LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Passief inkomen

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Gast

Re: Passief inkomen

Ongelezen bericht door Gast »

Euphony moet naar de beurs omdat ze bankroet zijn. Hiermee kunnen ze geld binnen halen om de zeepbel nog even heel te houden. Vroeg of laat knapt ie toch.

Mag ik vragen hoe jij dit zo goed weet. Je noemt jezelf kenner, dus vertel....
Ik ben benieuwd naar je onderbouwende antwoord.

jessy

Ongelezen bericht door jessy »

Jessy, ik heb wat huiswerk voor je. Reken eens uit hoeveel geld je moet hebben om te kunnen leven van het rendement ervan. (A) Om dit vermogen bij elkaar te scharrelen moet je voor langere tijd meer verdienen dan je nodig hebt en weinig uitgeven. Maak eens een schatting van wat je denkt per maand extra te kunnen over houden om dit vermogen te verkrijgen. (B) Nu is A/B (1) de tijd die je nodig hebt.
Kijk nu eens naar de website van het mlm bedrijf van jouw keuze en zoek op welke omzet ze maken (C), probeer te achterhalen welk %-age provisie ze uitkeren (D) en hoeveel vertegenwoordigers er zijn. (E) Gemiddeld levert mlm nu C*D/100/E (2) en waarom zou jij het beter doen dan het gemiddelde?
Vergelijk nu eens 1 en 2 en kijk of het realiseerbaar is wat jij wilt. Succes.

Reactie
Sorry dat ik als aanzwengelaar van dit debat zelf lang afwezig ben geweest.
Je kunt in 25 jaar 573.000 euro sparen als je elke maand 1000 euro spaart bij 5% rente. als ik 573.000 deel door (25*12=300)=kom ik op 1909 euro. Doordat de inleg samengestelde intrest oplevert zal het veel gemakkelijker gaan dan wat jij suggereert.
1000 euro per maand levert dus naa 25 jaar een passief inkomen van 2386 euro per maand. en dat terwijl je vermogen van 573000 euro niet wordt aangetast.

Kan ik 1000 euro per maand sparen via mlm ?
Als voorbeeld neem ik herbalife De omzet van dit bedrijf in 2004 was 3 miljard euro. De distributeurs kochten dus voor 3 miljard in verkochten dit voor het dubbelle bedrag. Laten we een ruime marge nemen voor het eigen gebruik van de distributeurs en voorzichtig aannemen dat de totale omzet 5 miljard euro was. (Exacte cijfers zijn niet bekend)
Er zijn wereldwijd 400000 distributeurs min of meer actief en nog een heleboel die alllemaal helemaal niks doen of alleen zelf gebruiken.
Herbalife betaalt 14% van zij omzet uit aan distributeurs 14% van 3 miljard is 420 miljoen euro, per distributeur is dat 1050 euro per jaar. Daarbovenop komt dan 2 miljard euro verkoopwinst dat is dus 5000 euro per disributeur per jaar. In totaal verdient de gemiddelde distributeur dus zeg 6000 euro per jaar is 500 euro per maand.
Aangezien alle distributeurs die weinig bijverdien ook in dit gemiddelde zitten is 1000 euro per maand denk ik goed mogelijk als je er je best voor doet. Bovendien hoef je die 1000 euro volgens mij niet eens te sparen omdat je als echt 25 jaar mlm doet. Dat passieve inkomen van 2386 euro toch wel verdient. Het probleem is denk dat de meeste mensen dat te snel willen.
Mijn conclusie is dus dat je wel degelijk financieel onafhankelijk kunt worden met mlm.
Natuurlijk nodig ik iedereen uit om op dit betoog te gaan schieten !
Dat prikkelt mij weer opnieuw tot nadenken.

