LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] niet roken in huurwoning??

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
ciske

Re: niet roken in huurwoning??

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:Ik heb inderdaad 20 jaar lang gerookt en ben zo'n 10 jaar geleden gestopt.

Dus volgens sommigen , jouw kinderen in gevaar gebracht :lol:

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik vind het zwak om op een feestje waar je niet mag roken eerder weg te gaan.
Je komt toch voor de jarige?
Ik ga ook niet eerder weg bij mensen waar geen alcohol geschonken wordt en ook niet als er geen Lays chips op tafel staan.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Chocomelk schreef:Zelf vind ik het (als roker) belachelijk !
De verhuurder zou natuurlijk wel kunnen eisen dat als de huurder
eruit gaat dat alle muren/plafons mooi wit zijn en niet geel door de rook.

Als je als roker in huis rookt moet je ook voorzorgsmaatregelen nemen en altijd
een raampje op een kier hebben staan ook in winter hebben wij dat.
Zomers staat achterdeur of kiepraampje open.
En natuurlijk 'moet' je als roker wat vaker je muren doen en gordijnen/vitrage etc
uitwassen maar dat is een keuze die je zelf maakt.

Het huis is er voor mij, betalen er veel voor.
Zou je het dan als roker wel terecht vinden als er een clausule in het contract zou komen, dat je de kosten voor het professioneel reinigen en verven van alle berookte ruimtes betaald, bij het verlaten van de woning? De gevolgen van jouw keuze om te roken, kosten de verhuurder wel extra tov een niet rokende huurder namelijk.

Die rookgeur is zeer penetrant voor niet rokers, zelfs 1 sigaret die een halve dag geleden is geroken in een kamer ruik je meteen bij binnenkomst.

sjohie

Jolijn schreef:Ik vind het zwak om op een feestje waar je niet mag roken eerder weg te gaan.
Ik ga ook niet eerder weg bij mensen waar geen alcohol geschonken wordt en ook niet als er geen Lays chips op tafel staan.
Sommige rokers kijken daar blijkbaar toch anders tegenaan, die hebben dan bijna het gevoel dat een grondrecht met voeten wordt getreden ofzo. Bij die kleine groep is het ook zo dat we er samen wel uitkomen, zolang zij maar mogen roken waar ze willen. :wink:

ciske

vogels schreef:Ik mag aannemen dat degenen die zich erg druk maken om milieuvervuiling en CO2 uitstoot in een elektrische auto rijden?
:lol: Vast wel.

sjohie

vogels schreef:Ik mag aannemen dat degenen die zich erg druk maken om milieuvervuiling en CO2 uitstoot in een elektrische auto rijden?
Eeeuh nee, want die zijn namelijk lang niet altijd zuiniger als een nieuwe benzine-auto. Enige plus is dat ze de uitstoot van co2 en fijnstof verplaatsen tot buiten de bebouwde kom, maar als je kijkt naar het gemiddelde gebruik, dan zijn er genoeg niet-hybride auto's die zuiniger zijn als wel-hybride auto's.

En daarnaast zijn lease hybrides, met van die loeiende 1.6 motortjes, 130 rijdend op de linkerbaan van de snelweg, al helemaal niet milieuvriendelijk. Die slepen die honderden kilo's aan accu's alleen mee voor de bijtelling.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Laatst gewijzigd door tenormin op 10 nov 2013 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

sjohie schreef: Zou je het dan als roker wel terecht vinden als er een clausule in het contract zou komen, dat je de kosten voor het professioneel reinigen en verven van alle berookte ruimtes betaald, bij het verlaten van de woning? De gevolgen van jouw keuze om te roken, kosten de verhuurder wel extra tov een niet rokende huurder namelijk.

Die rookgeur is zeer penetrant voor niet rokers, zelfs 1 sigaret die een halve dag geleden is geroken in een kamer ruik je meteen bij binnenkomst.
Absoluut zou ik dat terecht vinden en geen probleem vinden.

Chocomelk

sjohie schreef:
Jolijn schreef:Ik vind het zwak om op een feestje waar je niet mag roken eerder weg te gaan.
Sommige rokers kijken daar blijkbaar toch anders tegenaan, die hebben dan bijna het gevoel dat een grondrecht met voeten wordt getreden ofzo. Bij die kleine groep is het ook zo dat we er samen wel uitkomen, zolang zij maar mogen roken waar ze willen. :wink:
Nee hoor bij mij niet, waar ik niet mag roken rook ik niet, no problem.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

De CO2 uitstoot van alle rokers in Nederland samen, is GROTER dan dat van de hele landbouw sector. Als we daar nog bij op tellen de uitstoot die productie met zich meebrengt, zou geen enkele automobilist zich nog om CO2 uitstoot hoeven bekommeren als er nooit meer gerookt werd. ROKEN is overbodig, autorijden niet.

ciske

ROKEN is overbodig
Dat is jouw mening , niet die van de rokers. Zinloos om hier over door te blijven zeuren, want er zijn mensen die roken , sho what?

