LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] analoog televisie kijken

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
eleven

Re: analoog televisie kijken

Ongelezen bericht door eleven »

frummel schreef:Is dat waar? Betaal je kijk en luistergeld via je loonbelasting? Als dat waar is mogen ze niet eens afsluiten.
Jij bent in feite helemaal niet aangesloten, want jij betaald niet voor de levering van het signaal, wat andere wel doen.

Als ik de provider was, zou ik jou een rekening voor de afgelopen jaren sturen.

Vroeger, toen nog kijk en luistergeld betaald moest worden, kwam de controleur langs, om te kijken, of je wel een radio en of TV had, en ervoor betaalde.

Betaalde je niet voor deze service, moest je met terugwerkende kracht het luister/kijkgeld betalen.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

frummel schreef:Is dat waar? Betaal je kijk en luistergeld via je loonbelasting? Als dat waar is mogen ze niet eens afsluiten.
Kijk en luistergeld heeft niets te maken met de signaal doorgifte van de kabelmaatschappijen. Dat is al eerder gemeld, maar dringt blijkbaar niet echt door.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Als ik de provider was, zou ik jou een rekening voor de afgelopen jaren sturen
Kan me de verwarring ook wel voorstellen soms. Toen ik een jaar of 20 geleden een huurhuis kreeg stak ik de plug van de TV in de muur en ik had gewoon beeld. Ik nam toen aan dat het TV signaal bij de huur in zat, ik had namelijk niets aangevraagd. Een jaar later werd ik afgesloten en toen ik belde werd mij verteld dat ik de rekening niet betaald had en daarom was afgesloten. Nu wil ik best een rekening betalen maar dan moet ik er wel een krijgen. Vanaf dat moment acceptgiro gekregen en gewoon maandbedrag betaald.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:
Kan me de verwarring ook wel voorstellen soms. Toen ik een jaar of 20 geleden een huurhuis kreeg stak ik de plug van de TV in de muur en ik had gewoon beeld. Ik nam toen aan dat het TV signaal bij de huur in zat, ik had namelijk niets aangevraagd. Een jaar later werd ik afgesloten en toen ik belde werd mij verteld dat ik de rekening niet betaald had en daarom was afgesloten. Nu wil ik best een rekening betalen maar dan moet ik er wel een krijgen. Vanaf dat moment acceptgiro gekregen en gewoon maandbedrag betaald.

Conclusie, iedereen neemt bewust of onbewust gewoon gratis diensten af. Niks mis mee.

TS , je hebt niks te eisen , het is zoals bprosman hier zegt.

eleven

bprosman schreef:

Hier kan ik mij bij vinden.
Maar TS wil niet betalen en ook niet afgesloten worden, dat is het grote verschil.

frummel

Ongelezen bericht door frummel »

Kijk en luistergeld heeft wel degelijk te maken met het doorgeven van het signaal. Uiteindelijk betaalde je vroeger aan de kabelmaatschappij voor het doorgeven van het signaal. Als je dus nu via de belasting betaald, kijk je dus legaal lijkt mij.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Kijk en luistergeld heeft wel degelijk te maken met het doorgeven van het signaal. Uiteindelijk betaalde je vroeger aan de kabelmaatschappij voor het doorgeven van het signaal. Als je dus nu via de belasting betaald, kijk je dus legaal lijkt mij.
Nee hoor, vroeger betaalde je EN aan de kabelmaatschappij EN je betaalde kijk- en luistergeld wat bedoeld was om de publieke omroep van te betalen, niet voor de doorgifte. Als je een eigen antenne had moest je nog steeds kijk- en luistergeld betalen.
Ik heb geen abonnement en nu willen ze mijn adres gaan afsluiten. Kan dat zomaar?
Ja dat kan en met een beetje pech betaal je dan later ook nog (her)aansluitkosten.
Laatst gewijzigd door bprosman op 03 nov 2014 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.

frummel

Je betaalt tegenwoordig een omroep bijdrage van 1,1 % via de belasting!

eleven

frummel schreef:Kijk en luistergeld heeft wel degelijk te maken met het doorgeven van het signaal. Uiteindelijk betaalde je vroeger aan de kabelmaatschappij voor het doorgeven van het signaal. Als je dus nu via de belasting betaald, kijk je dus legaal lijkt mij.
Misschien heb je dit bericht niet gelezen.
Bij deze nog eens:
kweenie schreef:
Kijk en luistergeld heeft niets te maken met de signaal doorgifte van de kabelmaatschappijen. Dat is al eerder gemeld, maar dringt blijkbaar niet echt door.

frummel

Het is wel interessant wat mijn eerste vraag teweeg brengt. Dank allen voor de reacties, ook de minder vriendelijke. Voor mij is het nu duidelijk.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

frummel schreef:Je betaalt tegenwoordig een omroep bijdrage van 1,1 % via de belasting!
frummel, wat ben je toch eigenwijs. Het gaat om twee dingen: de omroepbijdrage is bedoeld om programma's te maken. Dat is het vroegere luister- en kijkgeld. Dat wordt nu uit de belasting betaald. De doorgifte van het tv-signaal is iets heel anders. Dat loopt via een kabelboer die een investering heeft gedaan, en die graag die investering terug wil verdienen.

