LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Starten met MLM

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
dodo2u
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:13

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door dodo2u »

Starten met MLM

Dit was het begin van deze "discussie":
Ik heb wat rondgelezen op dit forum en zag dat de verdiensten erg afhangen van wat je ervoor doet, ik zou graag willen weten wat je dan precies meer of minder kan doen (dus hoe MLM in z'n werk gaat).
Je kunt er geld mee verdienen en zelfs heel veel, als je een van de eersten bent die ermee (met de verkoop van een specifiek product of dienst) begint, je een grote familie en veel kennissen hebt die ook weer gaan doorverkopen, je geen scrupules hebt (jezelf goed kunt wijsmaken dat je een superproduct aan de man/vrouw brengt en dat het echt niet te duur is).

Dat is nu eenmaal niet anders met piramideverkoop. Ze noemen en doen het nu anders, omdat piramides tegenwoordig niet zo populair meer zijn en zelfs wettelijk verboden! Daarom gaat het nu niet meer om producten die onderling worden doorgeschoven, maar komen de producten rechtstreeks van de leverancier (vanuit een centraal magazijn) naar de koper. Een deel van het geld van zo'n verkoop gaat naar (de) bovenliggende niveaus. Zo omzeilt men het verbod op piramideverkoop, maar het principe van deze marketingmethode is dus niet anders!

Je zult merken dat het steeds moeilijker wordt om hier nog omzet mee te halen als je er pas later instapt. Niet voor degenen die hoger in de piramide zitten. Daar lopen de inkomsten door zolang er op lager niveau afgenomen wordt. Moeten de gebruikers dus wel blijven gebruiken.

Maar hoe dichter je bij de brede basis van de piramide blijft hangen en er geen nieuwe niveaus onder komen, hoe meer je zelf gebruiker bent en dus alleen maar kunt profiteren van "lage" inkoopprijzen.
In wezen ben je niet meer dan een winkel zonder gebouw en zul je moeten zien een vast klantenbestand op te bouwen voor het beperkte productenpakket. Omdat je geen etalage hebt waar voorbijkomende klanten verlokt kunnen worden naar binnen te stappen, moet je altijd zelf achter klanten aan gaan. Je moet ze zelf zoeken!
De fabrikant of importeur maakt geen reclame voor je, zoals wel gebeurt in de reguliere detailhandel.

Bestaande MLM organisaties hebben steeds meer moeite mensen te vinden die er nog willen instappen. Bijeenkomsten zijn soms zeer slecht bezocht en worden dan vaak bijgewoond door belangstellenden die later blijken al in de verkoopketen mee te doen! Maar ja, een bijna lege zaal stimuleert niet zo en genereert geen vertrouwen in de MLM-principes. Dus zet je er maar wat figuranten bij!

Op deze site is men positief over MLM, Netwerkmarketing of hoe je verder ook wilt noemen:

http://www.helppagina.com/modules.php?n ... e&artid=65

Maar, het blijft een piramidestructuur. Vergelijk het met de reguliere handel: de importeur haalt meer omzet dan de dealer. Ben je de enige dealer in Nederland, dan haal je meer omzet dan wanneer je de markt moet delen met 100 andere dealers.
Omdat veel MLM knapen tegenwoordig ook met internet sites werken, kun je al helemaal niet meer van je eigen geografische afzetgebied spreken. En het meest opvallende is daarbij, dat je voor het zelfde en identieke product verschillende prijzen tegenkomt. Dat heeft te maken met de kortingen (of afdrachten) die verkregen worden bij grotere afnames door jou en je onderliggende niveaus.
Ben je een nieuwe deelnemer in de keten, dan ondervind je meteen al concurrentie van je collega's die eerder begonnen zijn en onder jouw prijzen kunnen gaan zitten.

Het is een lang verhaal geworden, maar ik moest het even kwijt!

san19
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 aug 2005 20:14

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door san19 »

dodo2u
Maar, het blijft een piramidestructuur.
Piramide? Wanneer je voor een werkgever werkt heb je maar 1 baas met een hele boel werknemers onder zich......
Dat lijkt mij meer op een piramide, toch?
En zou een bedrijf als coca cola, philips, jvc etc zich inlaten met een bedrijf wat illegaal is?

