LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dobermann geëuthanaseerd. Grove fout van politie en justitie

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

Re: Dobermann geëuthanaseerd. Grove fout van politie en justitie

Ongelezen bericht door Gast »

Quote:
stond jij erbij toen je broertje gebeten werd dan ben jij ook een lompe ******, door oogcontact met de hond te maken had je veel kunnen voorkomen.

Welja, een kind van 3 wordt gebeten, en wie is de schuldige? Het oudere broertje omdat die niet weet hoe je een hond moet dresseren.

Als dit de mentaliteit van hondebezitters is, dan is er maar 1 oplossing: alle honden preventief ruimen.
Heey gastje van hierboven, zou ik jou eens 33 nietjes in je oren mogen rossen? En je lip en net boven je oog zo.
Zou jij me dan niet fileren?
Mensen die denken zoals jij zouden ze aan hun ballen ondersteboven aan de hoogste boom moeten hangen.

Gast

krijg wat van die mensen die de honden maar veroordelen.

hoeveel keer is het hier al gezegd lopen sommige hier met een stalen plank voor hun kop ofzo.

een hond bijt niet zomaar dr is altijd een reden voor zoals hier al meerdere malen is aangegeven.

Gast

ff aanvulling.

als alle honden dan geruimd moeten worden dan mogen wij als hondenbezitter ook ff die jankers hier gaan ruimen die een hond nietjes in zijn lijf schieten.
of die een hond mishandelen

zullen we die mensen ook vast prevntief af gaan maken.

Gast

Mijn hond heeft ook een kat doodgebeten :cry: In eigen huis nog wel, het katje was nog jong, 3 maandjes. Mijn eerste reaktie was, die hond eruit!!! spuitje, of herplaatsing. (Er lopen hier tenslotte ook nog kinderen rond in huis.) 1 dag later ben ik eens na gaan denken, waarom bijt die hond dat ene katje terwijl en nog 3 volwassen katten in huis zijn. Ik was er al snel achter, het poesje was te dicht bij de hond zijn etensbak gekomen, die was IK vergeten weg te zetten en er lagen nog brokken in. Moraal van mijn verhaal, mijn hond heeft zijn eten willen beschermen zoals de "honden" in het wild ook doen. Dat is het instinct. Een zaak dus voor de hondenbezitter om zich eens te gaan verdiepen in het gedrag van zijn/haar hond.

Gast

beste gast hierboven,

u bent 1 van de weinige die het nu eens snappen.

kat/hond in huis kan goed gaan zolang ze maar lang genoeg aan elkaar gewaagd zijn.

uw oudere katten lopen waarschijnlijk net zolang mee als de hond of andersom.
het is de hond zijn territorium en daar laat ie afgezien van die oudere katten niemand toe.

dit verhaal had ook kunnen gebeuren als u er een puppy bij had gezet.
de hond verdedigt zijn plek en accepteert geen anderen meer.

ben erg blij dat u het inziet wat de fout was

Gast

het poesje was te dicht bij de hond zijn etensbak gekomen
Wat een hoop onzin verhalen, een hond heeft gewoon niet te bijten.

Het zal mij worst zijn wat er allemaal wordt verzonnen waarom ze bijten en wie zijn schuld het is. Ze horen gewoon niet te bijten, vertrouwen we ze niet of weten we dat ze niet te vertrouwen zijn dan moeten gewoon de nodige maatregelen worden getroffen. Kan of wil de baas dat zelf niet doen dan blijft er niets anders over dan dat de overheid passende maatregels treft, als dit een spuitje is dan is dat zo.
Voorwat mij betreft einde discussie.

Gast

pfff een hond hoort niet te bijten ondanks dat de kat bij de etensbak rond loopt ja het is van de hond dat is waar maar je moet wel in je achterhoofd houden dat een hond vele malen sterker is dan een kat. hier gebeurd het niet heb 3 honden en 3 katten 1 kat van 7 maanden zie het al voor me zeg dat ik maar moet toe laten dat de kat gebeten word omdat ze net aan de bak snuffelt. dan geef ik de hond echt wel op zijn flikker hoor.

Gast

Ja natuurlijk heb ik de hond op zijn sodemieter gegeven. Maar het katje kon over hem heen lopen in de mand, speelde met hond zijn staart en lag zelfs wel bij de hond in de mand.

Ik ken mijn hond, hij was 7 jaar toen hij dat poesje doodbeet. Voorheen is er nooit iets aan de hand geweest. Ik wil alleen maar zeggen, het was MIJN schuld, ik heb de etensbak niet weggezet. En ik weet ook dat mijn volwassen katten uit de buurt van de hond blijven als hij eet. (grommen van de hond) . Zo heeft iedere hond zijn eigen gebruiksaanwijzing. Net zoals de mens eigenlijk 8)

Gast

Wat een hoop onzin verhalen, een hond heeft gewoon niet te bijten.

