Albert Heijn-Park Asterix

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
16again

Re: Albert Heijn-Park Asterix

Ongelezen bericht door 16again »

Speedy123 schreef:
16 nov 2025 18:33
Consumenneke schreef:
16 nov 2025 16:48
(Kijk ook eens op de algemene landingspagina voor uitjes, gewoon op de normale site. Geen sprake van zegels, wel een 2e kaartje gratis...)
Niet waar. Op de algemene landingspagina staan gewoon de Actievoorwaarden vermeldt.
III. Inleveren
16. Bij vier (4) AH Uitjes-zegels heeft de deelnemer één (1) volle AH Uitjes-spaarkaart.
17. Per volle spaarkaart heeft een deelnemer recht op het tweede toegangskaartje (e-ticket) gratis voor
de deelnemende uitjes. Een deelnemer moet minimaal twee kaartjes kopen om het tweede
toegangskaartje gratis te kunnen krijgen
. Het goedkoopste ticket zal altijd als het gratis ticket worden
aangewezen. Deelnemende uitjes zijn te vinden op www.ah.nl/uitjes
Zal aan mij liggen, op algemene landingspagina zie ik dat niet. (Met zoeken ctrl-f op zegel geeft geen hits)
Vervolgens klik ik op "pretparken" daar staat niets over zegeltjes.
https://uitjes.ah.nl/pretparken/
En dan klik ik op Park Asterix:
https://uitjes.ah.nl/pretparken/35/parc ... rix/44539/
Daar staat niets onder zowel "Praktische informatie" als onder "voorwaarden."
Pas als ik het product in winkelmandje doe en naar afrekenen ga, zie ik voor het eerst iets over zegeltjes, mi is dit rijkelijk laat:

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

16again schreef:
16 nov 2025 23:11
Pas als ik het product in winkelmandje doe en naar afrekenen ga, zie ik voor het eerst iets over zegeltjes, mi is dit rijkelijk laat:
U heeft last van hetzelfde euvel als Consumeneke. U klikt niet op Actievoorwaarden. De link die keurig in de footer van de hoofdpagina staat.

Alle verkoop sites tonen een link naar de voorwaarden in hun footer. Dat is de gangbare praktijk op Internet. Van bol.com, coolblue.nl tot aan avrotros.nl. Deze voorwaarden zijn echt eenvoudig vindbaar en daarmee geldig.

Verder bent u nog niet aangeland bij afrekenen wanneer de melding over de zegeltjes betoond wordt. U zit nog bij het overzicht van de winkelwagen. U moet vervolgens nog inloggen. Pas daarna kunt u verder naar afrekenen.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Speedy123 schreef:
17 nov 2025 10:41
16again schreef:
16 nov 2025 23:11
U heeft last van hetzelfde euvel als Consumeneke. U klikt niet op Actievoorwaarden.
U kiest ervoor om belangrijke uitspraken te negeren.
Consumenneke schreef:
16 nov 2025 18:30
Daar denkt de Reclame Code Commissie heel anders over.
De les?
  • Maak uitzonderingen op een kortingsactie direct en duidelijk zichtbaar bij de hoofdboodschap.
    De hoofdtekst van een aanbieding mag geen verkeerde indruk wekken over de omvang van het voordeel.
    Van consumenten mag niet worden verwacht dat zij actief zoeken naar verborgen beperkingen of voorwaarden.
AH respecteert de reclamecodes. Deze klant krijgt waarschijnlijk haar geld terug en een bos bloemen als excuus voordat de klacht behandeld wordt.

Waarom moet ik mezelf herhalen?

Speedy123

Consumenneke schreef:
17 nov 2025 11:55
Dat vraag ik mezelf ook steeds af. U blijft maar beweren dat een link naar de voorwaarden in de footer niet mag. Dat dan de voorwaarden 'onvindbaar' of 'verstopt' zijn.

Terwijl bijna alle bedrijven inclusief de organisatie achter Trosradar haar voorwaarden als link openen in de footer van de hoofdpagina. Het is echt een gangbare praktijk.