Er zijn gelukkig ook private franchise bedrijven die goedgekeurd zijn
door de nederlandse wet. Misschien heb jij een vervelende ervaring gehad met een bedrijf welke daar niet aan voldeed?
In wezen ben je niet meer dan een winkel zonder gebouw en zul je moeten zien een vast klantenbestand op te bouwen voor het beperkte productenpakket.
Zie boven, zo beperkt is het productenpakket niet, wanneer je een dikke catalogus kan presenteren met o.a. bovengenoemde bedrijven.
En een winkel! Iemand met een vrij beroep heeft toch ook geen winkel, perfect toch, scheelt een hoop kosten.

Gelukkig wil iedereen niet hetzelfde in het leven en dat maakt het leven juist zo mooi. Zo veel verschillende mensen met allemaal hun
eigen idee wat ze willen worden en wat ze willen doen. :D

student26
ethisch
En daar voelen wij, of laat ik voor mijzelf spreken, nou net de schoen wringen...
Ik ben nog steeds benieuwd naar je antwoord.

En ik ben benieuwd of iemand al het boek van Dale Carnegie heeft aangeschaft en gelezen. :D

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door E-nergetix »

@dodo2u,

kijk eens naar het volgende filmpje. Misschien dat je dan begrijpt wat MLM/Netwerkmarketing/ Private Franchise of hoe het tegenwoordig genoemd wordt voorstelt:

http://www.dukester.net/movies/bc.php

Veel kijk plezier,

Alex van Breemen

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door student26 »

Ik denk dat dodo2u al behoorlijk wat aan de kaak stelt, ik kom er zo op terug.
Quote: Maar, het blijft een piramidestructuur.

Piramide? Wanneer je voor een werkgever werkt heb je maar 1 baas met een hele boel werknemers onder zich......
Dat lijkt mij meer op een piramide, toch?
En dat is nou typisch iets wat een MLM'er kennelijk niet begrijpt of niet wil begrijpen. In het kort komt het hierop neer:

* Traditioneel bedrijf:
Iemand start ooit het bedrijf (maakt even niet uit welk type bedrijf). Hij krijgt klanten, begint leuk omzet te maken, allemaal prima. Hij besluit eens een advertentie te plaatsen of stuurt een spotje naar de lokale radiozender, wat nog wat klanten oplevert. Inmiddels moet hij alles regelen, van inkoop tot aflevering, alle ondersteunende functies zoals administratie enzovoorts. Hij besluit iemand aan te nemen die wat taken over kan nemen.

Affijn, bedrijfje groeit leuk, krijgt steeds meer klanten en daarmee steeds meer werkzaamheden. Dus worden nog wat mensen aangenomen, enzovoorts. Uiteindelijk hebben we daar een groot bedrijf met een directeur, afdelingshoofden enzovoorts. Waarom die opbouw? Omdat de uiteindelijke verantwoordelijkheid bij iemand ligt (de directeur), maar hij is niet in staat meer om alles in zijn bedrijf te regelen, aan te sturen en te leiden. De meest basale reden ligt hieraan ten grondslag: economische noodzaak. Het is goedkoper om het op deze manier in te richten.

* MLM:
Idem dito, bedrijf, groei, meer mensen, enzovoorts. MAAR!!! Dan heb ik het ENKEL over de opbouw van het moederbedrijf. Daar zie je exact dezelfde structuur als bij ieder ander bedrijf. Alleen hangt er nog een volledig arsenaal aan verkopers onder. En daar had dodo2u het over toen hij het had over een piramidestructuur.

Want het verschil lijkt mij toch duidelijk: als we 3 lagen verkopers hebben en de onderste verkoopt wat, wat is dan de economische noodzaak van het doorsluizen van een deel van de omzet naar de 2 verkopers erboven??? Noppes! Die 2 verkopers voegen geen enkele waarde toe. Ze zijn er, en dat is het dan. Er is geen sprake van leiding, hooguit van motivatie (uiteraard in eigenbelang). En dat in tegenstelling tot het traditionele bedrijf. DAAR draagt de marketingmanager bij aan de verkoop. En dat geldt voor iedereen in dat bedrijf. Als dat NIET zo was, dan was die functie er namelijk niet, een ondernemer is niet gek! Iedere taak die hij uit handen heeft gegeven, aan een werknemer, zorgt ervoor dat het totaal van de kosten namelijk omlaag gaat (ergo: meer winst).

Conclusie: bij een traditioneel bedrijf is de structuur er wegens financiele noodzaak. Bij een MLM bedrijf niet. Big question: waarom dan???

