LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vervolg PostNL - pakket komt niet op afgesproken tijd

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Erthanax

Re: Vervolg PostNL - pakket komt niet op afgesproken tijd

Ongelezen bericht door Erthanax »

hebra98 schreef:
02 sep 2020 22:19
Wel grappig, met je hele verhaal bewijs je meteen ook ons gelijk dat de APP gewoon met regelmaat waardeloos is.
En ik heb vergelijkmogelijkheden met andere pakket bezorging diensten (...)
1. U leest weer iets wat ik niet schrijf. Ik beschrijf geen situatie(s) waaruit u de conclusie kunt trekken dat ik "bewijs" dat de app met regelmaat waardeloos is. Ik schrijf evenmin dat u ongelijk hebt, al schijnt u dat te ontgaan.
2. Wat ik betoog is dat ik me niet druk maak om een pakketje dat niet op de aangegeven tijd bezorgd wordt.
3. Mijn "hele verhaal" is aanzienlijk korter dan de klaagzangen van u en Geip Suusje.
4. Ik heb die vergelijkingsmogelijkheden voor pakketbezorgdiensten net zo goed als u.
5. Enigszins offtopic: "app" schrijft men met kleine letters.
6. Hier laat ik het verder bij. TS en u lijken niet open te staan voor enige nuance.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Geip Suusje schreef:
02 sep 2020 22:45
Wat jij niet wil begrijpen is dat het van PostNL fout is om beloften te doen over pakketten die je niet in bezit hebt.
En dus nogmaals, kijk dan naar de gegevens die de verkoper geeft. Daar hebt u mee te maken.

Die hele uitleg over hoe moeilijk het allemaal wel niet is binnen de postorganisatie, daar heb ik dus niets mee te maken.
Dat jij het snapt is mooi, maar ik hoef het niet te snappen. Ik ben een consument, geen postprofessional.[/quote]
Als u het niet wilt begrijpen, doe dan geen uitspraken die alleen in uw straatje passen.

Wat ik wel weet, als professional op ander gebied, is dat je zaken zeker moet stellen. Dus: geen uitspraken/beloften doen over pakketten die je niet in je bezit hebt. Men gokt. Dat is niet professioneel.
Mensen willen zekerheid. Niemand heeft wat aan planningen die uit gaan van het meest gunstige geval en om de haverklap niet gehaald worden.
Als bruggen op de PostNL manier geconstrueerd zouden worden zou 20% mogen instorten??? Omdat zorgvuldig berekenen en bouwen 'zo lastig, zoveel werk' is? Man, je bent gewoon knoeiwerk aan het promoten.
Als jij arts was geworden zou je al lang je vergunning kwijt zijn geraakt.[/quote]
Geen idee waar uw vergelijkingen op slaan, maar er zijn zat redenen te bedenken waarom een chauffeur zijn streeftijd niet haalt of waarom uw pakje niet op die dag aankomt. Een bezorger is ook maar een mens en hij is afhankelijk van enorm veel factoren waar je simpelweg niet op kan plannen. Dat heeft niets te maken met artsen of bruggen.

hebra98

Ongelezen bericht door hebra98 »

Lady1234 schreef:
02 sep 2020 22:48
Mens, mens, nou weer instortende bruggen? U bent compleet aan het doordraaien over een pakje. Doe toch normaal.
>>
Nogmaals, als je niets nuttigs te vertellen hebt, stop dan met je domme reacties. Je maakt jezelf steeds belachelijker.
Jouw reactie heeft niemand iets aan en draagt niets bij.
Dit is al lange tijd jouw manier van reageren, veel geblaat maar weinig wol.

NeoDutchio

Geip Suusje schreef:
02 sep 2020 22:51
Lady1234 schreef:
Mens, mens, nou weer instortende bruggen? U bent compleet aan het doordraaien over een pakje. Doe toch normaal.
kWeet niet of jij auto rijdt, maar vrees dat ik dan liever uit de buurt blijf. Het maakt jouw niet uit wat of hoe.
Afspraken niet nakomen, daar zit je niet mee. Ongeregeld typje.
Vooral niets meer online bestellen dan, dan kunnen de PostNL busjes ook minder rondrijden. Wat u niet wilt begrijpen dat de grootste vertagende factor de online bestellers zijn. Per shift tussen de 120 en op topdagen 200 pakketten. Als de helft van de ontvangers niet thuis zijn (iets wat je van te voren niet kan ruiken), dan kan je zomaar 2 minuten per adres kwijt zijn. 100 keer 2 minuten op topdagen en 60 keer 2 minuten op rustige dagen geeft per shift een vertraging van meer dan 2 uur. Tel daarbij op dat weersinvloeden en drukte onderweg, wegopbrekingen en wat nog meer ook roet in het eten kunnen gooien. En nee, geen enkele bezorgdienst gaat bijhouden waar welke file's staan, waar welke wegen hoe lang zijn afgesloten en hoe het weer van morgen zal zijn.
Een planning kan gehaald worden als alles mee zit. En net als bij u zit het echt wel eens tegen. Is dat het einde van de wereld? Gelukkig niet.

