LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vraag aan ervaren MLM'ers

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
student26

Re: Vraag aan ervaren MLM'ers

Ongelezen bericht door student26 »

Zou het misschien kunnen zijn dat het is omdat we van jou inmiddels WETEN dat je claim onzin is?! En bij die ander weten we dat niet, dus heeft die het voordeel van de twijfel?!
Zou het misschien komen omdat MLM'ers onder elkaar alles klakkeloos van elkaar overnemen, zonder eens te controleren of het wel echt waar is of klopt???
Nou ik heb die Saab net verkocht aan mijn buurvrouw met € 4.000 winst.
Dan heb jij een domme buurvrouw en het zegt ook meteen iets over je manier van zakendoen.
D'r staan hier op het forum zat verhalen, cijfers en feiten
Verhalen van zogenaamd succesvolle MLM'ers ja, die niet te controleren zijn. Cijfers?? Ik heb er meermalen om gevraagd maar niet gekregen. Feiten, ja, van de anti-MLM'ers.
dus het verhaaltje van student26 is NIET te controleren
Het is ook sarcastisch bedoeld, ik mag toch hopen dat dat je niet ontgaan is!?
En de succesverhalen zijn NIET van een kleine meerderheid
Hier zou ik graag eens bewijs van zien!
Want het CWI kent het verschil tussen MLM en piramidespelen wel
Het CWI heeft niet veel keus. Zij zijn er ook niet ondubbelzinnig positief over, maar geven MLM vooralsnog het voordeel van de twijfel. In mijn ogen onterecht, maar goed, zo lang de wetgever MLM nog niet als illegaal bestempelt...

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ga nu maar weer achter je fornuisje staan Student :lol:

student26

Ongelezen bericht door student26 »

Vanavond eet ik friet, is dat ook goed?

Gezien het ongelooflijk hoge niveau van deze discussie ( :? ) kap ik er weer mee. Het heeft toch geen nut. Deze nitwits zijn door hun upline zo overtuigd van hun systeempje dat ze nooit zullen toegeven dat er aspecten aanzitten die er de oorzaak van zijn dat het nooit een groot succes wordt. Laat ze maar kakelen over hun dure auto's die ze cash betalen, waarschijnlijk hebben ze al moeite de huur op te brengen.

Keesjan

Ongelezen bericht door Keesjan »

D'r staan hier op het forum zat verhalen, cijfers en feiten, Keesjan
Laat zien. Beweren kan iedereen. Er staan op internet ook zat feiten die het tegendeel bewijzen. Op zo'n manier kan je geen discussie voeren. "Het staat op internet" is geen argument.
En de succesverhalen zijn NIET van een kleine meerderheid
Het blijven verhalen. Met een hoog "lotto"gehalte. Voorstanders in deze topics zijn net lotto-winnaars die mij overtuigen dat het geweldig is, terwijl "de meerderheid" misschien 0,03 % van het totaal aantal deelnemers betreft. Wat dus betekent dat 99 % van de mensen er geen ruk aan kan verdienen. En nee, de precieze cijfers zijn niet bekend. Want wie gaat er nu toegeven aan deze rotzooi te hebben meegedaan en ook nog eens al zijn geld te hebben verloren? Dat is een schande en verlies die mensen in stilte nemen.

Hoeveel succesverhalen zijn er nou helemaal? Een handje vol voorstanders die op een forum wat verhaaltjes vertellen. Als het er 10 zijn is het een hoge schatting. Het is hooguit interessant te weten hoeveel mensen er meededen en welk percentage van deze mensen succes had.
Dit is misschien een ideetje voor Keesjan: Meld je aan op www.werk.nl als bedrijf en probeer eens een vacature te plaatsen voor rapporten verkopen o.i.d. Wedden dat dat niet lukt?!
Natuurlijk lukt dat niet. Ten eerste controleert het CWI of er werkelijk een bedrijf achter schuilgaat. Ik ben niet in het bezit van een bedrijf, dus dat gaat niet werken. MLM is niet illegaal, dus het CWI zal die vacatures goedkeuren. Ik geloof gerust wel dat er een mannetje achter zit met een inschrijving bij de Kamer van Koophandel.

Het wel of niet accepteren bij het CWI zegt niks. Het CWI is allang blij als mensen zoiets gaan doen. Weg uitkering, weg steun. Dat mensen failliet gaan en aan de grond zitten boeit ze totaal niet.

Gast

Wat kun jij ongelovelijk uit je nek kletsen keesjan. Enne..het staat niet alleen op het internet, het staat zelfs hier onder piramidespelen. Mensen worden met naam en toenaam genoemd (bel ze op, of ben je zelfs daar te lui voor) en cijfers en feiten staan er hier ook zat. Maar het nivo van de tegenstanders van MLM is inderdaad zo dat ze kappen zodra ze de feiten onder ogen hebben of zelf wat moeten doen.
Smoesjes en theoretisch kletsen, daar steken jullie wel tijd in, maar kijken naar de feiten, ho maar. Zelfs onder een uitnodiging wurmen jullie je uit.
Ik volg student zijn voorbeeld.