Overigens gaat het bij de term piramidestructuur niet om de VORM! Een piramidevorm an sich is namelijk niet slecht. Het gaat om de reden erachter en de consequenties ervan.
En zou een bedrijf als coca cola, philips, jvc etc zich inlaten met een bedrijf wat illegaal is?
Ook dit is dus onzin. Een piramidestructuur is niet illegaal. PiramideSPELEN zijn illegaal. Zolang de overheid MLM niet als een piramideSPEL ziet, is er dus in dat opzicht niets aan de hand.
Quote: ethisch
En daar voelen wij, of laat ik voor mijzelf spreken, nou net de schoen wringen...

Ik ben nog steeds benieuwd naar je antwoord.
En nu dus terugkomend op deze vraag. Ik zie MLM als een onethisch systeem. De redenen daarvoor heb ik hier al tig keer genoemd. Het verhaal van dodo2u geeft al een zet in de richting: degenen die er als laatste bijkomen hebben een veel slechtere positie dan degenen die er eerst bij waren. En ondanks dat dat een feit is zal het te allen tijde door MLM'ers worden ontkend.

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door E-nergetix »

degenen die er als laatste bijkomen hebben een veel slechtere positie dan degenen die er eerst bij waren. En ondanks dat dat een feit is zal het te allen tijde door MLM'ers worden ontkend.
Dat is dus absoluut niet waar! Mensen die er op een later tijdstip bijkomen hebben het meestal makkelijker. Waarom?

Simpel: Zij zitten niet in de pioniersfase, zij hebben niet tegen de bierkaai hoeven te vechten om een goede structuur op te bouwen. Zij hoeven niet hun nek uit te steken om trainingen te geven, Zij hebben geen last van kinderziektes en ga maar door.

Jullie komen natuurlijk met het aantallen verhaal. Er komen meer vertegenwoordigers enz, enz. En het rare is dat de omzetten van alle MLM bedrijven en dus ook hun vertegenwoordigers blijven groeien. Want het is een feit dat als het moeilijker wordt de omzet stabiliseert of zelfs afneemt!! Toch?

Kijk maar eens naar dat filmpje wat ik gemeld heb. Als je dat snapt - en makkelijker dan dat kan het niet uitgelegd worden - snap je ook de voordelen van MLM.

[/quote]

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door E-nergetix »

PS.
degenen die er als laatste bijkomen hebben een veel slechtere positie dan degenen die er eerst bij waren. En ondanks dat dat een feit is
Omdat dat bovengenoemd volgens jou een feit is, had ik natuurlijk graag HET bewijs gezien hiervoor!!

Kom maar met de berekeningen, websites enz. die jou ondersteunen.

Alex van Breemen

Diederik Hoog
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 aug 2005 00:29

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Diederik Hoog »

Dit is toch gewoon een dekmatel voor een ouderwets pyramidespel>
Wie trapt daar nog in?

Dan ben je toch niet echt slim bezig.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door student26 »

Precies de reactie die ik al voorspelde dus. Mijn eerste stelling/aanname klopt daarmee ;-)
Dat is dus absoluut niet waar! Mensen die er op een later tijdstip bijkomen hebben het meestal makkelijker. Waarom?
Simpel: Zij zitten niet in de pioniersfase, zij hebben niet tegen de bierkaai hoeven te vechten om een goede structuur op te bouwen. Zij hoeven niet hun nek uit te steken om trainingen te geven, Zij hebben geen last van kinderziektes en ga maar door.
Laten we die eens doorlopen:

- Pioniersfase: hier spreek je bijvoorbeeld over als het gaat over een nieuw product, dat nog onbekend is. Die producten zijn inmiddels vrij zeldzaam. Daarnaast blijven de producten van MLM's ook relatief onbekend omdat er geen landelijke reclame voor wordt gemaakt. In dat opzicht blijft het "pionieren". Je kunt het ook hebben over "opstartproblemen" van het bedrijf zelf. Dat kunnen zaken zijn als het niet op tijd afleveren van producten e.d. Hier kan ik natuurlijk niet echt over oordelen omdat dat van de situatie afhangt. Dergelijke problemen zullen zelden echt grote problemen opleveren (in het algemeen gesproken uiteraard), en ze kunnen ook later nog optreden.

