LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] phuket air
Re: phuket air
Ben net terug van een vakantie op Bali. Heenreis met Phuket Air (vertraging 52 uur!) was een nachtmerrie. Hoewel een technisch mankement altijd mogelijk is, en dit ook de beste maatschappij kan overkomen, heb ik toch mijn bedenkingen bij de teksten in de folder van TUI/Holland International (Bali folder 2005, pagina 13)
'moderne en comfortabele Boeing 747-300 van Phuket Air"
Hiervoor moet men dus o.m. lezen: de op 30-9-1983 (22 jaar gelden!) geleverde KLM kist PH-BUU die nu onder de naam HS VAC met de Phuket kleuren vliegt.[/b]
-diverse defecte televisies
-Phuket man met rol gaffa tape loopt 2x door het toestel wat plakt ie eigenlijk vast?
-armleuning kapot, elektrische bedrading ligt open en bloot
-lekkende airco waardoor passagiers vloeistof op hun kleding krijgen
-vastzittende WC deur die met geweld geopend wordt door de bemanning nadat ie niet meer open en dicht gaat
-na het uitdelen van 464 koptelefoontjes blijkt alleen ruis uit de audio installatie te komen zowel op de heen als terugweg!
-Comfort kit met beloofde tandenborstel, sokjes, eye-shade --->niet gezien, noch op heen noch op terugvlucht.
-door Phuket Air te betalen luchthavenbelasting Bangkok, ondanks toezeggingen t.o.v. 61 passagiers (vlucht van 8 april) nooit gezien
Mijn vraag: is hier geen sprake van misleiding door de reisorganisatie? Mag je zomaar duidelijke onjuistheden publiceren (modern vliegtuig, aziatische kwaliteitsairline)in de hoop dat klanten hierdoor een reisovereenkomst aangaan? Vindt TUI/ Holland International zichzelf hierdoor nog geloofwaardig? Waarom zegt men niet gewoon dat Phuket Air een basic/no nonsense maatschappij is met oudere machines, maar dus ook lage prijzen. Dat is veel eerlijker. Nu doet men zich zelf de das om. Als ik zelf een maatschappij kies (zoals bij een Internet boeking bij Ryanair etc.) overtuig ik mezelf wel van de maatschappij. Echter ik heb nu mijn reis van A tot Z door de reisagent van HI laten plannen. Ik ben dus geheel op zijn adviezen gevaren. Je mag toch verwachten dat TUI/HI in staat voor haar partners zoals Phuket. Dat is toch niet het pakkie-an van de klant?Als TUI dat niet erkent, moet ze niet vreemd opkijken \\als ze binnenkort ook haar laatste reisbureau moet sluiten...als ik toch alles zelf moet doen.......Wat is dan eigenlijk de toegevoegde waarde van een reisorganisatie?
Zou achter de steeds verder aanzwellende protesten en ervaringen van reizigers (ook in Engeland) niet toch een kern van waarheid zitten?( Holland International/TUI mensen onderweg spraken van een hetze tegen Phuket. Daar distantieer ik mij van, maar helaas geven de feiten mij als passagier weinig vertrouwen. Jammer voor de reizigers, voor de touroperator en ook voor Phuket zelf. Ook ik gun een startend bedrijf niet zo'n drama. Echter Holland International/Tui kokketteert in haar folder met een Aziatische kwaliteitsmaatschappij, maar inmiddels kan dit in de categorie Wishful thinking worden geplaatst.
Wie beschermt reizigers tegen een valse voorstelling van zaken van een touroperator? Hoeveel mensen gaan nog een bedorven vakantie tegemoet? Is het geen taak van RADAR om hier eens duidelijk aandacht aan te besteden? En moet de discussie niet aleen gan over Phuket, maar ook over misleiding door reisgiganten zoals TUI?
'moderne en comfortabele Boeing 747-300 van Phuket Air"
Hiervoor moet men dus o.m. lezen: de op 30-9-1983 (22 jaar gelden!) geleverde KLM kist PH-BUU die nu onder de naam HS VAC met de Phuket kleuren vliegt.[/b]
-diverse defecte televisies
-Phuket man met rol gaffa tape loopt 2x door het toestel wat plakt ie eigenlijk vast?
-armleuning kapot, elektrische bedrading ligt open en bloot
-lekkende airco waardoor passagiers vloeistof op hun kleding krijgen
-vastzittende WC deur die met geweld geopend wordt door de bemanning nadat ie niet meer open en dicht gaat
-na het uitdelen van 464 koptelefoontjes blijkt alleen ruis uit de audio installatie te komen zowel op de heen als terugweg!
-Comfort kit met beloofde tandenborstel, sokjes, eye-shade --->niet gezien, noch op heen noch op terugvlucht.
