LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sollicitatiebrieven onbeantwoord

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gast

Re: Sollicitatiebrieven onbeantwoord

Ongelezen bericht door Gast »

Maar doen alsof het CWI (of UWV) fouten maakt is ook makkelijk.
Dit moet zijn: Maar doen alsof het CWI (of UWV) geen fouten maakt is ook makkelijk.

F. Maas

Ongelezen bericht door F. Maas »

Hallo Redactie,
Het is prima dat de media dit onderwerp in beeld brengt. Jullie bereiken de grote mensenmassa en dan wordt er geluisterd.
Het mag ook duidelijk zijn dat een groep sollicitanten de zaak verziekt en daar ben ik er een van. Niet kwaadwillend hoor maar het solliciteren is verplicht.
Ik ben 59 jaar en heb een zeer slechte gezondheid. Ik heb altijd graag gewerkt en zelden ziek geweest. Ik ben en voel mij niet ziek. Vermoedelijk zou ik voor 80% wao in aanmerking komen.

Maar ik moet nu wel solliciteren, maar weet dat niemand mij zou nemen als zij mijn status inzien. Ze zouden wel gek zijn.
Ik weet dat ik met het solliciteren de bedrijven een last bezorg. Een van de zovelen die direct onderin de bak vallen. Maar ja ik heb wel gesolliciteerd, wat moet!
Waarom selekteerd het UWV of CWI niet die leden die geen kans maken op de arbeidsmarkt en ontslaat deze van de sollicitatie plicht.

Het bespaart niet alleen veel last en werk voor hen maar ook bij de bedrijven die wel op goede geschikte sollicitaties zitten te wachten. Het geeft ook meer inzicht in werkelijke sollicitanten, en die krijgen meer aandacht en kans op een antwoordt.

We wachten af wanneer ze bij het UWV en CWI eens gaan nadenken.

pistooltje

Ongelezen bericht door pistooltje »

Ook mijn man is sinds medio 2003 door faillisement van zijn werkgever in de uitzendbranche terecht gekomen. Hij heeft hiervoor 16 jaar een vaste baan gehad, is nu 36 jaar.
Vanaf die tijd doet hij erg zijn best om aan het werk te blijven, wat aardig lukt, hij is sindsdien 8 weken thuis geweest.
Maar kom je dan op 23 december na een periode van 10 maanden gewerkt te hebben bij het CWI voor een WW uitkering, per slot gaan de uitzendkrachten er voor de bouwvak en de kerstvakantie altijd weer uit, denken ze ook nog even op te moeten merken dat hij bij zijn vorig gesprek, er kan daar blijkbaar niets in een keer geregeld worden, naar alcohol geroken zou hebben. En dat terwijl mijn man al in geen weken een pilsje had aangeraakt.
Hoe durven ze !!!
Woedend heb ik de betreffende mevrouw gebeld, om haar eens haarfijn te vertellen wat ik van haar mening dacht, dat mijn man de afgelopen 10 maand dagen maakte vanaf 5.30 uur s'ochtends, terwijl zij nog op een oor lag, en als ze wilde weten hoe hij functioneert dat ze maar even bij de buren { dactylo} moest gaan informeren.
Haar reactie... o sorry, zo was het niet bedoeld, maar ik moest het vragen want mijn collega had dit aan de balie geroken, alle excuses van de wereld, erg vervelend allemaal, en het zou niet meer voorkomen.
Verder heb ik haar begrip gevraagd voor de situatie waarin mijn man verkeerd, hij heeft in 2002 een ernstige val doorgemaakt, 4 weken in coma gelegen, daarna maanden in een revalidatiecentrum, en het toch weer heeft gepresteert om ondanks zijn slechte prognose van de artsen weer volledig aan het werk te komen.
Wat mij betreft zijn de mensen die bij het CWI werken op geen enkele wijze bekend met de problemen waar werkzoekenden tegenaan lopen, ze bekijken iedereen alsof het steuntrekkers zijn die allemaal hun handje op houden, en geen enkele moeite doen om aan een baan te komen.
Ik ben Radar dan ook zeer erkentelijk dat ze hier aandacht aan hebben besteed.

