendaal, 2 december 2003
De uitzending van Tros Radar 1 december jongst leden heeft veel reacties opgeroepen. Ook wij zijn geschrokken van deze vreselijke beelden.
Naar aanleiding daarvan willen wij benadrukken dat deze testen bij ons zeker niet aan de orde zijn. Prins is ontstaan uit liefde voor dieren.
Zeventien jaar geleden is dhr. Verkade gestart met het bedrijf en altijd is het welzijn van de dieren zijn belangrijkste doel geweest. In al die jaren is er geen gebruik gemaakt van dergelijke dierproeven en dit zal ook in de toekomst nooit gebeuren.
Alle door ons gebruikte grondstoffen zijn van een humane consumptie kwaliteit. De enige testen waarbij honden en katten betrokken zijn, zijn smaaktesten. Om meer te weten over de vertering van de hond is ontlasting al heel veelzeggend en ook deze kan op een diervriendelijke manier verzameld worden.
Deze testen worden altijd uitgevoerd bij de door ons geselecteerde fokker thuis in huiselijke omgeving van de hond of kat. Deze testen zijn dus absoluut niet belastend voor de dieren en dus kan er gesproken worden over diervriendelijke testen. Door het uitvoeren van testen in de eigen leefomgeving van het dier krijg je uiteindelijk ook de beste resultaten.
Mocht u nog vragen op opmerkingen hebben dan kunt u contact opnemen met ons CARE-TEAM:
Tel: 0318-524245 of per mail: [email protected]
ZO HOORT HET EUKANUBA EN IAMS!!!!!!!!
Uitzending Tros Radar; Dierproeven
Veenendaal, 2 december 2003
De uitzending van Tros Radar 1 december jongst leden heeft veel reacties opgeroepen. Ook wij zijn geschrokken van deze vreselijke beelden.
Naar aanleiding daarvan willen wij benadrukken dat deze testen bij ons zeker niet aan de orde zijn. Prins is ontstaan uit liefde voor dieren.
Zeventien jaar geleden is dhr. Verkade gestart met het bedrijf en altijd is het welzijn van de dieren zijn belangrijkste doel geweest. In al die jaren is er geen gebruik gemaakt van dergelijke dierproeven en dit zal ook in de toekomst nooit gebeuren.
Alle door ons gebruikte grondstoffen zijn van een humane consumptie kwaliteit. De enige testen waarbij honden en katten betrokken zijn, zijn smaaktesten. Om meer te weten over de vertering van de hond is ontlasting al heel veelzeggend en ook deze kan op een diervriendelijke manier verzameld worden.
Deze testen worden altijd uitgevoerd bij de door ons geselecteerde fokker thuis in huiselijke omgeving van de hond of kat. Deze testen zijn dus absoluut niet belastend voor de dieren en dus kan er gesproken worden over diervriendelijke testen. Door het uitvoeren van testen in de eigen leefomgeving van het dier krijg je uiteindelijk ook de beste resultaten.
Mocht u nog vragen op opmerkingen hebben dan kunt u contact opnemen met ons CARE-TEAM:
Tel: 0318-524245 of per mail: [email protected]
ZO HOORT HET EUKANUBA EN IAMS!!!!!!!!
Wat zijn de alternatieven voor het voer mijn hond gebruik dematose dat is voor de huid uw reactie hier op graag.
Ook ik als dierenliefhebber was zeer geschokt door de beelden die ik zag in Radar met betrekking tot de dierproeven die in Amerika zijn en worden gehouden ten behoeve van producten van Eukanuba (en waarschijnlijk nog vele andere merken).
Alleen moet ik het met "darkwolf" eens zijn dat eerst de verhalen van beide kanten bekend moeten zijn voordat ik een definitief oordeel vel. Ik zou dan ook graag willen weten waarom er geen vertegenwoordiging van Eukanuba aanwezig was om uitleg te kunnen (of mogen??) geven.
Echter wat ik ook niet begrijp is dat ik in het programma Radar twee data/ jaartalen heb horen vallen namelijk 2002 en april 2003 en dat Radar pas nu met deze gegevens naar buitenkomt er zal hier heus een reden voor zijn maar als echte dierenvriend had ik deze actie eerder verwacht.
Voor mij blijft echter als een paal boven waterstaan dat dierproeven niet kunnen en ik hoop dan ook dat Iams zoals gisteren door Radar gemeld stappen heeft ondernomen tegen dit Reseach Centrum.
Zodra voor mij meer feiten bekend zijn en hoe de gang van zaken is zal ik mijn huisdieren indien nodig een ander merk laten eten. Ik hoop dus ook dat zowel Radar als Eukanuba de consument op de hoogte wil houden van de ontwikkelingen
Alleen moet ik het met "darkwolf" eens zijn dat eerst de verhalen van beide kanten bekend moeten zijn voordat ik een definitief oordeel vel. Ik zou dan ook graag willen weten waarom er geen vertegenwoordiging van Eukanuba aanwezig was om uitleg te kunnen (of mogen??) geven.
