LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Ik_weet_niet_alles
Berichten: 1106
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Lady1234 schreef:
28 dec 2021 23:04
En de ene keer is iedereen thuis, en de volgende dag niemand. Wat een gedoe. En dat alles omdat een pakje op een andere locatie is bezorgd, dan gepland.
Nee, omdat niemand hiervoor de verantwoordelijkheid wil nemen en de klant daar de dupe van moet worden.

crazyme
Berichten: 8149
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Ongelezen bericht door crazyme »

@ts:
Ik was even benieuwd of u na 4 pagina’s discussie het paketje al heeft opgehaald ?

Lady1234
Berichten: 25016
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik_weet_niet_alles schreef:
28 dec 2021 23:09
Lady1234 schreef:
28 dec 2021 23:04
En de ene keer is iedereen thuis, en de volgende dag niemand. Wat een gedoe. En dat alles omdat een pakje op een andere locatie is bezorgd, dan gepland.
Nee, omdat niemand hiervoor de verantwoordelijkheid wil nemen en de klant daar de dupe van moet worden.

Ja, en daar een neurologisch netwerk op los laten. Doe normaal.

k2p
Berichten: 1213
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Ongelezen bericht door k2p »

Moneyman schreef:
28 dec 2021 21:23
Even serieus: hoe stel je je dit voor? Logistiek is dat volkomen onwerkbaar.
Niks onwerkbaars aan. Een API waarin de beschikbaarheid (locker ‘voorraad’) van de afhaalpunten wordt aangeboden is simpel op te zetten en aan te bieden. Zodra de laatste locker wordt gereserveerd voor een klant, moet een andere klant die afhaallocatie niet meer kunnen selecteren.

Die lockers gaan met een centraal bijgehouden code open. Dus DHL weet hoeveel er vrij zijn.

alfatrion
Berichten: 22622
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
28 dec 2021 23:02
alfatrion schreef:
28 dec 2021 22:55
Moneyman schreef:
28 dec 2021 21:23
Even serieus: hoe stel je je dit voor? Logistiek is dat volkomen onwerkbaar.
Softwarematig kun je daar toch aardig eind komen. Je kan op basis van de capaciteit en door de gemaakte bezorging in te boeken ingeplande aangegeven wanneer een locatie vol zit. Dit kan nog aangevuld worden met een neurologisch netwerk om het gat op te vullen dat ontstaat als een deel niet ingevuld wordt.
O ja. En dat op basis van de afmetingen van de beschikbare kast, de afmetingen van de te verwachten pakketten, en dat met allerlei verschillende partijen en verschillende werkwijzen? Een wel héél hoog theoretisch gehalte.
Neurologische netwerken hebben zich inmiddels wel bewezen.

kuklos
Berichten: 9965
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Ongelezen bericht door kuklos »

k2p schreef:
29 dec 2021 01:14
Moneyman schreef:
28 dec 2021 21:23
Even serieus: hoe stel je je dit voor? Logistiek is dat volkomen onwerkbaar.
Niks onwerkbaars aan. Een API waarin de beschikbaarheid (locker ‘voorraad’) van de afhaalpunten wordt aangeboden is simpel op te zetten en aan te bieden. Zodra de laatste locker wordt gereserveerd voor een klant, moet een andere klant die afhaallocatie niet meer kunnen selecteren.

Die lockers gaan met een centraal bijgehouden code open. Dus DHL weet hoeveel er vrij zijn.
Klinkt geweldig. Met één probleem. Dat werkt alleen als afhaallocaties lockers hebben.
Oh wacht, er is meer. Dan moeten ook nog alle winkels willen meewerken.
En oh ja, ook dit nog, je zal per locatie dit real time moeten monitoren. Maar wat doe je met mensen die niet direct afhalen? En waardoor er geen enkele zekerheid is hoe lang een locatie gedeeltelijk of volledig bezet zal zijn.
Voordat ik het vergeet, je zal ook nog het formaat van de pakketten en het formaat van de locaties mee moeten nemen in je idee.

Resumerend, jouw idee kan wel, maar er zitten nog heel haken en ogen aan.

Wie gaat het trouwens betalen, de ontwikkeling van de software?

kuklos
Berichten: 9965
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Ongelezen bericht door kuklos »

alfatrion schreef:
29 dec 2021 01:57
Neurologische netwerken hebben zich inmiddels wel bewezen.
Wat is at eigenlijk, een neurologisch netwerk?

Ik ken wel neurale netwerken.


Nijogeth
Berichten: 9867
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

k2p schreef:
29 dec 2021 01:14
Moneyman schreef:
28 dec 2021 21:23
Even serieus: hoe stel je je dit voor? Logistiek is dat volkomen onwerkbaar.
Niks onwerkbaars aan. Een API waarin de beschikbaarheid (locker ‘voorraad’) van de afhaalpunten wordt aangeboden is simpel op te zetten en aan te bieden. Zodra de laatste locker wordt gereserveerd voor een klant, moet een andere klant die afhaallocatie niet meer kunnen selecteren.