Keesjan

Wat kun jij ongelovelijk uit je nek kletsen keesjan.
Goede onderbouwing. Toppertje.
cijfers en feiten staan er hier ook zat.
Geen geklets. Ik zeg nog steeds: laat zien.
Maar het nivo van de tegenstanders van MLM is inderdaad zo dat ze kappen zodra ze de feiten onder ogen hebben of zelf wat moeten doen.
Er is nu al een aantal keer om die zogenaamde feiten gevraagd. Het enige wat de voorstanders doen is zeggen dat die feiten er staan. Nogmaals: waar dan? Geen onzinverhaal ophangen van "het staat op het forum". Onzin. Laat zien voor de zoveelste keer.

Hoezo moeten anderen iets zelf doen? Als jij een argument gebruikt dan moet ook jij het argument onderbouwen met bronnen, cijfers of feiten. Of ga jij ook akkoord als anderen zeggen dat hun argumentatie elders op het internet staat? Ik stel dat die feiten er niet staan. Jij zegt van wel, dus laat maar zien.
Zelfs onder een uitnodiging wurmen jullie je uit.
Ik volg student zijn voorbeeld.
Ja, sure. Sinds wanneer tonen verkooppraatjes kwaliteit aan? Dat heeft dezelfde status als promotiedagen, opendagen en reclamespotjes van UPC.

Gast

Ok, nog een keer dan:

Aangezien jij het klaarblijkelijk niet snapt, zal ik maar ff heel duidelijk wezen: Jij pretendeert een discussie te willen, maar geef overduidelijk aan allang je mening te hebben gevormd en geen enkele intentie hebt om ook maar iets aan onderzoek te doen.
Het CWI heeft geen problemen met MLM, de belastingdienst niet, de wetgever heeft wetten gemaakt tegen piramidespelen en niet tegen MLM, maar dat alles interesseert je geen hol: Je vind dat ze gelijk zijn en daarmee basta.

Moet ik dan met cijfers en feiten en bewijzen komen, als je er toch niets mee doet, terwijl ze bovendien eenvoudig op DIT forum te vinden zijn (tipje: kijk eens onder 'eurexcel', 'mlm, begin er niet aan' en dergelijke)

Nee, ik ga geen werk voor iemand doen die te lui is om het zelf te doen en bovendien toch vooraf al te kennen geeft op geen enkele wijze van mening veranderen te willen.

Moet ik echt mijn tijd verkwisten met iemand zoals jij?! Je gaat maar lekker lopen schreeuwen dat het allemaal oplichterij is hoor, terwijl het duidelijk is dat de enige die hier niet eerlijk is jijzelf bent.

Econometrist

Ongelezen bericht door Econometrist »

Mijn vrouw en ik ook doen al 2 jaar MLM en verdienen er een leuk centje bij. Vanmiddag een nieuwe Saab-cabriolet cash gekocht
Toe maar. Voorheen waren het de lettertjes achter het merk, nu is het het ontbreken van een dak wat de status aanduidt van de droomauto van de MLM-er. Had je er ook al bij stil gestaan dat dit ding geleverd wordt als zo'n beetje de eerste sneeuw valt hier?
En moeten we onder de indruk zijn van dat cash? Krijg jij van je bank geen creditcard dan? Het lijkt mij maar omslachtig, 3 weken lang elke dag bij je ATM het maximum pinnen en dan een autootje gaan kopen met handenvol 10-, 20-, 50-, en 100-tjes. Of hebben MLM-ers soms kofferbakken vol met zwart contant geld? Nee hoor, een auto koop je volgens mij toch beter met plastic dan met papier!! En met een dak ook trouwens, dan heb je tenminste wat aan je airco en muziekinstallatie. Maar ja, da's een kwestie van smaak...
Maar het nivo van de tegenstanders van MLM is inderdaad zo dat ze kappen zodra ze de feiten onder ogen hebben of zelf wat moeten doen.
Smoesjes en theoretisch kletsen, daar steken jullie wel tijd in, maar kijken naar de feiten, ho maar.
Laten we wel even vaststellen dat het juist de MLM-ers zijn die komen en gaan, of liever gezegd: afdruipen. En dat laatste juist als er om specifieke gegevens worden gevraagd. Die worden stelselmatig achtergehouden, maar wel als ondersteuning voor het succesverhaal aangehaald. Jijzelf vormt daarop ook geen uitzondering. In sommige gevallen is het van 'het komt eraan' maar meestal 'ik geef ze niet want dan gebruik je ze toch verkeerd voor je verkeerde theoretische verhaal'. Jouw excuus dus, zeg maar. Ja, gegevens waar niet om wordt gevraagd en ook niet relevant zijn; automerken, huizen, mijn team dit en mijn team dat, vakanties, succes... gooi maar in mijn pet. Als je zelfs nog niet in staat bent een voorbeeld van een team te construeren met aangenomen cijfers voor afzetmarkt en bestedingspatroon, met de hieruit voortvloeiende inkomsten van de betrokken MLM-ers dan zijn er twee mogelijkheden: je bent zelf zo naïef dat je de verkooppraatjes hebt geloofd op de informatieavonden of je begrijpt ook wel dat je feitelijk een groot deel van je inkomsten dankt aan de MLM-ers onder je die hun centen kwijt zijn maar vind je het wel best zolang jij je verdiensten maar hebt.
Heb je al veel kunnen lachen om de vragen die op je zijn afgevuurd?