-door Phuket Air te betalen luchthavenbelasting Bangkok, ondanks toezeggingen t.o.v. 61 passagiers (vlucht van 8 april) nooit gezien
Mijn vraag: is hier geen sprake van misleiding door de reisorganisatie? Mag je zomaar duidelijke onjuistheden publiceren (modern vliegtuig, aziatische kwaliteitsairline)in de hoop dat klanten hierdoor een reisovereenkomst aangaan? Vindt TUI/ Holland International zichzelf hierdoor nog geloofwaardig? Waarom zegt men niet gewoon dat Phuket Air een basic/no nonsense maatschappij is met oudere machines, maar dus ook lage prijzen. Dat is veel eerlijker. Nu doet men zich zelf de das om. Als ik zelf een maatschappij kies (zoals bij een Internet boeking bij Ryanair etc.) overtuig ik mezelf wel van de maatschappij. Echter ik heb nu mijn reis van A tot Z door de reisagent van HI laten plannen. Ik ben dus geheel op zijn adviezen gevaren. Je mag toch verwachten dat TUI/HI in staat voor haar partners zoals Phuket. Dat is toch niet het pakkie-an van de klant?Als TUI dat niet erkent, moet ze niet vreemd opkijken \\als ze binnenkort ook haar laatste reisbureau moet sluiten...als ik toch alles zelf moet doen.......Wat is dan eigenlijk de toegevoegde waarde van een reisorganisatie?
Zou achter de steeds verder aanzwellende protesten en ervaringen van reizigers (ook in Engeland) niet toch een kern van waarheid zitten?( Holland International/TUI mensen onderweg spraken van een hetze tegen Phuket. Daar distantieer ik mij van, maar helaas geven de feiten mij als passagier weinig vertrouwen. Jammer voor de reizigers, voor de touroperator en ook voor Phuket zelf. Ook ik gun een startend bedrijf niet zo'n drama. Echter Holland International/Tui kokketteert in haar folder met een Aziatische kwaliteitsmaatschappij, maar inmiddels kan dit in de categorie Wishful thinking worden geplaatst.
Wie beschermt reizigers tegen een valse voorstelling van zaken van een touroperator? Hoeveel mensen gaan nog een bedorven vakantie tegemoet? Is het geen taak van RADAR om hier eens duidelijk aandacht aan te besteden? En moet de discussie niet aleen gan over Phuket, maar ook over misleiding door reisgiganten zoals TUI?
Re: phuket air
Fl, bedankt ook jij weer, voor je verhaal. Het is toch diep en diep treurig dat dit kan en mag!
Re: phuket air
Ik weet niet wat ik ervan moet denken.Een klein stukje in de krant over een technische mankement met het toestel en verders hoor je nergens wat van. Niet op t.v nieuws,radio en bladen. Niets hoor je erover ,alleen radar internet. Vind het erg vreemd.Ik had zelf nog nooit van Phuketair gehoord.Maar dat zal wel aan mij liggen.Daarom geef ik nog geen mening over deze toestand.Er was ook een gast die vertelde 60 uur vertraging te hebben gehad.Het is wel zo dat ik maar in europa vakantie vier,want dan hoef ik me niet op te winden als ik een verre bestemming zou doen en zoiets zou mee moeten maken. Misschien dat radar er iets mee kan doen?????
Re: phuket air
Voor zover ik weet, hier niet. Misschien kun je de redactie van Trosradar er eens mee benaderen, want dit MOET wel aan de orde komen.
Re: phuket air
Ik hoop dat radar het op pikt en er aandacht aan geeft,maar dan ook de volle aandacht.En ga het gevecht ook aan met de geschillen commissie.Zodat het uitgebreid aan de orde komen kan.Ik wens u heel veel succes ermee,en dat er veel bekendheid over komt.Het is erg triest als het je overkomt en het kan nog lang na dreunen. Sterkte ermee !!!!
Re: phuket air
Ik kan maar 1 ding zeggen, en dat is al krijg ik 1 miljoen euro, ik zal nooit meer met Phuket airway vliegen, ik moest door omstandigheden mijn vlucht van 22 april met China airlines afzeggen, en op 23 april nood gedwongen met Phuket naar amsterdam vliegen, omdat de andere maatschappijen vol waren
Bij het inchecken, werd er al gezegd, dat het wel dinsdag of donderdag kon worden dat we gingen vliegen( op dat moment was het zaterdag!!!)
We moesten allemaal naar het Armarihotel, nu echt niet, heb 'n etensbon geclaimd, en binnen 'n half uur weer terug gegaan naar de bali, daar werd na veel vijven en zessen, ineens verteld. dat we toch gingen, dus inchecken, de koffers stonden op de band, zei in 1 keer die incheckmuts, this flight in thursday, ik ben me toen kwaad geworden, en aan de manager gevraagd, voor goede informatie, wat blijkt, we gingen die dag echt, alleeen wisten die incheckmeiden dat nog niet(erg goed communicatie).
Dus de mensen weer opgehaald, die ze net naar het hotel hadden gebracht.
Na 3 uur vertraging, en slechte communicatie, zijn we toch om 01.00 vertrokken ipv 23.00.
Maar de schrik zat er goed in, we zatten op rij 1, kwam er net voor de start, 'n monteur binnen, die haalde voor onze neus. uit 'n kastje'n rol tape, vraagt mij man, problems, en wat zegt die montuer YES .