- Tegen de bierkaai vechten: ik begrijp niet helemaal hoe je dat bedoelt. Tegen de bierkaai vechten betekent zoiets als nutteloos werk doen. Vanwege tegenstand of zo??? Wat bedoel je?? En natuurlijk moeten ook zij een netwerk op gaan bouwen, das nou eenmaal 1 van de hoofddoelen bij MLM. En ook dat zul je wel weer gaan ontkennen... Dat is pas een mooi voorbeeld van tegen de bierkaai vechten...

- Trainingen geven: zullen ze WEL moeten doen. Of blijven de eersten tot hun 80e de trainingen verzorgen??

Ik ben niet echt onder de indruk van deze argumenten.
Jullie komen natuurlijk met het aantallen verhaal. Er komen meer vertegenwoordigers enz, enz. En het rare is dat de omzetten van alle MLM bedrijven en dus ook hun vertegenwoordigers blijven groeien. Want het is een feit dat als het moeilijker wordt de omzet stabiliseert of zelfs afneemt!! Toch?
Nee, een kenmerk is dalende productiviteit. En dat zul je bij iedere gevestigde onderneming op den duur waarnemen. Deel de totale omzet maar eens door het aantal distributeurs voor een aantal opeenvolgende jaren.

Het is domweg een feit dat als we 1.000.000 inwoners hebben, en 1tje begint ermee, hij potentieel 999.999 man onder zich zou kunnen scharen. Voor de nummer 2 zijn er nog 999.998 over. Lijkt mij toch echt niet zo ingewikkeld om te begrijpen.
Kijk maar eens naar dat filmpje wat ik gemeld heb. Als je dat snapt - en makkelijker dan dat kan het niet uitgelegd worden - snap je ook de voordelen van MLM.
Alles heeft voordelen. De vraag is of de voordelen opwegen tegen de nadelen.

En wat bewijzen betreft: geef maar de bovengenoemde cijfers, lees de ervaringen van MLM'ers die het niet gelukt is, lees boeken over de economische theorie (die zoals ik al vaker heb uitgelegd niet een stellingname voorstelt, maar een beschrijving van de werkelijkheid). Ik ga geen zaken proberen te bewijzen waarvan algemeen aangenomen kan worden dat ze waar zijn.
Laatst gewijzigd door student26 op 25 aug 2005 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.

FrAgFo0d
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 aug 2005 16:32

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door FrAgFo0d »

Ik werk zelf ook in de MLM en helaas heeft MLM ook een negatieve naam gekregen. Dit terwijl het zeer afhankelijk is van het bedrijf waarvoor je producten gaat verkopen.

Mijn tip:

Voordat je besluit je in een netwerk aan te sluiten denk ik dat het verstandig is om goed te kijken of het bedrijf waarvoor je producten verkoopt jou wel aanstaat.

Controleer ook eerst het bedrijf zelf, is het een bekend bedrijf of niet, heeft het bedrijf wat te verliezen als ze de boel belazeren of niet?

Is het netwerk waarin je terecht komt ook een team of zijn ze echt alleen voor hunzelf bezig.

al met al allemaal vragen waarmee jij jezelf bezig moet houden.

Voor algemene informatie over MLM kun je vaak op verschillende sites terecht, geen van al zal 100% objectieve informatie geven. De een is namelijk fel anti, de ander is hardstikke voor en zal dus je dus ook proberen te strikken voor je netwerk. Net als MRtelecom bij je probeerde.


Ik ken wel sites waar meer informatie staat, de vraag is echter of ik die hier mag posten.
stuur me maar een bericht als je meer info wenst.

Martine van Dijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2005 01:10

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Martine van Dijk »

Stel dat iemand je aanbiedt 30% goedkoper te kunnen tanken dan nu.
Is dat dan de moeite waard?
:shock:

Als je voor €. 150 brandstof tegen inkoopprijs afneemt kun je zelf rechtstreeks bij de raffinaderij kopen, anderen 30% korting aanbieden en hier zelf het verschil tussen in- en verkoop aan verdienen. op die manier kun je gratis tanken en zelfs geld ermee verdienen.
:idea:
Bovendien kun je door anderen dezelfde mogelijkheden te bieden bonussen verdienen op hun omzetten. In het hele bonusstelsel kan per liter brandstof een maximale bonus behaald worden, die afhangt van het totale getankte liters per maand.

