[
toevallig ligt mijn tv kabel 17 m1 lang een 50 cm diep in de tuinborders en onder een vijver,vandaar ons matige signaal sterkte, graag advies van onze techneut voor verbetering bvan het signaal en nee ik ga de kabel niet opspitten en de vijver slopen
[/quote]
Har leer eens lezen, wat net als Henri doe je dit wederom niet en begint weer behoorlijk str**nt vervelend te horen.
Pbrosman schrijft toch:
Bovendien laat een techneut altijd een paar buisjes leggen VOOR hij een tegelvloer laat storten.
Met nadruk op woordje VOOR.
Verbeteringen heb je reeds allang gehad van Renegede en overige techneuten. Lees je eigen UPC topics ff terug zou ik zeggen.
Mijn suggestie zou zijn, leg een andere nieuwe betere kabel IN een buitenbuis.
Hoef je niet te spitten of je vijver slopen.[/quote]
Wat jij van mij vindt is jouw smakelijke invulling
, adviezen van buizen instorten inmetselen etc is algemeen bekend, bij oudere huizen zijn voorstaande tips niet erg zinvol gebleken ivm de hak en breekwerken met bijbehorende kosten.
De inmiddels beruchte 17 m1 coax kabel zal inmiddels zo,n 35 jaar oud zijn, ik weet de kwaliteit tov de huidige kabels niet te duiden, om een buis in een bestaande tuinbeplanting met struiken planten bomen vijver etc te aan te leggen is geen eenvoudige opgave.
Wij overwegen een nieuwe kabel via het platdak naar de plaats van de tv te brengen via aluminium kabelgootje.
Inderdaad Ciske gelukkig heb ik niet de beroerd kwalitatieve Horizon, indien de huidige box het begeeft moeten we weer terug naar de schotel en de provider CD, zo kom je van de regen in de drup