Gast

Lieve econonmetrist, ik denk dat het tijd word dat je eens in de echte wereld gaat rondkijken. De uitspraak 'betaald met cash' heeft voor de meesten nl. de mening 'zonder lening af te sluiten'.
En jij hebt de verantwoordelijkheid voor de uitspraken die je mij toeschuift, niet ik.
Een wedervraag. Jullie lopen om de haverklap te beweren dat mensen met MLM failliet gaan: Mag ik eens een voorbeeld?

Rene1

Ongelezen bericht door Rene1 »

Mijn vrouw en ik ook doen al 2 jaar MLM en verdienen er een leuk centje bij. Vanmiddag een nieuwe Saab-cabriolet cash gekocht

Kun je hiervan een foto sturen naar mijn mailadres als "proof"? Wil ik dat je een zonnebril opzet en op de passagiersstoel gaat zitten. Je vrouw kan dan de foto maken. Als gast (Euphony) hierop reageert ga ik in MLM geloven en zelfs bereid om in te stappen. Laat maar zien dat je reageert op deze reaktie, daarna krijg je mijn emailadres. 8)

René1

Ongelezen bericht door René1 »

MLM is niet illegaal, dus het CWI zal die vacatures goedkeuren. Ik geloof gerust wel dat er een mannetje achter zit met een inschrijving bij de Kamer van Koophandel.

Keesjan, hoe kun jij MLM vergelijken nu met een pyramidespel? Pyramidespellen zijn verboden volgens de wet op kansspelen waar ook lotto, bingo en oa de staatsloterij behoren. Dan zou MLM ook verboden moeten zijn.

Slim

Ongelezen bericht door Slim »

Een wedervraag. Jullie lopen om de haverklap te beweren dat mensen met MLM failliet gaan: Mag ik eens een voorbeeld?
Nee eerst jij!
Als je nou gewoon eens open en helder probeert de tegenstanders van MLM te overtuigen, dan doet dat jouw zaak toch ook goed?

Gast

Zie je wel; jullie maken je zelf schuldig aan hetgeen je de voorstanders verwijten. Er worden hier onder piramidespelen zat namen van mensen genoemd die veel succes hebben, maar dat zijn altijd 'uitzonderingen'.
Vraag je een keertje aan jullie om een voorbeeld te noemen......

Keesjan

Keesjan, hoe kun jij MLM vergelijken nu met een pyramidespel? Pyramidespellen zijn verboden volgens de wet op kansspelen waar ook lotto, bingo en oa de staatsloterij behoren. Dan zou MLM ook verboden moeten zijn.
Slim mannetje. Dat iets verboden is zegt niks. Je kan de "misdaad" uitvoeren en toch legaal bezig zijn. Verkrachting is ook verboden. Maar he, je wilde het toch zelf? Iemand vermoorden is ook verboden. Dan maar geestelijk kapot maken zodat er vanzelf zelfmoord volgt. En maar roepen dat het niet verboden is. Yeah right. Pyramidespellen zijn ook verboden. Maar ach, dan noemen het het toch gewoon 'relatiemanagement'. Dus nee, dan zou MLM niet verboden zijn. De reden dat het niet verboden is is dat de "misdaad" verborgen is.

Hoe ik het kan vergelijken met een pyramidespel? Heel simpel. Wat betekent MLM? Multi Level Marketing:
* (Level 0, de top)
* * (level 1, verkoopt door aan 3 anderen)
* * * (level 2, moet weer verkopen aan 3 keer 2 anderen)

Hoezo geen pyramide?
Voorbeelden zijn allang genoemd:
http://www.breekpunt.nl/artikel.asp?id=1505

Kijk:
* Zo is er bijvoorbeeld The Lottery van JISL. Voor 5 euro (niet één keer, zoals de website doet geloven, maar wel maandelijks!) abonneert u zich op een nieuwsbrief die u per mail toegezonden krijgt.