hebra98

Ongelezen bericht door hebra98 »

Moneyman schreef:
02 sep 2020 20:19
PietertjeTwee schreef:
02 sep 2020 18:55
Op grond waarvan zou PostNL volgens jou dan door de ontvanger aan te spreken zijn, Moneyman? En waar zou je dan aanspraak op kunnen maken? Ik zie het niet, namelijk, en in je post geef je het ook niet aan.
Niet op sec de bezorging van het pakket, want dat is wel een zaak tussen de verzender en PostNL. Maar wel op de belofte die PostNL eigenhandig en ongevraagd doet: namelijk dat ze binnen een bepaald tijdslot komen. Dat tijdslot maakt geen onderdeel uit van de overeenkomst tussen mij en de verzender, en evenmin op die tussen de verzender en PostNL. Nee, het is een eigenhandige toezegging van PostNL. Door dat te concreet en specifiek te doen in de voorwaarde-loze vorm waarin ze het doen, maakt dat dat je hen daar ook aan mag houden.

En het kan ook gewoon - andere bedrijven kunnen het wel. Het is dus een keuze. En als ze die niet willen maken, waarvoor ik echt wel de logische redenen kan verzinnen, doe dan gewoon die harde belofte niet. Als je verwachtingen schept, moet je ze waarmaken. Dat is niet voor niets de marketing-les nummer 1.
>>
Vrij eenvoudig. Deze uitleg dekt het grootste deel van de lading.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

hebra98 schreef:
02 sep 2020 23:19
Lady1234 schreef:
>>
Nogmaals, als je niets nuttigs te vertellen hebt, stop dan met je domme reacties. Je maakt jezelf steeds belachelijker.
Jouw reactie heeft niemand iets aan en draagt niets bij.
Dit is al lange tijd jouw manier van reageren, veel geblaat maar weinig wol.
Instortende bruggen zijn nuttig? Corona besmettingen zijn nuttig? En dan de rest van de onzin die door u en Guusje erbij gesleept worden, en dat alles omdat een pakje niet tijdens het tijdslot van de app bezorgd wordt. Wat een gehuilebalk.

Wat een belachelijke vertoningen, die dragen al helemaal niets bij.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Gaat lekker zo😬.
Tot op heden ben ik nog steeds smartphone loos en heb dus ook geen last van niet werkende appjes.
(mijn tablet sjouw ik niet mee)
Geen wonder dat eenieder die ik tegenkom voortdurend op zijn telefoon zit te turen.
Daar word je toch knetter van? Alles bijhouden , alle appjes controleren, whatsappjes die binnenstromen gelijk beantwoorden etc etc.
Daar krijg je stress van hoor ! 🤣

En wat POST.NL betreft : het werkt dus kennelijk niet altijd naar behoren.
En dat moet dus beter, maar ja ..
Of gooi die app er af en laat het pakket bij een afhaalpunt bezorgen .
Dit gestress kan niet gezond zijn. Je maakt jezelf dol!
Liever relaxt wachten dan dit gestress over 1 pakketje.

Ik kreeg vd week een briefje in de bus dat ik niet thuis was. Ik was wél thuis, maar enfin ik heb het maar opgehaald bij dat ophaalpunt. Toevallig was ik die dag de hele dag thuis.
Zo niet , ja dan mis ik de bezorger, dan maar.
Ik wil niet zuur worden van waardeloze appjes of pakjes die niet op tijd worden bezorgd.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Geip Suusje schreef:
02 sep 2020 22:45
Dus: geen uitspraken/beloften doen over pakketten die je niet in je bezit hebt. Men gokt. Dat is niet professioneel.
Nee.
Geip Suusje schreef:Mensen willen zekerheid. Niemand heeft wat aan planningen die uit gaan van het meest gunstige geval en om de haverklap niet gehaald worden.
Het is voor veel mensen lastig om met onzekerheden om te gaan , toch is lang niet alles met zekerheid te garanderen , dat vereist ook nog best wel wat flexibiliteit in het brein.
Ik begrijp best dat dat voor velen misschien niet te pruimen valt.
Toch is er maar één zekerheid in het leven : we gaan vroeg of laat allemaal dood, maar wanneer?
Ook dát is onzeker 😪 .
Laatst gewijzigd door moederslink op 02 sep 2020 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

En weer eindigd een topic in een wedstrijdje ver-pissen

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

fonsflons schreef:
02 sep 2020 22:29
Postnl is eigenlijk net als het huwelijk. Hij komt steeds te laat en zij zegt dat ze komt maar liegt.
Hopelijk spreek je niet uit ervaring...

