LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gekochte CD’s niet af te spelen

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
low-prices-please!!! [[email protected]]

Re: Gekochte CD’s niet af te spelen

Ongelezen bericht door low-prices-please!!! [[email protected]] »

Nu iedereen tegen betaling (of illegaal) zijn 192kb/s mp3's (cd-kwaliteit) kan downloaden zal de cd-winkels/platenmaatschappijen snel plaats gaan maken voor internetdistributie/reclame. De vele miljoenen die in cd-beveiligingen zijn gestoken hadden beter in cd-prijsverlagingen kunnen worden gestoken !!! Men jaagt de klant die nog wel zo gek is om 22 a 23 euro voor een stom cd'tje te betalen ook al weg !! cd-beveiligingen zijn naar mijn inziens dan ook zinloos !!! Het tijdperk van monopolistische platenmaatschappijen die de dienst uitmaken zijn bezig met een vrije val, die uiteindelijk zal leiden tot hun ondergang ! Nu alleen nog hopen dat die mp3's niet tegen een bedrag van 0,89 eurocent per download worden verkocht ! De cd-produktiekosten, distributie, opslag & winkel-winsten vallen immers weg. Een kompleet album downloaden zou niet meer mogen kosten dan een euro of 7. Die track-downloads kunnen dus ook voor 0,40 a 0,50 eurocent worden verkocht. Hoop dat de Kartelvorming binnen de cd-industrie van de afgelopen 20 jaar zich niet wederom zal herhalen in het betaalde download-tijdperk !! :( :? :(

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

:evil: nou ik ben het er niet mee eens wat er gebeurt, zowel het kopieren en downloaden als het tot kritieke hoogte beveiligen is geen oplossing. De enige oplossing is het gelijktrekken van releasedata en prijzen: maak een leeg dvdtje duurder en het origineel goedkoper. Bovendien moet een album of film in alle landen en op alle media(cd, dvd, 8mm etc.) tegelijk op de markt gebracht worden zodat er voor de consument de keuze overblijft: Ga ik naar de bioscoop of kijk ik 'm thuis?En in het laatste geval: illegaal en inferieure kwaliteit of origineel? Geen moeilijke keuze toch?Ieder zal weer gaan voor het origineel. :roll: Dennis Surstedt

Gast

maak een leeg dvdtje duurder en het origineel goedkoper
Dus al die mensen die zelf films maken moeten nog meer (het gebeurt nu al ) Copyright gaan betalen voor een ander . Dat kan je als bedrijf nog wel terugvorderen, dacht ik, maar als particulier is dat onmogelijk.

Nuchter

Ongelezen bericht door Nuchter »

Ik kocht een CD met de muziek van "Lord of The Ring", van Sony Music. Thuisgekomen bleek deze niet af te spelen. Terug naar de leverancier, Free Record Shop in Bussum, waar ik na een uitvoerige bestudering van de hoes, mijn geld terug kreeg. Op die hoes stond een tekst IN HET ENGELS en in bijzonder kleine lettertjes ( een vergrootglas was nodig om het te kunnen lezen), waaruit zou kunnen blijken dat deze CD door zijn beveiliging problemen zou kunnen opleveren. Nu had ik wèl mijn geld terug, maar geen CD. En Sony had dus óók niets verkocht en sneed zich met zijn beveiliging dus in eigen vlees. Als ik deze CD had willen kopiëren, had ik daartoe niet alleen het recht gehad, maar ik had er ook al voor betaald, met de toeslagen die al 2x op de prijs van een blanco CD zijn gelegd om de platenmaatschappijen te compenseren voor het verlies aan winst door kopiëren. 90% van de blanco CD's die ik gebruik, zijn niet bestemd voor werk dat door auteursrecht wordt beschermd. Toch betaal ik die toeslag "want dat kan niet anders". Natuurlijk kan het wel anders, als die geldwolven maar wat minder inhalig waren. Nu heb ik uiteindelijk tòch de betreffende muziek kunnen downloaden via Internet. Daar heeft Sony Music zèlf de hand in gehad en er dus niets aan verdiend, DOOR EIGEN SCHULD. En aan mij zullen ze ook niets meer verdienen, want ik koop geen CD's meer van maatschappijen die het mij onmogelijk maken een CD te beluisteren op de manier die ik wens. Ik kom tòch wel aan die muziek!
Ook de groep van importeurs en leveranciers van cd- en dvdspelers raden de platenmaatschappijen aan de kopieer beveiliging aan te passen. Zodat een cd weer voldoet aan de afgesproken cd-standaard. Philips, de uitvinder van de cd, vindt ook dat platenmaatschappijen zich moeten houden aan deze standaard, het zogenaamde Redbook. Dat de platenmaatschappijen dit niet doen, is volgens Philips in strijd met het belang van de consument.

