LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vastgehouden door medewerkers jumbo oss

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
dhc

Re: vastgehouden door medewerkers jumbo oss

Ongelezen bericht door dhc »

Je kunt 100 jaar ervaring hebben (in wat?), maar je verhaal slaat nog steeds nergens op.
Geef dan maar even de criteria waaraan ik moet voldoen om normaal over te komen in de ogen van Jumbo-kneusjes die denken dat ze bij de politie werken....Zolang je geen strafbaar feit pleegt blijven die gastjes met hun handjes overal van af!

Héél lang geleden kon je een poster kopen met de tekst:
Ooit een normaal persoon gezien? En...beviel dat?

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Stichting Pandora :wink:

http://www.stichtingpandora.nl/jcms/ind ... &Itemid=49

dhc

Check, deze bedoel ik:)

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

dhc schreef:Je kunt 100 jaar ervaring hebben (in wat?), maar je verhaal slaat nog steeds nergens op.
Geef dan maar even de criteria waaraan ik moet voldoen om normaal over te komen in de ogen van Jumbo-kneusjes die denken dat ze bij de politie werken....Zolang je geen strafbaar feit pleegt blijven die gastjes met hun handjes overal van af!

Héél lang geleden kon je een poster kopen met de tekst:
+1

Niet meer en niet minder!

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

dhc schreef:Je kunt 100 jaar ervaring hebben (in wat?), maar je verhaal slaat nog steeds nergens op.
Ik denk dat jullie wel eens allebei gelijk zouden kunnen hebben. Soms hebben mensen een bepaalde problematiek die tot afwijkend, opvallend gedrag leidt. Of dat in geval van de topicstarter zo is, is voor een buitenstaander op een anoniem forum natuurlijk niet te beantwoorden.

Terzelfder tijd is afwijkend/ander gedrag geen enkele reden om iemand mee te nemen voor verhoor of iets dergelijks. Sterker nog, zolang de persoon niet door de kassa is mag dat sowieso niet.

Pas als de persoon door de kassa heen is met spullen die niet betaald zijn, is er sprake van een heterdaadje en kan de persoon apart worden genomen, dan wel dat oom Wout gebeld gaat worden. Maar voor zover ik kan zien was daar nog lang geen sprake van.

Toch is het wel zo dat we het verhaal maar van één kant horen natuurlijk. Juist dat moet reageerders heel erg terughoudend maken. Het zou zomaar kunnen dat er iets heel anders aan de hand was.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

witte angora schreef:
Ik denk dat jullie wel eens allebei gelijk zouden kunnen hebben. Soms hebben mensen een bepaalde problematiek die tot afwijkend, opvallend gedrag leidt. Of dat in geval van de topicstarter zo is, is voor een buitenstaander op een anoniem forum natuurlijk niet te beantwoorden.

Terzelfder tijd is afwijkend/ander gedrag geen enkele reden om iemand mee te nemen voor verhoor of iets dergelijks. Sterker nog, zolang de persoon niet door de kassa is mag dat sowieso niet.

Pas als de persoon door de kassa heen is met spullen die niet betaald zijn, is er sprake van een heterdaadje en kan de persoon apart worden genomen, dan wel dat oom Wout gebeld gaat worden. Maar voor zover ik kan zien was daar nog lang geen sprake van.

Toch is het wel zo dat we het verhaal maar van één kant horen natuurlijk. Juist dat moet reageerders heel erg terughoudend maken. Het zou zomaar kunnen dat er iets heel anders aan de hand was.
Hier ben ik helemaal mee eens, alleen om dan tot slot te suggereren, dat er iets met TS aan de hand is/was, kan ik niet na voltrekken.
Ik ga er toch vanuit, dat TS hier zijn ervaring met de Jumbo medewerkers eerlijk heeft verteld.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Uit dit topic is het nodige geruzie verwijderd. Gelieve on topic te blijven en het topic niet te misbruiken voor onderling geruzie.

- Als je vindt dat een post tegen de gedragsregels is, meld het dan bij ons via de Meld-knop. Wij zullen er dan naar kijken.
- Heb je problemen met een forumgebruiker persoonlijk, bespreek dit dan via de PB-functie. Vervuil geen discussies met dergelijk gekijf.

Wie zich niet houdt aan bovenstaande punten, inclusief de gedragsregels, riskeert een waarschuwing of forum-ban.

wiseger

Ongelezen bericht door wiseger »

stofzuigertje schreef:Als ze mensen met geen bewijs maar slechts afwijkend en verdacht gedrag niet zouden aanhouden word er meer gestolen en moeten alle nette betalende klanten meer betalen om dit weer goed te maken.

Dus prima dat ze controleren en jammer dat je niet begreep wat er zo afwijkend aan jou was.
Vooral de zelf Scan klanten worden extra gecontroleerd dus bij enige twijfel zullen ze je eerder aanhouden.

Maar zolang je niet weet wat er afwijkend aan jou gedrag was en hier niet naar gevraagd hebt is en blijft het onduidelijk.
Vergeet niet dat ze dagelijks meerdere klanten zo oppakken die wel gestolen hebben dus jammer dat je hier niet naar gevraagd hebt.
Nu lijkt het dat je boos bent en komt er nooit meer maar elke andere winkel kan jou met hetzelfde gedrag weer oppakken.....

Jammer want boos worden helpt niet.
Wat een aparte reactie. Zit hier met een dikke glimlach. Jij vind het fijn dat een private organisatie zomaar mensen oppakt en vast zet. Want dan zijn jouw boodschappen lekker goedkoop?