Maar dit is uiteraard off-topic.

witte angora

Geip Suusje schreef:
02 sep 2020 23:00
Ik heb Sake 02 sep 2020 12:55 het beste antwoord gegeven.
Die bewijst dat niet aangeleverde pakketten bij aspirant ontvangers al bezorgtijden meekrijgen.
Nou geweldig, dat wist volgens mij iedereen wel. Ik zie het althans bij de track and trace altijd wel staan: pakket is aangemeld, maar nog niet aangeleverd, verwachte bezorgtijd etcetera. Dat staat nota bene in je eigen voorbeeld.

Duidelijker kan het niet. Echt wel een topic waard.

witte angora

juliomariner schreef:
03 sep 2020 07:11
En weer eindigd een topic in een wedstrijdje ver-pissen
Leg je nu de nadruk op ver pissen of verpissen?

juliomariner

Op ver. Ik had ook kunnen zeggen dat het een wedstrijdje kijken wie de grootste heeft is geworden.

NeoDutchio

juliomariner schreef:
03 sep 2020 08:11
Op ver. Ik had ook kunnen zeggen dat het een wedstrijdje kijken wie de grootste heeft is geworden.
Euh, de grootste wat? Er zitten wat verschillen tussen jongetjes en meisjes. Tenzij het over de neus of oren gaat kan je deze groepen lastig samen voegen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
02 sep 2020 23:24
Vooral niets meer online bestellen dan, dan kunnen de PostNL busjes ook minder rondrijden. Wat u niet wilt begrijpen dat de grootste vertagende factor de online bestellers zijn. Per shift tussen de 120 en op topdagen 200 pakketten. Als de helft van de ontvangers niet thuis zijn (iets wat je van te voren niet kan ruiken), dan kan je zomaar 2 minuten per adres kwijt zijn. 100 keer 2 minuten op topdagen en 60 keer 2 minuten op rustige dagen geeft per shift een vertraging van meer dan 2 uur. Tel daarbij op dat weersinvloeden en drukte onderweg, wegopbrekingen en wat nog meer ook roet in het eten kunnen gooien. En nee, geen enkele bezorgdienst gaat bijhouden waar welke file's staan, waar welke wegen hoe lang zijn afgesloten en hoe het weer van morgen zal zijn. Een planning kan gehaald worden als alles mee zit. En net als bij u zit het echt wel eens tegen. Is dat het einde van de wereld? Gelukkig niet.
Allemaal factoren die inderdaad een rol spelen. Niemand die dat uberhaupt betwist, volgens mij, Maar ze zijn géén excuus voor het onjuist doorgeven van aflevertijden.

Het bewijs daarvan wordt enerzijds gevonden in het feit dat er bedrijven zijn die het wél kunnen, en anderzijds doordat de proef van PostNL zélf ook aantoont dat het wel degelijk kan. Har45 schreef daar al over:
Har45 schreef:
02 sep 2020 20:23
Nog even aanmodderen met de App van PostNL.
Ze zijn sinds vorig jaar gestart met een pilot om de PostNL locatie bezorger te volgen.

Klanten kunnen dan naast de bezorgtijd ook de locatie van de bezorger in de PostNL-app bekijken. Zo kunnen klanten nog beter inschatten wanneer de bezorger er is. Daarnaast is te zien hoeveel adressen de bezorger nog heeft, voordat hij of zij bij de klant aanbelt. Geen idee wanneer dit daadwerkelijk operationeel wordt voor iedereen.
En Lady bevestigt nota bene zelf dat dat een mooi systeem is:
Lady1234 schreef:
02 sep 2020 20:30
Dat werkt hier bij mij al. Heel mooi systeem.
Kortom, dat de mogelijkheden er zijn om het wél goed te doen, kan eigenlijk niet ter discussie staan.
ZeerPrivé schreef:
02 sep 2020 23:32
Vijf pagina's over een pakje dat wat later bezorgd wordt. Wat een fantastisch land is Nederland toch als mensen zich om zoiets onbenulligs druk kunnen maken.
Toch mooi hé, dat we fora hebben waar we ook over de consumentenissues die niet levensbedreigend zijn kunnen discussiëren :wink: . Zo te zien voorziet ook dat wel degelijk in een behoefte - zelfs bij degenen die het hardst roepen dat het een non-issue is :D

