Pagina 4 van 8
Re: UPC Horizon nog te nieuw
Geplaatst: 22 mar 2013 19:33
door Har06
bprosman schreef: niet iedereen heeft een vrijdragende vloer Pprosman, jij bent een techneut ?
Onder de vloer is EEN mogelijke oplossing Har, en als dat niet kan zijn er nog diverse andere mogelijkheden
(in oplossingen denken, weet je nog ?). Bovendien laat een techneut altijd een paar buisjes leggen VOOR hij een tegelvloer laat storten.
Ik neem aan dat ze je huidige
TV kabel niet koud in de beton gestort hebben.
In oplossingen denken ?, och arm de mensen die jij adviseert om muren en vloeren te slopen om buisjes aan te leggen.
toevallig ligt mijn tv kabel 17 m1 lang een 50 cm diep in de tuinborders en onder een vijver,vandaar ons matige signaal sterkte, graag advies van onze techneut voor verbetering bvan het signaal en nee ik ga de kabel niet opspitten en de vijver slopen
Re: UPC Horizon nog te nieuw
Geplaatst: 22 mar 2013 19:49
door Teunbosseman
Har06 schreef:bprosman schreef: niet iedereen heeft een vrijdragende vloer Pprosman, jij bent een techneut ?
Onder de vloer is EEN mogelijke oplossing Har, en als dat niet kan zijn er nog diverse andere mogelijkheden
(in oplossingen denken, weet je nog ?). Bovendien laat een techneut altijd een paar buisjes leggen VOOR hij een tegelvloer laat storten.
Ik neem aan dat ze je huidige
TV kabel niet koud in de beton gestort hebben.
In oplossingen denken ?, och arm de mensen die jij adviseert om muren en vloeren te slopen om buisjes aan te leggen.
toevallig ligt mijn tv kabel 17 m1 lang een 50 cm diep in de tuinborders en onder een vijver,vandaar ons matige signaal sterkte, graag advies van onze techneut voor verbetering bvan het signaal en nee ik ga de kabel niet opspitten en de vijver slopen
Har leer eens lezen, wat net als Henri doe je dit wederom niet en begint weer behoorlijk str**nt vervelend te horen.
Pbrosman schrijft toch:
Bovendien laat een techneut altijd een paar buisjes leggen VOOR hij een tegelvloer laat storten.
Met nadruk op woordje VOOR.
Verbeteringen heb je reeds allang gehad van Renegede en overige techneuten. Lees je eigen UPC topics ff terug zou ik zeggen.
Mijn suggestie zou zijn, leg een andere nieuwe betere kabel IN een buitenbuis. Hoef je niet te spitten of je vijver slopen.
Re: UPC Horizon nog te nieuw
Geplaatst: 22 mar 2013 21:17
door bprosman
toevallig ligt mijn tv kabel 17 m1 lang een 50 cm diep in de tuinborders en onder een vijver,vandaar ons matige signaal sterkte, graag advies van onze techneut voor verbetering bvan het signaal
Dat matig signaal ligt echt niet aan die 17 meter, vanaf mijn meterkast naar de versterker in de straat is 74 meter.
Is dat een Ziggo/UPC kabel of heb je destijds bezuinigd op de kwaliteit ?.
Leg gewoon een nieuwe in een buis , hoeft hij ook geen 50cm diep te liggen.
Re: UPC Horizon nog te nieuw
Geplaatst: 23 mar 2013 09:24
door ciske
of heb je destijds bezuinigd op de kwaliteit ?.
Beetje misplaatste opmerking bprosman.
Gaat hier over de horizon en die heeft Har niet.
Re: UPC Horizon nog te nieuw
Geplaatst: 23 mar 2013 13:50
door bprosman
Beetje misplaatste opmerking bprosman.