Helaas is Jumbo onrechtmatig, handeld tegen de wet en jij vind het prima, want dan zijn de boodschappen goedkoper...

Alleen bij betrappen op heterdaad (lees, nadat iemand de kassa is gepasseerd en iets niet heeft afgerekend waarbij het niet aannemenlijk is, dat deze persoon dat per abuis vergeten is) mag een medewerker iemand staande houden en de politie bellen. Daarbij hoeft de persoon nergens heen totdat de politie is gearriveerd.

Boos worden helpt inderdaad niet, een klacht bij de ombudsman wel. En ga ook nog eens langs op het politiebureau om aangifte te doen voor vrijheidsberoving. Wordt je geweigerd, dien dan direct schriftelijk een klacht in en vraag om een kopie van de klacht.

dhc

... mag een medewerker iemand staande houden...
Bijna goed....dat mag een medewerker dus niet, die mag alleen aanhouden na constatering van een strafbaar feit op heterdaad.
Ik herhaal het nog maar eens.....

dhc

Boos worden helpt inderdaad niet, een klacht bij de ombudsman wel.
Bijna goed...ware het niet dat de ombudsman, en ik neem aan dat je de nationale bedoelt, alleen optreed in geval van conflicten tussen burger en overheid....

Harrie Kierie

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

annevanvroeger schreef:Als iemand zich in de ogen van het personeel vreemd gedraagt en als die persoon dat niet doorheeft dan kan er probleem zijn van welke aard dan ook. De huisarts kan dat beter bepalen dan wie dan ook op dit forum.
Gaat die huisarts dan mee boodschappen doen?

annevanvroeger

Ongelezen bericht door annevanvroeger »

Als het een echte huisarts is wel dan kan hij haar gedrag observeren.

Harrie Kierie

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

annevanvroeger schreef:Als het een echte huisarts is wel dan kan hij haar gedrag observeren.
Tijdens het boodschappen doen?

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Deze Jumbo in Oss en de betreffende medewerkers zijn hun boekje ver te buiten gegaan.
Even een in Jip en Janneke taal uitleg en regels. http://beveiliging.rv-webdesign.nl/winkeldiefstal.php

De medewerkers hebben mevrouw na afrekenen van de artikelen letterlijk aangehouden en meegenomen. Als je iemand aanhoudt mòet er sprake zijn van een heterdaad. Daar is hier geen sprake van. Mevrouw is meegenomen op grond van 'raar gedrag' in de winkel. Als medewerkers dat al in de winkel zagen, dan hadden ze de keuze: mevrouw aanspreken in de winkel ( zoekt u iets, kan ik u helpen etc. Dit heet preventief), mevrouw onophoudelijk in de gate blijven houden om te kijken òf er sprake zal zijn van een heterdaad diefstal door het niet afrekenen van goederen. Duidelijk is dat de Jumbo medewerkers dit allemaal niet hebben gedaan.
Het vragen naar een ID is in deze ook totaal ongegrond en mag ook niet.
Iemand aanhouden op grond van een raar gedrag in de winkel is verboden.

De reactie van de politie in Oss begrijp ik ook niet. Natuurlijk kunt u en hebt u recht om hiervan aangifte te doen. Immers, u bent wederrechtelijk aangehouden en vervolgens schofterig behandeld en hebben de medewerkers de politie niet gebeld ( wat wel had gemoeten) en hebben ze onrechtmatig naar uw ID gevraagd. Dit zijn nogal een rits aan wettelijke overtredingen.
Kortom, terug naar de politie en eisen dat u van dit voorvaal aangifte wilt doen. De politie is verplicht uw aangifte op te nemen.
Punt is dat politie vaak gewoon geen zin hebben in dit soort voorvallen. Te veel werk, gedoe vinden ze.

dhc

Prima verhaal Shine, ware het niet dat je verhaal al 4 pagina's lang wordt verteld....
Tevens is je link naar een webpagina best interessant, begrijpelijk en leesbaar, terwijl het gewoon een leuk initiatief is van een persoon. Keurig knip-en plakwerk van bronnen uit de detailhandel.
Ik verwerp het niet maar iedereen kan dat doen....

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Deze Jumbo in Oss en de betreffende medewerkers zijn hun boekje ver te buiten gegaan.
Dat is een aanname. We kennen maar 1 kant van het verhaal.

dhc

Dat is in 99 van de 100 topics het geval.
Niet te controleren, in dit geval gaat TS aangifte doen, zoals geadviseerd. Daarna gaat de pliesie het maar uitzoeken.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

nevermind schreef:
tenormin schreef:
annevanvroeger schreef:Als het een echte huisarts is wel dan kan hij haar gedrag observeren.
En dit is in jouw ogen een serieus antwoord?

wdubbelost

Ongelezen bericht door wdubbelost »

het 'moeten' tonen van een ID kan in de huisregels staan bijv:

bij de poort van een bedrijf moet je je ID laten zien (aan een burger) om binnen te komen, wil je dit niet geen probleem maar dan kom je het terrein niet op.

in een voetbalstadion moet je je bij binnenkomst laten fouilleren (door een burger), wil je dit niet geen probleem maar dan kom je het stadion niet in.

dat het dus onder geen enkele omstandigheid mag is onzin..

Wubo

Ongelezen bericht door Wubo »

Maand verder....

Watskebeurtbwabizzle?

Gesloten