LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Kees
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 okt 2003 21:10

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door Kees »

Wat een tof gebaar van Brutaneel en z'n kornuiten. Gelukkig voor dexia besteedde het NOS journaal geen aandacht aan deze ontwikkeling want het staat toch een beetje raar dat je als bank met incassobureaus achter 80-plussers zit.

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door cornelis »

Nee ik ben geen 80 tijd zat om tegen dexia te knokken.

Ben opgelicht en zal mijn recht halen hoe dan ook.

Iemand onder valse voorwenselen een lening in de strot duwen met een inkomen van 1300 euro per maand,dat krijg je bij geen één bank voorelkaar,maar bij dexia wel die moesten omzet halen ten koste van alles.
groetjes

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door Sonja »

Gelukkig besteedt de media er genoeg aandacht aan om
een realistisch beeld te krijgen wie er gelijk heeft.
Niet iedereen leest hier de berichten dus niet iedereen weet
dat Dexia echt verkeerd zit.

Dat kun je wel denken , maar het is echt zo.

de krant heeft zijn invloed al ruimschoots laten gelden,
gelukkig maar...

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door cornelis »

Dexia stelt ook wel heel vreemde eisen in de hardheids clousule,een er van is:
Dexia is gerechtigd het restant van de HHC Rentelozelening [en dat bedrag is derhalve gelijk aan de Netto Schuld minus eventueel betaalde Maandelijkse Aflossingen] in zijn geheel en per direct op te eisen Indien:

Client is overleden en dexia gegronde reden heeft om aan te nemen dat diens verplichtingen uit hoofde van de HHC RENTELOZE LENING niet zullen worden nagekomen.

Dus als je 80 plus bent is de kans dat je komt te overlijden best wel aanwezig.
Daar heeft dexia ook al rekening mee gehouden.
Ben je dood moet je nog betalen.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Dexia is de kat in het nauw, dat begint voor zelfs de simpelste boeresteel nu duidelijk te worden, maar oplettendheid blijft wel erg belangrijk nu want dergelijke katten maken rare sprongen. en zeker als ze ook nog hoeven heben.
Het is inderdaad zo dat wij forumbezoekers iets meer geinformeerd zijn dan 80 jarigen die nauwelijks gebruik maken van dit medium Dat geldt ook voor mensen in een uitzichtloze positie Daarom mogen wij niet verslappen en voor elkaar blijven knokken. Als je er een beetje over nadenkt kun je alleen maar tot de conlusie komen dat we met de meest medogeloze schurken te maken hebben als maar mogelijk is. DAT HEBBEN ZE IN IEDER GEVAL VANDAAG LATEN ZIEN.

PEK EN VEREN ZULLEN HET GEVOLG ZIJN VOOR DEZE HOEVENSOORT


Liefs Ad

johan 1
Berichten: 112
Lid geworden op: 24 mei 2004 11:53

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door johan 1 »

Dealen en praten doe ik niet meer met Dexia, ik wil mijn geld gewoon terug.
Rechtzaken die al in ons voordeel zijn worden door hogerhand vertaagt en de wet word slecht of onvoldoende in ons voordeel behandeld.
Ik sterf nog liever in Dilbeke dan dat ik water bij de wijn ga doen.
Wij staan in ons recht en hebben al uitspraken die in ons voordeel zijn maar Bruneel en Zalm en al die andere oplichters aan de top houden willens en wetens de zaak tegen.
In brussel gaan al stemmen op wat er in Nederland aan de hand is en daar ga ik de knuppel nog maar weer eens in het hoenderhok gooien.
Nederland mag nu even "baasje"zijn van europa en daar krijgen ze spijt van en Dexia ook want Frankrijk, Luxenburg en België zullen van alles op de hoogte gebracht worden hoe Dexia werkt in Nederland.

Dexia moet kapot gemaakt worden op alle fronten en Bruneel mag voor mij aan de bedelstaf komen zodat hij weet wat het is om berooid te zijn.

We moeten vechten niet meer praten, die tijd hebben ze gehad.
Tijd voor de Nederlandse "Berend Mijnhoff Groep".

