LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

ik geef mijn hond geen BARF omdat ze het goed doen op de brok. ik lewer genoeg en ik hoor evenveel voors en tegens over brok als over barf. mijn hond heeft nu ik denk bijna 2 jaar een huidallergie en gaat naar allerwaarschijnlijkheid ook niet meer over. het heeft helemaal niks met het voer te maken

Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

kijk eens op http://www.bibidiervoeding.nl

mijn hond had last van mallassezia dermatitis, ze kreeg de ene prednisonkuur na de andere, tot iemand op de hondenclub mij op bibi wees, en dan speciaal op de FYTOMIX.
nou, hoe heilig ik de speciale brokken ook verklaarde, BiBi gaat echt boven alles!!!

om overtuigd te zijn moet je wel even proberen en niet meteen afkraken.
trouwens, misschien dat alleen lezen je ook al kan overtuigen.

Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

zoals ik al zei ligt niet aan de voer ik heb dus niks aan een link naar een site wat weer over ander voer gaat. ik heb niks tegen bibi kvv barf en al die andere dingen. mijn honden doen het goed op de brok dus laat ik het er ook bij.

Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

:o Broodje aap :lol:

Ik merk aan jouw reactie dat je donders goed weet dat barfen heel slecht kan zijn. De urine eiwit test doe je niet voor niets.

Bovendien is het wel mogelijk dat de hond wel degelijk ziek kan worden van Barfen. Er zijn diverse parasieten ,bacterieen, wormen ( lintwormen) en virusen die de hond heel ziek kunnen maken. Dit maakt de maag echt niet dood. Ook het verhaal BSE is nog niet duidelijk. Rabies is ook mogelijk.

Je weet ook dat herkauwers de minste dragers zijn voor ernstige ziektes. De meerdere magen maken de meeste ziektekiemen dood.

Maar alle andere dieren die 1 maag hebben kunnen dragers zijn van behoorlijke ernstige ziektes.

Honden kunnen deze ziektes weer doorgeven aam mensen en kinderen. WAAROM GAAN DE ZANDBAKKEN WEG. Vanwege ziektes die via de hond aan kleine kinderen overgedragen worden. Dit is maar 1 voorbeeld. Ziekte van Weil Wet tail rabies etc etc etc. Met dank aan jouw gebarf.

Waar het om gaat is dat de USA LOI graag boeken verkoopt. Kunnen zij lekker aan verdienen.

Van de runderen is eigelijk het slachtafval goed en niet het rode spiervlees. Het speirvlees is heel slecht voor de nieren.

Maar zoals je ook weet moet je eerst toestemming hebben om slachtafval te geven aan huisdieren. Zonder vergunning ben je zelfs strafbaar. Heeft te maken met BSE. Vogelpest Mond en klauw pest. Etc Etc. En dat zijn nou net de dingen die zij nodig hebben. De vacht, maag , darmen en organen die wij zelf niet lusten. + dat de lever en nieren vaak vervuilt zijn door onze bio industrie.

Het grote probleem van het Barfen is dat men alleen de voordelen verteld maar niet de nadelen.

Barfen is echt heel slecht als je niet weet waar je mee bezig bent

En dan het verhaal van de slechte brok. De houdbaarheid is langer omdat de brokken droog zijn. Vocht is nodig voor ziekte kiemen schimmels bacterieen etc. Omdat een brok minder dan 10% vocht heeft is hij langer houdbaar. Het is dus pure onzin dat de brokken stijf staan van conservering. Het geeft echt geen licht bij de dieren winkel. Als dat zo zou zijn dan hebben zij geen verlichting meer nodig.

:P Kortom barfen is een leuke hobby kost veel tijd maar ook veel geld. Controle van urine is verplicht. Controle op ziekte kiemen is ook nodig. Vaker gif geven voor de wormen kuur. Hond moet ingent zijn voor Rabies.

En dan nog het dodelijke varkens virus. Dat wil je niemand aan doen.

Het is dan ook niet eerlijk de mensen de nadelen te noemen.

Eigenlijk heeft het Barfen, voor de meeste mensen meer nadelen dan voordelen. Het is een leuke hobby als je het leuk vindt.

En het verhaal van graan allergie en dat zij uit hun bek gaan stinken. Ha Ha Ha. Dit is de grote onzin. Als dat zo zou zijn dat liep iedere hond met een rug krabber en een wc eend in zijn bek.

Barfen prima maar dan eerst een oplijding van 3 jaar bij de USA LOI een mooi boek dat herdrukt is uit der oudtijd kopen.