Ik ben nog nooit bang geweest voor te vliegen, maar ik de uren afgeteld, en gezworen, dat ik nooit meer met Phuket airways vlieg
Bij het inchecken, werd er al gezegd, dat het wel dinsdag of donderdag kon worden dat we gingen vliegen( op dat moment was het zaterdag!!!)
We moesten allemaal naar het Armarihotel, nu echt niet, heb 'n etensbon geclaimd, en binnen 'n half uur weer terug gegaan naar de bali, daar werd na veel vijven en zessen, ineens verteld. dat we toch gingen, dus inchecken, de koffers stonden op de band, zei in 1 keer die incheckmuts, this flight in thursday, ik ben me toen kwaad geworden, en aan de manager gevraagd, voor goede informatie, wat blijkt, we gingen die dag echt, alleeen wisten die incheckmeiden dat nog niet(erg goed communicatie).
Dus de mensen weer opgehaald, die ze net naar het hotel hadden gebracht.
Na 3 uur vertraging, en slechte communicatie, zijn we toch om 01.00 vertrokken ipv 23.00.
Maar de schrik zat er goed in, we zatten op rij 1, kwam er net voor de start, 'n monteur binnen, die haalde voor onze neus. uit 'n kastje'n rol tape, vraagt mij man, problems, en wat zegt die montuer YES .
Ik ben nog nooit bang geweest voor te vliegen, maar ik de uren afgeteld, en gezworen, dat ik nooit meer met Phuket airways vlieg
Re: phuket air
Niet alleen bij HI is er sprake van misleiding, ook Kras kan er wat van:
Toen ik op 26 maart 2005 boekte, luidde de tekst: "Onze organisatie werkt voor de vluchten naar Thailand samen met Phuket Air, een gerenommeerde Thaise luchtvaartmaatschappij (aangesloten bij de IATA, de overkoepelende organisatie voor de luchtvaart), die sinds begin 2004 naast regionale vluchten in Azië ook vluchten tussen Europa en Bangkok uitvoert. Op dit moment wordt reeds zeer succesvol 5 x per week vanaf Londen naar Bangkok gevlogen en vanaf april 2005 komen daar vluchten vanaf Amsterdam en Parijs bij. De airline staat in Azië goed bekend en er wordt uitsluitend met goed, westers materiaal gevlogen. Naar/van Bangkok vliegt u per Boeing 747"
Deze tekst luidt thans: "U vliegt met Phuket Air, een Thaise luchtvaartmaatschappij, die sinds begin 2004 naast regionale vluchten in Azië ook vluchten tussen Europa en Bangkok uitvoert. Op dit moment wordt 5 x per week vanaf Londen naar Bangkok gevlogen."
Ik ben dus uitgegaan van de eerste tekst. Zelf ik als (prive)vlieger had nog nooit van Phuket Air gehoord, en heb bij de boeking expliciet gevraagd naar de kwaliteit van Phuket. Het antwoord had ik ook zelf kunnen verzinnnen: Tui/Kras werken uitsluitend met veilige en betrouwbare partners, en onveilige luchtvaartmaatschappijen mogen op Schiphol niet landen.
De jurisprudentie over artikel 6:658 BW (onvoorziene omstandigheden) maakt een beroep op dit artikel niet makkelijk. Ik vind dat het moment dat de reisorganisaties zélf hun verantwoordelijkheid moeten nemen, genaderd is. Zo langzamerhand is het inderdaad niet alleen meer de betrouwbaarheid van Phuket, maar zeker ook die van TUi, die in het geding is/raakt!
Toen ik op 26 maart 2005 boekte, luidde de tekst: "Onze organisatie werkt voor de vluchten naar Thailand samen met Phuket Air, een gerenommeerde Thaise luchtvaartmaatschappij (aangesloten bij de IATA, de overkoepelende organisatie voor de luchtvaart), die sinds begin 2004 naast regionale vluchten in Azië ook vluchten tussen Europa en Bangkok uitvoert. Op dit moment wordt reeds zeer succesvol 5 x per week vanaf Londen naar Bangkok gevlogen en vanaf april 2005 komen daar vluchten vanaf Amsterdam en Parijs bij. De airline staat in Azië goed bekend en er wordt uitsluitend met goed, westers materiaal gevlogen. Naar/van Bangkok vliegt u per Boeing 747"
Deze tekst luidt thans: "U vliegt met Phuket Air, een Thaise luchtvaartmaatschappij, die sinds begin 2004 naast regionale vluchten in Azië ook vluchten tussen Europa en Bangkok uitvoert. Op dit moment wordt 5 x per week vanaf Londen naar Bangkok gevlogen."
Ik ben dus uitgegaan van de eerste tekst. Zelf ik als (prive)vlieger had nog nooit van Phuket Air gehoord, en heb bij de boeking expliciet gevraagd naar de kwaliteit van Phuket. Het antwoord had ik ook zelf kunnen verzinnnen: Tui/Kras werken uitsluitend met veilige en betrouwbare partners, en onveilige luchtvaartmaatschappijen mogen op Schiphol niet landen.