Haantje
Berichten: 117
Lid geworden op: 15 aug 2003 20:59

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door Haantje »

Die groep heet anders jij doelt op de zanger van de goede hoop zoek eens via Google.

johan 1
Berichten: 112
Lid geworden op: 24 mei 2004 11:53

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door johan 1 »

Haantje dat was een grapje, ik schimpte met de Bader meinhoff groep uit Duitsland.
Dat was sarkasties bedoeld om aan te geven dat al die rechtse schoften eens terecht gewezen moeten worden.

Haantje
Berichten: 117
Lid geworden op: 15 aug 2003 20:59

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door Haantje »

Gelukkig maar :wink:

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door JH »

johan 1 meen jij het recht in eigen hand te moeten nemen om de schurken van dexia artesia af te straffen ?? :roll:
Ook al is dexia artesia verliezend, laten we de eer aan ons zelf houden en netjes blijven 8)

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

80-jarigen en bij overlijden is de restschuld direct opeisbaar..
hoe noem je dit ook al weer ???

Wat een stelletje @#$543@90*&&*^%$@@!?><":}{][_*(%%^&#$
zijn die dexianen !!!

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door trudy »

Nu dit scenario:

Stel, ik ben een bijstandsgerechtigde, of WAO'r of AOW'r, in ieder geval met een minimum inkomen. Mijn schuld is, b.v. van een WVD, pakweg, € 15.000. Ik heb inmiddels een advocaat met toevoeging en ben dus van plan Dexia te dagvaarden.

Nu word ik één van de honderd "uitverkorenen" met een nieuw aanbod. B.v. ik moet nog 25% van mijn restschuld betalen en kan dat met redelijke maandtermijnen (alhoewel ik maandelijks eigenlijk niets kan missen), zonder extra rente aflossen.
Óf, ook een mogelijkheid?....kwijtschelding van de hele restschuld.
Ik ga hier niet op in, immers ik heb al een advocaat die met het voorbereidende werk bezig is.

Nu komt mijn proces en Dexia vertelt de rechter dat ik NIET op haar aantrekkelijke aanbod ben ingaan. Er zijn rechters die, ondanks alles, vaak toch nog achter Dexia staan. Kijk naar dat proces in Arnhem, waar de gedupeerde ALLES moest betalen. Wat doet een rechter in zo'n geval? Maakt het jouw zaak niet minder sterk?

Misschien nog een laatste stuiptrekking van Dexia, maar wel doordacht en doortrapt. Er zullen wellicht toch nog, misschien zelfs vele, mensen op dit aanbod ingaan. Mensen die niets van dit forum weten, die denken alleen te staan. Juist de zwakkeren zullen gaan toegeven en daar is dit aanbod ook voor bedoeld.

Hoe denken jullie hierover?

Gr. trudy

Haantje
Berichten: 117
Lid geworden op: 15 aug 2003 20:59

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door Haantje »

Geloof je werkelijk dat Dexia dat aanbod doet aan 80-jarigen en ouder misschien hebben ze 2 klanten van die leeftijd. Het is een PR-stunt en daarmee vallen ze nog harder naar beneden.

Misschien willen kinderen van deze groep reageren???

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door Joshua »

Trudy,
Goede vraag! zal velen bezig houden
Duidelijk is dat jij jouw schade hebt willen beperken.
Je hebt een advocaat ingehuurd je hebt daarvoor al dan niet met toevoeging voor geinvesteerd
Dat Dexia nu opnieuw de voorwaarde of de regeling veruimd zal de rechter niet kunnen waarderen. Tenslotte heeft Dexia er 12 maanden over gedaan om tot bezinning te komen. Die bezinning is niet bij hen zelf ontstaan maar door de maatschappelijke onrust die zij met haar eerste aanbod hebben veroorzaakt
Bovendien is naar ik aanneem niet een oplossing voor de restschuld gevraagd maar nietig verklaring van het contract
Dexia weet intussen dondersgoed dat zij met de overgenomen aandelen puinhoop van legio en la bouchere dat deze de toetsing van de WcK niet doorstaan. Laat staan in veel gevallen de zorgplicht.

Dexia zal nooit buiten rechte (vijwillig) het door haar geincasseerde bedrag willen teruggeven dit zul jij bij de rechter moeten vragen en naar ik hoop en vertrouw ook krijgen.

Komt goed!