Broodjeaap

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Broodjeaap »

De urine-eiwittest doe ik idd met een reden. De zekerheid dat ik met het dieet van mijn honden goed zit.... en dat zitten ze dus.
Ik beweer echt niet dat BARF te allen tijde goed is, als je maar aankloot. Maar als je je houdt aan de hoeveelheden die jouw hond nodig heeft, kun je dat steeds verder uitbouwen naar minder eiwitrijk, of juist naar meer eiwitrijk afhankelijk van de verspilling van energie etc.

Het bacterieverhaal heb ik van mijn zijde al weerlegd. In dit hele verhaal is het belangrijk dat je de spullen zo vers als mogelijk afneemt en gelijk in de diepvrieser deponeert, net als bij het vlees wat je zelf gebruikt. Het vergunningverhaal is echt onzin, zo werkt het niet.
Als ik een heel lam bestel bij een officieel slachthuis, dan krijg ik alles netjes gezaagd en zeeeeeeer hygienisch verpakt in stukken. Dit is vlees geschikt voor menselijke consumptie alleen niet uitgebeend, dus met botdelen gewoon bewaart. Hetzelfde geldt voor mijn biologische kipvlees en kalkoenvlees.
Het verhaal rund; het is zowieso niet aan te bevelen veel rundvlees te voeren. Rundvlees kan ontstekingsbevorderend werken, net als runderlever en rundernier. Een gezonde hond kan dit makkelijk 1 x per week gevoerd worden. Door de diversheid van het dieet is het niet mogelijk een teveel aan eiwit/calcium fosfor te voeren. Als je je maar houdt aan de richtlijnen die voor jouw hond gelden. Een koe met BSE mag nog niet eens voor menselijke consumptie geslacht worden, dus daar is het stuk controle verantwoordelijk voor. Het is nog niet wetenschappelijk bewezen dat een hond kan worden geïnfecteerd met BSE door het eten van vlees geschikt voor menselijke consumptie.
Als die wetenschap er wel is, laat ik het je gelijk weten.

Invloeden van buitenaf (de diverse parasieten en virusverwante ziektes, bacteriën en wormen) kunnen een hond altijd ziek maken, laat dat duidelijk zijn. Een hond op B.A.R.F. is daartegen beter beschermd door eerder genoemde redenen. Het heeft een sterkere afweer opgebouwd door een versterkt immuunsysteem.
Mijn honden hebben nog nooit wormen gehad op B.A.R.F. Zij worden prefentief ontwormd, net zoveel als toen ik nog brokkenhonden had.
Eveneens worden mijn honden goed onderhouden op vlooien, dus het verhaal lintworm kan ik niet toewijden aan het gebarf van mijn honden.

Net als dat het onhygiënisch is een hond in een zandbak te laten, is een zandbak net zo onhygiënisch voor een kind/hond. Mijn honden mogen echt niet spontaan een zandbak induiken. Een open zandbak die bloot wordt gesteld aan invloeden van buitenaf, zijn bij voorbaat al besmet met een vorm van worm. Daar hoeft geen hond aan te pas te komen.

Je moet wel wat dingen scheiden. Een hond geïnfecteerd met Weil of Rabies heeft niets, maar dan ook niets met het eetpatroon van een hond te maken. Het gelik op plekken waar ratten zitten, kan al voldoende zijn om de hond te infecteren. Wil je dat voorkomen, dan ent je je hond op Weil, maar is niet toe te schrijven aan B.A.R.F.

Nadelen van B.A.R.F.; het kost tijd en energie om je in te lezen en je goed te laten informeren (Maar door de goede backup kom je snel achter wat je moet weten).
De bereiding neemt iets meer tijd in beslag, dan alleen een brok in een kommetje gooien.
Het is mogelijk dat je hond niet om te schakelen is, dan moet je meteen terug naar brok (redenen daarvoor heb ik al eerder genoemd).
Het is over het algemeen wat duurder dan brok.

En als je daar allemaal geen puf in hebt, dan is er altijd nog een hoogwaardig KVV of een natuurlijke brok als alternatief.
De discussie brok ga ik niet aan; mijn statement is daarover bekend.
Lees het brokkendocument in Voederfabrieken maar is door.

Ik respecteer ieders mening omtrent B.A.R.F. versus brok.

Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

Broodje aap,

Wat dacht je van deze pagina.