Trouwens, wat let u om zelf die klacht in te dienen? U heeft toch ook kennis genomen van de banner op de uitjes site en geen spaarkaarten waardoor u geen gebruik kunt maken van het gratis tweede kaartje?

Ik ben benieuwd, houdt u ons op de hoogte van de voortgang?

Consumenneke

Speedy123 schreef:
17 nov 2025 12:20
U blijft maar beweren dat een link naar de voorwaarden in de footer niet mag. Dat dan de voorwaarden 'onvindbaar' of 'verstopt' zijn.
Woorden doen ertoe. Natuurlijk mag een bedrijf en zelfs Tros Radar voorwaarden in een bijlage verstrekken. Edoch: de hoofdtekst van een aanbieding mag geen verkeerde indruk wekken over de omvang van het voordeel. En dat doet AH en zijn uitjesleverancier door 1+1 GRATIS aan te bieden zonder te spreken over een zegeltjesactie.

Speedy123 schreef:
17 nov 2025 12:20
Trouwens, wat let u om zelf die klacht in te dienen?
U slaat de spijker deze keer op de kop. Dat overweeg ik inderdaad, eigenlijk alleen al om eens te zien of AH zijn lilliletterputters inzet of meteen de handdoek in de ring gooit.

Gaat u mee als het tot een hoorzitting komt? Ik tracteer op koffie met een koolhydraatarm hapje. :wink:

Speedy123

Consumenneke schreef:
17 nov 2025 12:36
U slaat de spijker deze keer op de kop. Dat overweeg ik inderdaad, eigenlijk alleen al om eens te zien of AH zijn lilliletterputters inzet of meteen de handdoek in de ring gooit.

Gaat u mee als het tot een hoorzitting komt? Ik tracteer op koffie met een koolhydraatarm hapje. :wink:
De hoorzitting sla ik over, denk eerlijk gezegd dat het niet zover komt en dat de klacht dan allang geseponeerd is maar goed, ik zal de voortgang met interesse volgen.

16again

Speedy123 schreef:
17 nov 2025 10:41
U heeft last van hetzelfde euvel als Consumeneke. U klikt niet op Actievoorwaarden. De link die keurig in de footer van de hoofdpagina staat.
Mooi dat de info wel te vinden is, maar een kernbeding hoort niet enkel achter die kleine lettertjes te staan.
Juist kwalijk dat op specifieke pagina
onder zowel "Praktische informatie" als onder "voorwaarden" niets staat over zegeltjes.

Consumenneke

Het wordt pas kwalijk als de verantwoordelijken ontkennen dat ze slordig en onzrgvuldig zijn geweest.

Het wordt nog veel kwalijker als een aantal mensen gedupeerden een verwijt maken: victim blaming. Dat mag op een forum voor kritische consumentenkwesties niet gebeuren. Bedrijven maken fouten; consumenten maken fouten. Wat meer begrip over en weer maakt al veel goed.

Speedy123

16again schreef:
17 nov 2025 13:02
Mooi dat de info wel te vinden is, maar een kernbeding hoort niet enkel achter die kleine lettertjes te staan.
onder zowel "Praktische informatie" als onder "voorwaarden" niets staat over zegeltjes.
Het staat wel op de specifieke pagina, gewoon in de footer.

Op elke pagina staat de link 'Actievoorwaarden'
Op elke pagina staat de link 'Hoe werken uitjes'

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Consumenneke schreef:
17 nov 2025 11:55
Consumenneke schreef:
16 nov 2025 18:30
Daar denkt de Reclame Code Commissie heel anders over.
De les?
  • Maak uitzonderingen op een kortingsactie direct en duidelijk zichtbaar bij de hoofdboodschap.
    De hoofdtekst van een aanbieding mag geen verkeerde indruk wekken over de omvang van het voordeel.
    Van consumenten mag niet worden verwacht dat zij actief zoeken naar verborgen beperkingen of voorwaarden.
AH respecteert de reclamecodes. Deze klant krijgt waarschijnlijk haar geld terug en een bos bloemen als excuus voordat de klacht behandeld wordt.

Omdat je aan doelredenering doet.

Je vereenzelvigt "actief zoeken" met simpelweg een klik op een duidelijk zichtbare knop, die een consument ook nog eens mag verwachten.