De jurisprudentie over artikel 6:658 BW (onvoorziene omstandigheden) maakt een beroep op dit artikel niet makkelijk. Ik vind dat het moment dat de reisorganisaties zélf hun verantwoordelijkheid moeten nemen, genaderd is. Zo langzamerhand is het inderdaad niet alleen meer de betrouwbaarheid van Phuket, maar zeker ook die van TUi, die in het geding is/raakt!
Re: phuket air
Hoi allemaal,
ik volg al een tijdje heel het doen en laten van Phuket Air, zelf gaan wij in september met Phuket Air naar Bali.
Wat ik me afvroeg, de mensen die al met Phuket air gevolgen hebben en die megavertragingen hebben gehad hebben die wel een schadevergoeding gehad? Of een andere vlucht aangeboden? Volgens die nieuwe wet (sinds feb) is men dat toch verplicht?
http://www.jurofoon.nl/nieuws/documente ... agiers.pdf
Hier wordt ook een verplichting van de touroperator in beschreven bij gemiste dagen.
ik volg al een tijdje heel het doen en laten van Phuket Air, zelf gaan wij in september met Phuket Air naar Bali.
Wat ik me afvroeg, de mensen die al met Phuket air gevolgen hebben en die megavertragingen hebben gehad hebben die wel een schadevergoeding gehad? Of een andere vlucht aangeboden? Volgens die nieuwe wet (sinds feb) is men dat toch verplicht?
http://www.jurofoon.nl/nieuws/documente ... agiers.pdf
Hier wordt ook een verplichting van de touroperator in beschreven bij gemiste dagen.
Re: phuket air
Hieronder een persbericht van Phuket. PS voor de mensen die het fijn vinden om zelf met iemand van Phuket air te bellen. kijk op de site van schiphol en zoek phuket op. Ik heb ook hebeld en je wordt super vriendelijk geholpen.
Afgelopen dagen is er in diverse media melding gemaakt van problemen bij de
Thaise luchtvaartmaatschappij Phuket Air. Aangezien er in de berichtgeving
veel onjuistheden zijn vermeld, volgen hieronder de feiten.
Er zijn in de afgelopen dagen een drietal technische problemen aan de orde
geweest, waardoor passagiers op de vluchten ernstige vertragingen hebben
ondervonden:
1. Sharjah (Verenigde Emiraten) wordt op alle terugvluchten vanuit Bangkok
naar Londen en Amsterdam als tankstop aangedaan. Afgelopen week is er een
toestel in Sharjah richting Londen blijven staan, vanwege onzorgvuldig
bijvullen van de brandstof door een lokale brandstofleverancier. De tanks
waren overvuld, waardoor overbodige brandstof uit de tanks liep. Dit gaf een
zeer onprofessionele en onaangename indruk bij de passagiers en veroorzaakte
een langdurige vertraging.
2. Een andere Boeing 747 van Phuket Air stond in Londen. Hiervan moest de
motor vervangen worden, maar het juiste type motor bleek niet binnen korte
tijd voorhanden te zijn.
3. Een derde Boeing 747 staat op dit moment in Jakarta voor jaarlijks
periodiek onderhoud.
De consequenties van bovengenoemde zaken waren dat de geplande vluchten van
vrijdag 8 en zondag 10 april ernstige vertragingen hebben opgelopen.
Gevolgen voor de passagiers
Door deze technische zaken ontstond er acuut een tekort aan vliegtuigen en
werd Phuket Air gedwongen de vluchten van Londen en Amsterdam met elkaar te
combineren.
In eerste instantie is er getracht zoveel mogelijk passagiers over te boeken
op andere reguliere lijndienst luchtvaartmaatschappijen. Echter vanwege
extreme drukte vanuit Bangkok, was dit maar beperkt mogelijk, waardoor een
groot aantal passagiers te maken heeft gehad met 24 uur vertraging voor
zowel de binnenkomende als uitgaande vlucht.
Op Schiphol zijn alle passagiers door communicatie tussen Kales Airline
Services en reisorganisaties, waaronder TUI Nederland, Kras Stervakanties en
Jetair goed geïnformeerd. De passagiers die onverhoopt toch op de luchthaven
aanwezig waren, werden ondergebracht in een hotel. Phuket Air heeft alle
kosten van hotels, vervoer en maaltijden voor zijn rekening genomen. Door
deze adequate werkwijze zijn er slechts enkele klachten van passagiers
binnengekomen.
In Bangkok is de opvang van de passagiers minder goed verlopen, waardoor de
reisorganisaties vanuit Thailand meer klachten hebben ontvangen. De
luchtvaartmaatschappij neemt hierin zijn verantwoordelijkheid en er zal een
passende vergoeding worden aangeboden aan passagiers voor het ontstane
ongemak.
Onderzoek Thaise luchtvaartautoriteiten
Bovenstaande heeft ertoe geleid dat de Thaise luchtvaartautoriteiten terecht een onderzoek hebben ingesteld naar de condities van de vliegtuigen van Phuket Air. Deze inspectie heeft plaatsgevonden op 12 april. Diezelfde dag zijn alle vliegtuigen die geïnspecteerd zijn vrijgegeven om hun normale schema uit te voeren.