Groeten,
Jessy, Degene die deze discussie is begonnen !

student26

Ongelezen bericht door student26 »

Ach, vooruit, eentje dan nog maar:
Maakt ie weer iedereen blij met een dooie mus...
Ik neem helemaal niet aan dat iemand dat dus wel doet. Ik zeg enkel en alleen dat jouw aanname op niets is gebaseerd.
Je doet de hele tijd aannames. Op zich vind ik dat niet eens erg, zonder aannames te doen kun je net zo goed stoppen met discussieren. Alleen dat je het durft te ontkennen, dat verbaast me echt.
En je gaat je gang maar hoor met je beweringen dat ik mezelf belachelijk maak, me juridisch indek etc.
Iedereen met een beetje verstand kan dat in het grootste deel van je berichten teruglezen. Het bewijs wordt door jou zelf geleverd.
Tuurlijk jochie, da's de zoveelste bewering van je die totaal tegen de waarheid ingaat. Ik ben niet degene die beledigd en uitscheld.
Een bloemlezing "Rene" dan maar:

"Jij bent duidelijk een dubbeltje"
"Aan de andere kant; ik werk niet graag met mensen die altijd gelijk willen hebben"
"jij nog steeds heel goed weet hoe je woorden moet verdraaien"
"Jij zou een hele goeie MLM'er zijn." (das wel de ergste)
"Keer op keer ga je op je bek maar je hebt het zelf niet eens door. Dan doe ik liever vrijwilligerswerk op een LOM school"

Enzovoorts.
Dat jij dat wel zo opvat komt simpelweg omdat jij 'met je neus op de waarheid gedrukt worden' ervaart als een belediging.
In het geheel niet. Ik kan er alleen bijzonder slecht tegen als een tegenstander in een discussie tussen de regels door of expliciet gaat lopen beledigen. Het lukt mij ook niet altijd om het niet te doen, dat heb ik eerder al eens gezegd, maar voor jou is het blijkbaar een onmogelijkheid om 1 bericht te schrijven zonder persoonlijk gerichte opmerking. En daarbij, waar heb jij in godsnaam de "waarheid" op dit forum gebracht?
Ik denk dat jij een heel serieus probleem hebt. Succes vriend (oh nee, nou heeft ie me eindelijk zover gekregen te liegen).
Ik hoop nog eerder door een trein overreden te worden dan door jou als een vriend beschouwd te worden. Ik heb liever geen achterbakse vrienden. Misschien moet je inderdaad eens naar die LOM school, kom je er gegarandeerd achter dat jij degene met een probleem bent.

Zo, daarmee heb ik het weer gehad voor wat betreft de kerel die kennelijk niet voor niets als bijnaam "de rat" heeft. Dit moest er nog even uit, waarvoor excuses aan iedereen, met uitzondering van ons knaagdier uiteraard.

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Jessy,

Twee fouten:

HBL heeft slechts 1 miljoen distributeurs en 1,2 miljoen klanten.
HBL had geen omzet van 3 miljard maar slechts 1,31 miljard.
Dan komen we op een omzet van 1300 dollar per ditributeur per jaar.
En dan kan je dus niet van je geld leven.
Dit zijn harde cijfers (bron: Yahoo finance en Financieel Dagblad). De prijs bij doorverkoop is niet bekend en mag dus niet worden meegenomen).
Daarbij komt dat Forbes magazine eens heeft berekend dat de gemiddelde HBL dstributeur ongeveer 527 dollar per jaar verdient wordt de conclusie dus nog grimmiger.

Maarschalk

Om een extra passief inkomen van € 200 per maad te hebben, moet je dus € 48.000 op de bank hebben staan.

....Veel mensen bereiken dit binnen MLM ook met een paar uurtjes werk per maand. Er zijn genoeg rekenmodules op dit forum te vinden waar je het simpel kunt uitrekenen en waar het ook is uitgerekend.
Waar krijg jij momenteel 5%?

Veel mensen bereiken dit?
Hoeveel? Ik heb nog nergens cijfers gezien die dat staven.

