Nee, omdat niemand hiervoor de verantwoordelijkheid wil nemen en de klant daar de dupe van moet worden.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen
-
Ik_weet_niet_alles
- Berichten: 1106
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen
@ts:
Ik was even benieuwd of u na 4 pagina’s discussie het paketje al heeft opgehaald ?
Ik was even benieuwd of u na 4 pagina’s discussie het paketje al heeft opgehaald ?
NeoDutchio
vindt dit leuk
Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen
Ik_weet_niet_alles schreef: ↑28 dec 2021 23:09Nee, omdat niemand hiervoor de verantwoordelijkheid wil nemen en de klant daar de dupe van moet worden.
Ja, en daar een neurologisch netwerk op los laten. Doe normaal.
Nijogeth
vindt dit leuk
Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen
Niks onwerkbaars aan. Een API waarin de beschikbaarheid (locker ‘voorraad’) van de afhaalpunten wordt aangeboden is simpel op te zetten en aan te bieden. Zodra de laatste locker wordt gereserveerd voor een klant, moet een andere klant die afhaallocatie niet meer kunnen selecteren.
Die lockers gaan met een centraal bijgehouden code open. Dus DHL weet hoeveel er vrij zijn.
Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen
Neurologische netwerken hebben zich inmiddels wel bewezen.Moneyman schreef: ↑28 dec 2021 23:02O ja. En dat op basis van de afmetingen van de beschikbare kast, de afmetingen van de te verwachten pakketten, en dat met allerlei verschillende partijen en verschillende werkwijzen? Een wel héél hoog theoretisch gehalte.alfatrion schreef: ↑28 dec 2021 22:55Softwarematig kun je daar toch aardig eind komen. Je kan op basis van de capaciteit en door de gemaakte bezorging in te boeken ingeplande aangegeven wanneer een locatie vol zit. Dit kan nog aangevuld worden met een neurologisch netwerk om het gat op te vullen dat ontstaat als een deel niet ingevuld wordt.
Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen
Klinkt geweldig. Met één probleem. Dat werkt alleen als afhaallocaties lockers hebben.k2p schreef: ↑29 dec 2021 01:14Niks onwerkbaars aan. Een API waarin de beschikbaarheid (locker ‘voorraad’) van de afhaalpunten wordt aangeboden is simpel op te zetten en aan te bieden. Zodra de laatste locker wordt gereserveerd voor een klant, moet een andere klant die afhaallocatie niet meer kunnen selecteren.
Die lockers gaan met een centraal bijgehouden code open. Dus DHL weet hoeveel er vrij zijn.
Oh wacht, er is meer. Dan moeten ook nog alle winkels willen meewerken.
En oh ja, ook dit nog, je zal per locatie dit real time moeten monitoren. Maar wat doe je met mensen die niet direct afhalen? En waardoor er geen enkele zekerheid is hoe lang een locatie gedeeltelijk of volledig bezet zal zijn.
Voordat ik het vergeet, je zal ook nog het formaat van de pakketten en het formaat van de locaties mee moeten nemen in je idee.
Resumerend, jouw idee kan wel, maar er zitten nog heel haken en ogen aan.
Wie gaat het trouwens betalen, de ontwikkeling van de software?
Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen
Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen
Maar wat nu als iedereen zijn pakketje 3 dagen in dat ding laat liggen in plaats van de ingecalculeerde 1 of 2 dagen. Dan gaat het alsnog fout.k2p schreef: ↑29 dec 2021 01:14Niks onwerkbaars aan. Een API waarin de beschikbaarheid (locker ‘voorraad’) van de afhaalpunten wordt aangeboden is simpel op te zetten en aan te bieden. Zodra de laatste locker wordt gereserveerd voor een klant, moet een andere klant die afhaallocatie niet meer kunnen selecteren.
Die lockers gaan met een centraal bijgehouden code open. Dus DHL weet hoeveel er vrij zijn.
Als we nu eens afspreken dat wanneer een punt vol is, dat ze dan op een ander afhaalpunt in de buurt afleveren? Lijkt me echt heel handig, dan weet iedereen waar ze aan toe zijn.