Je link komt uit een totaal andere casus en plak je wel heel makkelijk hierop.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Consumenneke schreef:
17 nov 2025 13:10
Het wordt pas kwalijk als de verantwoordelijken ontkennen dat ze slordig en onzrgvuldig zijn geweest.

Het wordt nog veel kwalijker als een aantal mensen gedupeerden een verwijt maken: victim blaming. Dat mag op een forum voor kritische consumentenkwesties niet gebeuren. Bedrijven maken fouten; consumenten maken fouten. Wat meer begrip over en weer maakt al veel goed.
Victim blaming is juist een goed iets. Als een consument allemaal vreemde zaken doet (2 kaartjes bestellen als er 4 nodig zijn, popups over inloggen en de zegels gebruiken negeren), dan mag deze daar gewoon op gewezen worden.

TS heeft gewoonweg vreemde dingen gedaan en probeert dat nu bij de Albert Heijn in de schoenen te schuiven.

De enige juiste conclusie in dit topic is dat de AH niets te verwijten valt en de TS alles.

Het topic mag gesloten worden, zijne heiligheid heeft gesproken!

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
17 nov 2025 21:58
zijne heiligheid heeft gesproken!
Wat voor pilletje had jij op toen je dit schreef? :roll:

Verder wel met je eens hoor, daar niet van.

StevieNL81

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Consumenneke schreef:
16 nov 2025 19:01

Ondertussen voel ik me een eenzame gladiator die steeds weer andere uitdagers moet verslaan (of erger nog, juristen die van geen wijken weten) dus nu ga ik in de catacomben afwachten of Jennifer123 een klacht aandurft.
Vanuit die catacomben weet u dit topic nog steeds te vinden.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
18 nov 2025 08:01
Nijogeth schreef:
17 nov 2025 21:58
zijne heiligheid heeft gesproken!
Wat voor pilletje had jij op toen je dit schreef? :roll:

Verder wel met je eens hoor, daar niet van.
Een sarcasmepil. Als anderen mogen trollen, dan ik ook.

16again

Speedy123 schreef:
17 nov 2025 13:29
16again schreef:
17 nov 2025 13:02
Het staat wel op de specifieke pagina, gewoon in de footer.

Op elke pagina staat de link 'Actievoorwaarden'
Op elke pagina staat de link 'Hoe werken uitjes'
Een link plaatsen waar de info wel te vinden is, betekent enkel dat die info te bereiken is via de specifieke pagina, niet dat het te lezen valt op die specifieke pagina.
Een link is niet de plaats waar een kernbeding thuis hoort.

Speedy123

16again schreef:
18 nov 2025 11:56
Een link plaatsen waar de info wel te vinden is, betekent enkel dat die info te bereiken is via de specifieke pagina, niet dat het te lezen valt op die specifieke pagina.
Een link is niet de plaats waar een kernbeding thuis hoort.
De hoofdsite is www.ah.nl. Op die site vind u 'Win- en spaaracties' in het menu. Als u daarop klikt, dan krijgt u het volgende te zien:
Verzilver je spaarkaarten voor meer dan 300 uitjes!
2e kaartje gratis
Bij iedere €10 één uitjeszegel
Met 4 zegels een volle spaarkaart
Je hebt al één van de 300 uitjes vanaf €7 per 2 personen, met 2e kaartje gratis
Sparen kon van 30 juni t/m 24 augustus 2025, verzilveren kan t/m 4 januari 2026
De meeste vouchers zijn geldig t/m maart 2026
Klikt u dan op 'Bekijk Uitjes' dan wordt u naar https://uitjes.ah.nl geleidt.

Op die pagina staan de links naar 'Actie Voorwaarden' en naar 'Hoe werken uitjes'.

Klikt u op 'Entree - Parc Astérix' dan volgt een pagina met wederom de links naar 'Actie Voorwaarden' en naar 'Hoe werken uitjes'.