Captain Chawanit Chiamcharoenvut, Executive Vice President, deelde vandaag desgevraagd mede: ”Aangezien in Thailand vanwege Songkran (Thais nieuwjaar)deze week alle overheidsinstanties gesloten zijn, kan Phuket Air pasaanstaande maandag de officiële verklaring van de autoriteiten ontvangen, waarin gemeld wordt dat alle vliegtuigen in orde zijn bevonden en voldoen aan de eisen van de luchtvaartautoriteiten”. Bovendien stelde hij dat de veiligheid van de passagiers de eerste prioriteit bij Phuket Air is.
De vluchten van donderdag en zaterdag vanuit Bangkok zullen gecombineerd met Londen worden uitgevoerd, waarna de vluchten vanuit Amsterdam voor vrijdag en zondag normaal volgens schema zullen vertrekken.
Phuket Air stelt alles in het werk om de ongemakken die het zijn passagiers heeft aangedaan te verhelpen en biedt bovendien haar welgemeende excuses aan
alle betrokkenen aan. Phuket Air zal alle moeite doen om onregelmatigheden
in de toekomst te voorkomen.
Met vriendelijke groet,
Phuket Air Team
Afgelopen dagen is er in diverse media melding gemaakt van problemen bij de
Thaise luchtvaartmaatschappij Phuket Air. Aangezien er in de berichtgeving
veel onjuistheden zijn vermeld, volgen hieronder de feiten.
Er zijn in de afgelopen dagen een drietal technische problemen aan de orde
geweest, waardoor passagiers op de vluchten ernstige vertragingen hebben
ondervonden:
1. Sharjah (Verenigde Emiraten) wordt op alle terugvluchten vanuit Bangkok
naar Londen en Amsterdam als tankstop aangedaan. Afgelopen week is er een
toestel in Sharjah richting Londen blijven staan, vanwege onzorgvuldig
bijvullen van de brandstof door een lokale brandstofleverancier. De tanks
waren overvuld, waardoor overbodige brandstof uit de tanks liep. Dit gaf een
zeer onprofessionele en onaangename indruk bij de passagiers en veroorzaakte
een langdurige vertraging.
2. Een andere Boeing 747 van Phuket Air stond in Londen. Hiervan moest de
motor vervangen worden, maar het juiste type motor bleek niet binnen korte
tijd voorhanden te zijn.
3. Een derde Boeing 747 staat op dit moment in Jakarta voor jaarlijks
periodiek onderhoud.
De consequenties van bovengenoemde zaken waren dat de geplande vluchten van
vrijdag 8 en zondag 10 april ernstige vertragingen hebben opgelopen.
Gevolgen voor de passagiers
Door deze technische zaken ontstond er acuut een tekort aan vliegtuigen en
werd Phuket Air gedwongen de vluchten van Londen en Amsterdam met elkaar te
combineren.
In eerste instantie is er getracht zoveel mogelijk passagiers over te boeken
op andere reguliere lijndienst luchtvaartmaatschappijen. Echter vanwege
extreme drukte vanuit Bangkok, was dit maar beperkt mogelijk, waardoor een
groot aantal passagiers te maken heeft gehad met 24 uur vertraging voor
zowel de binnenkomende als uitgaande vlucht.
Op Schiphol zijn alle passagiers door communicatie tussen Kales Airline
Services en reisorganisaties, waaronder TUI Nederland, Kras Stervakanties en
Jetair goed geïnformeerd. De passagiers die onverhoopt toch op de luchthaven
aanwezig waren, werden ondergebracht in een hotel. Phuket Air heeft alle
kosten van hotels, vervoer en maaltijden voor zijn rekening genomen. Door
deze adequate werkwijze zijn er slechts enkele klachten van passagiers
binnengekomen.
In Bangkok is de opvang van de passagiers minder goed verlopen, waardoor de
reisorganisaties vanuit Thailand meer klachten hebben ontvangen. De
luchtvaartmaatschappij neemt hierin zijn verantwoordelijkheid en er zal een
passende vergoeding worden aangeboden aan passagiers voor het ontstane
ongemak.
Onderzoek Thaise luchtvaartautoriteiten
Bovenstaande heeft ertoe geleid dat de Thaise luchtvaartautoriteiten terecht een onderzoek hebben ingesteld naar de condities van de vliegtuigen van Phuket Air. Deze inspectie heeft plaatsgevonden op 12 april. Diezelfde dag zijn alle vliegtuigen die geïnspecteerd zijn vrijgegeven om hun normale schema uit te voeren.
Captain Chawanit Chiamcharoenvut, Executive Vice President, deelde vandaag desgevraagd mede: ”Aangezien in Thailand vanwege Songkran (Thais nieuwjaar)deze week alle overheidsinstanties gesloten zijn, kan Phuket Air pasaanstaande maandag de officiële verklaring van de autoriteiten ontvangen, waarin gemeld wordt dat alle vliegtuigen in orde zijn bevonden en voldoen aan de eisen van de luchtvaartautoriteiten”. Bovendien stelde hij dat de veiligheid van de passagiers de eerste prioriteit bij Phuket Air is.
