Intersante topic, een 20-tal mensen op een OSX-forum is dus 99% van alle mensen die met beide systemen werken? Ik vind dat een nogal vreemde manier van conclusies trekken.
unSOUND schreef:maar meneer wou zijn laptop geen weekje missen en besloot het erop te wagen...
eigen schult, dikke brandplek.
Ik begrijp dus dat je volledig op de hoogte bent van alles, wat mij nogal vreemd overkomt is dat dit niet kenbaar is gemaakt aan het publiek, verder vind ik het vreemd dat wanneer ik batterij en vervangen intik bij Apple, ik geen enkele link zie die betrekking heeft op het omruilen van de accu in verband met een defect, of een waarschuwing.
Uw zoekactie naar Batterijvervanging heeft geen resultaten opgeleverd
en
Uw zoekactie naar Batterijvervangingsprogramma heeft geen resultaten opgeleverd.
Dat lijkt er bij mij op dat er nogal weinig geruchtbaarheid aan gegeven wilt worden. En dan vergeten we dit maar even:
Volgens Apple Nederland is nog niet duidelijk wat er precies is gebeurd. "Het is voor het eerst dat ik zoiets meemaak", zo stelt een zegsman tegenover de lokale krant. Het is nog niet duidelijk om welk model het precies gaat. Het zou in ieder geval niet om een zeer recent exemplaar gaan.
Zo goed is men nu voorgelicht dus, als het een bekend probleem is dan zouden ze er toch iets van moeten weten? Nee, de schuld ligt bij de consument, deze zou alle waarschuwingen genegeerd hebben
unSOUND schreef:het verhaal over de ontploffende batterij is al een half jaar oud.
Het is dus al meerdere keren besproken op de Apple-discussie-site,
waar ik elke dag ben om vragen te beantwoorden.
Misschien kan je Apple Nederland ook even in kennis stellen hiervan?
unSOUND schreef:Alle eigenaars van de betrokken serienummers zijn per post en e-mail geinformeerd over het defect, dus je kunt er voor 99% van uitgaan dat de persoon het wist.
Je gaat van 3 dingen uit:
1. de klant is geinformeerd.
2. Apple heeft geen fouten gemaakt.
3. er zijn geen andere accu's die kunnen ontploffen.
1 is niet zeker, dat geef je al aan, 2 is overduidelijk fout, zelfs Apple Nederland weet van niets, 3 zal toch ook wel niet waar zijn dan? Typerend is echter dat direct de fout gelegd word bij de gebruiker, is dat de normale gang van zaken bij Apple en zijn gebruikers? Als dit bij een andere producent was gebeurt... tja, dan kennen we de antwoorden wel raden hè?