Klikt op op 'kaartje toevoegen', dan krijgt u een pagina met het overzicht van uw bestelling en de tekst:
Uitjes actie 1+1 gratis kaartje
Om je tweede gratis kaartje te verzilveren moet je zijn ingelogd met je AH.nl profiel. Bij iedere 4 zegels ontvang je het tweede kaartje gratis van hetzelfde uitje. Het is mogelijk om verschillende kaartjes van hetzelfde uitje te combineren (bijvoorbeeld een volwassene en kind kaartje voor de Apenheul). Je ontvangt dan de korting op het goedkoopste kaartje. Het is ook mogelijk kaartjes te kopen als je niet voldoende zegels hebt. Je betaalt dan de reguliere prijs.
Daarna moet u inloggen. Als u spaarkaarten heeft, dan worden deze automatisch toegevoegd aan de bestelling. Na het inloggen wordt wederom de volgende tekst getoond:
Uitjes actie 1+1 gratis kaartje
Om je tweede gratis kaartje te verzilveren moet je zijn ingelogd met je AH.nl profiel. Bij iedere 4 zegels ontvang je het tweede kaartje gratis van hetzelfde uitje. Het is mogelijk om verschillende kaartjes van hetzelfde uitje te combineren (bijvoorbeeld een volwassene en kind kaartje voor de Apenheul). Je ontvangt dan de korting op het goedkoopste kaartje. Het is ook mogelijk kaartjes te kopen als je niet voldoende zegels hebt. Je betaalt dan de reguliere prijs.
Pas nu verschijnt de knop 'Ik ga bestellen'. Verder naar de checkout wil ik niet gaan maar het zou zomaar kunnen dat voor betaling wederom een uitleg getoond wordt.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Wat een gedoe en wat een gezijk met korte ei allemaal. Beter gewoon bij de kassa kaartjes kopen of van te voren via de officiële website. Scheelt veel hoofdpijn en kun je je boodschappen bij een goedkope supermarkt halen.

Consumenneke

Speedy123 schreef:
19 nov 2025 12:39
De hoofdsite is www.ah.nl.
Kent u het fenomeen landingspagina?

De hoofdsite is https://www.avrotros.nl/
De radarhomepage is https://radar.avrotros.nl/
De forumpagina is https://radar-forum.avrotros.nl/

Vraagsteller geeft duidelijk aan op de landingspagina van https://uitjes.ah.nl/ te zijn beland, dus waarom blijft u de eigen versie van uw waarheid herhalen. Er is via die route van een actie helemaal nergens sprake. Het is dus helemaal niet evident voor een bezoeker om op zoek te gaan naar actievoorwaarden.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Consumenneke schreef:
19 nov 2025 23:28
Speedy123 schreef:
19 nov 2025 12:39
De hoofdsite is www.ah.nl.
Kent u het fenomeen landingspagina?

De hoofdsite is https://www.avrotros.nl/
De radarhomepage is https://radar.avrotros.nl/
De forumpagina is https://radar-forum.avrotros.nl/

Vraagsteller geeft duidelijk aan op de landingspagina van https://uitjes.ah.nl/ te zijn beland, dus waarom blijft u de eigen versie van uw waarheid herhalen. Er is via die route van een actie helemaal nergens sprake. Het is dus helemaal niet evident voor een bezoeker om op zoek te gaan naar actievoorwaarden.
Als je ook het deel van de reactie van Speedy wat je nu juist niet hebt gequote zou hebben gelezen, dan had je geweten dat Speedy in stap 2 ook gewoon op diezelfde landingspagina van https://uitjes.ah.nl/ uitkwam en van daaruit aantoont dat ook daar de benodigde informatie gewoon te vinden is.

Ergo: een rant over versies van waarheid en over een route zijn totaal irrelevant.

Consumenneke

Moneyman schreef:
20 nov 2025 07:35
Als je ook het deel van de reactie van Speedy wat je nu juist niet hebt gequote zou hebben gelezen, dan had je geweten dat Speedy in stap 2 ook gewoon op diezelfde landingspagina van https://uitjes.ah.nl/ uitkwam en van daaruit aantoont dat ook daar de benodigde informatie gewoon te vinden is.
Suggestie is dat Radar een ledenwerfactie doet met een gratis leesbril, zodat nieuwe deelnemers aan het forum in ieder geval kunnen zien wat er op genoemde landingspagina's staat.

Plaats reactie