Ja maar het boekje geeft vaak minder aan dan er werkelijk in kan. Die pompen worden geeikt door het nederlandse eikwezen, dus lijkt me sterk dat die opeens 2-3% afwijken.witte angora schreef:Ik kan me nog een onbemande pomp in Nijmegen herinneren waarmee ik het klaarspeelde in een tank van 55 liter maar liefst 57 liter benzine te pompen. En ik kwam toch echt rijdend aan, niet duwend of lopend.Teunbosseman schreef:
Zal je sterker vertellen, maat van me gaat tanken bij een onbemande pomp, tankt 5 ltr benzine in een jerrycan maar moet voor 6ltr betalen......tel uit je winst.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] pomphouders hebben het zoooo moeilijk.
Re: pomphouders hebben het zoooo moeilijk.
Tsja het moet ergens vandaan komen. Deze mensen moeten ook geld verdienen. Het meest schandalig is dat onze overheid per liter benzine ongeever 99 cent verdient. Dat is meer dan de oliemaatschappij, de pomphouder en de tussenhandel samen bij elkaar.kokka schreef:Het is veel in het nieuws geweest de afgelopen tijd,pomphouders hebben het heel zwaar.
ik heb vandaag weer eens gezien hoe schandalig veel winst ze maken op de producten in de tankshop.
ik moest een liter motorolie hebben voor mijn auto, normaal heb ik dit staan ik koop dat normaal via een webwinkel voor 8.33 per literfles. Helaas heb ik vorige keer dus niet op zitten letten en had ik nu dus echt even snel een flesje nodig. bij de BP 27.99 voor dezelfde olie! dat is meer dan 300% van de verkoopprijs in de webwinkel.
bij mij hoeven ze dus niet aan te komen met hun geklaag.
-
- Contacteer:
olaf79 schreef:Ja maar het boekje geeft vaak minder aan dan er werkelijk in kan. Die pompen worden geeikt door het nederlandse eikwezen, dus lijkt me sterk dat die opeens 2-3% afwijken.witte angora schreef:Ik kan me nog een onbemande pomp in Nijmegen herinneren waarmee ik het klaarspeelde in een tank van 55 liter maar liefst 57 liter benzine te pompen. En ik kwam toch echt rijdend aan, niet duwend of lopend.Teunbosseman schreef:
Zal je sterker vertellen, maat van me gaat tanken bij een onbemande pomp, tankt 5 ltr benzine in een jerrycan maar moet voor 6ltr betalen......tel uit je winst.
Toch is het gebeurd........5 liter jerrycan en voor 6 ltr betalen. Later nog eens getest met ltr flessen en gingen er toch maar echt 5 in en was praktisch tot aan de nog gevuld.
Heb vernomen van een eigenaar van een tankstation dat het ligt aan de temperatuur
van de brandstof, is die wat warmer dan 'vult' die sneller.
van de brandstof, is die wat warmer dan 'vult' die sneller.
-
Ik wil niet veel zeggen, maar een tank waar maximaal 55 liter in kan, en waar toch een liter of 2, 3 ingezeten heeft met 57 liter vullen, dat is dan een afwijking van 4-5 liter, oftewel 8-10%. Lijkt mij toch niet dat het aan de grootte van de tank ligt of aan wat dan ook. Dit is gewoon knoeien met de meter.