Echter wat ik ook niet begrijp is dat ik in het programma Radar twee data/ jaartalen heb horen vallen namelijk 2002 en april 2003 en dat Radar pas nu met deze gegevens naar buitenkomt er zal hier heus een reden voor zijn maar als echte dierenvriend had ik deze actie eerder verwacht.
Voor mij blijft echter als een paal boven waterstaan dat dierproeven niet kunnen en ik hoop dan ook dat Iams zoals gisteren door Radar gemeld stappen heeft ondernomen tegen dit Reseach Centrum.
Zodra voor mij meer feiten bekend zijn en hoe de gang van zaken is zal ik mijn huisdieren indien nodig een ander merk laten eten. Ik hoop dus ook dat zowel Radar als Eukanuba de consument op de hoogte wil houden van de ontwikkelingen
hallo,hondenliefhebber je gaat nu al dezelfde kant uit als radar....zit aims nog in eindhoven nee dus en ojaa een bezoekje??wat wou je daar mee oplossen ???
is nogal naief vind ik persoonlijk ga je ook bezoekjes afleggen bij andere diervoedersfabrikanten?kan nog een leuk reisje worden
tip ga naar amerika en ge daar aktie voeren tegen degene die dit leed veroorzaakt heeft juist het lab
is nogal naief vind ik persoonlijk ga je ook bezoekjes afleggen bij andere diervoedersfabrikanten?kan nog een leuk reisje worden
tip ga naar amerika en ge daar aktie voeren tegen degene die dit leed veroorzaakt heeft juist het lab
Ik vind het persoonlijk niet goed te praten wat de leverancier heeft gedaan om zijn / haar voer in dit lab te laten testen. Voor de mensen die willen overstappen naar gegarandeerd proefdiervrij voedsel heb ik misschien een adresje: http://www.barfplaats.nl Dit is een forum waar je informatie kunt vinden over vers vlees voedsel. Hier moet ik wel iets bij aangeven: zet je hond niet te snel hiertoe over dat is niet goed voor de darmen. Voor de mensen die vinden dat hun honden het goed doen op eukanuba of iams, kijk hier vooral eens op, misschien is het ook voor jullie handig en hebben jullie zoiets van; laten we ook over stappen!!
Veel succes in elk geval met jullie keuzes!
Veel succes in elk geval met jullie keuzes!
Wij zijn zelf in het bezit van een 3 jarige Beagle die we tot 01/12/03 Eukanuba gaven, echter na de uitzending van radar hebben wij dit direkt vervangen door een scandinavisch merk, en tevens onze hondenkennissen hiervan op de hoogte gebracht.(videoband heb ik bewaard en is te leen voor iedere hondenliefhebber) [/b]
Dat is erg dom als je dat doet, DIREKT VERVANGEN, want nu zit je zometeen met een Beagle met diarree en maagklachten!!Wij zijn zelf in het bezit van een 3 jarige Beagle die we tot 01/12/03 Eukanuba gaven, echter na de uitzending van radar hebben wij dit direkt vervangen door een scandinavisch merk.
Het is natuurlijk erg en mishandeling hoort niet voor te komen maar wat denk je wat er vooraf is gegaan aan de ontwikkeling van paracetamol, peniciline, aidsremmers(waar iedereen nu zo blij mee is),betadine, etc.etc.
Deze en andere middelen worden zeker niet geboycot als ze je redding kunnen zijn.
Ik ga gedane praktijken niet achteraf goedkeuren maar iedereen begaat wel eens een misstap. Geef een kans om fouten te herstellen en blaas niet gelijk zo van de toren met zijn allen.
Bovendien waar hebben we het hier over.......zolang er nog kinderen doodgaan door honger en mishandeling.....
De media en de politiek doen het zelfde als jullie oproerkraaiers namelijk: JULLIE MISSEN DE KERN
Deze en andere middelen worden zeker niet geboycot als ze je redding kunnen zijn.
Ik ga gedane praktijken niet achteraf goedkeuren maar iedereen begaat wel eens een misstap. Geef een kans om fouten te herstellen en blaas niet gelijk zo van de toren met zijn allen.
Bovendien waar hebben we het hier over.......zolang er nog kinderen doodgaan door honger en mishandeling.....