NeoDutchio
vindt dit leuk
Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen
Als.we nu eens afspreken dat iemand zich gewoon aan de afspraak houdt of duidelijk maakt dat dit ook gewoon onderdeel is van de afspraak ( je kan wel aangeven waar het afgeleverd moet worden, maar het kan ook heel erg ergens anders belanden ).
Dan kan iemand die dat niet wil of kan ( zoals ts ) tenminste zelf een keuze maken.
Dan kan iemand die dat niet wil of kan ( zoals ts ) tenminste zelf een keuze maken.
-
NeoDutchio
- Berichten: 13270
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen
In mijn korte periode als DHL punt was geen dag hetzelfde. Het kon zijn dat je 1 of 2 pakjes kreeg (vaak op de maandag), maar ook dagen dat er 50 pakjes kwamen (meestal op de woensdag). Dan had je mensen die binnen 10 minuten al voor je deur stonden, maar ik had ook geregeld pakjes die niet werden opgehaald. Je kan simpelweg niet met een dergelijke software werken omdat je afhankelijk bent van de afhalers.
En wat is de afspraak als de ontvanger niet thuis is? Of stel dat gevraagd werd om bij die bewuste BCC af te halen en vanwege overheidsmaatregelen zijn ze dicht in het weekend?
Iedereen weet dat als een pakje thuis niet afgeleverd kan worden dit bij de buren aangeboden word. Hier gebeurd exact hetzelfde en dan zou het ineens niet goed zijn.
kuklos
vindt dit leuk
Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen
Niks 'stel dat'
Feit is dat TS bewust voor een bepaald afhaalpunt heeft gekozen en niet voor een ander. De afspraak met de vervoerder is dus volslagen duidelijk. Als DHL hier niet aan kan voldoen, dan moet het pakket gewoon terug zodat de verzender een oplossing kan zoeken met de ontvanger.
Feit is dat TS bewust voor een bepaald afhaalpunt heeft gekozen en niet voor een ander. De afspraak met de vervoerder is dus volslagen duidelijk. Als DHL hier niet aan kan voldoen, dan moet het pakket gewoon terug zodat de verzender een oplossing kan zoeken met de ontvanger.
-
NeoDutchio
- Berichten: 13270
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen
Dat is uw mening waar niet iedereen het mee eens zou zijn. Als DHL het niet kan afleveren zal er een automatische melding naar Wehkamp gedaan moeten worden die op zijn beurt hun klant moet gaan bereiken. Dat lukt veelal niet dezelfde dag. Gevolg is een dag vertraging waar niet iedereen op zit te wachten. Voor u en TS wellicht wel een oplossing, maar anderen verwachten juist wel hun zending op die dag en zullen geen problemen hebben om het 400 meter verderop op te halen.angel1978 schreef: ↑29 dec 2021 09:52Niks 'stel dat'
Feit is dat TS bewust voor een bepaald afhaalpunt heeft gekozen en niet voor een ander. De afspraak met de vervoerder is dus volslagen duidelijk. Als DHL hier niet aan kan voldoen, dan moet het pakket gewoon terug zodat de verzender een oplossing kan zoeken met de ontvanger.
Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen
Ik denk dat 90 procent van de ontvangers blij zouden zijn met de nu gekozen oplossing. Zeker rond de feestdagen.angel1978 schreef: ↑29 dec 2021 09:52Niks 'stel dat'
Feit is dat TS bewust voor een bepaald afhaalpunt heeft gekozen en niet voor een ander. De afspraak met de vervoerder is dus volslagen duidelijk. Als DHL hier niet aan kan voldoen, dan moet het pakket gewoon terug zodat de verzender een oplossing kan zoeken met de ontvanger.
Alleen ts niet.
Soms moet je improviseren, maar dat kunnen veel mensen niet meer.
Lady1234
, kuklos
en NeoDutchio
vinden dit leuk
Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen
Ja, ik heb al voorgesteld dat ze dan gewoon dat pakketje langs de pakketautomaat zetten en dan mag de klant hopen dat het er nog staat. Dan is het gewoon op de plek afgeleverd.angel1978 schreef: ↑29 dec 2021 08:19Als.we nu eens afspreken dat iemand zich gewoon aan de afspraak houdt of duidelijk maakt dat dit ook gewoon onderdeel is van de afspraak ( je kan wel aangeven waar het afgeleverd moet worden, maar het kan ook heel erg ergens anders belanden ).