Het ligt er natuurlijk aan of je een auto hebt en zelf je brandstof moet betalen of niet... Is dit weer een nieuw MLM bedrijf? Nee, het gaat hier om een voorbeeld om uit te leggen hoe het ongeveer werkt.

Belangrijk als je overweegt met MLM te beginnen is dat je je verdiept in de verschillende aanbieders op de markt en hun producten en belonings- en bonussystemen met elkaar vergelijkt. Niet alle MLM concepten zijn gelijk!

Let op verkapte premies die op koppengeld kunnen duiden!
Zijn er afnameverplichtingen?
Moet je mensen werven of kun je ook alleen verkopen?
Ben je vrij in het opbouwen van je structuur of moet dat volgens een bepaald schema?
Koopt iedere consulent/distributeur zelf rechtstreeks bij de fabrikant of zijn er tussenschakels?
Hoe is de prijs/kwaliteit vehouding?

Neem pas een beslissing als je zelf overtuigt bent dat je de juiste keuze maakt!


Zelf heb ik gekozen voor een degelijke Europese MLM onderneming die al 20 jaar bestaat en in Nederland (nog) niet zo bekend, nl. LR-International.
Uitstekend assortiment, goede prijs/kwaliteitverhouding, kleine bestellingen > 50 euro mogelijk. Geen voorraden, geen risico, maandelijkse bonusuitbetaling. en.. tevreden klanten, dat is uiteindelijk waar het voor mij allemaal om draait!

Via de website handelsgeest (www.handelsgeest.nl) kun je meer info vinden over LR-International en de producten.

Martine
:wink:

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Jullie komen natuurlijk met het aantallen verhaal. Er komen meer vertegenwoordigers enz, enz. En het rare is dat de omzetten van alle MLM bedrijven en dus ook hun vertegenwoordigers blijven groeien.
Vraagje aan energetix.
De omzetten blijven groeien. De wereldeconomie ook. De omzetten van gewone bedrijven ook.
Groeien de omzetten van mlm harder dan de wereldeconomie?
Of groeien de omzetten harder dan de inflatie?

Het aantal vertegenwoordiger, groeit dat harder dan de wereldbevolking?

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door E-nergetix »

De omzetten blijven groeien. De wereldeconomie ook. De omzetten van gewone bedrijven ook.
Klopt, Daarom zijn er de afgelopen 2 jaar 10 - 15% meer uitgesproken faillisementen en WSNP. In Nederland alleen.

Daarom zijn er prijzen oorlogen nodig tussen de supermarktgiganten om maar klanten te behouden en/of bij de concurrentie weg te kapen.

Daarom is de werkeloosheid gegroeid met ± 5% de afgelopen 5 Jaar.

Daarom is de brandstof prijs in 2 jaar tijd met meer dan 25% gestegen wereldwijd.

Daarom zijn de afgelopen jaren verschillende bedrijven gesaneerd om maar te kunnen overleven.

Enz.,

Groeien de omzetten van mlm harder dan de wereldeconomie?
Of groeien de omzetten harder dan de inflatie?

Het aantal vertegenwoordiger, groeit dat harder dan de wereldbevolking?
:lol: Waarom wil jij dat weten? :lol:

Als je mij de relevantie van jouw vraag kunt vertellen!?!?!

voor mij en vele MLM'ers met mij zijn de door jou gevraagde vragen absoluut niet relevant.
Het is voor een Franchiser ook niet relevant om te weten of zijn bedrijfstak harder groeit dan de wereldeconomie, inflatie en of er meer vertegenwoordigers dan de groei van de wereldbevolking. Het antwoord daar op(Vertegenwoordigers > Wereldbevolking) is: NEEN!

succes,

Alex van Breemen

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Econometrist »

Als je mij de relevantie van jouw vraag kunt vertellen!?!?!

voor mij en vele MLM'ers met mij zijn de door jou gevraagde vragen absoluut niet relevant.
Alex, kijk om de relevantie hiervan te kunnen duiden nog maar eens naar het volgende filmpje; http://www.dukester.net/movies/bc.php daar wordt deze open deur ingetrapt door de in jullie kringen zo opgehemelde dr. King in de four principles of business.

