Pagina 4 van 4

Re: Gekocht, niet afgehaald. Coolblue: “Geld kwijt”

Geplaatst: 01 jan 2021 13:48
door alfatrion
NeoDutchio schreef:
01 jan 2021 11:50
Maar er moet wel bewijs zijn wat er allemaal gebeurd is.
Waarom moet er wel bewijs zijn? Eerder voerde je nog een klaagzang op over hoe lastig het is om je administratie bij te houden. Het is denkbaar dat de verkoper het bewijs heeft weggegooid, omdat hij het bijhouden van administratie net zo vervelend vindt als jij.

Wat je niet door hebt is dat mijn tekst is
niet bedoelt om de feiten in de casus te duiden, maar om aan 16again iets uit te leggen.
16again schreef:
01 jan 2021 13:25
Misschien heeft TS wel de allergoedkoopste verzend methode gekozen. En door de zeer late melding kan CB geen klacht meer indienen bij verzender
Dat is het probleem van Coolblue.

Re: Gekocht, niet afgehaald. Coolblue: “Geld kwijt”

Geplaatst: 01 jan 2021 14:20
door NeoDutchio
alfatrion schreef:
01 jan 2021 13:48
NeoDutchio schreef:
01 jan 2021 11:50
Maar er moet wel bewijs zijn wat er allemaal gebeurd is.
Waarom moet er wel bewijs zijn? Eerder voerde je nog een klaagzang op over hoe lastig het is om je administratie bij te houden. Het is denkbaar dat de verkoper het bewijs heeft weggegooid, omdat hij het bijhouden van administratie net zo vervelend vindt als jij.
Heel simpel, elk bedrijf weet wie wat gekocht heeft, wanneer het verstuurd is en wat er vervolgens gebeurd is. Dus of afgehaald op een punt of terug ontvangen. Dit staat los van het bijhouden van een administratie van 5 jaar van alle informatie voor het geval dat.
alfatrion schreef:
01 jan 2021 13:48
16again schreef:
01 jan 2021 13:25
Misschien heeft TS wel de allergoedkoopste verzend methode gekozen. En door de zeer late melding kan CB geen klacht meer indienen bij verzender
Dat is het probleem van Coolblue.
Dus als de klant kiest voor de goedkoopste verzending is het het risico van CB?

Re: Gekocht, niet afgehaald. Coolblue: “Geld kwijt”

Geplaatst: 01 jan 2021 14:55
door alfatrion
Ja, zolang de koper kiest uit de opties die de verkoper heeft aangedragen.

Re: Gekocht, niet afgehaald. Coolblue: “Geld kwijt”

Geplaatst: 01 jan 2021 15:12
door 16again
Maar de goedkoopste methode kan zijn zonder ontvangsthandtekening. Dan kan de verzender alleen maar aantonen dat er verstuurd is, maar niet dat pakket door de juiste persoon ontvangen is.

Re: Gekocht, niet afgehaald. Coolblue: “Geld kwijt”

Geplaatst: 01 jan 2021 15:39
door alfatrion
Dat is het probleem van Coolblue.