Die lockers gaan met een centraal bijgehouden code open. Dus DHL weet hoeveel er vrij zijn.
Maar wat nu als iedereen zijn pakketje 3 dagen in dat ding laat liggen in plaats van de ingecalculeerde 1 of 2 dagen. Dan gaat het alsnog fout.

Als we nu eens afspreken dat wanneer een punt vol is, dat ze dan op een ander afhaalpunt in de buurt afleveren? Lijkt me echt heel handig, dan weet iedereen waar ze aan toe zijn.

angel1978
Berichten: 11082
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Ongelezen bericht door angel1978 »

Als.we nu eens afspreken dat iemand zich gewoon aan de afspraak houdt of duidelijk maakt dat dit ook gewoon onderdeel is van de afspraak ( je kan wel aangeven waar het afgeleverd moet worden, maar het kan ook heel erg ergens anders belanden ).

Dan kan iemand die dat niet wil of kan ( zoals ts ) tenminste zelf een keuze maken.

NeoDutchio
Berichten: 13270
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

k2p schreef:
29 dec 2021 01:14
Die lockers gaan met een centraal bijgehouden code open. Dus DHL weet hoeveel er vrij zijn.
In mijn korte periode als DHL punt was geen dag hetzelfde. Het kon zijn dat je 1 of 2 pakjes kreeg (vaak op de maandag), maar ook dagen dat er 50 pakjes kwamen (meestal op de woensdag). Dan had je mensen die binnen 10 minuten al voor je deur stonden, maar ik had ook geregeld pakjes die niet werden opgehaald. Je kan simpelweg niet met een dergelijke software werken omdat je afhankelijk bent van de afhalers.
angel1978 schreef:
29 dec 2021 08:19
Als.we nu eens afspreken dat iemand zich gewoon aan de afspraak houdt of duidelijk maakt dat dit ook gewoon onderdeel is van de afspraak ( je kan wel aangeven waar het afgeleverd moet worden, maar het kan ook heel erg ergens anders belanden ).
En wat is de afspraak als de ontvanger niet thuis is? Of stel dat gevraagd werd om bij die bewuste BCC af te halen en vanwege overheidsmaatregelen zijn ze dicht in het weekend?
Iedereen weet dat als een pakje thuis niet afgeleverd kan worden dit bij de buren aangeboden word. Hier gebeurd exact hetzelfde en dan zou het ineens niet goed zijn.

angel1978
Berichten: 11082
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Ongelezen bericht door angel1978 »

Niks 'stel dat'

Feit is dat TS bewust voor een bepaald afhaalpunt heeft gekozen en niet voor een ander. De afspraak met de vervoerder is dus volslagen duidelijk. Als DHL hier niet aan kan voldoen, dan moet het pakket gewoon terug zodat de verzender een oplossing kan zoeken met de ontvanger.

NeoDutchio
Berichten: 13270
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

angel1978 schreef:
29 dec 2021 09:52
Niks 'stel dat'

Feit is dat TS bewust voor een bepaald afhaalpunt heeft gekozen en niet voor een ander. De afspraak met de vervoerder is dus volslagen duidelijk. Als DHL hier niet aan kan voldoen, dan moet het pakket gewoon terug zodat de verzender een oplossing kan zoeken met de ontvanger.
Dat is uw mening waar niet iedereen het mee eens zou zijn. Als DHL het niet kan afleveren zal er een automatische melding naar Wehkamp gedaan moeten worden die op zijn beurt hun klant moet gaan bereiken. Dat lukt veelal niet dezelfde dag. Gevolg is een dag vertraging waar niet iedereen op zit te wachten. Voor u en TS wellicht wel een oplossing, maar anderen verwachten juist wel hun zending op die dag en zullen geen problemen hebben om het 400 meter verderop op te halen.

crazyme
Berichten: 8149
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Ongelezen bericht door crazyme »

angel1978 schreef:
29 dec 2021 09:52
Niks 'stel dat'

Feit is dat TS bewust voor een bepaald afhaalpunt heeft gekozen en niet voor een ander. De afspraak met de vervoerder is dus volslagen duidelijk. Als DHL hier niet aan kan voldoen, dan moet het pakket gewoon terug zodat de verzender een oplossing kan zoeken met de ontvanger.
Ik denk dat 90 procent van de ontvangers blij zouden zijn met de nu gekozen oplossing. Zeker rond de feestdagen.

Alleen ts niet.

Soms moet je improviseren, maar dat kunnen veel mensen niet meer.

Nijogeth
Berichten: 9867
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
29 dec 2021 08:19
Als.we nu eens afspreken dat iemand zich gewoon aan de afspraak houdt of duidelijk maakt dat dit ook gewoon onderdeel is van de afspraak ( je kan wel aangeven waar het afgeleverd moet worden, maar het kan ook heel erg ergens anders belanden ).

