Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen
Geplaatst: 28 dec 2021 23:09
Radar Forum
https://radar-forum.avrotros.nl/
Ik_weet_niet_alles schreef: ↑28 dec 2021 23:09Nee, omdat niemand hiervoor de verantwoordelijkheid wil nemen en de klant daar de dupe van moet worden.
Niks onwerkbaars aan. Een API waarin de beschikbaarheid (locker ‘voorraad’) van de afhaalpunten wordt aangeboden is simpel op te zetten en aan te bieden. Zodra de laatste locker wordt gereserveerd voor een klant, moet een andere klant die afhaallocatie niet meer kunnen selecteren.
Neurologische netwerken hebben zich inmiddels wel bewezen.Moneyman schreef: ↑28 dec 2021 23:02O ja. En dat op basis van de afmetingen van de beschikbare kast, de afmetingen van de te verwachten pakketten, en dat met allerlei verschillende partijen en verschillende werkwijzen? Een wel héél hoog theoretisch gehalte.alfatrion schreef: ↑28 dec 2021 22:55Softwarematig kun je daar toch aardig eind komen. Je kan op basis van de capaciteit en door de gemaakte bezorging in te boeken ingeplande aangegeven wanneer een locatie vol zit. Dit kan nog aangevuld worden met een neurologisch netwerk om het gat op te vullen dat ontstaat als een deel niet ingevuld wordt.
Klinkt geweldig. Met één probleem. Dat werkt alleen als afhaallocaties lockers hebben.k2p schreef: ↑29 dec 2021 01:14Niks onwerkbaars aan. Een API waarin de beschikbaarheid (locker ‘voorraad’) van de afhaalpunten wordt aangeboden is simpel op te zetten en aan te bieden. Zodra de laatste locker wordt gereserveerd voor een klant, moet een andere klant die afhaallocatie niet meer kunnen selecteren.
Die lockers gaan met een centraal bijgehouden code open. Dus DHL weet hoeveel er vrij zijn.
Maar wat nu als iedereen zijn pakketje 3 dagen in dat ding laat liggen in plaats van de ingecalculeerde 1 of 2 dagen. Dan gaat het alsnog fout.k2p schreef: ↑29 dec 2021 01:14Niks onwerkbaars aan. Een API waarin de beschikbaarheid (locker ‘voorraad’) van de afhaalpunten wordt aangeboden is simpel op te zetten en aan te bieden. Zodra de laatste locker wordt gereserveerd voor een klant, moet een andere klant die afhaallocatie niet meer kunnen selecteren.
Die lockers gaan met een centraal bijgehouden code open. Dus DHL weet hoeveel er vrij zijn.
In mijn korte periode als DHL punt was geen dag hetzelfde. Het kon zijn dat je 1 of 2 pakjes kreeg (vaak op de maandag), maar ook dagen dat er 50 pakjes kwamen (meestal op de woensdag). Dan had je mensen die binnen 10 minuten al voor je deur stonden, maar ik had ook geregeld pakjes die niet werden opgehaald. Je kan simpelweg niet met een dergelijke software werken omdat je afhankelijk bent van de afhalers.
En wat is de afspraak als de ontvanger niet thuis is? Of stel dat gevraagd werd om bij die bewuste BCC af te halen en vanwege overheidsmaatregelen zijn ze dicht in het weekend?
Dat is uw mening waar niet iedereen het mee eens zou zijn. Als DHL het niet kan afleveren zal er een automatische melding naar Wehkamp gedaan moeten worden die op zijn beurt hun klant moet gaan bereiken. Dat lukt veelal niet dezelfde dag. Gevolg is een dag vertraging waar niet iedereen op zit te wachten. Voor u en TS wellicht wel een oplossing, maar anderen verwachten juist wel hun zending op die dag en zullen geen problemen hebben om het 400 meter verderop op te halen.angel1978 schreef: ↑29 dec 2021 09:52Niks 'stel dat'
Feit is dat TS bewust voor een bepaald afhaalpunt heeft gekozen en niet voor een ander. De afspraak met de vervoerder is dus volslagen duidelijk. Als DHL hier niet aan kan voldoen, dan moet het pakket gewoon terug zodat de verzender een oplossing kan zoeken met de ontvanger.
