Pagina 4 van 8

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Geplaatst: 28 dec 2021 23:09
door Ik_weet_niet_alles
Lady1234 schreef:
28 dec 2021 23:04
En de ene keer is iedereen thuis, en de volgende dag niemand. Wat een gedoe. En dat alles omdat een pakje op een andere locatie is bezorgd, dan gepland.
Nee, omdat niemand hiervoor de verantwoordelijkheid wil nemen en de klant daar de dupe van moet worden.

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Geplaatst: 28 dec 2021 23:13
door crazyme
@ts:
Ik was even benieuwd of u na 4 pagina’s discussie het paketje al heeft opgehaald ?

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Geplaatst: 28 dec 2021 23:21
door Lady1234
Ik_weet_niet_alles schreef:
28 dec 2021 23:09
Lady1234 schreef:
28 dec 2021 23:04
En de ene keer is iedereen thuis, en de volgende dag niemand. Wat een gedoe. En dat alles omdat een pakje op een andere locatie is bezorgd, dan gepland.
Nee, omdat niemand hiervoor de verantwoordelijkheid wil nemen en de klant daar de dupe van moet worden.

Ja, en daar een neurologisch netwerk op los laten. Doe normaal.

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Geplaatst: 29 dec 2021 01:14
door k2p
Moneyman schreef:
28 dec 2021 21:23
Even serieus: hoe stel je je dit voor? Logistiek is dat volkomen onwerkbaar.
Niks onwerkbaars aan. Een API waarin de beschikbaarheid (locker ‘voorraad’) van de afhaalpunten wordt aangeboden is simpel op te zetten en aan te bieden. Zodra de laatste locker wordt gereserveerd voor een klant, moet een andere klant die afhaallocatie niet meer kunnen selecteren.

Die lockers gaan met een centraal bijgehouden code open. Dus DHL weet hoeveel er vrij zijn.

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Geplaatst: 29 dec 2021 01:57
door alfatrion
Moneyman schreef:
28 dec 2021 23:02
alfatrion schreef:
28 dec 2021 22:55
Moneyman schreef:
28 dec 2021 21:23
Even serieus: hoe stel je je dit voor? Logistiek is dat volkomen onwerkbaar.
Softwarematig kun je daar toch aardig eind komen. Je kan op basis van de capaciteit en door de gemaakte bezorging in te boeken ingeplande aangegeven wanneer een locatie vol zit. Dit kan nog aangevuld worden met een neurologisch netwerk om het gat op te vullen dat ontstaat als een deel niet ingevuld wordt.
O ja. En dat op basis van de afmetingen van de beschikbare kast, de afmetingen van de te verwachten pakketten, en dat met allerlei verschillende partijen en verschillende werkwijzen? Een wel héél hoog theoretisch gehalte.
Neurologische netwerken hebben zich inmiddels wel bewezen.

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Geplaatst: 29 dec 2021 02:37
door kuklos
k2p schreef:
29 dec 2021 01:14
Moneyman schreef:
28 dec 2021 21:23
Even serieus: hoe stel je je dit voor? Logistiek is dat volkomen onwerkbaar.
Niks onwerkbaars aan. Een API waarin de beschikbaarheid (locker ‘voorraad’) van de afhaalpunten wordt aangeboden is simpel op te zetten en aan te bieden. Zodra de laatste locker wordt gereserveerd voor een klant, moet een andere klant die afhaallocatie niet meer kunnen selecteren.

Die lockers gaan met een centraal bijgehouden code open. Dus DHL weet hoeveel er vrij zijn.
Klinkt geweldig. Met één probleem. Dat werkt alleen als afhaallocaties lockers hebben.
Oh wacht, er is meer. Dan moeten ook nog alle winkels willen meewerken.
En oh ja, ook dit nog, je zal per locatie dit real time moeten monitoren. Maar wat doe je met mensen die niet direct afhalen? En waardoor er geen enkele zekerheid is hoe lang een locatie gedeeltelijk of volledig bezet zal zijn.
Voordat ik het vergeet, je zal ook nog het formaat van de pakketten en het formaat van de locaties mee moeten nemen in je idee.

Resumerend, jouw idee kan wel, maar er zitten nog heel haken en ogen aan.

Wie gaat het trouwens betalen, de ontwikkeling van de software?

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Geplaatst: 29 dec 2021 02:39
door kuklos
alfatrion schreef:
29 dec 2021 01:57
Neurologische netwerken hebben zich inmiddels wel bewezen.
Wat is at eigenlijk, een neurologisch netwerk?

Ik ken wel neurale netwerken.

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Geplaatst: 29 dec 2021 03:01
door alfatrion

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Geplaatst: 29 dec 2021 05:28
door Nijogeth
k2p schreef:
29 dec 2021 01:14
Moneyman schreef:
28 dec 2021 21:23
Even serieus: hoe stel je je dit voor? Logistiek is dat volkomen onwerkbaar.
Niks onwerkbaars aan. Een API waarin de beschikbaarheid (locker ‘voorraad’) van de afhaalpunten wordt aangeboden is simpel op te zetten en aan te bieden. Zodra de laatste locker wordt gereserveerd voor een klant, moet een andere klant die afhaallocatie niet meer kunnen selecteren.