Gaat hier over de horizon en die heeft Har niet
Volgens mij vraagt Har hier toch echt ZELF om advies :
toevallig ligt mijn tv kabel 17 m1 lang een 50 cm diep in de tuinborders en onder een vijver,vandaar ons matige signaal sterkte, graag advies van onze techneut voor verbetering bvan het signaal
Re: UPC Horizon nog te nieuw
Geplaatst: 23 mar 2013 19:56
door Har06
[
toevallig ligt mijn tv kabel 17 m1 lang een 50 cm diep in de tuinborders en onder een vijver,vandaar ons matige signaal sterkte, graag advies van onze techneut voor verbetering bvan het signaal en nee ik ga de kabel niet opspitten en de vijver slopen
[/quote]
Har leer eens lezen, wat net als Henri doe je dit wederom niet en begint weer behoorlijk str**nt vervelend te horen.
Pbrosman schrijft toch:
Bovendien laat een techneut altijd een paar buisjes leggen VOOR hij een tegelvloer laat storten.
Met nadruk op woordje VOOR.
Verbeteringen heb je reeds allang gehad van Renegede en overige techneuten. Lees je eigen UPC topics ff terug zou ik zeggen.
Mijn suggestie zou zijn, leg een andere nieuwe betere kabel IN een buitenbuis.
Hoef je niet te spitten of je vijver slopen.[/quote]
Wat jij van mij vindt is jouw smakelijke invulling
, adviezen van buizen instorten inmetselen etc is algemeen bekend, bij oudere huizen zijn voorstaande tips niet erg zinvol gebleken ivm de hak en breekwerken met bijbehorende kosten.
De inmiddels beruchte 17 m1 coax kabel zal inmiddels zo,n 35 jaar oud zijn, ik weet de kwaliteit tov de huidige kabels niet te duiden, om een buis in een bestaande tuinbeplanting met struiken planten bomen vijver etc te aan te leggen is geen eenvoudige opgave.
Wij overwegen een nieuwe kabel via het platdak naar de plaats van de tv te brengen via aluminium kabelgootje.
Inderdaad Ciske gelukkig heb ik niet de beroerd kwalitatieve Horizon, indien de huidige box het begeeft moeten we weer terug naar de schotel en de provider CD, zo kom je van de regen in de drup
Re: UPC Horizon nog te nieuw
Geplaatst: 24 mar 2013 09:15
door bprosman
Inderdaad Ciske gelukkig heb ik niet de beroerd kwalitatieve Horizon
Kennis van me in Vlaardingen heeft sinds afgelopen week Horizon. UPC Monteur heeft een antiek AOP vervangen door een moderne versie (de splitter paste niet) en werkt als een trein (Interactieve TV , Internet en Telefoon). Er zijn in het begin inderdaad veel aanloopproblemen geweest maar krijg ook het idee dat veel klachten inmiddels achterhaald en opgelost zijn.
Re: UPC Horizon nog te nieuw
Geplaatst: 24 mar 2013 09:37
door ciske
bprosman schreef:Inderdaad Ciske gelukkig heb ik niet de beroerd kwalitatieve Horizon
Kennis van me in Vlaardingen heeft sinds afgelopen week Horizon. UPC Monteur heeft een antiek AOP vervangen door een moderne versie (de splitter paste niet) en werkt als een trein (Interactieve TV , Internet en Telefoon). Er zijn in het begin inderdaad veel aanloopproblemen geweest
maar krijg ook het idee dat veel klachten inmiddels achterhaald en opgelost zijn.
Als je iets niet weet , dan moet je niet blèren, want het is zeker niet achterhaald. Oh ships ... jouw kennis daar draait het goed bij
Dus de mensen die problemen hebben met de horizon, die kletsen een eind weg
Re: UPC Horizon nog te nieuw
Geplaatst: 24 mar 2013 09:58
door bprosman
Dus de mensen die problemen hebben met de horizon, die kletsen een eind weg
Er zijn (ook hier op het forum), sinds Dec. meldingen van mensen bij wie het beter of goed draait, en die geluiden krijgen steeds meer de overhand als je de fora leest.