Ik denk dat 90 procent van de ontvangers blij zouden zijn met de nu gekozen oplossing. Zeker rond de feestdagen.angel1978 schreef: ↑29 dec 2021 09:52Niks 'stel dat'
Feit is dat TS bewust voor een bepaald afhaalpunt heeft gekozen en niet voor een ander. De afspraak met de vervoerder is dus volslagen duidelijk. Als DHL hier niet aan kan voldoen, dan moet het pakket gewoon terug zodat de verzender een oplossing kan zoeken met de ontvanger.
Ja, ik heb al voorgesteld dat ze dan gewoon dat pakketje langs de pakketautomaat zetten en dan mag de klant hopen dat het er nog staat. Dan is het gewoon op de plek afgeleverd.angel1978 schreef: ↑29 dec 2021 08:19Als.we nu eens afspreken dat iemand zich gewoon aan de afspraak houdt of duidelijk maakt dat dit ook gewoon onderdeel is van de afspraak ( je kan wel aangeven waar het afgeleverd moet worden, maar het kan ook heel erg ergens anders belanden ).
Dan kan iemand die dat niet wil of kan ( zoals ts ) tenminste zelf een keuze maken.
Da's mooi voor die 90% en dat mag ook gewoon. Misschien kan ik er ook wel gelukkig mee zijn als dat de gekozen weg is en onderdeel van het aanbod. Dan kun je er gewoon voor kiezen en is het ook geen probleem en zou TS geen punt hebben.crazyme schreef: ↑29 dec 2021 11:59Ik denk dat 90 procent van de ontvangers blij zouden zijn met de nu gekozen oplossing. Zeker rond de feestdagen.angel1978 schreef: ↑29 dec 2021 09:52Niks 'stel dat'
Feit is dat TS bewust voor een bepaald afhaalpunt heeft gekozen en niet voor een ander. De afspraak met de vervoerder is dus volslagen duidelijk. Als DHL hier niet aan kan voldoen, dan moet het pakket gewoon terug zodat de verzender een oplossing kan zoeken met de ontvanger.
Alleen ts niet.
Soms moet je improviseren, maar dat kunnen veel mensen niet meer.
Maar wat is dan wel de oplossing als afleveren op de afgesproken plek niet mogelijk is? Terugsturen?angel1978 schreef: ↑29 dec 2021 13:06Da's mooi voor die 90% en dat mag ook gewoon. Misschien kan ik er ook wel gelukkig mee zijn als dat de gekozen weg is en onderdeel van het aanbod. Dan kun je er gewoon voor kiezen en is het ook geen probleem en zou TS geen punt hebben.crazyme schreef: ↑29 dec 2021 11:59Ik denk dat 90 procent van de ontvangers blij zouden zijn met de nu gekozen oplossing. Zeker rond de feestdagen.angel1978 schreef: ↑29 dec 2021 09:52Niks 'stel dat'
Feit is dat TS bewust voor een bepaald afhaalpunt heeft gekozen en niet voor een ander. De afspraak met de vervoerder is dus volslagen duidelijk. Als DHL hier niet aan kan voldoen, dan moet het pakket gewoon terug zodat de verzender een oplossing kan zoeken met de ontvanger.
Alleen ts niet.
Soms moet je improviseren, maar dat kunnen veel mensen niet meer.
Nu heeft TS dat wel, het is geen onderdeel van het aanbod, zoals MM ook al heeft laten zien.
Het is helemaal niet zo ingewikkeld.
Heel simpel, de webwinkel moet deze optie gewoon niet aanbieden, dan is het thuisbezorgen, bij de buren of een ander bezorgadres. Nu deze optie wel is aangeboden en daarvan gebruik wordt gemaakt moet de webwinkel zich daaraan houden.Nijogeth schreef: ↑29 dec 2021 14:09Maar wat is dan wel de oplossing als afleveren op de afgesproken plek niet mogelijk is? Terugsturen?angel1978 schreef: ↑29 dec 2021 13:06Da's mooi voor die 90% en dat mag ook gewoon. Misschien kan ik er ook wel gelukkig mee zijn als dat de gekozen weg is en onderdeel van het aanbod. Dan kun je er gewoon voor kiezen en is het ook geen probleem en zou TS geen punt hebben.
Nu heeft TS dat wel, het is geen onderdeel van het aanbod, zoals MM ook al heeft laten zien.
Het is helemaal niet zo ingewikkeld.