Waarom stelt niemand de vraag waarom ts zijn maandelijkse facturen niet zelf heeft bewaard, of tenminste gedownload toen hij nog wel klant was. Iedere provider stuurt je een bericht dat de factuur klaar staat. En wat wil ts met de facturen?
Dat is een vraag van mensen uit een vorige eeuw. Er was eens...
Monniken schreven hele boeken over. Nu staan onze klant- en gebruiksgegevens in de cloud, toegankelijk via portals en apps. Ik kan ze vanaf de leveranciersportal overzetten naar mijn eigen opslag (en dat raad ik iedereen aan), maar het is voor de leverancier een moeite van niks om de gebruiksgegevens en facturen van zijn klanten (en ex-klanten die ooit weer nieuwe klanten kunnen worden) toegankelijk te houden.
Dus: ja je hebt gelijk. En nee, je kan de schuld niet terugketsen naar de klant.
Overigens: recente klantervaringen met Ben zijn allesbehalve positief.
Waarom stelt niemand de vraag waarom ts zijn maandelijkse facturen niet zelf heeft bewaard, of tenminste gedownload toen hij nog wel klant was. Iedere provider stuurt je een bericht dat de factuur klaar staat. En wat wil ts met de facturen?
Dat is een vraag van mensen uit een vorige eeuw. Er was eens...
Monniken schreven hele boeken over. Nu staan onze klant- en gebruiksgegevens in de cloud, toegankelijk via portals en apps. Ik kan ze vanaf de leveranciersportal overzetten naar mijn eigen opslag (en dat raad ik iedereen aan), maar het is voor de leverancier een moeite van niks om de gebruiksgegevens en facturen van zijn klanten (en ex-klanten die ooit weer nieuwe klanten kunnen worden) toegankelijk te houden.
Dus: ja je hebt gelijk. En nee, je kan de schuld niet terugketsen naar de klant.
Overigens: recente klantervaringen met Ben zijn allesbehalve positief.
Gelukkig ben ik van de vorige eeuw en heb ik de tijd zonder GSM nog meegemaakt. Maar los van dit alles hebben klanten ook een verantwoordelijkheid. Als ik de SMS van mijn provider krijg dan controleer ik altijd even de factuur voor de zekerheid (en dan heb ik deze ook meteen). En daardoor weet ik dat er soms ook wel eens zaken fout gaan. Door tijdig te reageren kan het dan nog opgelost worden.
En waarom zou een bedrijf klant- en gebruiksgevens en facturen van ex-klanten ten gunste van die klanten moeten bewaren. De bewaardoelen zijn duidelijk in de voorwaarden (hier al eerder aangegeven) opgenomen. Het bewaardoel belasting dienst was duidelijk aangegeven en ook het bewaardoel ex-klanten
En omdat TS verder niet meer inlogt en/of reageert lijkt het mij zinvol om deze discussie te stoppen.
@Speedy123
"Dan is het simpelweg de vraag, wil een bedrijf extra service aan haar klanten bieden, zoals KPN of willen bedrijven dat niet om geen extra kosten te maken, zoals BEN."
Volgens mij gaat het hier over een EX klant. Begrijp wel dat een bedrijf geen tijd, energie en dus kosten wil steken in allerlei verzoeken en aanvragen van ex-klanten.
Volgens mij gaat het hier over een EX klant. Begrijp wel dat een bedrijf geen tijd, energie en dus kosten wil steken in allerlei verzoeken en aanvragen van ex-klanten.
Eens. En als je bedenkt dat er onder die ex-klanten óók nog een aantal zitten die vinden dat hun gegevens zo spoedig mogelijk verwijderd moeten worden, dan doe je het als bedrijf in de ogen van sommigen nooit goed.