De vluchten van donderdag en zaterdag vanuit Bangkok zullen gecombineerd met Londen worden uitgevoerd, waarna de vluchten vanuit Amsterdam voor vrijdag en zondag normaal volgens schema zullen vertrekken.
Phuket Air stelt alles in het werk om de ongemakken die het zijn passagiers heeft aangedaan te verhelpen en biedt bovendien haar welgemeende excuses aan
alle betrokkenen aan. Phuket Air zal alle moeite doen om onregelmatigheden
in de toekomst te voorkomen.
Met vriendelijke groet,
Phuket Air Team
Re: phuket air
We zitten nu op Phuket met Kras en met Phuket air heen 3 uur vertraging geen toestemming van Schiphol om te gaan... terug vluchten waarvan de mensen verplicht 24 tot 48 uur in Bangkok moeten blijven... we wachten nu op reactie van Kras op ons verzoek om omgeboekt te worden voor de terug vlucht zat. a.s.
verder een goeie vakantie weinig meer te zien van de Tsunami!!!
verder een goeie vakantie weinig meer te zien van de Tsunami!!!
Re: phuket air
Ik lees overal wel de negatieve verhalen van controles enzo, maar wat ik mij afvraag is of er nu echt iets aan de hand is met Phuket Air? Die enorme vertragingen zijn natuurlijk supervervelend, maar zijn er nu echt redenen om bang te worden voor het vliegen met deze maatschappij?
Ik heb alles gelezen en we hebben toch afgelopen zaterdag een reis naar Bali geboekt met Phuket. Dit was de enige maatschappij waar we voor een redelijk tarief onze reis konden boeken, we hebben nu zelfs Business Class geboekt (voor de beenruimte) en dit viel reuze mee qua prijs. We gaan pas in september, dus ik hoop dat alle vertragingen e.d. dan opgelost zijn, maar ik ben tot op heden niet bang, want er is geen enkel vliegtuig van hun naar beneden gekomen op een niet geplande manier...
Ik heb alles gelezen en we hebben toch afgelopen zaterdag een reis naar Bali geboekt met Phuket. Dit was de enige maatschappij waar we voor een redelijk tarief onze reis konden boeken, we hebben nu zelfs Business Class geboekt (voor de beenruimte) en dit viel reuze mee qua prijs. We gaan pas in september, dus ik hoop dat alle vertragingen e.d. dan opgelost zijn, maar ik ben tot op heden niet bang, want er is geen enkel vliegtuig van hun naar beneden gekomen op een niet geplande manier...
Re: phuket air
ik zie het alleen maar als een voordeel dat ze er nu achter gekomen zijn. En natuurlijk vliegt iedereen er gelijk weer boven op. met KLM ook wel eens 5 uur vertraging gehad door technische mankementen. met easyjet ook wel een paar uur aan de grond gestaan door mist. tja zo kan ik wel heel veel noemen. Wij zien het wel, en tegen die tijd dat wij gaan zijn de controles in ieder geval goed onder toezicht uitgevoerd.
groetjes
groetjes
Re: phuket air
Wij gaan a.s. zondag (1-5) met de GERENOMMEERDE Phuket Air 747 naar Bangkok.
Volgends HI en Globe reisbureau is er helemaal niets aan de hand ...
Maar: het "persbericht" is meer dan een week oud. Ik weet niet wat voor
onjuistheden bedoeld worden, kon in de pers (Telegraaf) geen ontdekken.
Het bericht gaat over de problemen met de vlucht begin april en de inspecties
in de dagen hierop. Het zogenaamde persbericht stond vorige week enkele dagen
op een Nederlandse site (zonder enige link vanuit de homepage) maar was via
zoekmachines te vinden. Feit is: vrijdag is de vlucht vanuit AMS geannuleerd.
De terugvlucht BKK-AMS is op zaterdag dan eindelijk doorgegaan (maar 2-3 uur
vertraging) maar de berichten van reizigers over hun verblijf in Bangkok
spreekt duidelijke taal. Dat wil ik met mijn zoontje van 9 niet meemaken!
Eigenlijk dacht ik dat HI/TUI voor een GERENOMMEERDE maatschappij had gekozen
en niet voor een prijsvechter die het ondanks signalen uit de markt toch
op de lange afstand probeert. Geen 25 jaar oude 747 waar de helft van het
interieur versleten of kapot is. Ik "verheug" met nu al op die bewuste monteur
met zijn rolletjes tape die alles gaat plakken. Heeel gerenommeerd ...