Dus de mensen die problemen hebben met de horizon, die kletsen een eind weg
Nee, maar veel daar van zijn ook niet bereid de problemen te zoeken waar ze zouden kunnen zitten en geven bij voorbaat UPC al de schuld.
Er staat hier ook een post over een Ziggo probleem waarbij de term "incompetente helpdesk" gebruikt werd omdat ze DURVEN te suggerenen dat het een kabelprobleem bij de klant zelf is.
Met zo'n oplossingsgerichte instelling ga je er zeker komen.
Re: UPC Horizon nog te nieuw
Geplaatst: 24 mar 2013 10:03
door ciske
Nee, maar veel daar van zijn ook niet bereid de problemen te zoeken waar ze zouden kunnen zitten en geven bij voorbaat UPC al de schuld
Dat zal best wel bprosman, maar alsnog zijn er veel problemen met de horizon die
aan upc liggen.
Een kennis van mij draait de horizon ook goed, maar dat is geen reden om te zeggen dat het bij iedereen goed draait.
Heb je al eerder gezegd....lees het chelloo forum.
Hoe durven ze UPC er op aan te spreken als het niet draait
Mot je lef voor hebben
Re: UPC Horizon nog te nieuw
Geplaatst: 24 mar 2013 10:12
door bprosman
Heb je al eerder gezegd....lees het chelloo forum
.
Doe ik en ik lees daar DNS/DHCP problemen, wegvallende verbindingen , traag Internet, problemen met 3 zender die problemen geven en "toevallig" in 1 stream zitten, allemaal problemen die geen bal met Horizon zelf te maken hebben, oh ja, ... af en toe zit er wel een tussen.
En het feit dat je op een forum leest dat mensen problemen hebben (waar je absoluut niet in kunt schatten wat de oorzaak is of de omstandigheden zijn) laat je zwaarder wegen dan het feit dat het bij kennissen van jou en mij prima draait.
Als die kennis van mij het AOP niet had laten vervangen omdat dat van 'voor de oorlog' was had het daar waarschijnlijk ook slecht gewerkt , maar door even een foto naar UPC te sturen was dat snel opgelost door een monteur.
Re: UPC Horizon nog te nieuw
Geplaatst: 24 mar 2013 10:16
door ciske
bprosman, als je gelijk hebt , zal ik de 1 ste zijn die het je zegt
Maar je klets nu echt een eind weg, problemen zijn er zat ....
door upc.
Gelijk hebben is iets wat je verdiend en niet door hier loopt te blèren wat jouw kennissen hebben.
Problemen van mensen moet je serieus nemen, niet afgaan op wat kennissen hebben.
Re: UPC Horizon nog te nieuw
Geplaatst: 24 mar 2013 10:24
door bprosman
Problemen van mensen moet je serieus nemen
Klopt maar mensen moeten ook de aangedragen oplossingen serieus nemen en niet vantevoren gaan roepen dat het aan UPC ligt (of Ziggo igv "blokjesproblemen"), denk aan de HDMI handshake problemen die vaak met een firmware upgrade aan de TV opgelost kunnen worden.
En had jij ook geen kabelprobleempje in het begin waardoor je rose beeld kreeg ?
Re: UPC Horizon nog te nieuw
Geplaatst: 24 mar 2013 10:27
door ciske
En had jij ook geen kabelprobleempje in het begin waardoor je rose beeld kreeg ?
Dat had ik ja, maar ik plempte niks op een forum,(los het zelf wel op) by the way ...ik heb geen horizon en neem gelukkig de mensen serieus. Wat jij bprosman niet doet.
Jij bent een kabelvereerder, maar alsnog hoor je dit probleem serieus te nemen en niet altijd je gelijk willen krijgen.
Re: UPC Horizon nog te nieuw
Geplaatst: 24 mar 2013 10:30
door trail46
bprosman schreef:Heb je al eerder gezegd....lees het chelloo forum
.
