Het topic was niet bedoeld om de woning onder de aandacht te brengen.Erthanax schreef: ↑19 apr 2023 23:53U noemt zelf ruim voldoende gegevens om het huis te vinden; dan kan het toch geen verrassing zijn dat het daadwerkelijk gevonden wordt? Met enkele honderden extra hits krijgt het pand alleen maar meer aandacht. Daartegen kunt u toch geen bezwaar hebben?
Overigens was ik de eerste die over de foto's begon. Waarom ik het huis opzocht? Omdat ik serieus geïnteresseerd was. Daarvan is inmiddels geen sprake meer. Ik heb u duidelijk gemaakt waarom ik het geen aantrekkelijk aanbod vind (de algehele staat en de ligging). Nu is er ook nog onduidelijkheid over aard en staat van keuken en badkamer.
U heeft hier inmiddels diverse adviezen gekregen. Denk daar eens rustig over na, kijk nog eens goed wat er in de omgeving te koop is, houd rekening met de échte kosten van verbouwing en renovatie (ook van de tuin!), en ga dan nog eens met uw oude/huidige of een nieuwe makelaar een eerlijk en open gesprek aan. Ik wens u oprecht succes.
Het was wel degelijk een -onprettige- verrassing dat men direct op zoek ging.
Het topic was gestart vanwege vragen van mij over verkoopmakelaars.
Het zwaaide af naar zaken die in 1 op 1 gesprekken thuis horen als iemand een woning wil kopen.
Om dat wilde westen tegen te houden heb ik de pagina van de woning dicht gezet.
Maar het sudderde nog even door met beschuldigingen alsof ik iets fout deed door het offtopic deel te willen afkappen.
Het blijft toch een rare zaak.
Ik wil van een huis af, en kennelijk zijn er zo veel mensen op zoek dat er zelfs mensen boos worden als ze er niet meer naar kunnen kijken. En toch zit degene die ons huis kan waarderen er telkens niet tussen.
Met betrekking tot de echte kosten van renovatie of verbouwing; ik kan niet weten wat een nieuwe eigenaar er mee zou willen doen. Het huis is zo geprijsd dat er na verstandig opknappen een waarde ontstaat die het aankoopbedrag overschrijdt, met een groter bedrag dan de investering geweest is.
Niet een keuken van 15.000 eu willen neerzetten als 5000 ook een mooie keuken oplevert en er dan nog 10.000 over blijft om voor 2.500 een uitvalbalkon op zolder te maken zodat daar een nieuwe woonruimte ontstaat, en voor 7.000 eu de zolder van goed aangebrachte isolatie te voorzien.
Kun je wel doen, een keuken van 15.000, maar dan vlieg je inderdaad door de 1,5 ton heen. Terwijl dat niet nodig is. En relatief weinig waarde aan het huis toe voegt. Je kunt beter voor dat geld windwokkels plaatsen, want wind heb je daar vrijwel altijd. Zon ook wel, maar niet voldoende dakoppervlak daarvoor.
Enfin. Mogelijkheden te over. Maar je moet het met verstand doen. Of je volgt de Funda tips "welke verbouwing voegt de meeste waarde toe".
Ik sluit m hier mee af.
Nogmaals dank voor de hulp.