Wij zijn veel geld kwijt, hebben alle vaccinaties achter de rug, de koffers
zijn gepakt, de voorpret is inmiddels weg ... en ook ons vertrouwen in een
gerenommeerde touroperator. Maar volgens het reisbureau kunnen we NA de vakantie
een klacht indienen. Prima service. Ik wou met mijn camera eigenlijk vakantie
foto's schieten en geen misstanden documenteren. Ik wou veilig vliegen met een
beetje comfort, het zijn immers meer dan 16 uur (met een kind). Nu ben ik bang
dat we zondag te horen krijgen dat we misschien maandag ofzo vliegen ("graag
stand-by blijven op het vliegveld!") en bij de terugreis waarschijnlijk gouw
naar Bangkok gebracht worden om aldaar in een hotel op onze eventuele terug-
vlucht te mogen wachten. Maar dat zullen zeker alles "onjuistheden" zijn, een
hetze tegen Kras/HI/Arke en Phuket Air. Alles overdreven ... zeker. Ik geloof
het meteen! IK heb een fout gemaakt, ik geef het toe: Ik had niet moeten
vertrouwen ... op HI, op Globe, op een hoogglans catalogus, op uitspraken als:
gerenommeerde vliegmaatschappij. Maar er is ja helemaal niets aan de hand ...
Groetjes
Herman
Volgends HI en Globe reisbureau is er helemaal niets aan de hand ...
Maar: het "persbericht" is meer dan een week oud. Ik weet niet wat voor
onjuistheden bedoeld worden, kon in de pers (Telegraaf) geen ontdekken.
Het bericht gaat over de problemen met de vlucht begin april en de inspecties
in de dagen hierop. Het zogenaamde persbericht stond vorige week enkele dagen
op een Nederlandse site (zonder enige link vanuit de homepage) maar was via
zoekmachines te vinden. Feit is: vrijdag is de vlucht vanuit AMS geannuleerd.
De terugvlucht BKK-AMS is op zaterdag dan eindelijk doorgegaan (maar 2-3 uur
vertraging) maar de berichten van reizigers over hun verblijf in Bangkok
spreekt duidelijke taal. Dat wil ik met mijn zoontje van 9 niet meemaken!
Eigenlijk dacht ik dat HI/TUI voor een GERENOMMEERDE maatschappij had gekozen
en niet voor een prijsvechter die het ondanks signalen uit de markt toch
op de lange afstand probeert. Geen 25 jaar oude 747 waar de helft van het
interieur versleten of kapot is. Ik "verheug" met nu al op die bewuste monteur
met zijn rolletjes tape die alles gaat plakken. Heeel gerenommeerd ...
Wij zijn veel geld kwijt, hebben alle vaccinaties achter de rug, de koffers
zijn gepakt, de voorpret is inmiddels weg ... en ook ons vertrouwen in een
gerenommeerde touroperator. Maar volgens het reisbureau kunnen we NA de vakantie
een klacht indienen. Prima service. Ik wou met mijn camera eigenlijk vakantie
foto's schieten en geen misstanden documenteren. Ik wou veilig vliegen met een
beetje comfort, het zijn immers meer dan 16 uur (met een kind). Nu ben ik bang
dat we zondag te horen krijgen dat we misschien maandag ofzo vliegen ("graag
stand-by blijven op het vliegveld!") en bij de terugreis waarschijnlijk gouw
naar Bangkok gebracht worden om aldaar in een hotel op onze eventuele terug-
vlucht te mogen wachten. Maar dat zullen zeker alles "onjuistheden" zijn, een
hetze tegen Kras/HI/Arke en Phuket Air. Alles overdreven ... zeker. Ik geloof
het meteen! IK heb een fout gemaakt, ik geef het toe: Ik had niet moeten
vertrouwen ... op HI, op Globe, op een hoogglans catalogus, op uitspraken als:
gerenommeerde vliegmaatschappij. Maar er is ja helemaal niets aan de hand ...
Groetjes
Herman
Re: phuket air
U hebt nog volop de tijd gast voor u gaat,en er is er nog geen een op onatuurlijke manier beneden gekomen en hopelijk blijft het zo.En vertragingen hebben wel meer maatschappijen last van en zeker in het hoogseizoen. En ook ik ben wel eens ergens anders terecht gekomen als de bestemming was. Door heel zware storm moesten we uitwijken op het laatste moment.Daar kan niemand wat aan doen.Ik heb er alleen een beetje angst aan over gehouden,maar ik stap er wel in. zo doende hebt u nog even de tijd om af te wachten wat er gaat gebeuren.We weet.!!!!!
Re: phuket air
Zoals hierboven door mij aangegeven hebben wij op 8 april (feitelijk 9/10 en 11 april) een zeer vervelende reis naar Bali gehad met Phuket Air. Om te voorkomen dat er misverstanden/een hetze ontstaat wil ik hierbij het volgende aanvullen.
Ik heb mij persoonlijk zekerniet onveilig gevoeld in de diverse machines van Phuket Air. Zowel heenvlucht als terugvlucht verliepen uiterst rustig. Het personeel is de vriendelijkheid zelf en over het eten en de drankverzorging aan boord kan ik niet klagen. Het vliegtuig was ook netjes schoon. Dat kan ik gezien de zweetlucht niet van alle passagiers zeggen! De service doet niet onder voor Transavia, Martinair, Air Malta, en is in mijn beleving ook niet veel minder dan b.v. KLM en service op lange trajecten in de economy class. Wel is het entertainment belabberd, neem dus je eigen MP3 speler en een dik boek mee. (nu ben ik niet zo kritisch, want in het verleden, 2002, vloog ik met een identieke machine (toen nog in KLM kleuren) voor heel veel meer geld naar Zuid-Afrika, dus zo erg is het ook niet)
Dus indien u geboekt hebt bij Phuket: laat u niet bang maken door verhalen dat u uit de lucht valt, dat lijkt me sterk overdreven. Het tankincident in Sharaj is kennelijk de schuld van een sufferd van die tankploeg aldaar, niet van Phuket.