Doe ik en ik lees daar DNS/DHCP problemen, wegvallende verbindingen , traag Internet, problemen met 3 zender die problemen geven en "toevallig" in 1 stream zitten, allemaal problemen die geen bal met Horizon zelf te maken hebben, oh ja, ... af en toe zit er wel een tussen.
En het feit dat je op een forum leest dat mensen problemen hebben (waar je absoluut niet in kunt schatten wat de oorzaak is of de omstandigheden zijn) laat je zwaarder wegen dan het feit dat het bij kennissen van jou en mij prima draait.
Als die kennis van mij het AOP niet had laten vervangen omdat dat van 'voor de oorlog' was had het daar waarschijnlijk ook slecht gewerkt , maar door even een foto naar UPC te sturen was dat snel opgelost door een monteur.
Het is een klein beetje jammer dat de meeste de Horizonbox zelf niet hebben, dat zegt natuurlijk niet dat je er geen mening over kan en mag hebben , maar toch.Wat jij doet is de boel steeds downplayen omdat het bij vrienden wel allemaal werkt. Lees en zie dat het absoluut niet een paar klachten zijn maar serieuze problemen welke (nog steeds) niet zijn opgelost door UPC. Ik heb zelf wel een Horizonbox en die werkt door de bank genomen prima op een vastloper of andere kleine ergernis na maar dat komt dan ook omdat ik hem alleen de (digitale)TV laat aansturen en voor de rest ( telefoon/internet) gewoon mijn Cisco 3212 modem heb gehouden. Liep alles over de box zou ik zeker minder tevreden zijn want heb je dan storing op de Horizonbox ben je alles kwijt. Voor mij zit de meeste ellende niet in de Horizonbox welke door bv door Hardware.info is getest en waarbij de box zelf niet het grootste probleem was maar de warrige slechte software welke de box naar beneden haalt.
http://www.chelloo.com/upc/index.php
Re: UPC Horizon nog te nieuw
Geplaatst: 24 mar 2013 12:03
door Teunbosseman
Har06 schreef:Wat jij van mij vindt is jouw smakelijke invulling
, adviezen van buizen instorten inmetselen etc is algemeen bekend, bij oudere huizen zijn voorstaande tips niet erg zinvol gebleken ivm de hak en breekwerken met bijbehorende kosten.
De inmiddels beruchte 17 m1 coax kabel zal inmiddels zo,n 35 jaar oud zijn, ik weet de kwaliteit tov de huidige kabels niet te duiden, om een buis in een bestaande tuinbeplanting met struiken planten bomen vijver etc te aan te leggen is geen eenvoudige opgave.
Wij overwegen een nieuwe kabel via het platdak naar de plaats van de tv te brengen via aluminium kabelgootje.
Inderdaad Ciske gelukkig heb ik niet de beroerd kwalitatieve Horizon, indien de huidige box het begeeft moeten we weer terug naar de schotel en de provider CD, zo kom je van de regen in de drup
Ik vindt helemaal niks van jou, das het mooie
Jij bent wederom aan het kontendraaien met je uitspraken.
Jij hoeft niet te breken, hakken slopen etc etc want een nieuwe kabel ( welke je nu ineens overweegt en hoe zou dat toch komen ) zou het kunnen oplossen voor jou.
En nogmaals, tot op heden hebben mijn buren, welke horizon vanaf begin hebben, geheel geen problemen.
Tuurlijk, hier en daar een storinkje maar geen problemen zoals op diverse andere fora's wordt vermeld.
Ik zeg dus niet dat deze problemen er niet zijn, voordat die uitspraak weer onder een vergrootglas wordt gelegd.
Re: UPC Horizon nog te nieuw
Geplaatst: 24 mar 2013 12:25
door ciske
trail46 schreef:
Het is een klein beetje jammer dat de meeste de Horizonbox zelf niet hebben, dat zegt natuurlijk niet dat je er geen mening over kan en mag hebben , maar toch.