danvan

Ongelezen bericht door danvan »

Ik wil graag reageren op de uitzending van 21 februari j.l. Hierbij heeft men een duidelijk aspect vergeten n.l. dat er een grote groep werkzoekenden d.m.v. leeftijdsdiscriminatie van de arbeidsmarkt verwijderd zijn en worden uitgesloten bij het solliciteren. Dit is één van de oorzaken waarom werkgevers niet reageren op de sollicitatie brieven. Ook wordt deze vorm van discriminatie oogluikend toegestaan door de overheid en de sociale partners ten behoeve van het bedrijfsleven. Immers oudere werknemers zijn toch veel te duur, niet flexibel, hebben vaak geen branche ervaring, et cetera. Wanneer wordt deze problematiek eindelijk eens bespreekbaar gemaakt en komt men met gerichte oplossingen. Bezoek ook eens de website www.platform45plus.nl Met vriendelijke groet, Daniél van Dijk

Gast

Inderdaad ik kon vorig jaar een opleiding volgen als ik een baangarantie bij een werknemer kon krijgen. Die hufters bij het CWI weten blijkbaar niet dat er tegenwoordig geen baangaranties meer door het bedrijfsleven vertrekt worden. En dat terwijl de kosten van een omscholingstrajekt goedkoper zijn dan de verplichte reintergratietrajekten bij bijv. Randstad. Kortom het is een manier om geld (subsidie) door te sluizen naar Uitzendbureaus onder het mom van arbeidsreintergratie. Rampstad zou in deze tijd allang failliet moeten zijn zonder deze vorm van staatssteun.

Gast

Stel dat je elke vacature in je eidgen regio wil bekijken Dat kan niet via de site van Werk.nl (CWI) je moet elke keer een andere beroepsgroep kiezen.

Reden hiervan is dat burgermeesters en de bestuurders jou niet wil laten weten dat er simpel weg te weinig banen in die regio beschikbaar zijn, want zij hebben de plicht jaarlijks het aantal werkplekken in hun regio te vergroten, ja zou dan immers het valend beleid kunnen aantonen als werkzoekende :oops:

Latchmansing

Ongelezen bericht door Latchmansing »

Beste mensen van Trosradar,

Ik wil mijn eigen ervaring ook nog doorgeven aan jullie over sollicitaties via CWI.
Zoals die mw. in uitzending het heeft gehad over CWI, zo is mijn ervaring ook over CWI.
Brieven die via internet van CWI worden verzonden worden nooit beantwoord.

Je wordt moedeloos van solliciteren en heb je geen motivatie om te reageren op vacatures van CWI.

Dit item sprak mij heel erg aan omdat ik ook in dit zelfde schuitje zit. Ik ben ook een jaar aan het sollicitern.
En als een allocthone ben je minder aantrekkelijk voor de werkgever.

Hartelijke groeten en veel succes met jullie uitzendingen.

gast1234567

Ongelezen bericht door gast1234567 »

mensen...

De reden dat jullie geen reacties krijgen is redelijk simpel.
talloze instanaties , uitzendbureau's e.d. krijgen mensen op de stoep die alleen maar een afwijzing willen hebben om aan te tonen dat ze gesolliciteerd hebben voor hun (veel te hoge) uitkering. Daarnaast zoekt iedereen naar functies die er maar weinig zijn en is niemand bereid onder zijn / haar nivo te werken. Oftewel, pak gewoon werk aan wat aangeboden wordt, productie e.d. en gaan daarvan uit verder. Nu zitten jullie allemaal zielig thuis en alleen maar een beetje jullie administratie bij houden. Ik heb een hbo opleiding ,maar werk op mbo nivo om zo in ieder geval nuttig te zijn en niet mijn handje op te houden. Als je nl nu naar een uitzenburo loopt kunnen ze je morgen aan de slag hebben als je maar aangeeft alles te willen doen.

aan de slag lamstralen!!@

Gast

IK WENS JOUW VRIENDELIJK DE #JKHKJ#KJKSKSO !!!!!!!

charley

Ongelezen bericht door charley »