Feit blijft wel: u vliegt in een 22 jaar oud vliegtuig, met een enigszins uitgeleefd interieur, een monteur aan boord met gaffa tape en schroevedraaier, kennelijk regelmatig extreme vertragingen (lees wat Engelse passagiers van en naar Gatwick/Bangkok al in 2004 schreven), en diverse kapotte stoelen/leuningen,klemmende WC deuren etc. Ook de televisies hebben last van problemen en de audio installatie geeft slechts vrolijk geruis weer.
Ik heb passagiers gesproken waar de heenvlucht naar Bangkok probleemloos was verlopen, dus men kan het wel.
Echter als er een storing is, dan is deze kleine airline kennelijk niet in staat om adequaat op te treden. Met name aan de chaotische groundstaff in Bangkok moet snel iets gebeuren. Ook ik heb tot twee keer toe urenlang druk pratende meisjes in walkie-talkies gezien, terwijl er geen info werd verstrekt wat er nu eigenlijk aan de hand was.
En wat TUI betreft: ik hoop dat men de reizigers een realistisch beeld van Phuket voorschotelt in de toekomst. Persoonlijk kan ik best zonder alle luxe van Singapore, JAL, Malaysian en hoe ze allemaal heten. Maar dat TUI het kwaliteitsimago van die top-airlines misbruikt om klanten te werven voor zijn lowcost budget carrier Phuket is misleidend.
Daar moeten ze onmiddelijk mee ophouden, en de reeds gemaakte slachtoffers dienen schadeloos gesteld te worden.
Overigens vandaag een goed bericht ontvangen: Phuket wil toch iets doen (zie bericht hierboven) en mijn reiskostenverzekering van de Postbank wil in ieder geval 3 dagen vertraging vergoeden. Nu TUI nog!!
Ik heb mij persoonlijk zekerniet onveilig gevoeld in de diverse machines van Phuket Air. Zowel heenvlucht als terugvlucht verliepen uiterst rustig. Het personeel is de vriendelijkheid zelf en over het eten en de drankverzorging aan boord kan ik niet klagen. Het vliegtuig was ook netjes schoon. Dat kan ik gezien de zweetlucht niet van alle passagiers zeggen! De service doet niet onder voor Transavia, Martinair, Air Malta, en is in mijn beleving ook niet veel minder dan b.v. KLM en service op lange trajecten in de economy class. Wel is het entertainment belabberd, neem dus je eigen MP3 speler en een dik boek mee. (nu ben ik niet zo kritisch, want in het verleden, 2002, vloog ik met een identieke machine (toen nog in KLM kleuren) voor heel veel meer geld naar Zuid-Afrika, dus zo erg is het ook niet)
Dus indien u geboekt hebt bij Phuket: laat u niet bang maken door verhalen dat u uit de lucht valt, dat lijkt me sterk overdreven. Het tankincident in Sharaj is kennelijk de schuld van een sufferd van die tankploeg aldaar, niet van Phuket.
Feit blijft wel: u vliegt in een 22 jaar oud vliegtuig, met een enigszins uitgeleefd interieur, een monteur aan boord met gaffa tape en schroevedraaier, kennelijk regelmatig extreme vertragingen (lees wat Engelse passagiers van en naar Gatwick/Bangkok al in 2004 schreven), en diverse kapotte stoelen/leuningen,klemmende WC deuren etc. Ook de televisies hebben last van problemen en de audio installatie geeft slechts vrolijk geruis weer.
Ik heb passagiers gesproken waar de heenvlucht naar Bangkok probleemloos was verlopen, dus men kan het wel.
Echter als er een storing is, dan is deze kleine airline kennelijk niet in staat om adequaat op te treden. Met name aan de chaotische groundstaff in Bangkok moet snel iets gebeuren. Ook ik heb tot twee keer toe urenlang druk pratende meisjes in walkie-talkies gezien, terwijl er geen info werd verstrekt wat er nu eigenlijk aan de hand was.
En wat TUI betreft: ik hoop dat men de reizigers een realistisch beeld van Phuket voorschotelt in de toekomst. Persoonlijk kan ik best zonder alle luxe van Singapore, JAL, Malaysian en hoe ze allemaal heten. Maar dat TUI het kwaliteitsimago van die top-airlines misbruikt om klanten te werven voor zijn lowcost budget carrier Phuket is misleidend.
Daar moeten ze onmiddelijk mee ophouden, en de reeds gemaakte slachtoffers dienen schadeloos gesteld te worden.
Overigens vandaag een goed bericht ontvangen: Phuket wil toch iets doen (zie bericht hierboven) en mijn reiskostenverzekering van de Postbank wil in ieder geval 3 dagen vertraging vergoeden. Nu TUI nog!!