Programmamakers en kabelboer zijn twee totaal verschillende dingen. En dat levert dus ook twee verschillende nota's op, waarvan je er één niet zult zien omdat dat door de overheid betaald wordt.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

frummel schreef:Het is wel interessant wat mijn eerste vraag teweeg brengt. Dank allen voor de reacties, ook de minder vriendelijke. Voor mij is het nu duidelijk.
Weet je zeker dat het je duidelijk is? Het was immers eerder in dit topic ook al uitgelegd en toch kwam je met een reactie waarin je de landelijke bijdrage via kijk en luistergeld of de belastingen verwart met de abonnementskosten van de kabel.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

eleven schreef:Als ik de provider was, zou ik jou een rekening voor de afgelopen jaren sturen.
Een rekening waarvoor dan?
Er is geen overeenkomst, dus er valt niets te factureren.

eleven

16again schreef:
eleven schreef:Als ik de provider was, zou ik jou een rekening voor de afgelopen jaren sturen.
Dat betwijfel ik , want als TS een bericht krijgt dat hij afgesloten wordt, moet de provider ook een adres hebben.
Tegenstrijdig!
Ik heb geen abonnement en nu willen ze mijn adres gaan afsluiten

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Er is geen overeenkomst, dus ook geen verplichting te leveren. Als de leverancier merkt dat er toch een signaal af wordt genomen van de woning, dan wordt de bewoner voor de keuze gesteld: alsnog een overeenkomst aangaan, en anders wordt het signaal afgesloten.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

eleven schreef:
16again schreef:
Dat betwijfel ik , want als TS een bericht krijgt dat hij afgesloten wordt, moet de provider ook een adres hebben.
Uiteraard heeft de kabelmaatschappij alle adressen waar ooit die kabel aangelegd is, die aanleg heeft diezelfde kabelmaatschappij immers ooit zelf gedaan.
Maar daarmee is er nog geen overeenkomst (en dus betalings- of lever-verplichting) tussen kabelmaatschappij en huidige bewoner.

eleven

witte angora schreef:Er is geen overeenkomst, dus ook geen verplichting te leveren. Als de leverancier merkt dat er toch een signaal af wordt genomen van de woning, dan wordt de bewoner voor de keuze gesteld: alsnog een overeenkomst aangaan, en anders wordt het signaal afgesloten.
Aan wat merkt de provider dat er signaal afgenomen wordt?

ciske

frummel schreef:Het is wel interessant wat mijn eerste vraag teweeg brengt. Dank allen voor de reacties, ook de minder vriendelijke. Voor mij is het nu duidelijk.

Joh het is de fout van de kabelboer, die laat het signaal er op staan. Nu ze het er af halen , zal je een provider moeten kiezen en dus betalen. Al die tijd dat je hebt kunnen kijken is meegenomen toch? Neem nou maar van mij aan ,dat ieder mens dat zou doen als ze de kans krijgen. Ook de schreeuwerds die zeggen ...... je moet betalen. Nee je hebt geen overeenkomst dus een rekening zal je niet krijgen.

ciske

De rede dat kabelboeren tegenwoordig vaak het signaal er op laten staan, is de concurrentie met de glasboeren. Daar kan TS niks aan doen. En TS kan altijd nog voor een andere provider kiezen. Wie weet krijgt hij/zij een leuke aanbieding. TS valt niks te verwijten, zoals eerder gezegd.....de meeste mensen zouden dat zo doen.

eleven

MichielFRL schreef:Een rekening gaat TS niet krijgen zolang hij/zij geen contract heeft afgesloten met de kabelboer.
De kabelboer zal echter proberen TS een abonnement te verkopen omdat de kabelboer dan iets verdient aan de aansluitingen en de kabelboer geen kosten hoeft te maken om TS af te sluiten.
Het hele probleem zit in het afsluiten. Dit kost geld en moet goed geadministreerd worden, iets wat de kabelboer dus probeert te voorkomen.
Ik kan nergens in het hele topic lezen, dat TS een rekening krijgt en MOET betalen.
Het enigste wat ik heb geschreven, "Als ik de kabelboer was, zou ik een rekening sturen", daarmee is niet beweerd, dat het ook zo is.
Je hebt gelijk, want de kabelboer moet kosten maken, om TS af te sluiten.

Gesloten