Gelukkig ben ik van de vorige eeuw en heb ik de tijd zonder GSM nog meegemaakt. Maar los van dit alles hebben klanten ook een verantwoordelijkheid. Als ik de SMS van mijn provider krijg dan controleer ik altijd even de factuur voor de zekerheid (en dan heb ik deze ook meteen). En daardoor weet ik dat er soms ook wel eens zaken fout gaan. Door tijdig te reageren kan het dan nog opgelost worden.Consumenneke schreef: ↑06 mar 2025 01:06Dat is een vraag van mensen uit een vorige eeuw. Er was eens...Justmeagain schreef: ↑06 mar 2025 00:43Waarom stelt niemand de vraag waarom ts zijn maandelijkse facturen niet zelf heeft bewaard, of tenminste gedownload toen hij nog wel klant was. Iedere provider stuurt je een bericht dat de factuur klaar staat. En wat wil ts met de facturen?
Monniken schreven hele boeken over. Nu staan onze klant- en gebruiksgegevens in de cloud, toegankelijk via portals en apps. Ik kan ze vanaf de leveranciersportal overzetten naar mijn eigen opslag (en dat raad ik iedereen aan), maar het is voor de leverancier een moeite van niks om de gebruiksgegevens en facturen van zijn klanten (en ex-klanten die ooit weer nieuwe klanten kunnen worden) toegankelijk te houden.
Dus: ja je hebt gelijk. En nee, je kan de schuld niet terugketsen naar de klant.
Overigens: recente klantervaringen met Ben zijn allesbehalve positief.
En waarom zou een bedrijf klant- en gebruiksgevens en facturen van ex-klanten ten gunste van die klanten moeten bewaren. De bewaardoelen zijn duidelijk in de voorwaarden (hier al eerder aangegeven) opgenomen. Het bewaardoel belasting dienst was duidelijk aangegeven en ook het bewaardoel ex-klanten
En omdat TS verder niet meer inlogt en/of reageert lijkt het mij zinvol om deze discussie te stoppen.