Europa regels. Zijn er niet voor niets
http://europa.eu.int/scadplus/leg/nl/lvb/f81001.htm

Of deze vrome regels. De dieren hebben nog steeds geen koelkast. Wij mensen nu wel. Maar die mafkezen wisten echt wel waar je ziek van kan worden. In die tijden ging men echt dood.
http://www.cai.org/nl/themesheets-nl/ca ... 0112nl.htm

Of deze dan die meld heel duidelijk wat een hond nodig heeft. En de voedingsstoffen die de hond juist nodig heeft wordt juist verbrand.
http://www.kynotrain.nl/Voeding.php Vlees is niet goed voor de hond, wel de darmen maag huid hoefjes botten. Maar ook hier weer met mate. En die kan je niet eenvoudig vers kopen

Of een studie bol die duidelijk aangeeft het hoe en waarom. En een barf LOI USA met een copy machine en een leuk boek voor de handel
http://www.canecorsonancy.nl/voeding.htm

Een dierenarts maar die heeft geen verstand van voeding.
http://www.dierennieuws.nl/nw/art/200112/nw7656.htm Moet wel de ziekte herkennen aan foute voeding. Maar van voeding hebben zij geen kennis. Waar haal je de onzin vandaan.

Graan slecht, Onzin. zie dit maar.
http://www.commedia-mopshond.nl/voeding-xtra.htm

Honden zijn geen vleeseters het zijn geen planteneters. Een hond en een wolf is net als mens een alles eter.

Stuur dit maar naar de USA LOI.

Barfen is leuk maar het lokt voor een hoop mensen uit om kuikens te geven of gevangen hazen. Of slacht afval van een varken want hij is toch beter bestand tegen virus en ander naar klein spul wat rond loopt. Nee Broodje aap. Honden en Wolfen kunnen ook ziek worden van bepaalde virusen en of bacterieen.

Barfen is prima. Jij gaat er goed mee om. Maar dat komt omdat je er heel veel van weet. Maar je weet het zelf maar al te goed. Kennis is belangrijk om veilig te kunnen werken. En het is zeker waar dat de hond een betere bescherming heeft tegen de meeste ziekte kiemen. Maar heeft hij dat nodig.

Nee. Wel zijn inentingen en goed voer waar alles in zit. Barfen is leuk als je wat extra voor je hond wilt doen. Maar dan moet je het wel goed doen.

Te weinig eiwit is slecht te veel is ook slecht. Ieder ras is anders iedere hond is anders. En dat maakt het heel erg moeilijk. Soms zo moielijk dat het onmogelijk is om de hond de juiste ingredieenten te laten eten. Als hij het niet lust dan gaat het heel moeilijk worden.

Probleem met internet advies. Men leest snel met een medium als deze. Daarom is het Barfen heel slecht. Wil je dit doen volg dan een echte oplijding voeding voor de hond. En wat denk waar het op uitkomt. Tja waarom geen brok. Barfen en brokken zijn uiteindelijk hetzelfde. Maar brokken zijn wel veiliger en heel eenvoedig te kopen.

Enz enz enz.


Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

Je kan net zo goed tegen een muur gaan staan praten, of tegen een zak brokken, net zo leeg.... net zo flauw..

Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

slaat nergens op :evil:

Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

precies, de meeste berichten slaan nergens op, vooral die over brokken die gezond zijn niet :P .


Broodjeaap

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Broodjeaap »

Ik reageer alleen op deze link, daar de rest niet relevant is.
http://www.dierennieuws.nl/nw/art/200112/nw7656.htm

Als je runderbotten met daaraan vlees (spiervlees) wilt voeren, dan koop je dat in bij een GOEDGEKEURDE slachterij. Een GOEDGEKEURDE slachterij levert nl. vlees tbv menselijke consumptie. De controles zijn vooral de laatste 10 jaar flink aangescherpt. Laten we hopen dat we er van gevrijwaard blijven.
Ik ben van mening dat er een verhoogder risico is op BSE-gerelateerde voorbewerking van toeleveranciers naar brokkenproducenten, dan dat 'mijn' goedgekeurde botvlees iets zou mankeren. Dat heeft van tevoren een test ondergaan. Een toeleverancier/verwerkingsbedrijf kan zijn voorbewerkingsproduct overal inkopen en zelf manipuleren.
Dit gebied is net zo duister als wat er in een brok verwerkt zit.

Nog een voordeel van B.A.R.F.; ik WEET wat ik voer.

Nog wat interessante links. Neem de moeite om dit te lezen.

http://www.barf-natuurlijk.nl/27%20barfengranen.htm
http://www.barf-natuurlijk.nl/38%20barfkalkfosfor.htm
http://www.barf-natuurlijk.nl/46%20barfgroentedebat.htm

En de rest:
http://www.barf-natuurlijk.nl/01%20over ... ikelen.htm

Een kVV-produkt dat dicht aansluit aan de behoeftes van een carnivoor:
http://www.carnibest.nl/voeding-eiwitten.htm

Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

Broodje aap,wordt je er nou niet doodmoe van om anderen proberen te overtuigen?