Wat jij doet is de boel steeds downplayen omdat het bij vrienden wel allemaal werkt. Lees en zie dat het absoluut niet een paar klachten zijn maar serieuze problemen welke (nog steeds) niet zijn opgelost door UPC. Ik heb zelf wel een Horizonbox en die werkt door de bank genomen prima op een vastloper of andere kleine ergernis na maar dat komt dan ook omdat ik hem alleen de (digitale)TV laat aansturen en voor de rest ( telefoon/internet) gewoon mijn Cisco 3212 modem heb gehouden. Liep alles over de box zou ik zeker minder tevreden zijn want heb je dan storing op de Horizonbox ben je alles kwijt. Voor mij zit de meeste ellende niet in de Horizonbox welke door bv door Hardware.info is getest en waarbij de box zelf niet het grootste probleem was maar de warrige slechte software welke de box naar beneden haalt.
http://www.chelloo.com/upc/index.php
Juist trail46 , maar dat wil er bij hem niet in.
Teun , omdat het bij jouw buren wel goed doet, zegt niks, lees verhaal van trail46 die het ook heeft.
Re: UPC Horizon nog te nieuw
Geplaatst: 24 mar 2013 12:25
door bprosman
Liep alles over de box zou ik zeker minder tevreden zijn want heb je dan storing op de Horizonbox ben je alles kwijt.
Daarom is UPC waarschijnlijk begonnen dit anders uit te leveren, het pakket wat die kennissen van mij kregen vorige week daar loop Internet/Telefoon rechtstreeks over het modem en niet meer over de box, dat kan nog wel maar is alleen nog op aanvraag. Maar wordt dus niet meer standaard zo uitgeleverd.
Re: UPC Horizon nog te nieuw
Geplaatst: 24 mar 2013 14:01
door trail46
bprosman schreef:
Daarom is UPC waarschijnlijk begonnen dit anders uit te leveren, het pakket wat die kennissen van mij kregen vorige week daar loop Internet/Telefoon rechtstreeks over het modem en niet meer over de box, dat kan nog wel maar is alleen nog op aanvraag. Maar wordt dus niet meer standaard zo uitgeleverd.
Dat klopt wel, toen ik bestelde moest je daar nog apart om vragen maar nu vraagt de Helpdesk-medewerker zelf of jij je eigen modem wilt behouden en velen doen dat verlopig. Blijft natuurlijk een tikkie vreemd dat een apparaat dat uitgerust is met een internetmodem/telefoonmodem/router alleen maar benut kan worden voor je TV, maar goed.Wie weet als alles goed draait zet ik het wel over. Trouwens, je krijgt bij het bestellen nu ook de vraag welke tv je hebt, je moet het typenummer/model en merk geven en de medewerker kijkt dan of er geen problemen in het vooruitzicht zijn. Je kon het al zelf invoeren op dit te zien maar dit schijnt beter te werken.
Re: UPC Horizon nog te nieuw
Geplaatst: 24 mar 2013 14:32
door Har06
[Ik vindt helemaal niks van jou, das het mooie
Jij bent wederom aan het
kontendraaien met je uitspraken.
Jij hoeft niet te breken, hakken slopen etc etc want een nieuwe kabel ( welke je nu ineens overweegt en hoe zou dat toch komen ) zou het kunnen oplossen voor jou.
En nogmaals, tot op heden hebben
mijn buren, welke horizon vanaf begin hebben, geheel geen problemen.
Tuurlijk, hier en daar een storinkje maar geen problemen zoals op diverse andere fora's wordt vermeld.
Ik zeg dus niet dat deze problemen er niet zijn, voordat die uitspraak weer onder een vergrootglas wordt gelegd.[/quote]
Jouw uitspraken liggen niet onder een vergrootglas,je meet je teveel waarde aan.
Prettig voor je buren met hun hier en daar storingen die jullie normaal beschouwen