Moneyman

ZeerPrivé schreef:
03 sep 2020 09:55
Wie heeft het er over dat topics levensbedreigend moeten zijn? Ik niet hoor.
Ik evenmin :D
PietertjeTwee schreef:
03 sep 2020 09:55
Ok, je mag je ze er aan houden zeg je. Hoe ziet dat er uit? Is het niet leveren binnen het genoemde tijdvak een onrechtmatige daad jegens de ontvanger? Zo nee, welke rechtsgrond wil je je op beroepen?
Houd me ten goede: ik zou er uiteraard nooit voor gaan procederen. Maar áls je dat zou doen, dan zou ik dat uiteraard doen op basis van de onrechtmatige daad - er is immers geen contractuele verbinding en dus geen wanprestatie. Het aloude basisprincipe binnen ons recht is niet voor niet "pacta sunt servanda", ofwel: belofte maakt schuld. Het doen van een concrete belofte en deze niet waarmaken zou, als ik daardoor schade zou leiden, op basis van "een doen of een nalaten in strijd met hetgeen volgens ongeschreven recht in het maatschappelijk verkeer betamelijk is" kunnen leiden tot aansprakelijkheid van degene die de belofte niet waarmaakte.

Als ik tijd en zin heb, zal ik eens kijken of er recente jurisprudentie te vinden is over niet-contractuele beloften die tot schadevergoeding hebben geleid. Mij staat bij dat ik nog niet zo lang geleden een zaak in de nieuwsbrieven langs zag komen waarin een belofte en het daarop gebaseerde gerechtvaardigd vertrouwen tot een schadevergoeding heeft geleid. Als ik ;m tegenkom, hoor je het.

Ik kwam al wel deze uitspraak uit 1974 tegen, waarin het onderwerp zijdelings aan de orde komt. Geniet even van het heerlijke taalgebruik ;)
Hiermee wil niet zijn gezegd dat, ook als het Hof de aansprakelijkheid van de Raad zou aanvaarden, het vaststellen van de schade moet leiden tot een specifieke vergoeding — de toekenning van een som, gelijk aan het algemeen aangegeven compenserende bedrag, zonder de reële mogelijkheid van een toekenning van compenserende bedragen overeenkomstig artikel 55, lid 6, van de Toetredingsakte in aanmerking te nemen. Aangezien immers, zoals opgemerkt, in deze niet-contractuele materie de aansprakelijkheid niet zozeer het uitvloeisel is van de niet-nakoming van een belofte als van het opwekken van ongegrond vertrouwen, komt de te vergoeden schade niet noodzakelijk overeen met het niet verkregen gedeelte van het aangekondigde compenserende bedrag.
(mocht dit teveel offtopic zijn, beschouw het dan maar even als een zijstapje van juristen onder elkaar :wink: )

juliomariner

Kom op zeg, ik heb niet gezegd dat een topic levensbedreigend moet zijn maar nu lijkt het erop dat het gaat om wie het grootste EGO heeft.
Het gaat toch nergens meer over, alleen maar om wie zijn/haar gelijk krijgt.

Moneyman

Beste julio, je verliest jezelf in je eigen invullingen. Scroll gewoon door als het onderwerp je niet boeit. Je laatste reacties in dit topic voegen slechts ruis toe.

NeoDutchio

Wat nog mooier is, is dat er hier 2 topics door elkaar lopen. Waar de TS van dit topic klaagt dat PostNL een zending alvast inplant als er een aanmelding komt en het pakket nog niet is afgegeven aan PostNL en dat door het te laat aanleveren de bezorging een dag is opgeschoven, blijft hier een discussie in leven gehouden over het andere topic waar de app niet goed zou werken.
En dat er dan als er op de klacht van deze TS gereageerd word er een vervolg reactie komt die weer te maken heeft met het gesloten topic. Tussendoor ontstaat wrijving tussen forumleden over wat wel of niet gezegd mag worden.

Kortom, een zooitje dit topic.

juliomariner

Moneyman schreef:
03 sep 2020 11:09
Beste julio, je verliest jezelf in je eigen invullingen. Scroll gewoon door als het onderwerp je niet boeit. Je laatste reacties in dit topic voegen slechts ruis toe.
Ik voeg ruis toe? Het hele topic bestaat alleen maar uit ruis en is gewoon niet meer te volgen. Maar blijkbaar heb ik wel een gevoelige snaar geraakt.

Gesloten