Maarschalk

Zomaar wat gouden bergen uit deze thread op een rij gezet.
Je kunt wel degelijk met een paar uurtjes per week een topinkomen verdienen in MLM maar dan moet je wel (het geluk hebben) een aantal hardwerkende frontliners in te schrijven.
Als ik de directeur van een bedrijf dat een ton per maand verbelt ken en die besluit klant te worden (want we zijn nu eenmaal ECHT concurrerend) is dat dan keihard werken?!
Ik verdien een modaal jaarinkomen per maand met mijn Herbalife business. Had ik dit ook binnen een traditioneel bedrijf kunnen doen ? Nee stiudent ik denk het niet! Dan zou ik immers meer dan de directuer verdienen
En daar zit hem nu net de kneep student. Om eens een aantal mensen te ontmoeten die bewijzen dat die inkomens gehaald worden wil je niet.
En al zou je het willen, dan sta je onmiddelijk klaar met het excuus dat dat uitzonderingen (en hoogstwaarschijnlijk oplichters) zijn.
Aanname 4: (het gaat om het inkomen van 0,01% van de distributeurs)
We kunnen dus conclluderen dat als mlm-er beweert rijk te worden van mlm kennelijk iedereen dat moet doen. Maar wij zien ze niet. Hoe kan dat toch?
Of wacht, zoals Bruno het zou zeggen: jullie hebben je ogen gesloten vor de waarheid.

Snaveltjes toe en slaap lekker, kinders.

Gast

Waar krijg jij momenteel 5%?

Veel mensen bereiken dit?
Hoeveel? Ik heb nog nergens cijfers gezien die dat staven
Ahum, M, als je dat percentage niet haalt moet je nog meer op de bank hebben staan. Ergo, je vind MLM beter dan je wilt toegeven.

mrtelecom

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Grappig.
Student maakt een aanname.
Je wijst hem erop.
Hij maakt de volgende aanname: Jij denkt dus het tegenovergestelde
(dat toont al aan dat student klaarblijkelijk enkel zwart/wit kan denken)
Hij wil dat jij die tegengestelde aanname gaat bewijzen, terwijl jij helemaal die tweede aanname niet gemaakt hebt en ook niet onderschrijft en hij toch eigenlijk degene is die zijn aanname zou moeten bewijzen.
Wijs je hem daarop, dat gaat ie schelden.

Schelden geen zeer. Wel toont het meestal iets aan: Dat je te dicht bij de waarheid komt.

Jammer student, maar je hebt voor mij afgedaan als serieuze gesprekspartner.

Gast

Jammer student, maar je hebt voor mij afgedaan als serieuze gesprekspartner.
De enige serieuze gesprekspartner op jouw niveau is het clownshoofd in wiens mond jij je bestelling roept in de drive through...

Gast

De enige serieuze gesprekspartner op jouw niveau is het clownshoofd in wiens mond jij je bestelling roept in de drive through...
Maar dat IS toch student?!

Maarschalk

Dat lijkt me nogal een grove belediging voor die clown.
Die verdient zijn geld tenminste nog op een eerlijke manier.

Osiris

Ongelezen bericht door Osiris »

@Maarschalk,

Zie qoute en dan vooral het vet gedrukte! Voor de rest zwijg ik maar!
Een extra passief inkomen is te vergelijken met de rente opbrengst van je geld wat op de bank staat. je krijgt geld of je 's morgens uit bed komt of niet.

Nu ff kijken wat je nodig hebt op je bank om een leuke cent per maand uit betaald te kunnen krijgen.

In deze berekening gaan we ff uit van 5% rente (Voor het rekenen is dat wat makkelijker)

Spaargeld > € 12.000 = inkomen p.m € 50
Spaargeld > € 24.000 = inkomen p.m € 100
Spaargeld > € 48.000 = inkomen p.m € 200
Spaargeld > € 150.000 = inkomen p.m € 625
Spaargeld > € 300.000 = inkomen p.m € 2.500
Spaargeld > € 1.200.000 = inkomen p.m € 5.000
Spaargeld > € 2.400.000 = inkomen p.m € 10.000

Om een extra passief inkomen van € 200 per maad te hebben, moet je dus € 48.000 op de bank hebben staan.