Die lockers gaan met een centraal bijgehouden code open. Dus DHL weet hoeveel er vrij zijn.
Maar wat nu als iedereen zijn pakketje 3 dagen in dat ding laat liggen in plaats van de ingecalculeerde 1 of 2 dagen. Dan gaat het alsnog fout.

Als we nu eens afspreken dat wanneer een punt vol is, dat ze dan op een ander afhaalpunt in de buurt afleveren? Lijkt me echt heel handig, dan weet iedereen waar ze aan toe zijn.

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Geplaatst: 29 dec 2021 08:19
door angel1978
Als.we nu eens afspreken dat iemand zich gewoon aan de afspraak houdt of duidelijk maakt dat dit ook gewoon onderdeel is van de afspraak ( je kan wel aangeven waar het afgeleverd moet worden, maar het kan ook heel erg ergens anders belanden ).

Dan kan iemand die dat niet wil of kan ( zoals ts ) tenminste zelf een keuze maken.

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Geplaatst: 29 dec 2021 08:50
door NeoDutchio
k2p schreef:
29 dec 2021 01:14
Die lockers gaan met een centraal bijgehouden code open. Dus DHL weet hoeveel er vrij zijn.
In mijn korte periode als DHL punt was geen dag hetzelfde. Het kon zijn dat je 1 of 2 pakjes kreeg (vaak op de maandag), maar ook dagen dat er 50 pakjes kwamen (meestal op de woensdag). Dan had je mensen die binnen 10 minuten al voor je deur stonden, maar ik had ook geregeld pakjes die niet werden opgehaald. Je kan simpelweg niet met een dergelijke software werken omdat je afhankelijk bent van de afhalers.
angel1978 schreef:
29 dec 2021 08:19
Als.we nu eens afspreken dat iemand zich gewoon aan de afspraak houdt of duidelijk maakt dat dit ook gewoon onderdeel is van de afspraak ( je kan wel aangeven waar het afgeleverd moet worden, maar het kan ook heel erg ergens anders belanden ).
En wat is de afspraak als de ontvanger niet thuis is? Of stel dat gevraagd werd om bij die bewuste BCC af te halen en vanwege overheidsmaatregelen zijn ze dicht in het weekend?
Iedereen weet dat als een pakje thuis niet afgeleverd kan worden dit bij de buren aangeboden word. Hier gebeurd exact hetzelfde en dan zou het ineens niet goed zijn.

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Geplaatst: 29 dec 2021 09:52
door angel1978
Niks 'stel dat'

Feit is dat TS bewust voor een bepaald afhaalpunt heeft gekozen en niet voor een ander. De afspraak met de vervoerder is dus volslagen duidelijk. Als DHL hier niet aan kan voldoen, dan moet het pakket gewoon terug zodat de verzender een oplossing kan zoeken met de ontvanger.

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Geplaatst: 29 dec 2021 10:10
door NeoDutchio
angel1978 schreef:
29 dec 2021 09:52
Niks 'stel dat'

Feit is dat TS bewust voor een bepaald afhaalpunt heeft gekozen en niet voor een ander. De afspraak met de vervoerder is dus volslagen duidelijk. Als DHL hier niet aan kan voldoen, dan moet het pakket gewoon terug zodat de verzender een oplossing kan zoeken met de ontvanger.
Dat is uw mening waar niet iedereen het mee eens zou zijn. Als DHL het niet kan afleveren zal er een automatische melding naar Wehkamp gedaan moeten worden die op zijn beurt hun klant moet gaan bereiken. Dat lukt veelal niet dezelfde dag. Gevolg is een dag vertraging waar niet iedereen op zit te wachten. Voor u en TS wellicht wel een oplossing, maar anderen verwachten juist wel hun zending op die dag en zullen geen problemen hebben om het 400 meter verderop op te halen.

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Geplaatst: 29 dec 2021 11:59
door crazyme
angel1978 schreef:
29 dec 2021 09:52
Niks 'stel dat'

Feit is dat TS bewust voor een bepaald afhaalpunt heeft gekozen en niet voor een ander. De afspraak met de vervoerder is dus volslagen duidelijk. Als DHL hier niet aan kan voldoen, dan moet het pakket gewoon terug zodat de verzender een oplossing kan zoeken met de ontvanger.
Ik denk dat 90 procent van de ontvangers blij zouden zijn met de nu gekozen oplossing. Zeker rond de feestdagen.

Alleen ts niet.

Soms moet je improviseren, maar dat kunnen veel mensen niet meer.

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Geplaatst: 29 dec 2021 12:12
door Nijogeth
angel1978 schreef:
29 dec 2021 08:19
Als.we nu eens afspreken dat iemand zich gewoon aan de afspraak houdt of duidelijk maakt dat dit ook gewoon onderdeel is van de afspraak ( je kan wel aangeven waar het afgeleverd moet worden, maar het kan ook heel erg ergens anders belanden ).