Dan kan iemand die dat niet wil of kan ( zoals ts ) tenminste zelf een keuze maken.
Ja, ik heb al voorgesteld dat ze dan gewoon dat pakketje langs de pakketautomaat zetten en dan mag de klant hopen dat het er nog staat. Dan is het gewoon op de plek afgeleverd.

Er is nooit een oplossing hiervoor die voor iedereen goed is. Dat is gewoon de simpele conclusie. Hetgeen het beste werkt lijkt me gewoon naar het dichtstbijzijnde pakketpunt te brengen daar zal 99% geen enkel probleem mee hebben.

kuklos
Berichten: 9965
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Ongelezen bericht door kuklos »

Nijogeth schreef:
29 dec 2021 12:12
Er is nooit een oplossing hiervoor die voor iedereen goed is.
DIT. Dit is een goede samenvatting van het gehele topic.

angel1978
Berichten: 11082
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Ongelezen bericht door angel1978 »

crazyme schreef:
29 dec 2021 11:59
angel1978 schreef:
29 dec 2021 09:52
Niks 'stel dat'

Feit is dat TS bewust voor een bepaald afhaalpunt heeft gekozen en niet voor een ander. De afspraak met de vervoerder is dus volslagen duidelijk. Als DHL hier niet aan kan voldoen, dan moet het pakket gewoon terug zodat de verzender een oplossing kan zoeken met de ontvanger.
Ik denk dat 90 procent van de ontvangers blij zouden zijn met de nu gekozen oplossing. Zeker rond de feestdagen.

Alleen ts niet.

Soms moet je improviseren, maar dat kunnen veel mensen niet meer.
Da's mooi voor die 90% en dat mag ook gewoon. Misschien kan ik er ook wel gelukkig mee zijn als dat de gekozen weg is en onderdeel van het aanbod. Dan kun je er gewoon voor kiezen en is het ook geen probleem en zou TS geen punt hebben.

Nu heeft TS dat wel, het is geen onderdeel van het aanbod, zoals MM ook al heeft laten zien.
Het is helemaal niet zo ingewikkeld.

grun
Berichten: 2160
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Ongelezen bericht door grun »

Kan TS niet gewoon z'n eigen werkgever als afleveradres opgeven? DHL kan het daar dan afleveren bij het magazijn, postkamer of receptie. Vervolgens bellen die even naar boven: Piet, er is een pakje voor je!

Nijogeth
Berichten: 9867
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
29 dec 2021 13:06
crazyme schreef:
29 dec 2021 11:59
angel1978 schreef:
29 dec 2021 09:52
Niks 'stel dat'

Feit is dat TS bewust voor een bepaald afhaalpunt heeft gekozen en niet voor een ander. De afspraak met de vervoerder is dus volslagen duidelijk. Als DHL hier niet aan kan voldoen, dan moet het pakket gewoon terug zodat de verzender een oplossing kan zoeken met de ontvanger.
Ik denk dat 90 procent van de ontvangers blij zouden zijn met de nu gekozen oplossing. Zeker rond de feestdagen.

Alleen ts niet.

Soms moet je improviseren, maar dat kunnen veel mensen niet meer.
Da's mooi voor die 90% en dat mag ook gewoon. Misschien kan ik er ook wel gelukkig mee zijn als dat de gekozen weg is en onderdeel van het aanbod. Dan kun je er gewoon voor kiezen en is het ook geen probleem en zou TS geen punt hebben.

Nu heeft TS dat wel, het is geen onderdeel van het aanbod, zoals MM ook al heeft laten zien.
Het is helemaal niet zo ingewikkeld.
Maar wat is dan wel de oplossing als afleveren op de afgesproken plek niet mogelijk is? Terugsturen?

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 1106
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Nijogeth schreef:
29 dec 2021 14:09
angel1978 schreef:
29 dec 2021 13:06
crazyme schreef:
29 dec 2021 11:59


Ik denk dat 90 procent van de ontvangers blij zouden zijn met de nu gekozen oplossing. Zeker rond de feestdagen.

Alleen ts niet.

Soms moet je improviseren, maar dat kunnen veel mensen niet meer.
Da's mooi voor die 90% en dat mag ook gewoon. Misschien kan ik er ook wel gelukkig mee zijn als dat de gekozen weg is en onderdeel van het aanbod. Dan kun je er gewoon voor kiezen en is het ook geen probleem en zou TS geen punt hebben.

Nu heeft TS dat wel, het is geen onderdeel van het aanbod, zoals MM ook al heeft laten zien.
Het is helemaal niet zo ingewikkeld.
Maar wat is dan wel de oplossing als afleveren op de afgesproken plek niet mogelijk is? Terugsturen?
Heel simpel, de webwinkel moet deze optie gewoon niet aanbieden, dan is het thuisbezorgen, bij de buren of een ander bezorgadres. Nu deze optie wel is aangeboden en daarvan gebruik wordt gemaakt moet de webwinkel zich daaraan houden.

Gesloten