LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Budget polis vergelijking zorgverzekeraar

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
gezondheid

Re: Budget polis vergelijking zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door gezondheid »

Schrijven Budgetpolis van Zilverenkruis|Achmea:

Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u meerdere vragen heeft over uw zorgverzekering. Ik beantwoord uw vragen in één e-mail.

Vraag 1 -Gecontracteerd ziekenhuis
Het Smellinghe ziekenhuis is niet gecontracteerd onder de Budget Polis
Klikt u op: zorgzoeker. Hier vindt u de zorgverleners met wie wij afspraken hebben. U komt dan uit op de lijst (pdf bestand) met de gecontracteerde ziekenhuizen onder de Budget Polis. U krijgt een lagere vergoeding als u kiest voor een niet-gecontracteerde zorginstelling. Dat is een ziekenhuis of zelfstandig behandelcentrum met wie wij geen afspraken hebben.

Vraag 2 -Zorg met beperkte toegang
Een lopende behandeling mag niet worden worden afgebroken
Met de GGZ zorgverlener is afgesproken dat eenmaal gestarte behandelingen altijd mag worden afgemaakt, ook al krijgt de zorgaanbieder hiervoor niet (geheel) meer voor betaald. Een zorgverlener mag dan ook nooit om deze reden de behandeling stopzetten.
Het is aan de zorgverlener om in de gaten te houden of hij/zij het plafond (bijna) heeft bereikt

Vraag 3- Wethinderpaal en de budgetpolis
Vanaf 2016 betalen wij 75% van het gemiddeld gecontracteerd tarief bij niet-gecontracteerde zorgverleners
Dit geldt voor de Budget Polis en de Natura Polis.

Kan ik nog iets anders voor u doen?
Ik help u graag. Heeft u al op ZilverenKruis.nl gekeken? Daar vindt u veel informatie.

Ik wens u een fijn weekend.
Vraag m.b.t. het ziekenhuis, er stond bij vermeld dat er nog onderhandelingen waren. Mogelijk dat ze hierover nog niet uitwaren met het betreffende ziekenhuis.

gezondheid

Voorheen was Promovendum soms goedkoper dan Zekur.

Naar mijn weten is Zekur van Univé (VGZ) het goedkoopste voor € 86 euro per maand met € 385 euro eigen risico. Of weet iemand nog een goedkopere zorgverzekering?

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

pietjeplus schreef:
gezondheid schreef:Bij Independer kun je wel kiezen voor "budgetpolis" maar dan krijg je alleen die van Zilveren Kruis-Achmea te zien. De anderen ontbreken.
Hoe zou dat komen.....Independer is van Achmea !
Toch komen de aanbiedingen van andere verzekeraars ook in hun resultaten terecht. Ik kreeg als adviezen:
Zorg en Zekerheid (Multizorg)
ONVZ (Multizorg)
OHRA (CZ)

(overigens allemaal slechter dan de collectieve verzekering via mijn werkgever)

UnitedConsumers
Contacteer:

Ongelezen bericht door UnitedConsumers »

Via het UnitedConsumers ZorgCollectief kun je ook kiezen voor een Budget polis. UnitedConsumers biedt namelijk korting op de zorgverzekering van VGZ. In het jaar 2016 wordt de vergoeding bij niet-gecontracteerde zorg steeds hoger waardoor en bijna geen verschillen meer zitten tussen een Budget polis of een Natura polis. Om de voor en nadelen van een Budget polis bij VGZ te bekijken kun je het beste even kijken op: https://www.unitedconsumers.com/zorgver ... /index.jsp

gezondheid

De korting van United Consumers is 5% op de budgetpolis van VGZ. Deze is echter duurder dan Zekur.

https://www.zekur.nl/zorgverzekering/zorgaanbieders

Verder staat op Zekur van Univé (VGZ) contracten van de ziekenhuizen per 2016 niet vermeld.