* De site Bijverdienste.netmenu biedt u zo zelfs diensten aan die in ieder geval in België gewoon verboden zijn. Rapport verkoop is niets anders dan een piramidespel waarbij u 5 euro stuurt naar vier verschillende personen, die u vier verschillende rapporten toesturen.

Ik heb ooit eens zo'n rapport gezien en het is gewoon onzin van het internet. De clue is dat jij die rapporten moet gaan verkopen voor jouw winst. Zo niet? Geld kwijt. En zeg nou zelf: welke gek gaat er nu waardeloze rapporten kopen van jou via het net? Juist. Andere gekken. Maar ik heb geen gekken in mijn familie- en kennissen kring. Dus als ik van jou die rotzooi koop ben ik gegarandeerd mijn geld kwijt. En jij maar zeggen dat jij eraan verdient. Jij kent gewoon meer gekken dan ik en bent zelf ook eens zo'n gek geweest...

Slim

Zie je wel; jullie maken je zelf schuldig aan hetgeen je de voorstanders verwijten. Er worden hier onder piramidespelen zat namen van mensen genoemd die veel succes hebben, maar dat zijn altijd 'uitzonderingen'.
Nee, degenen die tegen MLM zijn hebben alle argumenten al genoemd en dat weet jij heel goed. Je blijft spelletjes spelen om maar geen echte en controleerbare antwoorden te hoeven geven en maakt MLM daarmee minder geloofwaardig. Het enige waar de MLM'ers mee komen is persoonlijke aanvallen (zoals op de geaardheid van student26) en dreigementen (de persoon die zich in andere threads maf... noemde). En verder ontwijken jullie elke inhoudelijke discussie.
Ik speel niet meer mee. De groeten.

Gast

Lieve econonmetrist, ik denk dat het tijd word dat je eens in de echte wereld gaat rondkijken. De uitspraak 'betaald met cash' heeft voor de meesten nl. de mening 'zonder lening af te sluiten'.
Ja hoor, jouw wereld met cabrio's, flitsende lifestyles, rollend geld, belastingvoordelen, dat is allemaal de 'echte' wereld waar cash een eigen betekenis heeft, en ik leef maar in een droomwereld met mijn arbeidscontract, mijn broodtrommeltje en mijn portemonnee met het door VanDale als cash omschreven chartale europese valutum. En ik vorm nog onderdeel van een minderheid ook, aangezien 'de meeste mensen' in jouw wereld leven. Wat moet ik doen om ook tot jouw wereld te kunnen toetreden? Of wacht, nee, laat eigenlijk maar zitten ook...
Juist, als jij eventjes één bewering over failliete MLM-ers aanduidt, -kan niet moeilijk zijn als we het om de haverklap doen-, dan geef ik je 10 voorbeelden per quote. Weet je zo'n bewering niet terug te vinden dan ligt de conclusie natuurlijk voor de hand jij 'om de haverklap' moeite hebt met begrijpend lezen....
Heb je al een beetje kunnen lachen om de meningen van de anti's? En dan hebben we het nog niet eens erg inhoudelijk over het MLM-concept gehad. Met jouw heldere inzichten zal dat helemaal een feest moeten opleveren!!

Gast

En een antwoord komt er van de tegenstanders toch niet, om de doodsimpele reden dat ze die niet hebben.
Dan komen ze wel aandragen met idioterie als 'verkrachting is ook verboden'. Noem mij een plek waar verkrachting open en bloot uitgevoerd word zonder strafvervolging.
Inderdaad student, het nivo is bizonder laag gezakt.

Slim

Inderdaad student, het nivo is bizonder laag gezakt.
En weer geef je geen antwoord, waarmee mijn argumenten in elk geval zijn bewezen!

Gast

Aangezien je alleen een antwoord wilt dat in je straatje past en geen antwoord kunt geven op mijn vraag, zal ik je hierbij maar verder negeren.

Slim

Aangezien je alleen een antwoord wilt dat in je straatje past en geen antwoord kunt geven op mijn vraag, zal ik je hierbij maar verder negere
Neen. Ik VRAAG om jouw antwoord, omdat ik interesse heb in je mening en graag wil weten HOE je eraan komt. Dat jij vervolgens met bovenstaand soort opmerkingen komt, doet mij vermoeden dat je bang bent om een echte discussie (met wederzijdse uitwisseling van argumenten) aan te gaan. Heb je geen vertrouwen in MLM? Waarom probeer je het dan te verdedigen? Heb je er wel vertrouwen in, VERDEDIG het dan te vuur en te zwaard! Laat maar zien waarom anti-MLM'ers het bij het verkeerde eind hebben!

Gesloten