LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] megapool

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gast

Re: megapool

Ongelezen bericht door Gast »

Ik las net op nu.nl dat Modern en Its de reparaties overnemen.

e coenen

Ongelezen bericht door e coenen »

Ja, maar niet de plusgaranties. BCC doet t zelfde hoor. Ze nemen alleen de fabrieksgarantie over.

Mevr hoeven [[email protected]]

Ongelezen bericht door Mevr hoeven [[email protected]] »

Zou het vanuit Megapool niet makkelijker zijn de betreffende verzekerden op de hoogte te stellen van het faillissement. En hiermee tevens de verzekeraar bekend te maken, dan weet ik nl met wie ik kontackt op kan nemen als het door mij aangeschafte product het mocht begeven binnen nu en 5 jaar. Tevens is dit ook wel zo netjes, mvg

[email protected] [januss troet]

Ongelezen bericht door [email protected] [januss troet] »

Ik wens jullie veel strerkte toe met het vinden van een nieuwe baan :!:

M. van Uem

Ongelezen bericht door M. van Uem »

Opde website van Omroep Gelderland kwam ik het bericht tegen dat It's en Modern Electronics vandaag alle garantie- en betalingsverplichtingen van Megapool hebben overgenomen (Zie voor de complete tekst deze link.

davyp2003 [[email protected]]

Ongelezen bericht door davyp2003 [[email protected]] »

U zult geen brief ontvangen van Megapool betreffende de plusgarantie, met betrekking tot een verzekeraar. Er is namelijk geen verzekeraar u bent het geld kwijt van die plusgarantie. Megapool stopte al het geld in 1 pot en betaalde daar de garantie claims van! Ook dit geld is weg! Succes!

ex-medewerker [[email protected]]

Ongelezen bericht door ex-medewerker [[email protected]] »

Wat betreft de garantie en zogenaamde plus-garantie. Alle plusgaranties die na 1-1-2004 zijn afgesloten zijn NIET gedekt bij een verzekeringsmaatschappij. Dit werd allemaal in eigen beheer genomen. De garanties die VOOR 1-1-2004 zijn afgesloten worden waarschijnlijk overgenomen door een overname-kandidaat. Betreft reparaties. Meld u zich bij de curator dmv een aangetekende brief. Zend hierbij een bewijs van afgiftereparatie en een kopie-kassabon. Dan krijgt u een mogelijkheid om u reparatie terug te vorderen. Betreft aanbetalingen en volledige betalingen. Deze bent u in 1e instantie kwijt. De curatoren bedingen bij de overname-kandidaten dat zij alle aanbetalingen en problemen overnemen. De kans daarvoor is zeer gering dat zij dat ook werkelijk doen.

pestventje

Ongelezen bericht door pestventje »

We kunnen nu wel blijven jammeren, :cry: maar wordt het nu niet eens tijd om gecoördineerd boos te worden? Er is een manier om serieus genomen te worden: Ieder die geld of goederen tegoed heeft, meldt zich bij de curatoren. Honderden kleine schuldeisertjes als luizen in de pels :twisted: Tros Radar kan de formele weg wel wijzen, neem ik aan. Een klacht bij de rechtbank over de curatoren lijkt me trouwens ook zinnig: Vakbonden en concurrerende bedrijven communiceren meer met de buitenwereld dan zij. Ik heb er geen vertrouwen in dat kleine vorderingetjes zoals het mijne (ik bracht een apparaat onder fabrieksgarantie binnen, een week voor de deuren dicht gingen) serieuze aandacht krijgen. Maar een paar honderd van die narigheidjes op de lijst van schuldeisers is wel lastig, als je snel wilt doorstarten...

alnij [sipke.nijland.planet.nl]

Ongelezen bericht door alnij [sipke.nijland.planet.nl] »

ik heb vernomen dat zondagmiddag omtrent 16.00 uur de eerste telefoontjes naar or leden is uitgegaan dat maandag surseanse van betaling zou worden aangevraagt. Het moet dan ook zondag morgen albent geweest zijn dat de deuren smaandags gesloten zouden blijven. En woensdag morgen (7 april) was het albekend dat donderdag faillisement zou worden uitgesproken

Gast01

Ongelezen bericht door Gast01 »

Het is niet wonderlijk dat ze faitlliet gaan. Ze (ook de personeel) waren zeer slecht in service verlening. En nu is IT`s aan de beurt. Ik heb diverse keren geprobeert een artikel te kopen uit hun reklame. Ieder keer zeggen ze "meneer we hebben laatste net verkocht, maar ik heb een vergelijkbare produkt". Dus ik kijk niet meer naar hun advertenties.

Fam Moret [[email protected]]

Ongelezen bericht door Fam Moret [[email protected]] »

Ik heb ook aankopen gedaan bij Megapool. Een fornuis en afwasautomaat en 1000 Euro aanbetaald(wou gul doen). Twee weken daarna las ik al een alarmerend bericht op teletekst dat het niet goed ging bij Megapool. Ik heb direct een medewerker gebeld van het bedrijf voor levering van mijn aangekochte spullen. Hij zij dat het zo'n vaart niet liep en zij dat ik best kon wachten op de afgesproken datum(keuken moet nog verbouwd worden dus ik kon nog niets kwijt),was begin Mei. Nu voel ik me dus echt bedonderd,omdat ik het verzoek gedaan heb voor eerdere levering en dat de medewerker zij dat dit niet nodig was. groeten Hans Moret

gast02

Ongelezen bericht door gast02 »

faitlliet ???????????

lidibox [[email protected]]

Ongelezen bericht door lidibox [[email protected]] »

Hai, ik heb een nieuw forum opgezet. MEGAPOOLGEDUPEERDEN VERZAMELEN !!!!!!!!!!!!!!!!! Ik hoop dat iedereen dit doet en het doorverteld. Mij benieuwen met z,n hoevelen we zijn en om hoeveel geld het gaat. Op deze manier blijven we tot nu toe allemaal 1 individu. zegt het voort zegt het voort. ik weet niet wat we er mee berijken maar kwaad kan het dacht ik niet.