En doe voortaan weer een beetje beter je best om zelf te begrijpen wat je hier post.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Als je mij de relevantie van jouw vraag kunt vertellen!?!?!

voor mij en vele MLM'ers met mij zijn de door jou gevraagde vragen absoluut niet relevant.
Dit is relevant omdat jij steeds maar roept dat mlm groeit en dan wijst op het aantal mensen dat aan mlm doet groeit.
En het aantal mensen wat groeit is alleen een graadmeter als het harder groeit dan de bevolking.
Rekunkundig voorbeeld:
In het jaar 2000 is de wereldbevolking 2 miljard mensen en doen 100 miljoen mensen aan mlm.
In het jaar 2050 is de wereldbevolking 6 miljard mensen en doen 300 miljoen mensen aan mlm.

Is mlm nu gegroeid of niet?
Er zijn 200 miljoen meer mlm-ers, dus ja?
Of nee, want er zijn 3,8 miljard meer NIET mlm-ers, dus nee?

Snap je nu waarom de groei tov de wereldbevolking van belang is?

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door student26 »

Het is altijd gevaarlijk uitspraken te gaan doen waarvan je eigenlijk niet zo veel afweet....
Quote:
De omzetten blijven groeien. De wereldeconomie ook. De omzetten van gewone bedrijven ook.

Klopt, Daarom zijn er de afgelopen 2 jaar 10 - 15% meer uitgesproken faillisementen en WSNP. In Nederland alleen.
Dit moet je afzetten tegen het aantal starters. Ter illustratie Belgie (dat was de eerste hit op Google):
http://www.startersservice.be/images/res63282_3.pdf

Uit dat onderzoek blijkt in Belgie het overlevingspercentage te stijgen...
Daarom zijn er prijzen oorlogen nodig tussen de supermarktgiganten om maar klanten te behouden en/of bij de concurrentie weg te kapen.
Dat heeft meer te maken met andere factoren, zoals toenemend switchgedrag van consumenten, prijsgevoeligheid van consumenten in een laagconjunctuur e.d. Leuk geillustreerd door middel van de speltheorie: als iedereen doet wat in zijn eigen voordeel is (prijs verlagen) dan veranderen de percentages van de koek amper maar wel de grootte van de koek zelf. Met andere woorden: anderen gaan ook prijzen verlagen waardoor de totale omzet inderdaad zal dalen. Alleen ligt het verband daarbij dus precies tegengesteld aan wat jij beweert...
Daarom is de werkeloosheid gegroeid met ± 5% de afgelopen 5 Jaar.
Dat heeft geen r**t te maken met de omzetbeweging. Dit hangt meer samen met kostensaneringen om een nog hogere winst voort te kunnen brengen. Ligt dus meer aan de aandeelhouders. Prachtig voorbeeld is ABN-AMRO.
Daarom is de brandstof prijs in 2 jaar tijd met meer dan 25% gestegen wereldwijd.
Misschien is het je ontgaan hoor, maar de situatie in de belangrijkste olie-producerende sector van de wereld is niet bepaald stabiel te noemen. Dat plus een aantal ongelukken met booreilanden en een aantal orkanen die huishielden in belangrijke oliegebieden hebben de prijzen opgedreven. En niet te vergeten een toenemende vraag naar olie, onder andere als gevolg van de sterk groeiende Aziatische (China) economie(en). Met andere woorden, alweer een situatie die juist tegengesteld is aan jouw beweringen...
Daarom zijn de afgelopen jaren verschillende bedrijven gesaneerd om maar te kunnen overleven.
Ook dat heeft meer te maken met factoren als kostensaneringen, switchgedrag, veeleisende consumenten en toenemende concurrentie.

Ik ben kortom erg benieuwd naar je "Enz."...

dodo2u
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:13

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door dodo2u »

Martine van Dijk schreef (en ik vind jouw verhaal helemaal niet slecht!):
Via de website handelsgeest (www.handelsgeest.nl) kun je meer info vinden over LR-International en de producten.
Jammer dat je jouw verhaal dan zelf weer naar beneden haalt met het op jouw site fout refereren aan een onderzoeks- en certificatie-instituut:
Het gerenommeerde INSTITUUT FRESENIUS Chemisch en Biologisch Laboratorium AG, Tanusstein, verleent voor de ALOË VERA GEL LIFE ESSENCE van LR-International Cosmetic & Marketing GmbH, Ahlen, de zegel van “goedgekeurde kwaliteit”.
Tanusstein? Zo'n instituut bestaat wel, maar ligt in "Taunusstein". Zou nog een klein tikfoutje kunnen zijn. Maar, wat is het vreemde? Tientallen sites met producten verwijzen allemaal naar Tanusstein!
Hebben die allemaal met jullie producten van doen?
Is dit een afgesproken strategie als zou blijken dat er helemaal geen certificatie bij dit instituut bestaat? Waartoe dient dit dan wel?


