Dus... voor de schuttingverkoper moet alles bindend zijn,. terwijl jij de vrijheid hebt om te wijzigen wat je wilt? Je bent je redelijkheidsgevoel aardig verloren, zo te zien.
Maar veel plezier met je nieuwe schutting gewenst.
Dus... voor de schuttingverkoper moet alles bindend zijn,. terwijl jij de vrijheid hebt om te wijzigen wat je wilt? Je bent je redelijkheidsgevoel aardig verloren, zo te zien.
Misschien was het verstandiger geweest om eerst uw andere financiële verplichtingen op orde te brengen, alvorens weer een financiële verplichting aan te gaan welke u, door omstandigheden, hebt moeten uitstelen.
???
Ja, SCONTRA, dat begrijp ik en je hebt hier gelijk, maar waar het ons om ging is dat eea niet vastgelegd is ergens wetstechnisch, dat eea "logisch" is, is 1,maar het staat nergens vast, en inderdaad praten met elkaar komen we vast wel ergens maar ik heb genoeg gelezen hartelijk bedankt voor alle reacties, een hele fijne dag verder.scontra schreef: ↑28 nov 2022 10:20Misschien was het verstandiger geweest om eerst uw andere financiële verplichtingen op orde te brengen, alvorens weer een financiële verplichting aan te gaan welke u, door omstandigheden, hebt moeten uitstelen.
En de bijkomende kosten voor het uitstel welke u is 'gegund' wilt u nu volledig afschuiven op de verkopende partij.
Ook voor de verkopende partij zijn de prijzen inmiddels gestegen, al gaat het alleen maar over het arbeidsloon, transport kosten en de prijs verhoging van de te leveren materialen.
Blijkbaar is de 'boterham' van de verkoper voor u wel bijzaak!
Ga eens in overleg met de verkoper over een nieuwe plaatsingsdatum en hoe de centenkwestie netjes voor beide partijen is op te lossen.
Nee hoor.witte angora schreef: ↑28 nov 2022 10:36Het gekke is dat het 'wetstechnisch' juist wel beschreven is... heb geen zin meer om de linkjes en de wetsartikelen op te zoeken, ik krijg toch alleen maar een schop. Want de linkjes maken natuurlijk weer geen deel uit van de overeenkomst.
Goed idee.Ga ik doen
Op de link valt ook te lezen dat prijsstijgingen voor risico van de aannemer blijvenwitte angora schreef: ↑28 nov 2022 08:38Hier staat het toch echt... https://beginnenmetbouwen.nl/juridisch/ ... ijn-klant/
Jij hebt de klus uitgesteld, oftewel: er stond al een datum vast, een verloopdatum. En de aanbetaling ben je inderdaad kwijt als je er niet verder mee wil.... Daar heeft de aannemer simpelweg recht op.
Bij uitstel van leverdatum had schuttingbouwer zich beter in moeten dekken.Je kunt dus niet zomaar de klant laten opdraaien voor de hogere kosten van bouwmaterialen. Ook kun je niet zomaar de opdracht stopzetten als de klant niet akkoord gaat met bijbetaling. Als de prijzen stijgen, dan zien veel rechters dit als ondernemersrisico en gaan ze ervan uit dat jij voor de kosten opdraait
Totaal irrelevant. TS zit niet meer in offertetraject, er is een bindende overeenkomstgrun schreef: ↑28 nov 2022 08:41Was het een 'vrijblijvende offerte'? Veel mensen denken dat de vrijblijvendheid voor de koper geldt, maar het is juist andersom. De rechten van de verkoper worden erdoor beschermd. Klik maar eens op onderstaande link.
https://www.flegal.nl/consumentenrecht/ ... e%20partij.
Da's leuk, maar hier niet van toepassing. Wat je citeert gaat over prijsstijgingen binnen de overeenkomst. Hier heeft TS zelf de levertermijn opgerekt. Alleen wil ze wel de lusten, maar niet de lasten...16again schreef: ↑28 nov 2022 13:11Op de link valt ook te lezen dat prijsstijgingen voor risico van de aannemer blijvenJe kunt dus niet zomaar de klant laten opdraaien voor de hogere kosten van bouwmaterialen. Ook kun je niet zomaar de opdracht stopzetten als de klant niet akkoord gaat met bijbetaling. Als de prijzen stijgen, dan zien veel rechters dit als ondernemersrisico en gaan ze ervan uit dat jij voor de kosten opdraait
Waarom niet van toepassing?Moneyman schreef: ↑28 nov 2022 14:41Da's leuk, maar hier niet van toepassing. Wat je citeert gaat over prijsstijgingen binnen de overeenkomst. Hier heeft TS zelf de levertermijn opgerekt.16again schreef: ↑28 nov 2022 13:11Op de link valt ook te lezen dat prijsstijgingen voor risico van de aannemer blijvenJe kunt dus niet zomaar de klant laten opdraaien voor de hogere kosten van bouwmaterialen. Ook kun je niet zomaar de opdracht stopzetten als de klant niet akkoord gaat met bijbetaling. Als de prijzen stijgen, dan zien veel rechters dit als ondernemersrisico en gaan ze ervan uit dat jij voor de kosten opdraait
Aangezien TS ondanks vragen daarover geen concrete tijdslijn verstrekt, en het eveneens duidelijk is dat we niet bepaald een objectieve weergave krijgen, vraag ik me af hoe een en ander daadwerkelijk precies is verlopen. Ik vind jouw afdronk vooralsnog te absoluut. En je laatste conclusie terecht
Dat is een decoy wetsartikel. Je moet artikel 6:248 BW hebben.
Ja, maar toen verstopte je schutting het hele Suez kanaal.