Mijn ervaring is dat na ruim 500 sollictaties in 2 1/2 jaar bedrijven meer dan 50% geen enkele reactie geven. Pas na het verzoek tot een up-date per mail, wordt vrijwel direct gereageerd en dat is dan ook een afwijzing. Als een bedrijf 700 reacties ontvangt denk ik dat hun advertentietekst totaal verkeerd is geweest. Ook zouden er tussen die 700 reacties kandidaten kunnen zitten die mogelijk voor andere functies bij dat bedrijf in de toekomst aan de slag zouden kunnen gaan. Die komen dus nooit meer terug met als reden: NOOIT antwoord ontvangen op hun sollicitatie.

Het CWI is een uitvoeringsfabriek, politiek handelend en meer bezig met behoud van eigen baan. Van professionele bemiddeling hebben ze geen kaas gegeten evenals het UWV. Deze grote logge instanties met weinig persoonlijke betrokkenheid en deskundigheid zijn bang om betere mensen van buiten aan te trekken. Ook de politiek houdt zich daarbuiten want het kost geld!

karr-1

Ongelezen bericht door karr-1 »

"Ik heb een hbo opleiding ,maar werk op mbo nivo om zo in ieder geval nuttig te zijn en niet mijn handje op te houden. Als je nl nu naar een uitzenburo loopt kunnen ze je morgen aan de slag hebben als je maar aangeeft alles te willen doen.

aan de slag lamstralen!!@"
Eindelijk iemand die het doorheeft. Als er meer mensen zo zouden denken was het hele probleem snel opgelost. In plaats van dat eindeloze gezeur over het wel of niet krijgen van een afwijsbrief had je allang ander werk kunnen vinden, als je maar wilt.

Fool on the hill

Ongelezen bericht door Fool on the hill »

Was het allemaal maar zo simpel.....
Ik hoop voor die mensen, die roepen "aan de slag" enzo, dat mijn gif beker van werkeloosheid aan hen voorbij zal gaan.

Het ligt mí'wat complexer als "er is wél werk" en "werken, luie flikker!"

Ik weet, dat het huidige kabinet dat niet geheel en al onderkend, maar om je door hun kreten een rad voor de (hopelijk goede) ogen te laten draaien vind ik wel zeer beperkt.....

Succes met jullie banen en bedrijven...

O, ja.... ik ben een luie flikker, die la ruim twee en een half jaar werkeloos is, en na zo'n paar honderd sollicitaties noge steeds mijn "handje ophoud".

O, wat een vreugde......

gast123456

Ongelezen bericht door gast123456 »

fool on the hill...

in de tijd dat je getypt hebt had je ook even op je fiets kunnen stappen en naar het uzb kunnen gaan.

even zeggen":

ik wil werken, maakt niet uit wat.

en hopla werk..voor fool on the hill

karr-1

Het is precies zoals Gast het al zegt, je fietst naar het uitzendbureau, zegt dat je wilt werken, doet er niet toe wat en hoppa je kunt zo aan de slag.

Krissy

Ongelezen bericht door Krissy »

Beste lezers,

Velen zullen idd wel denken dat vele werkelozen onder ons voor hun plezier thuis zitten en lekker van het geld kunnen genieten. Daar is in de meeste gevallen geen woord van waar. Ben zelf nog jong genoeg (22) maar zit nu bijna 2 maanden thuis en verveel me rot. Heb niets te doen. Als je iets wilt doen moet je het 's avonds doen omdat iedereen in je omgeving werk heeft.