Suc6

johan 1
Berichten: 112
Lid geworden op: 24 mei 2004 11:53

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door johan 1 »

Met netjes zijn en de eer aan jezelf houden kom je in Nederland niet ver JH.
Je moet je laten horen en zien, je moet vechten en de grenzen van het toelaatbare zoeken, dat doen de banken ook.
Nederland heeft een wetgeving voor arme en rijke en dat moet je aantonen door tegen of met over die grens tegaan.
Braaf bij de brievenbus op je geld gaan zitten wachten leverd niets op, je laten horen en zien bij demonstraties daar kan je je gram halen en de media bespelen.

Nee JH met alle respect voor jou persoontje maar zwijgen is zilver maar je mond open doen is hier goud.
Kijk maar hoever we Dexia al hebben en Aegon is de volgende die we aanpakken.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door pluutje »

Oom Dagobert,


Zo is het, weer iets uit de bekende hoed toveren!
Bruneel begint zich steeds meer,, onconfortabel,, te voelen.

Welterusten.
Pluutje

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Even concluderend.

Stel ik ben 81 jaar, dan is de kans meer dan 80% dat ik geen 90 jaar wordt.
Teken ik dan moet ik 3 jaar leven van bijna niks, en als ik tussentijds sterf dan kunnen ze als eerste incasseren.
Altijd winst voor Dexia en weinig winst voor gedupeerde.
Betaal ik meer dan € 1.000,-- per maand, dan moet ik a) zeer veel verdienen per maand, of b) is het percentage aan rente buitensporig hoog dat de lening en de hoogte van de beleggingsportefeuille helemaal niet meer in verhouding staat volgens alle bancaire en maatschappelijke regels en normen en waarden.

Heb ik bijstand dan leef ik al van het minimum, en kan Dexia weinig meer afpakken van me, door inzicht te geven in mijn financiën kunnen ze wellicht wel nog wat bedenken wat ze kunnen afnemen, bijv. de gouden trouwring.

Als bijstandsgerechtigde is procederen vrij goedkoop, vaak hoeven deze mensen de laagste eigen bijdrage te betalen en is voor hun de stap om Dexia te dagvaarden bijzonder klein.
Dexia kan bij deze groep alleen maar verliezen.

Kortom het aanbod wordt gedaan aan een zeer kleine groep mensen die ook nog eens wanneer het op een rechtzaak aankomen zeer sterk staan.
Bovendien is het van algemene bekendheid dat (hoog!)bejaarden van 80 jaar en ouder niet of in zeer beperkte mate het internet bezoeken en dan al zeker niet forums afgaan van aandelenlease.
Deze groep is dus uiterst kwetsbaar en ziet door de narigheid de mogelijkheden vaak niet meer in, terwijl die er best kunnen en naar mijn mening ook zeker zijn.

Komt boven al deze druk ook nog eens een positief bericht van SLV erbovenop dat het een goed aanbod is van Dexia dan kun je op twee vingers uittellen hoeveel mensen hier weer op in zullen happen.

De kwetsbare groep heeft de sterkste kaarten en deze proberen ze dan af te nemen/ uit te schakelen via een slinkse manier.
Dexia is een meester in het opzoeken van de “zwakke” plekken van de mensen en ze dan genadeloos uit te zuigen.

Ik hoop dat er snel een eind aan deze martelgang komt voor velen en dat ook de topbestuurders die dit op touw hebben gezet persoonlijk worden gestraft voor al deze maatschappelijke verstoringen.
Want hoeveel mensen slapen niet slecht omdat ze door wurgcontracten geen uitzicht zien om nog wat op te bouwen.
Hoeveel studenten en scholieren zijn niet verplicht moeten gaan werken om de schulden de baas te blijven?
Grootouders die hun (klein)kinderen een studiecentje wilden meegeven zijn dadelijk al “blij”/ opgelucht wanneer ze hun (klein)kinderen geen schulden nalaten.
Wie loopt er mede door dit Dexia debacle niet meer 1 keer per jaar maar om de twee weken naar de huisarts met stress en andere kwaaltjes?