TS wil roken in het huurhuis, maar het mag niet.

Chocomelk

olaf79 schreef:
De CO2 uitstoot van alle rokers in Nederland samen, is GROTER dan dat van de hele landbouw sector. Als we daar nog bij op tellen de uitstoot die productie met zich meebrengt, zou geen enkele automobilist zich nog om CO2 uitstoot hoeven bekommeren als er nooit meer gerookt werd. ROKEN is overbodig, autorijden niet.
Ow heeeeeel veel mensen die overbodig auto rijden wat NIET nodig is wat
ze ook op de fiets zouden kunnen doen maar uit gemakzucht de auto nemen,
doe ik ook, pak ook de auto maar ik zeur ook niet over andere wat die doen aan CO2 uitstoot
of wat dan ook ook.

En jij zegt dat roken overbodig is, nou de schatkist denkt er anders over. :wink:
Je weet niet wat je mist joh, is kei lekker. :wink:

ciske

Misschien is hij wel een ex roker :lol: , mist hij juist het roken :mrgreen:

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

ciske schreef:

Misschien is hij wel een ex roker :lol: , mist hij juist het roken :mrgreen:
Ex-rokers zijn in ieder geval (hopelijk tijdig) tot inzicht gekomen dat het niet gezond is om je longen en slokdarm te verkankeren.

sjohie

olaf79 schreef:
Tsja, de 16 grootste containerschepen ter wereld stoten evenveel zwavel uit als alle auto's wereldwijd, de statistieken van onze consumptiemaatschappij zijn nooit mooi om te zien.. :shock:

Prolix

Ongelezen bericht door Prolix »

Afijn, het gaat over of je wel of niet mag/kunt verbieden dat iemand gaat roken in je huurwoning als huurder zijnde. Of zoiets.
Elektrische auto's verbruiken per kilometer 6 keer zoveel energie als een benzine-tegenhanger. 8 keer zoveel tov diesel. Dat komt omdat de effectieve energie omzet van olie-troepjes 95 tot 99% is. Van de beste accu's is dat vooralsnog 35%. En accu's mag je niet helemaal op rijden. Dan zijn ze kapot en mag je weer dik 5000 euri lappen voor een nieuwe batterij voor je Prius. Heb je zo'n kek racemodelletje reken dan op 15.000 euri voor je accupack. En die accu's komen allemaal uit China.. de fabriek is verstopt op GoogleEarth omdat er in een straal van 50 km(!) om het terrein niets meer groeit en leeft. Omdat ze daar in China een eenvoudige manier van verwerking hebben: gewoon over de muur gooien. En ja hoor, da's echt milieuvriendelijk. Elektrisch rijden is vast heel leuk enzo, maar het argument dat het milieuvriendelijk(er) is gaat ABSOLUUT niet op. Zelfs het slopen van een elektrische auto is chemisch. En als de eerste echte frontale botsingen met die dingen een feit zijn kun je pas echt zien wat die accu's doen met het wegdek...

Prolix

Ongelezen bericht door Prolix »

Zou je trouwens mogen roken in een gehuurde Prius? :mrgreen:

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Prolix schreef: Elektrische auto's verbruiken per kilometer 6 keer zoveel energie als een benzine-tegenhanger. 8 keer zoveel tov diesel. Dat komt omdat de effectieve energie omzet van olie-troepjes 95 tot 99% is.
Onderbouwing??
Rendement benzine motor is bij mijn weten slechts 25%, fors lager dan 95%
Laatst gewijzigd door 16again op 11 nov 2013 07:54, 1 keer totaal gewijzigd.

flipo

Ongelezen bericht door flipo »

Rendement benzene motor is bij mijn weten slechts 25%, fors lager dan 95%
Wat is nou weer een benzene motor ? Is dat ook een elektrieke motor ?

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Bijna 3 bladzijden vol met off-topic reacties.

Het wel of niet mogen roken in een huurwoning heeft niks met de gezondheid, de buren, of het energieverbruik van auto's te maken.

Zolang er gewoon sigaretten in de supermarkt verkocht worden, is roken in huis een gelegaliseerde aangelegenheid.

Het is daarmee een onrechtvaardige inbreuk op het woongenot als de verhuurder een huurder oplegt dat er in zijn huis niet mag worden gerookt. Dit beding in het huurcontract is nietig, omdat het een onredelijk nadeel voor de huurder oplevert.

Gesloten