De media en de politiek doen het zelfde als jullie oproerkraaiers namelijk: JULLIE MISSEN DE KERN
Beste mensen,
Ik ben ook geschrokken van de uitzending en een trouwe gebruiker van Eukaneba. Bij deze heb ik ook besloten om te stoppen met dit voer. Waar rook is, is voer en ik hoop dat een hoop mensen hetzelfde besluit zullen nemen. Het kan allemaal opgezet zijn, verouderd weet ik veel wat. Maar laten we eens reeel zijn en ons af gaan vragen hoe lang we het als dierenliefhebbers nog dulden dat er zo met dieren wordt omgesprongen. Het zijn ook levende dieren die gevoel hebben en zich niet kunnen uiten. Ik ben er dan ook een voorstander van om mensen die dieren bewust leed aandoen, net zo streng te straffen als dat men ditzelfde leed mensen aan zou doen. Maar tevens ben ik van mening dat men al vroeg moet beginnen om (kleine) kinderen respect voor dieren bij te brengen. Dus het betreft tevens een opvoedkundige taak. Waarom het chippen niet verplichten binnen de EEG, zodat mensen die dieren mishandelen of zomers aan de boom binden, terug te vinden zijn, met een goede boete belonen en op een zwarte lijst zetten zodat diegenen nooit meer een dier aan kunnen schaffen! Het is toch ontzettend laf om een dier wat zich niet kan verdedigen en niet om hulp kan roepen zo te behandelen! Dit MOET gestopt worden!
Ik ben ook geschrokken van de uitzending en een trouwe gebruiker van Eukaneba. Bij deze heb ik ook besloten om te stoppen met dit voer. Waar rook is, is voer en ik hoop dat een hoop mensen hetzelfde besluit zullen nemen. Het kan allemaal opgezet zijn, verouderd weet ik veel wat. Maar laten we eens reeel zijn en ons af gaan vragen hoe lang we het als dierenliefhebbers nog dulden dat er zo met dieren wordt omgesprongen. Het zijn ook levende dieren die gevoel hebben en zich niet kunnen uiten. Ik ben er dan ook een voorstander van om mensen die dieren bewust leed aandoen, net zo streng te straffen als dat men ditzelfde leed mensen aan zou doen. Maar tevens ben ik van mening dat men al vroeg moet beginnen om (kleine) kinderen respect voor dieren bij te brengen. Dus het betreft tevens een opvoedkundige taak. Waarom het chippen niet verplichten binnen de EEG, zodat mensen die dieren mishandelen of zomers aan de boom binden, terug te vinden zijn, met een goede boete belonen en op een zwarte lijst zetten zodat diegenen nooit meer een dier aan kunnen schaffen! Het is toch ontzettend laf om een dier wat zich niet kan verdedigen en niet om hulp kan roepen zo te behandelen! Dit MOET gestopt worden!
Als u goed opgelet hebt, weet u dat Iams deze praktijk nog geen dag heeft getolereerd. Toen men wist wat dat erkende onderzoekslab deed, hebben ze de honden er weg gehaald en alle contacten met dat bedrijf verbroken.Het is toch ontzettend laf om een dier wat zich niet kan verdedigen en niet om hulp kan roepen zo te behandelen! Dit MOET gestopt worden!
Iams staat er al jaren om bekend dat ze zéér zorgvuldig met hun dieren omgaan. Kijk eens op de site van Iams, of die van de ASPCA (Amerikaanse dierenbescherming). Of gelooft u dat niet en een eenzijdige beschuldiging zonder recht op weerwoord wel?
geachte heer/mevrouw
Waarom maakt een omroeporganisatie Zoals de TROS die eerlijk en oprecht zegt te zijn een programma over hondenvoederfabriekant Iams/Eukanuba terwijl zei al sinds eind maart geen zaken meer doen met dat onderzoekscentrum en gebruiken jullie filmbeelden van 3 drie jaar oud en doen jullie het vookomen dat zoiets nog steeds gebeurd?
Ook klopt het niet dat jullie in hetprogramma Iams/Eukanuba geen eerlijke kans geven op een weerwoord.
Wat mij ook nog verbaasd is dat het 9 negen maanden geduurd heeft voordat jullie dit item uitzenden.
Erik
Waarom maakt een omroeporganisatie Zoals de TROS die eerlijk en oprecht zegt te zijn een programma over hondenvoederfabriekant Iams/Eukanuba terwijl zei al sinds eind maart geen zaken meer doen met dat onderzoekscentrum en gebruiken jullie filmbeelden van 3 drie jaar oud en doen jullie het vookomen dat zoiets nog steeds gebeurd?
Ook klopt het niet dat jullie in hetprogramma Iams/Eukanuba geen eerlijke kans geven op een weerwoord.
Wat mij ook nog verbaasd is dat het 9 negen maanden geduurd heeft voordat jullie dit item uitzenden.
Erik
Jammer, niet begrepen! Undercover was 9 maanden daar, beelden pas onlangs vrijgegeven. Inmiddels zijn er nieuwe beelden van Peta gemaakt bij Iams Oostenrijk. Iams was welkom in studio, maar wilde niet...