Het zal mij worst zijn wat er allemaal wordt verzonnen waarom ze bijten en wie zijn schuld het is. Ze horen gewoon niet te bijten, vertrouwen we ze niet of weten we dat ze niet te vertrouwen zijn dan moeten gewoon de nodige maatregelen worden getroffen. Kan of wil de baas dat zelf niet doen dan blijft er niets anders over dan dat de overheid passende maatregels treft, als dit een spuitje is dan is dat zo
nooit gedacht dat er zo´n domme mensen rond lopen.
er wordt er vb genoemd van een hond die was beschoten met 33 nietjes is die hond dan schuldig of die persoon die het deed.

als mijn hond bv door jou beschoten zou worden al was je 10 jr interesseert me geen hol bijten mag mijn hond.
ik wil het desnoods dan ook nog voor laten komen, kijken wie er aan het kortste eind trekt want ik klaag je nl aan voor dierenmishandeling kijken of je dan nog zo antwoord zoals nu.

en als mijn hond je gebeten zou hebben zou ik je ook nog eens wat manieren bijbrengen
achterlijke gek dat je er bent

Gast

er vb genoemd van een hond die was beschoten met 33 nietjes is die hond dan schuldig of die persoon die het deed.

Het bekende fabeltje, doet al jaren de ronde.

net als mensen hebben honden zich goed te gedragen, zo niet dan moet er tegen opgetreden worden.

vindt trouwens uw taal gebruik wel van een erg hoog niveau, u vast ook veel verstand van opvoeden.

Gast

het is dus idd geen fabeltej het is dus echt gebeurt.

en als je het verhaal van degene die dit postte niet geloofd hier bij mij in de buurt is iets soortgelijks vorig jaar nog voorgevallen.

alleen niet met nietjes maar hond werd bekogeld met ja rotjes.
die hond heeft de jongen die het meeste gooide naar hem gebeten.

eigenaar werd aangeklaagd door de vader van die jongen en eistte dat die hond werd afgemaakt.

justitie dacht daar heel anders over, de 16 jarige jongen werd veroordeeld tot 100 uur onbetaalde arbeid ivm dierenmishandeling.

kosten voor de dierenarts omdat ie toch schade had opgelopen door dat vuurwerk moest dus ook betaald worden door die jongen.

dus je ziet de verhalen die je van kinderen hoort kloppen niet altijd de jongen had nl verteld tegen zijn vader dat de hond hem zomaar aanviel.
je snapt nl wel toen dit aan het licht kwam dat de vader niet erg blij was met zijn zoon.

dankzij een getuige die alles had gezien.

Gast

het is dus idd geen fabeltej het is dus echt gebeurt.

en als je het verhaal van degene die dit postte niet geloofd hier bij mij in de buurt is iets soortgelijks vorig jaar nog voorgevallen.
weer zoon fabeltje, de hond heeft de jonge die het meest heeft gegooid gebeten.

ja ja de hond heeft zitten tellen

Gast

kul of niet het is dus wel degeijk gebeurt.

hoeveel er gegooid is weet alleen de dader die dus wel heeft bekend.

ik vind zelf 100 uur nog veel te weinig, had hem maar 1 jaar opgesloten in de koepel dat was wat beter geweest.

het is en blijft dierenmishandeling ongeacht of de hond nu kan tellen of niet.
hij heeft gewoon de eerste gepakt die ie kon pakken waarschijnlijk, de jongen heeft zelf wel gezegd dat hij is begonnen met gooien dus misschien ziet de hond hem dus als veroorzaker van het vervolg.

feit blijft dat het mishandeling is

Gast

wat was de woonplaats, en op welke datum.

het is voor de rechter geweest, dan is de uitspraak op internet te vinden.
http://www.rechtspraak.nl
zoek het op en plaats een link

omdat jij het hart roept betekend nog niet dat het waar is.

Eerst zien dan geloven, er wordt al genoeg gefantaseerd

Gast

en als mijn hond je gebeten zou hebben zou ik je ook nog eens wat manieren bijbrengen
achterlijke gek dat je er bent
Daar is jouw hond niet bekwaam voor

Gast

het is bij het kantongerecht geweest dus dat vind je niet terug op die site beste gast.

en mijn hond niet bekwaam andere gast denk het van wel.
en anders ben ik bekwaam genoeg om jouw de komende maanden te laten voeden door een rietje als je het lef zou hebben mijn hond te mishandelen.

zeg niet dat ik dat niet doe want ik heb er wel een aantal maanden cel voor over om mensen die een dier mishandelen zelf ff te mishandelen.

en nogmaals als je dan ooit nog normaal zou kunnen eten of lopen heb je een beetje geluk gehad

Gast

waarom slotje

waarom mogen hondenbezitters geen tegengas geven aan de vooroordelen van anderen.

er zou 1 groot hok met een deur moeten komen met een groot slot waar alle mensen opgesloten werden die dieren mishandelden.

dat is beter dan een topic wat heel goed is te sluiten

Gast

het gaat er niet om of dieren mogen worden mishandeld, natuurlijk mag dit niet. een andere vraag is of het laten inslapen van een hond die niet te vertrouwen is onder dierenmishandeling valt.

meteen zie je dan fantasie verhalen opduiken, als je iets beweerd moet je het ook aantonen.

als dat niet lukt grijpen sommige (of in ieder geval eentje) naar een soort van taal gebruik

Als je een hond was zou je een erg agressieve hond zijn, kans op een spuitje was dan heel groot

Gast

het is geen fantasie het is echt gebeurd.

en ik denk als je echt op zoek zou gaan dat je veel meer zaken te weten komt.
alleen zaken voor het kantongerecht bij de politierechter kom je nu eenmaal niet tegen op de site

Gesloten