Verder wordt je soms doorgeleid via Zekur naar http://www.unive.vergelijkenkies.nl/ver ... &jaar=2016

Je kan daar kiezen uit

Univé Zorg Select Polis
Univé Geregeld Polis
Univé Zorgvrij Polis
Zorgzaam
SZVK

De keuze optie 'Zekur' staat er niet bij.

tijger1

Ongelezen bericht door tijger1 »

Heel veel zorgverzekeraars hebben nog heel veel ziekenhuizen niet gecontracteerd. Dat komt nog.

gezondheid

Tijger1,

Heb meegemaakt dat het per 1 januari van het jaar nog steeds niet bekend was. Ik vind dat je in zulke situaties de zorgverzekering mag opzeggen indien blijkt dat er geen contract is met je ziekenhuis van voorkeur. Voorheen was Zekur maandelijks opzegbaar. Helaas is deze optie er niet meer.

tijger1

Ik kan mij niet voorstellen dat Zekur maandelijks opzegbaar is geweest.

Over die contracten die er nog niet zijn stonden er uitgebreid stukken in de krant en het was ook nog op het nieuws.

Dus nog maar even wachten met kiezen dus.

gezondheid

Toch is het zo dat Zekur (nu niet meer) maandelijks opzegbaar was. Ik moest naar een ziekenhuis welke geen contract had in 2012. Ik ben toen overgestapt naar een andere zorgaanbieder. Dat u dat niet kunt voorstellen is een ander verhaal. Als je zoekt in google komt u dat nog wel tegen.

Mensen die willen overstappen: Je moet voor 1 januari opzeggen. Je mag een (andere) zorgverzekeraar kiezen in de gehele maand januari.

Volgens de Consumentenbond is er sprake van risico selecte bij diverse zorgverzekeraar. Zo kun je kinderen niet online aanmelden bij Zekur. Of dat je moet invullen dat de een WO opleiding hebt gedaan> C4me.

Zie http://www.consumentenbond.nl/zorgverze ... zekeraars/

tijger1

@gezondheid

Een nieuwe zorgverzekering uitzoeken na januari?

In slechts een beperkt aantal situaties kun je een nieuwe zorgverzekering aanvragen met een andere ingangsdatum dan 1 januari, zoals:

Je bent 18 jaar geworden;
De polisvoorwaarden zijn tussentijds gewijzigd;
Je komt uit het buitenland en moet je verplicht voor de basisverzekering verzekeren;
Je komt uit een militair dienstverband en moet je verplicht voor de basisverzekering verzekeren;
Het collectief waaraan je deelneemt wordt beëindigd (toestemming van verzekeraar nodig om het contract tussentijds te beëindigen);
Je gaat scheiden;
Je bent momenteel niet verzekerd;
Anders: Neem contact op met de klantenservice van Independer.

bron Independer, en zo is het altijd geweest.

Maar moeilijk maken of niet, men kan zich wel overal verzekeren en elke zorgverzekeraar moet u accepteren voor de basisverzekering.

gezondheid

Je kunt tot en met 31 januari een andere zorgverzekeraar uitzoeken. Die gaat dan met terugwerkende kracht in.

Je hebt een zorgverzekering bij ZEKUR, een maandelijks opzegbare zorgverzekering. <<<

pricewise.nl/zorgverzekering/faq/zorgverzekering-opzeggen/

Helaas is die nu niet meer maandelijks opzegbaar. Ik vond dat handig, als ik naar ziekenhuis wilde gaan dat geen contract had kon ik overstappen van zorgverzekering.

dofl

Ongelezen bericht door dofl »

gezondheid schreef:Voorheen was Promovendum soms goedkoper dan Zekur.

Naar mijn weten is Zekur van Univé (VGZ) het goedkoopste voor € 86 euro per maand met € 385 euro eigen risico. Of weet iemand nog een goedkopere zorgverzekering?
Volgens mij heeft Zekur maar een beperkt aantal contracten met ziekenhuizen / apotheken. Ze zijn dan misschien de goedkoopste, maar of je daar goed mee af bent?

Ik heb hem zelf bij Anderzorg afgesloten. Met de 2% korting die je krijgt bij het betalen op jaarbasis, eigen risico op 500 euro en de 40 euro korting via de tip-een-vriend actie van korting-anderzorg.nl kwam ik uit op 64.29 euro per maand.

En de 'gok' van het eigen risico is of 240 euro 'winst' of 220 euro 'verlies' dat jaar. En laat ik nu al 3 jaar geen zorg nodig hebben.
Laatst gewijzigd door Radar op 09 dec 2015 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: url verwijderd

Gesloten