E-nergetix schreef:
kijk eens naar het volgende filmpje. Misschien dat je dan begrijpt wat MLM/Netwerkmarketing/ Private Franchise of hoe het tegenwoordig genoemd wordt voorstelt:
Dus als ik jou even vrij interpreteer: ben ik debiel, heb ik dat soort verhalen al niet eerder gehoord en gelezen en weet ik niet waar ik het over heb? 't Is wat! Ben ik daarvoor ooit marketing manager geweest?

Bovendien, ik blijf erbij dat als het zelfde product wordt aangeboden door allemaal MLMers die in het zelfde gebied werkzaam zijn met verschillende prijzen, ik dat raar vind. En zeg dan niet dat dat met winkels ook zo is! Winkels van de zelfde keten concurreren over het algemeen niet met elkaar. Daar wordt gemeenschappelijk, gecoordineerd en marketingtechnisch op de juiste wijze aan verkooppromotie en -coordinatie gedaan.
Ik vind bovendien niet dat iemand blijvend moet meeprofiteren van alle energie en initiatief die ik in mijn eigen zaak ga steken. Een eenmalige fee als ze je in het begin helpen, alla! Maar ook twee of drie (?) niveaus hoger en voor de eeuwigheid meesnoepen? Nee!

Meestal zijn die MLM-producten verhoudingsgewijs duur en is de werkzaamheid twijfelachtig. Er wordt altijd met hier onbekende, buitenlandse en obscure onderzoekers en instituten geschermd. Het zal wat!
Het lijkt wel magneethangertjesverkoop.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door student26 »

Maar ook twee of drie (?) niveaus hoger en voor de eeuwigheid meesnoepen? Nee!
Ben ik met je eens, maar dit is nou net hetgeen MLM aantrekkelijk moet maken voor potentiele instappers...

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door E-nergetix »

ik blijf erbij dat als het zelfde product wordt aangeboden door allemaal MLMers die in het zelfde gebied werkzaam zijn met verschillende prijzen
:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:

Verschillende prijzen????

Iedereen die HBL verkoopt biedt deze aan voor dezelfde prijs. Dit is meestal - voor 99,99% de verkoopadviesprijs die HBL advieseert.
Dit geld overigens voor alle MLM bedrijven.
Ik zie me al een Euphony consulent een abbo aanbieden voor de helft van de prijs of iemand van ACN of Tupperware :wink:
Winkels van de zelfde keten concurreren over het algemeen niet met elkaar. Daar wordt gemeenschappelijk, gecoordineerd en marketingtechnisch
dit geld ook voor MLM bedrijven cq TEAMS. Je werkt als team samen binnen een "organisatie" . Wat je met een team kunt bereiken weet je. Toch?
Ik vind bovendien niet dat iemand blijvend moet meeprofiteren van alle energie en initiatief die ik in mijn eigen zaak ga steken. Een eenmalige fee als ze je in het begin helpen, alla! Maar ook twee of drie (?) niveaus hoger en voor de eeuwigheid meesnoepen? Nee!
dus wel!! Als ik mijn tijd er insteek om alle mensen die ik bekend maak met mijn MLM bedrijf wil ik daar een vergoeding voor. Wil iedereen. Een franchisenemer wilt dat ook!! Ik verzorg de trainingen gericht op product, markten beurzen enz. En ik zie die Commisies als mijn beloning voor mijn inzet.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Iedereen die HBL verkoopt biedt deze aan voor dezelfde prijs. Dit is meestal - voor 99,99% de verkoopadviesprijs die HBL advieseert.
Je spreekt jezelf al direct tegen.
Gezien het feit dat je hier HBL aanhaalt, en niet je eigen energetix, kunnen we er dus vanuit gaan dat de energetix distributeurs wel verschillende prijzen stellen?

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Waarschijnlijk heeft de redactie wat antwoorden verwijderd.
Ik heb mijn vraag van 31-8 om 19.14 zelf verwijderd.
In alle eerlijkheid: energetix heeft aangegeven dat het antwoord op mijn vraag aangaande de prijsstelling bij energetix ook gelijk is.

Gesloten