somalis

Ongelezen bericht door somalis »

Als ik dit lees zou ik uberhaupt geen cd-dvd meer kopen en verder op het www gaan kijken, dit accepteer ik dus niet!!

DrDeathhand

Ongelezen bericht door DrDeathhand »

Jeetje mina zeg, ten eerste, ALLE cd's en DVD's zijn te copieren, wacht gewoon lang genoeg en de juiste burn proggies worden geupdated en beveiligingen worden omzeild, proggies zoals het al bekende clonecd kreeg het destijds voor elkaar om gewoon alles te fikken, elke keer als ze een nieuwe beveiliging uitbrachten dan kwam een week later de makers van clone cd met een nieuwe update en voila. Het was weer te copieren. Ten tweede vind ik zelf dat je cd's gewoon niet moet copieren, je rooft zo de mensen die met die cd's en crap zijn bezig geweest van hun inkomen en het is gewoon niet juist. In mijn oude dagen voordat ik Christen was geworden copieerde ik gewoon alles wat los en vast zat zo doende weet ik hoe het nog moet enzo, en ik werk in de comp business dus ik moet al dat soort crap bijhouden. Ten derde, vind ik natuurlijk wel dat de platen maatschap het wel erg in de hand werkt dat iedereen gaat copieeren want de prijzen van die cd's enzo zijn gewoon belachelijk duur. Maar er zijn wel oplossingen voor. Ga via ebay.com maar eens kijken. Daar kan je bvb voor 5 dollar splik splinter nieuwe dvd's kopen en cd's kopen, true er zitten verzend kosten bij, maar zelfs dan ben je nog goedkoper uit dan in de winkel. BVB ik heb het een game gekocht, Star WArs Knights of the old republic, ligt in de winkel voor 49.99 euries, ik heb deze nieuwe in box sealed en noem maar op voor 9.99 dollar gekocht, verzend kosten waren 8.50 dollar, omgerekend was ik dus 15 euro kwijt, want het gaat via paypal en creditcard, en dan word de dollar omgezet naar de euro en omdat de euro meer waart is dan de dollar kan je dus lekker goedkoop je crap kopen, dus zo zie je het scheeld enorm. Ten vierde vind ik dat indd die maatschap doorslaan met hun copieer beveiligingen en ook weer niet. Ik vind van wel omdat de cd's en dvd's gewoon in een cd speler of dvd speler moeten kunnen draaien, no matter wat, want daarvoor koop je een origionele cd, zodat je zeker weet dat je goed spul hebt die gewoon werkt en van goede kwaliteit is. Dus das gewoon wrong van die platenmaatschap, aan de andere kant, als ze enorm veel winst mis lopen, en alles word gecopieerd (granted doen ze zelf maar dan nog) dan zou ik zelf ook er iets aan gaan doen.