....Veel mensen bereiken dit binnen MLM ook met een paar uurtjes werk per maand. Er zijn genoeg rekenmodules op dit forum te vinden waar je het simpel kunt uitrekenen en waar het ook is uitgerekend.

Osiris

Gast

Ik heb het boek Rich dad Poor dad gelezen van Robert Kyosaki.
Samenvattend komt het er op neer dat arme mensen(inclusief mensen met een hoog inkomen uit arbeid) werken voor geld terwijl rijke mensen (inclusief mensen die even totaal blut zijn!) geld voor hun te laten werken door passief inkomen op te bouwen. Dit inkomen kan komen uit opbrengsten van beleggingen of investeringen en uit royalties. Dat laatste is inkomen wat ontstaat door de aanwerving van omzet in het verleden waardoor je altijd daarvan de vruchten kunt plukken. De meeste mensen die rijk zijn ontvangen dus inkomen waar ze niet (meer) voor moeten werken.
MLM is volgens velen ook een manier om het passieve inkomen op te bouwen wat kenmerkend is voor de manier van leven door rijke mensen.
Robert Kyosaki verwijst in zijn boek ook naar mlm
Aangezien ikzelf niet heel veel geld heb lijkt het mij dus een goed idee om te beginnen met een MLM bedrijf.
Ik wil hier graag wat meningen over horen.
Om even terug te gaan naar de vraag jessy. Geld verdienen met MLM is nog geen passief geld. Passief geld is eigenlijk juist investeren, of je dit op een spaarrekening doet og . De mogelijkheid (cq voldoende kapitaal) om te investeren en rendement hieruit te halen moet je hebben of je dit nu met MLM, gewoon werken of op de loterij wint, maakt natuurlijk niet uit.

Als ik je goed begrijp is je vraag kan ik heel snel, heel veel geld verdienen met MLM zodat ik veel geld (het kapitaal) heb om ergens in te investeren (royalties te kopen, rentenieren zelfs, investeren in wat dan ook eigenlijk), zodat je uiteindelijk echt passief inkomen ontvangt. Afhankelijk van wat je wil, zal je meer kapitaal moeten verzamelen (voor rentenieren moet je waarschijnlijk meer geld hebben dan als je gaat investeren in wat meer risicovolle fondsen)

Kortom je moet vaak redelijk rijk zijn, wil je je geld zo voor je laten werken dat je er daarnaast niets voor zou hoeven doen.

Of je rijk wordt van MLM is dus je eigenlijk vraag. Hiervoor verwijs ik je naar de eindeloze discussie die hier al maanden wordt gevoerd en eigenlijk altijd op hetzelfde (=niets) uitdraait. Daarbij moet je maar bekijken welke argumenten je het overtuigendst vindt

Maarschalk

@osiris, dat je dat als voorbeeld nam had ik ook al wel gelezen, maar het percentage is momenteel absoluut niet haalbaar, en daarmee is ook gelijk je voorbeeld nutteloos.

student26

Ongelezen bericht door student26 »

Grappig.
Een stuk grappiger dan het feit dat jij alweer je belofte om niet meer te reageren breekt?
Student maakt een aanname.
Wat wil je nou? Dat ik iedere uitspraak, ieder zinnetje, ieder woord van een bronvermelding voorzie?
Je wijst hem erop. Hij maakt de volgende aanname: Jij denkt dus het tegenovergestelde (dat toont al aan dat student klaarblijkelijk enkel zwart/wit kan denken)
Als jij zegt dat mijn aanname niet correct is (want dat was feitelijk wat je zei), dan zijn er voor jou twee mogelijkheden:

1) Je weet zeker dat het tegendeel het geval is. In dat geval: prima, maar kom dan wel met een inhoudelijke reactie, met een bron waaruit dat blijkt of met de redenatie achter je stelling;

2) Je neemt aan dat mijn stelling incorrect is, en daarmee dat jouw stelling correct is.
Hij wil dat jij die tegengestelde aanname gaat bewijzen, terwijl jij helemaal die tweede aanname niet gemaakt hebt en ook niet onderschrijft en hij toch eigenlijk degene is die zijn aanname zou moeten bewijzen.
Hoe erg kun je jezelf tegenspreken? Je doet de aanname dat mijn aanname niet correct is, maar je onderschrijft je eigen aanname niet eens?! Eigenlijk ben je het dus met me eens dat iemand met een maandinkomen gelijk aan een ander z'n totale jaarinkomen niet op dit forum z'n broodwinning komt verdedigen? Je bent nog verder heen dan ik al vermoedde... Waar het op neer komt is dat mijn "aanname" bijzonder dicht bij de waarheid zal zitten en dat onze gast gewoon een l*lverhaaltje zat te houden. Maar goed, die gast kan dat uiteraard simpel bewijzen door zijn laatste 3 maandcheque's even op Internet te plaatsen, toch?
Wijs je hem daarop, dat gaat ie schelden.
Voor zover ik weet was jij degene die mij voor "dubbeltje" begon uit te maken.
Schelden geen zeer. Wel toont het meestal iets aan: Dat je te dicht bij de waarheid komt.
Gezien bovenstaande slaat dit meer op jou dan op mij.
Jammer student, maar je hebt voor mij afgedaan als serieuze gesprekspartner
Dat gevoel is wederzijds, maar goed, dat was het een jaar geleden ook al.

mrtelecom

3. Ik weet niet of jouw aanname correct of incorrect is maar ik deel jouw aanname niet zomaar.

Prachtig hoe jij mensen woorden in de mond probeert te leggen. Nog steeds gaat op dat voor jou het of zwart of wit is.

Ga eens een keertje buiten spelen, misschien steek je wat op van hoe de wereld echt in elkaar zit.

Tot nu toe heb ik nog geen enkele aanname gemaakt, laat staan een niet onderbouwde.

Jij daarentegen doet niet anders.

Enne.. ik zei niet dat ik alles van je wist, alleen dat jouw stelling dat ik niets van je wist niet klopte. En wou jij beweren dat dat niet klopt?! Want als je dat laatste beweert betekend dat volgens mij dat jij degene bent die gelogen heeft over wie je bent.

Johan34

Ongelezen bericht door Johan34 »

Mag ik er even op wijzen dat de beursgang van Euphony niets te maken heeft met de eventuele financiële situatie van het bedrijf. Euphony is in september 2004 overgenomen door een groep Engelse investeerders. 1 van deze investeerders is een investeringsbank. De beursgang van Euphony biedt deze investeringsbank de mogelijkheid om haar aandeel in Euphony te verkopen tegen een serieuze meerwaarde.

MLM zal altijd zijn voor- en tegenstanders hebben. Persoonlijk vind ik het systeem van Euphony het meest aantrekkelijke. Ik verdien er echt wel iets aan, maar net zoveel als ik zelf wil verdienen per maand. Wil ik 250 euro per maand extra, dan werk ik daar ook voor. Wil ik iets meer, dan moet ik iets harder werken. Werk ik niet, dan verdien ik ook niets.
Ik heb tot nu toe nog maar 1 klant verloren (wegens overlijden dan nog). Mijn klantenbestand is niet zo groot. Ik heb persoonlijk bijna 100 klanten. Maar voor mij is dat voldoende. Deze klanten kan ik perfekt zelf opvolgen indien zij vragen zouden hebben. En al deze klanten zijn zeer tevreden over de diensten van Euphony.