We hebben het vaak alleen over de centen maar in een eerdere poll schreef ik al; het gaat niet om centen alleen, Dexia heeft voor tienduizenden gezinnen en individuen mensen hun leven totaal veranderd en beïnvloed. Dit maatschappelijk probleem heeft menigeen veel grijze haren gekost.
Welke mensen rijden nu een tweede hans Opeltje van 15 jaar oud en hebben hun paar jaar oude Mercedes of Bmw niet moeten verkopen?
Kijk ik naar de straten om ons huis heen dan zie ik dat gemiddeld 1 op de 15 huizen te koop staat.
Oké de economie draait wel minder, maar hoeveel Dexia gedupeerden zitten daar niet bij?
Kijk ik naar mezelf dan ging ik tot enkele jaren terug iedere week op stap, nu is dat nog maar zelden.
Heel simpel het geld is op, grotendeels opgegaan om de extreme rentebetalingen te kunnen voldoen.
Lekker in de vakantie naar de friture, pizzeria, chinees, Griek gaan, en nu misschien één keertje nog, en de rest maar barbecuen of boterhammen eten?!

Lekker een dagje naar het strand of pretpark, ja het kan wel maar dan wel ndadat het loon binnen is, en die frites dan maar zelf bakken.

Het zijn “slechts” enkele voorbeelden van hoe een leven er totaal anders komt uit te zien door een groot maatschappelijke oplichting van een bank wat alleen maar denkt aan geld.
Klanten is wel leuk zolang ze fors betalen en vooral niks inbrengen.
In de artikelen van de NRE staat dat een effectenhandelende instelling het belang van de klant voorop stelt boven haar eigen belang.
Deze regel zie ik zelden tot nooit worden genoemd, maar als hje goed nadenkt maken ze zich geregeld schuldig hieraan, door net te doen of het geen wat jij zegt en schrijft lucht is en dat hun wurgcontracten wet is tenzij de Hoge raad anders beslist maar zover zijn we nog lang niet.

Zo en nu het bed in, anders verslaap ik me en mis ik de afspraak van 10 uur bij de huisarts.

m.v.g. justice man

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Goede morgen allemaal.

Daar gaan we weer, een nieuwe dag en niemand weet welke verassingen vandaag op ons af komen.
't Blijft spannend met Dexia.

Dacht vanmorgen op weg naar mn werk het volgende:

Het foute aan Dexia's 2de aanbod is dat zij het zelf bedacht heeft en alle stichtingen en verenigen hiermee passeert, incl. CGA.
Getuigt van arrogantie.

Als Dexia net als wij uitkijken naar een snelle oplossing zonder tussenkomst advocaat dan kan een versoepeling alleen onder de volgende voorwaarde tot stand komen:

- Dexia komt niet als eiseres maar verklaart vooraf fouten gemaakt te
hebben en komt dus als schuldige=gelijkwaardige partner.
- Vanaf het 1ste moment van overleg stopt DExia met alle
geldinningen enz.
- In het overleg zitten alle bestaande verenigingen en stichtingen.
- Voorzitter zou iemand als Oosting kunnen zijn.

Alleen op deze manier mag er een aanbod tot stand komen, elk ander initiatief van Dexia moet gelijk om zeep geholpen worden, ook al zouden er goede elementen in zitten.

Gelukkig is een dergelijk overleg niet aan de orde, mijn zaak wordt in september opgestart, brengt vast een veel betere oplossing.

Als ik het voor het zeggen heb, een fictieve restschuld of verzekering achteraf is helemaal niet aan de orde, alleen de teruggaaf inleg is bespreekbaar, bv hoeveel ik Dexia kwijtscheld en in welke termijnen ze het mag terugbetalen.

gr. O.D.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

.............
Laatst gewijzigd door Oom Dagobert op 10 aug 2004 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

voor Trudy,

Dexia zal inderdaad geen mogelijkheid voorbij laten gaan om ons verweer te ontkrachten.

Tegen-argumenten inzake 2de aanbod zijn er echter voldoende:

- Correspondentie tot verzoek oplossing waarop Dexia nooit heeft
gereageerd, enkel aanmaningen en dreigbrieven.
- Bij CGA had Dexia de mogelijkheid maar was ze nergens toe bereid.
- Bij het proces van LV heeft Dexia zelf nog aangegeven dat iedereen
persoonlijk naar de rechter moest gaan vanwege indiv. verschillen.
- Bovenstaand heeft er toe geleid dat Dexia dwong tot advocaatkosten/
verplichtingen. (terugverdienen), aanbod kwam dus gewoon onnodig
te laat.


gr. O.D.

Gesloten