Dan kan iemand die dat niet wil of kan ( zoals ts ) tenminste zelf een keuze maken.
Er is nooit een oplossing hiervoor die voor iedereen goed is. Dat is gewoon de simpele conclusie. Hetgeen het beste werkt lijkt me gewoon naar het dichtstbijzijnde pakketpunt te brengen daar zal 99% geen enkel probleem mee hebben.
NeoDutchio
en Lady1234
vinden dit leuk
Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen
Da's mooi voor die 90% en dat mag ook gewoon. Misschien kan ik er ook wel gelukkig mee zijn als dat de gekozen weg is en onderdeel van het aanbod. Dan kun je er gewoon voor kiezen en is het ook geen probleem en zou TS geen punt hebben.crazyme schreef: ↑29 dec 2021 11:59Ik denk dat 90 procent van de ontvangers blij zouden zijn met de nu gekozen oplossing. Zeker rond de feestdagen.angel1978 schreef: ↑29 dec 2021 09:52Niks 'stel dat'
Feit is dat TS bewust voor een bepaald afhaalpunt heeft gekozen en niet voor een ander. De afspraak met de vervoerder is dus volslagen duidelijk. Als DHL hier niet aan kan voldoen, dan moet het pakket gewoon terug zodat de verzender een oplossing kan zoeken met de ontvanger.
Alleen ts niet.
Soms moet je improviseren, maar dat kunnen veel mensen niet meer.
Nu heeft TS dat wel, het is geen onderdeel van het aanbod, zoals MM ook al heeft laten zien.
Het is helemaal niet zo ingewikkeld.
Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen
Kan TS niet gewoon z'n eigen werkgever als afleveradres opgeven? DHL kan het daar dan afleveren bij het magazijn, postkamer of receptie. Vervolgens bellen die even naar boven: Piet, er is een pakje voor je!
Erthanax
vindt dit leuk
Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen
Maar wat is dan wel de oplossing als afleveren op de afgesproken plek niet mogelijk is? Terugsturen?angel1978 schreef: ↑29 dec 2021 13:06Da's mooi voor die 90% en dat mag ook gewoon. Misschien kan ik er ook wel gelukkig mee zijn als dat de gekozen weg is en onderdeel van het aanbod. Dan kun je er gewoon voor kiezen en is het ook geen probleem en zou TS geen punt hebben.crazyme schreef: ↑29 dec 2021 11:59Ik denk dat 90 procent van de ontvangers blij zouden zijn met de nu gekozen oplossing. Zeker rond de feestdagen.angel1978 schreef: ↑29 dec 2021 09:52Niks 'stel dat'
Feit is dat TS bewust voor een bepaald afhaalpunt heeft gekozen en niet voor een ander. De afspraak met de vervoerder is dus volslagen duidelijk. Als DHL hier niet aan kan voldoen, dan moet het pakket gewoon terug zodat de verzender een oplossing kan zoeken met de ontvanger.
Alleen ts niet.
Soms moet je improviseren, maar dat kunnen veel mensen niet meer.
Nu heeft TS dat wel, het is geen onderdeel van het aanbod, zoals MM ook al heeft laten zien.
Het is helemaal niet zo ingewikkeld.
-
Ik_weet_niet_alles
- Berichten: 1106
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen
Heel simpel, de webwinkel moet deze optie gewoon niet aanbieden, dan is het thuisbezorgen, bij de buren of een ander bezorgadres. Nu deze optie wel is aangeboden en daarvan gebruik wordt gemaakt moet de webwinkel zich daaraan houden.Nijogeth schreef: ↑29 dec 2021 14:09Maar wat is dan wel de oplossing als afleveren op de afgesproken plek niet mogelijk is? Terugsturen?angel1978 schreef: ↑29 dec 2021 13:06Da's mooi voor die 90% en dat mag ook gewoon. Misschien kan ik er ook wel gelukkig mee zijn als dat de gekozen weg is en onderdeel van het aanbod. Dan kun je er gewoon voor kiezen en is het ook geen probleem en zou TS geen punt hebben.
Nu heeft TS dat wel, het is geen onderdeel van het aanbod, zoals MM ook al heeft laten zien.
Het is helemaal niet zo ingewikkeld.