Nu, iedereen zal zijn redenen hebben om voor of tegen MLM te zijn. Maar ik ben wel mijn eigen baas binnen mijn Euphony business. Niemand gaat mij vertellen wat ik moet doen, of dat ik met anderen moet samenwerken.
Ik krijg wel de mogelijkheid om zo kennis te maken met het zelfstandige statuut. Ik krijg de mogelijkheid om professionele opleidingen te volgen, waar ik anders veel geld voor moet neertellen. Ik leer denken en werken als een zelfstandige. Ik kan op deze manier al een klantenbestand opbouwen voor mijn eigen zaak, als ik die binnen enkele jaren zou willen opstarten.

Ik ontken niet dat je inderdaad sneller meer geld kunt verdienen indien je met mensen gaat samenwerken. Maar als je zelf in de gaten houdt dat deze mensen ook hun centjes kunnen verdienen, dan wordt iedereen er beter van. MLM staat bij mij vooral voor : wij werken samen aan 1 doel, samen geld verdienen.
Hoeveel geld je wilt verdienen? Dat bepaal je zelf. Ik bepaal dat ook voor mijn eigen.

En voor de tegenstanders... Ik zal jullie mijn inkomsten voor 2004 even zeggen : bijna 5000 euro... (verkoopscommissies, passief inkomen en andere bonussen allemaal samengeteld) in bijberoep. Dit heb ik dus extra bovenop mijn loon dat ik heb als fulltime bediende. Leuk meegenomen... en daar heb ik niet zo hard voor moeten werken. Dit bedrag is bijna 3 x mijn maandwedde bij mijn huidige werkgever. En daar moet ik veel harder en meer uren werken.

Groeten,
Johan

Maarschalk

Nou Johan, gefeliciteerd, jouw tekst over harder werken, meer verdienen hebben we al tig keer gehoord hier. Origineel.
1 van deze investeerders is een investeringsbank.
Welke investeringsbank? Kan ik dat ergens verifieren?
Ik geloof al die mooie verhalen van jullie niet meer.

mrtelecom

Penta Capital en Investec Growth Finance. Gewoon feiten Maarschalk. Voor aannames moet je bij student zijn. Klaarblijkelijk geloof je die liever.

Johan34

Ongelezen bericht door Johan34 »

Nou Johan, gefeliciteerd, jouw tekst over harder werken, meer verdienen hebben we al tig keer gehoord hier. Origineel.
Nou Maarschalk... je gelooft maar wat je wilt geloven. Ik stond er eerst ook sceptisch tegenover. Maar ik heb het wel een kans gegeven om te bewijzen dat ik er geld mee kon verdienen. Ik zit hier niet te overdrijven met veel geld en nog meer geld. Ik vertel hier gewoon mijn verhaal. Ik kan er op alle momenten mee stoppen als ik dat wil.
Weet je Maarschalk... laat iedereen gewoon zijn eigen ding doen. Jij gelooft niet in MLM, wat jouw goed recht is. Maar er zijn mensen die wel geloven dat ze met MLM geld kunnen verdienen. Ik hoor bij deze laatsten.
Bij Euphony bepaal ik nog altijd zelf wat ik wil verdienen. Hoe harder je werkt, hoe meer je verdient. Dat is trouwens met alles zo, behalve bij mijn huidige baas. Iedereen in onze groep weet op voorhand dat ze moeten werken om geld te verdienen. Maar dat stoort hen niet. Iedereen in onze groep is bereid om hard te werken om voor zijn eigen iets te verdienen.
Welke investeringsbank?
Dat zijn inderdaad Penta Capital en Investec Growth Finance.

Volgende artikels geven je meer informatie hierover. Dit zijn artikels uit zeer gewaardeerde Belgische dagbladen
http://downloads.euphony.com/Belgie/Too ... 1-2004.pdf

http://downloads.euphony.com/Belgie/Too ... el_NDL.jpg

Je zal deze artikels waarschijnlijk ook niet geloven, maar dit zijn gewoon feiten.[/url]

Gesloten