Nog een nagekomen tip.
U schrijft € 55,00 eigen bijdrage medicijnen. Maar er is een regeling dat die eigen bijdrage tot € 250 per jaar beperkt wordt.
Volgens mij vanaf 2019.
Kijk daar eens naar.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
ge-editmarnix schreef: ↑16 mar 2022 09:53Duo kan zonder opgaaf van reden een periode stopgezet worden,
de rente loopt door, maar ik meen dat die ongeveer nihil is nu?
is idd handig om even lucht te krijgen en de rest van de kosten proberen omlaag te krijgen,
Goldkiwi, u staat wel weer ingeschreven voor een woning?
Ik woon alleen en ben (tot nu toe)70 euro kwijt aan energie.
De tips zijn bijna allemaal gegeven. Het antwoord op je andere vraag is 'ja'.
Mijn reactie was op @ lowieze van 10.37, inzake het bejaarde stel met bijna alleen AOW en een auto.
@xflorisx zei dat over mensen met alleen AOW die zelfs nog auto reden, niet ik hoor
Ik zei alleen dat dat nog de enigste mogelijkheid zou kunnen zijn.
Vind je? Ik herken die conclusie totaal niet.andre_van_rossum schreef: ↑17 mar 2022 11:41De meeste reacties getuigen van weinig empatie voor de inzender van de noodkreet.
andre_van_rossum schreef: ↑17 mar 2022 11:41De meeste reacties getuigen van weinig empatie voor de inzender van de noodkreet. Het probleem is dat werken niet meer loont vanwege een doorgeschoten nivellering. Dit valt niet makkelijk op te lossen. Het beste zou zijn als niemand meer op linkse partijen zou stemmen, want dat zijn de veroorzakers van hoge lasten en lage koopkracht.
Dat is natuurlijk hier niet het geval. Als TS 40 uur zou werken, dan was er geen probleem geweest. Het is juist het feit dat deze TS buiten all vangnetten valt waardoor ze in de problemen komt. Ze kan fysiek geen 40 uur werken en wordt niet gecompenseerd, dat is het probleem.andre_van_rossum schreef: ↑17 mar 2022 11:41Het probleem is dat werken niet meer loont vanwege een doorgeschoten nivellering.
Dat laatste is in deze tijd best wel een serieuze optie. Werkgevers zitten te springen om personeel. En iemand die met 30 uur per week een modaal inkomen heeft kan iets.Onkruid71 schreef: ↑16 mar 2022 22:09Helaas komen dit soort situaties te veel voor. U bent niet de enigste. Er wordt hier al jaren over gepraat, "armoede" wordt alleen over gepraat maar verder weinig aan gedaan.
Eigenlijk een van de weinige opties die je nog hebt is een andere baan zoeken die beter betaald. Dat is ook niet altijd makkelijk.