Broodjeaap

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Broodjeaap »

Jazeker, dit was dan ook mijn laatste overtuigingspoging. :twisted:
Ik hoop dat voorgaande poster dan ook niet nog meer nutteloze argumenten aanvoert, als hij/zij geen zin heeft om te lezen.

Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

Advies:reageer er dan niet meer op,want het heeft toch geen nut,dat zie je maar.

Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

verd*mme :twisted: :twisted: JULLIE vinden barf goed niet iedereen houd nou eens op met proberen anderen te overtuigen daar er niks te overtuigen valt :evil: veel honden doen het goed op brok dus laat die honden en veel honden zullen het goed doen op barf. en ga nou niet zeggen dat kan je pas zeggen voordat je het geprobeerd hebt heb al eerder gezegd dat ik het 1,5 jaar heb geprobeerd. mijn honden hadden diarree waren vaak ziek en scheten bergen met stront. en nou niet meteen zeggen zal je het wel verkeerd gedaan hebben. ik hou het op de brok doen ze het goed op dus hou nou eens op

Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

:shock: IK wordt doodmoe van die Barf omzin :P

Heb je het nog steeds niet door. Men is bezig de zakken te vullen met het Barf boek. :shock:

Barfen is slecht voor 80% van de honden beziiters. :roll: Het is toch te gek voor worden dat men via Internet het advies moet krijgen Brokken zijn slecht je moet barfen. Nee Broodje aap en andere barf gasten. Barfen is slecht.

A Doe je het goed dan ben je bezig net het verspreiden van ziektes.
Heel duidlijk men heeft al aangetoond dat mensen met honden veel beter bestandt zijn tegen ziektes. Reden honden zijn niet rein. Viespeuken, En wat doe je met Barfen. Dit gedrag motiveren. Maar mensen zonder honden zijn dus de dupe. Als honden eigenaar moet je daar rekening mee houden.

B Barfen is heel slecht voor de nieren.
Motivatie.
Een hond is geen eiwit eter ( Vlees :twisted:) Het teveel aan eiwitten wat in het vlees zit moeten de nieren verwerken. De nieren maak je kapot met barfen. Herstel niet mogelijk

C Brokken zijn slecht en dierenartsen verdienen geld aan voeder fabrikanten, Dit is de meest zielige uitspraak die ik tegen kom. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :
Wat een vak taal het Barfen. Nee de dierenarts is tegen barfen, Want hij moet steeds vaker de baasjes vertellen. Je hond is nu ziek het is je eigen domme schuld want een hond is geen carnivoor ( Vleeseter ) Maar zijn nieren zijn nu onherstelbaar versleten. Met dank aan de Prof Barf. Maar ga lekker door met barfen want je hond zal niet lang meer leven.

Echt dom om te luisteren naar internet advies en niet naar de dieren arts of een voedingsdeskudige. Heel jammer dat jullie met deze hobby mensen mee trekken die echt denken ik doe het goed. Ik kan niet slapen met deze gedachte.
Barfen maakt en geeft veel verdriet aan honden eigennaren. ( 20% weet hoe het mischien wel moet. Resultaat is dat hij mischien 1 jaar ouder zal worden. 10% dan. Maar 90% zal minder oud worden. De nieren zijn stuk. Sorry hoor maar dat komt door de LOI Barfjes.

Zoek het maar eens op internet. Het enige wat je over Barfen tegen komt zijn copy verhalen van 1 bron. Brafeb is goed en een foto van vleesetende honden.

Als je wil Barfen dan eet de hond vuile pens darmen etc. Geen vlees. En in de maag zittern de niet verteerde ziektes. Lekker mee doorgaan

Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

Ik geef mijn hond ook brokken en nog nooit problemen en ik zal ook niet overstappen op ander voer maar,Als iemand zoals Broodje aap mensen wil overtuigen is dat haar goed recht en hebben wij dat te respecteren of je dat aanneemt is helemaal aan jezelf,en natuurlijk eerst even bij je eigen DA informeren wat hij er van vindt.

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door bitchy »

misschien proberen al die gasten juist wel hun mening over die geweldige brokken door te drukken
ik weet nu ondertussen wel waarom cvv of barf zo goed is voor je hond
maar er is ondanks al de brokkenvoorstanders nog niemand geweest die mij kan overtuigen waarom brokken dan zo goed zijn voor je hond

Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

ik beweer ook niet dat brokken goed zijn ik zeg alleen dat mijn honden het er goed op doen en niet op barf dus mijn keuze is gemaakt :?

Gesloten