Sinds die 3e week van Januari heb ik me ingeschreven bij het CWI en natuurlijk ook bij het UWV. Ik heb tot nu toe nog niets gehoord van het CWI voor eventuele banen o.i.d. Ook zoek ik via internet op de site van het CWI maar kom nooit echt banen tegen waar ik van kan zeggen "dat is wat voor mij". Ooit heb ik de vraag gesteld aan het CWI:"wanneer ik een baan kan krijgen als garnalenpeller bijv. moet ik die dan aannemen". Ja omdat je geen baan mag weigeren en wanneer je dat wel doet je uitkering wordt stopgezet.
Nu ben ik het ook zat om bedrijven aan te schrijven die geen vacature geplaatst hebben omdat je daar idd (bijna) nooit een antwoord van krijg. Nu is het wel zo dat ik in een provicie (zeeland) woon waar niet zo heel veel te vinden is op secretarieel gebied, of je moet echt hoge opleiding en veel ervaring hebben is mijn ervaring.
Het UWV is misschien ook nog wel een leuk onderwerp voor een andere uitzending. In de brief die je krijgt als je je heb ingeschreven staat dat je binnen 4 weken reactie krijgt over het bedrag e.d. Heb net weer gebeld (stelletje nietsnutten daar) en ze weten van niets. Kunnen niet zien of mijn werkbriefje van 30 januarie al verwerkt is (sloom) en of alle papieren die ze nodig hebben al binnen zijn. Nu word ik gelukkig binnen 24 uur teruggebeld maar ben niet blij met de afhandelingen daar.
Hoop in ieder geval voor de mensen die echt opzoek zijn naar een baan, deze snel kunnen vinden. Wanneer je geen brief krijg gewoon gaan bellen. Is meestal wel het beste.

karr-1

Ook zoek ik via internet op de site van het CWI maar kom nooit echt banen tegen waar ik van kan zeggen "dat is wat voor mij".
Nee en daar ligt het hele probleem ook. Mensen roepen meteen dat iets niets voor hen is en weigeren dan te solliciteren. Die houding moeten we vanaf in dit land, elk werk is iets voor jou je moet het alleen wel willen. :evil:

Fool on the hill

Ik geloof niet dat mijn verhaal over het grotere verband echt binnen is gekomen, is het wel?

Zowel diegenen die roepen "er is zat werk" als diegenen, die ropen "ik zoek me rot".....

Er is een groter verband volgens mij, odanks de (denk ik) wel goedbedoelde adviezen van "doe dit" en "doe dat" .....

8)

Gast

tja wat voor baan zoekt iemand dan als je al zegt dat werk is niets voor mij. Pak wat je pakken kan en doe niet zo nuffig en uit de hoogte. Doe iets voor de maatschappij ga iets extra leren. Ga van mijn part werken in de kassensector voor heel even, help die mensen uit de brand.
Walgelijk, het barst van de banen en nog meer mensen die helemaal niet willen werken omdat ze zogenaamd net het goede niet hebben geleerd. Ach veel te laag voor mij. Losers vind ik dat, ga omscholen, doe iets.

Fool on the hill

Ga dit..ga dat....ga zus...ga zo.....

Het blijft een zeer kleine en verengde blik op een veel groter probleem met een complexe sociale omvang en betekenis. Op korte termijn hebben de "luie flikkers" roependen vast wel, ergens, gelijk.
Maar, zoals de uitdrukking zegt, dat is wel kort door de bocht, en in een paar gevallen zelfs over de stoep.

Verwijd je blik, je begrip en je reacties en probeer het werkelijke probleem te signaleren...

:roll:

siemon Veen

Ongelezen bericht door siemon Veen »

Ik ben het niet eens met de kritiek van RADAR. Zelf ben ik een 63 jarige man die na een 25 jarig dienstverband in de ww terechtkwam. Het was wel even schrikken toen dat jongetje zij dat ik moest solliciteren, maar hij heeft me prettig geholpen. In 4 middagen heb ik het wel en wee van solliciteren weer geleerd. Samen met hem heb ik een CV gemaakt en nu ben ik al weer geruime tijd aan de slag.

De vacature heb ik gevonden via Werk.nl. Ik had als 63 jarige weinig kaas gegeten van het internet, maar ook daarmee werd ik geholpen. Ik heb echt alleen maar hulde voor het CWI.

Ook die mevrouw met dat rooie haar had gelijk. Het is aan werkgevers om juiste vacatures te plaatsen. En mensen die zelf werk zoeken mogen ook wel wat actiever zijn. als je niets hoort van een baan ga je toch bellen. Niet afwachten.

Nogmaals Hulde aan het CWI

Gesloten