Ventje Vijfhaar

Ongelezen bericht door Ventje Vijfhaar »

Beste meneer $ony Mu$ic, Ik heb mijzelf laats een CD aangeschaft voorzien van ambachtelijke popmuziek met handbediende muziekinstrumenten. Bij thuiskomst bleek mijn CD/DVD speler het schijfje niet te lusten. Kleine lettertjes op de hoes zeiden "will not play on PC/MAC" :?: "Geef eens hier" zei mijn zoon van 15 :idea: , en nog geen kwartiertje later zei hij "alsjeblieft, een schone kopie" :!: Nou, schiet mij maar permeabel*. Het schijfje blijkt dus prima te kopiejeren te zijn, en die kopie speelt wél af op mijn CD/DVD speler. Het origineel heb ik teruggebracht naar de winkel, en ik heb (mede door een beetje zielig kijken) mijn geld terug gehad. :twisted: Achteraf dus toch geen slechte deal meneer $ony mu$ic.( :x ) Ik heb een betere manier gevonden dan MP3's downloaden. Ik "koop" gewoon uw CD's met afspeelbeveiliging, en breng ze na kopiëren verontwaardigd terug naar de winkel. :cry: Groeten, Ventje :D (* doorlatend, oftewel lek)

Shareena

Ongelezen bericht door Shareena »

Beveiliging of niet, te kopieren is het altijd!

pjahk

Ongelezen bericht door pjahk »

Ventje vijf, Sony music is zo geschroken van jouw actie dat ze gelijk de kopieer beveiliging van de CD's gaan halen! (zie de bbc website: http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainmen ... 712662.stm ) Eindelijk een grote platenmaatschappij die inziet dat het geen zin heeft om je klanten een slecht produkt te verkopen! Groet P.

ZwartWit

Ongelezen bericht door ZwartWit »

Het is te gek voor woorden, ik koop in de winkel een CD van K3 voor mijn jongste dochter, omdat de CD niet goedkoop is wil ik een kopie maken die ze dan in haar kamer op haar CD speler kan afspelen, dit lukt niet vanwege de beveiliging! Je koopt dus een duren CD, je koopt lege CD's (met kopieertoeslag) en vervolgens kun je een gekochte originele CD voor eigen gebruik niet kopieren op een gekochte lege CD, die daarna niet meer bruikbaar is voor anderen doeleinden, dan moet ik nog duurdere rewritables kopen. Ik ga voortaan alles downloaden, gratis, dan betaal ik alleen maar voor lege CD's een toeslag.

Gast

Alles is te kopieren .Zeker muziekcd`s . En voor lege CD`s net zoals DVD`s ,video en cassettebanden betaal je ook toeslag .Wat helemaal belachelijk is, want hier betaal ik ook, als ik me eigen materiaal opneemt. Verkopers van materiaal zonder deze afdracht worden nu ook al vervolgd door Brein. Maar ik download via p2p (Emule ed2links zonder fake of Shareaza) .En koop anders je CD`s en DVD`s in het buitenland want die prijzen zijn hier alle jaren te hoog. Wel uit kijken voor de douane als je met het vliegtuig gaat. Maar met de auto binnen de EU gaat het heel makkelijk .

pjahk

Ongelezen bericht door pjahk »

ZwartWit,

Je hebt groot gelijk een kopie voor eigen gebruik zou moeten kunnen. Een columnist in de "USA Today" heeft een goede column geschreven over hoe de rechten van de consument in de VS steeds verder onder druk komen te staan door toedoen van de paranoide entertainment industrie:

http://www.usatoday.com/tech/columnist/ ... ntor_x.htm

Ik denk dat de consumentenorganisaties (zoals Radar) er goed aan doen meer aandacht te geven aan het "Digital Rights Management " probleem, voordat de advocaten van de platenindustrie alle rechten van de consument hebben afgenomen.

hep ik niet

Ongelezen bericht door hep ik niet »

Je kan ff een cd kopieren of op een bandje zetten... en alle vette muziek is the downloaden :D :) :P

www.singingfish.com

www.downloads.nl

ik ben voor annoO0

en david beckham is mn held :oops: :roll: :wink: :!:

Chrisje2

Ongelezen bericht door Chrisje2 »