Gast

En wat denk je met zo'n lijst te bereiken dan? Ten eerste vraag ik me af of iedereen er serieus op reageert of zomaar een bedrag hier klakkeloos neerzet. Ten tweede Megapool is failliet....als klanten kom je in de rij van schuldeisers achteraan. Met de miljoenenschuld die ze hadden is de kans dat je iets van je geld terug ziet zeer klein. Ten derde de curatoren hebben op TV (Kassa, VARA) verklaard alles in het werk te stellen om in de onderhandelingen met mogelijke overname kandidaten de zaak van aanbetalingen mee te zullen nemen. Wacht daar dus op in plaats van een forum te beginnen waarvan je met de resultaten ervan niks kunt aanvangen.

Gast

Heb begrepen van Megapool medewerkers, die lid zijn van die o zo fantastische vakbonden, dat de bonden al lang op de hoogte waren van de surceance en van het faillisement maar dat ze absoluut 0,0 hebben gecommuniceerd naar hun leden toe !!! Vraag je je toch echt af wiens belang zij nu dienen....

Gast

Wat een gezeur allemaal. Kijk op de website van Megapool.... Dien je verzoek voor terugbetaling van aanbetaald geld, je nog bij megapool zijnde reparatie etc. in bij de curator en stuur een kopie mee van je kassabon en wacht af! Klagen hier heeft geen zin en voor de toekomst...NIET MEER AANBETALEN !!!!!!!!

medewerker MP [[email protected]]

Ongelezen bericht door medewerker MP [[email protected]] »

Volgens mij is niet de consument de dupe, maar vooral het personeel!!

Squadra_Bassie

Ongelezen bericht door Squadra_Bassie »

Alle artikelen die gekocht zijn bij Megapool en waar u na 8 april 2004 problemen mee krijgt kunt u aanbieden bij een vestiging van Modern Electronics. Zij nemen de gehele garantie over van Megapool. Ook als u een Plus-garantie heeft afgesloten, dan kunt u terecht bij een Modern vestiging. U betaalt het bedrag eerst aan Modern Electronics en claimt dit daarna terug bij de Fortis. Voor meer informatie kunt u bellen met een Modern filiaal in de beurt of het hoofdkantoor van Modern Electronics onder telefoonnummer 013-5945100.

ex-werknemer MP [[email protected]]

Ongelezen bericht door ex-werknemer MP [[email protected]] »

Na dit forum doorgekeken te hebben moet me toch iets van het hart. Het spijt mij voor de consument die aanbetalingen, reparaties of andersoortige spullen heeft uitstaan bij Megapool. Ook bij mij hebben mensen op 3 april nog spullen besteld en aanbetaald, die nog niet uitgeleverd waren. Persoonlijk vind ik dit heel vervelend, omdat er toch sprake is van een vertrouwensrelatie. Wij verwachten hierdoor dat de klant terug komt om zijn spullen te halen, en de klant verwacht dat wij de goederen voor hem vast houden. Zoals gezegd vind ik dit heel vervelend, maar ik wil er wel bij zeggen, dat het personeel van te voren ABSOLUUT niet geweten heeft dat er een sluiting te wachten stond. Dit wisten wij namelijk ook pas na 7 uur toen de koerier 'de brief' kwam brengen (een enkeling wist het op de één of andere manier eerder, omstreeks 4 uur). In deze brief kregen wij zelf ook het vervelende bericht dat MP surceanse aan ging vragen. Lekker hoor, zondagavond om (in mijn geval) 19.30 uur. Zit je rustig te eten, wordt er aangebeld: of je wil tekenen voor ontvangst. Ik ga d'r verder maar niet op in wat ik van deze werkwijze van de directie vind. Goed: wat ik kwijt wilde is vooral dat wanneer wij ook maar op wat voor manier hadden geweten dat dit is wat er zou gaan gebeuren, had er niemand met een aanbetaling de winkel uitgegaan. Ik zou dat mezelf namelijk heel erg kwalijk nemen. Ook al weet je dat het niet zo goed gaat met het bedrijf, dit hebben wij op de winkelvloer niet zien aankomen. Ik wens iedere gedupeerde - consument of personeel - heel veel sterkte toe in het terugkrijgen wat hem/haar toekomt. Voor de consument vooral vwb zijn reparaties of aanbetalingen, voor het personeel leuk werk en fijne collega's. Misschien dat via de eventuele doorstart een gedeelte van ons toch nog weer aan de slag kan. Ik moest dit even kwijt. Een werknemer uit de regio Rotterdam.

rene36 [[email protected]]

Ongelezen bericht door rene36 [[email protected]] »

Nou ik heb een paar weken geleden diverse spullen gekocht en daar zat een actie bij van een graits stofzuiger. De spullen heb ik maar die stofzuiger kon ik op 31 mei pas ophalen werdt mij verteldt bij megapool. maar wat nu? ken ik aanspraak makenop die stofzuiger en bij wie moet ik dan wezen, de megapool zaak is gesloten. :twisted: :evil:

Gesloten