Dan kan iemand die dat niet wil of kan ( zoals ts ) tenminste zelf een keuze maken.
Ja, ik heb al voorgesteld dat ze dan gewoon dat pakketje langs de pakketautomaat zetten en dan mag de klant hopen dat het er nog staat. Dan is het gewoon op de plek afgeleverd.

Er is nooit een oplossing hiervoor die voor iedereen goed is. Dat is gewoon de simpele conclusie. Hetgeen het beste werkt lijkt me gewoon naar het dichtstbijzijnde pakketpunt te brengen daar zal 99% geen enkel probleem mee hebben.

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Geplaatst: 29 dec 2021 12:17
door kuklos
Nijogeth schreef:
29 dec 2021 12:12
Er is nooit een oplossing hiervoor die voor iedereen goed is.
DIT. Dit is een goede samenvatting van het gehele topic.

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Geplaatst: 29 dec 2021 13:06
door angel1978
crazyme schreef:
29 dec 2021 11:59
angel1978 schreef:
29 dec 2021 09:52
Niks 'stel dat'

Feit is dat TS bewust voor een bepaald afhaalpunt heeft gekozen en niet voor een ander. De afspraak met de vervoerder is dus volslagen duidelijk. Als DHL hier niet aan kan voldoen, dan moet het pakket gewoon terug zodat de verzender een oplossing kan zoeken met de ontvanger.
Ik denk dat 90 procent van de ontvangers blij zouden zijn met de nu gekozen oplossing. Zeker rond de feestdagen.

Alleen ts niet.

Soms moet je improviseren, maar dat kunnen veel mensen niet meer.
Da's mooi voor die 90% en dat mag ook gewoon. Misschien kan ik er ook wel gelukkig mee zijn als dat de gekozen weg is en onderdeel van het aanbod. Dan kun je er gewoon voor kiezen en is het ook geen probleem en zou TS geen punt hebben.

Nu heeft TS dat wel, het is geen onderdeel van het aanbod, zoals MM ook al heeft laten zien.
Het is helemaal niet zo ingewikkeld.

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Geplaatst: 29 dec 2021 13:14
door grun
Kan TS niet gewoon z'n eigen werkgever als afleveradres opgeven? DHL kan het daar dan afleveren bij het magazijn, postkamer of receptie. Vervolgens bellen die even naar boven: Piet, er is een pakje voor je!

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Geplaatst: 29 dec 2021 14:09
door Nijogeth
angel1978 schreef:
29 dec 2021 13:06
crazyme schreef:
29 dec 2021 11:59
angel1978 schreef:
29 dec 2021 09:52
Niks 'stel dat'

Feit is dat TS bewust voor een bepaald afhaalpunt heeft gekozen en niet voor een ander. De afspraak met de vervoerder is dus volslagen duidelijk. Als DHL hier niet aan kan voldoen, dan moet het pakket gewoon terug zodat de verzender een oplossing kan zoeken met de ontvanger.
Ik denk dat 90 procent van de ontvangers blij zouden zijn met de nu gekozen oplossing. Zeker rond de feestdagen.

Alleen ts niet.

Soms moet je improviseren, maar dat kunnen veel mensen niet meer.
Da's mooi voor die 90% en dat mag ook gewoon. Misschien kan ik er ook wel gelukkig mee zijn als dat de gekozen weg is en onderdeel van het aanbod. Dan kun je er gewoon voor kiezen en is het ook geen probleem en zou TS geen punt hebben.

Nu heeft TS dat wel, het is geen onderdeel van het aanbod, zoals MM ook al heeft laten zien.
Het is helemaal niet zo ingewikkeld.
Maar wat is dan wel de oplossing als afleveren op de afgesproken plek niet mogelijk is? Terugsturen?

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Geplaatst: 29 dec 2021 14:16
door Ik_weet_niet_alles
Nijogeth schreef:
29 dec 2021 14:09
angel1978 schreef:
29 dec 2021 13:06
crazyme schreef:
29 dec 2021 11:59


Ik denk dat 90 procent van de ontvangers blij zouden zijn met de nu gekozen oplossing. Zeker rond de feestdagen.

Alleen ts niet.

Soms moet je improviseren, maar dat kunnen veel mensen niet meer.
Da's mooi voor die 90% en dat mag ook gewoon. Misschien kan ik er ook wel gelukkig mee zijn als dat de gekozen weg is en onderdeel van het aanbod. Dan kun je er gewoon voor kiezen en is het ook geen probleem en zou TS geen punt hebben.

Nu heeft TS dat wel, het is geen onderdeel van het aanbod, zoals MM ook al heeft laten zien.
Het is helemaal niet zo ingewikkeld.
Maar wat is dan wel de oplossing als afleveren op de afgesproken plek niet mogelijk is? Terugsturen?
Heel simpel, de webwinkel moet deze optie gewoon niet aanbieden, dan is het thuisbezorgen, bij de buren of een ander bezorgadres. Nu deze optie wel is aangeboden en daarvan gebruik wordt gemaakt moet de webwinkel zich daaraan houden.