Een tijd geleden kocht ik een cd die ook was voorzien van zo'n #@# beveiliging!,

In de auto kon ik deze niet draaien, de DVD maakte vreemde geluiden, maar geen muziek, de computer kon deze schijf ook niet draaien, en liep vast,

een oude cd speler die ik op zolder heb staan, wou deze wel draaien,

eind van het lied,

de oude cd speler aan de computer gezet, cd analoog opgenomen op de harde schijf, en hier weer een cd gebrand, zodat ik een 'normale' cd heb, die ik overal kan draaien,

de originele heb ik teruggebracht, met veel moeite wist ik mijn geld terug te krijgen,

die beveiliging is rommel, anders had ik nog steeds het origineel gehad,

dan vraagt een mens om problemen,

Ik heb weliswaar de muziek gratis, maar de ergenis is groter dan wat die muziek mij waard is!.

diederik jan

Ongelezen bericht door diederik jan »

mensen die cd,s kopieren ,weten niet dat de artiest zijn of haar inkomsten
misloopt. Het gevolg hiervan is dat diens platenmaatschappy niet meer
in staat is om nieuwe projecten te financieren Vele grote sterren hebben
door het illegale kopieren van cd,s al vele miljoenen aan hun neus voorbij
zien gaan. Stelt u zich eens voor hoe U zou reageren, als U artiest zou zijn.
De meeste mensen weten niet hoeveel geld en energie het uitbrengen
van een nieuwe cd met zich meebrengt. De prijs heb ik er graag voor over.
Trouwens, een originele cd ,bevat een mooie inleg met alle songteksten !
Mensen stop met illegaal kopieren en steun je favoriete artiest !

Gast

Mensen stop met illegaal kopieren en steun je favoriete artiest !
Dat valt wel mee .Met de grote jongens of dames die het over het algemeen wel goed hebben geregeld gaat het nog wel.
Maar bij een heleboel gaat naar de maatschappij en dan blijft er maar een kleine beetje voor de artiest zelf over.
En die zijn de oorzaak van de aburd hoge prijzen vooral in Nederland.

Luisteraar

Ongelezen bericht door Luisteraar »

De nieuwe CD van Veldhuis en Kemper(Als het gaat waaien) is ook uitgerust met deze beveiliging,het effect hiervan op mijn speler uit zich in tikken zoals op een platenspeler te horen is.Dit probleem is makkelijk te omzeilen,Hoe? door hem te kopieren met Record now DX van Sonic.Dus kopieren en spelen maar,het origineel gebruik je dan gewoon als onderzetter.(nog beter,breng hem terug naar de platenzaak)Eigenlijk wel raar dat een kopieer beveiliging ervoor zorgt dat je een kopie MOET maken om ongestoord te kunnen luisteren:lol:

Chris de Boden

Ongelezen bericht door Chris de Boden »

Tot nu toe heb ik alle audio cd's met beveiliging zonder al te veel moeite kunnen back-uppen met de pc. Voor de zware beveiligingen heb ik een gemodificeerde philips cdr-880 (waar het scms is uitgesloopt en ook gewone cd-r(w)'tjes lust) en een gewone cd speler met een optische uitgang. De opgenomen cd-rw kan ik zonder enige moeite via de standaard weg kopieëren met de pc.

Dat ik geen cd's meer koopt heeft niks met de kopieërbeveiliging te maken, dat is slechts een wassen neus en zelfs een kind kan het kraken. Nee, de reden dat ik geen cd's meer koopt is omdat er nauwelijks nog wat goeds uitkomt.

Ik zit niet te wachten op een idols of popstars, een Christina of een Britney.
Ook Fransie Bauer kan mij gestolen worden om over Marco Borsato maar te zwijgen die dacht slim te zijn door zijn album alleen op dvd uit te brengen. DVD's zijn haast nog makkelijker te kopieëren dan cd's.

Waar is de tijd gebleven dat er nog goede muziek geproduceerd werd???

Artiesten worden ook gedemotiveerd om goede muziek te maken en dat dankzij de starre houding van die fijne platenbonzen. :evil:

Gesloten