LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

Weer een rede om tegen te stemmen.

donderdag 12 mei 2005
Nicolaï in de fout
Geplaatst onder: EU-Grondwet om 15.10 uur
Staatssecretaris Nicolaï is door Voorzitter T. Kortmann van de Onafhankelijke Referendumcommissie terecht gewezen om zijn uitleg van artikel 1.6 van de grondwet.

De referendumcommissie geeft in de samenvatting van de grondwet aan dat ‘het recht van de EU boven het recht van de lidstaten gaat’ zoals in het artikel wordt beschreven. Nicolaï zei op zijn weblog en in interviews dat dit geen verandering was. Volgens hem ging dat al jaren zo.

Citaat uit NRC 12-05

Kortmann heeft, naar nu blijkt, eind vorige maand Nicolaï een brief gestuurd waarin hij uitlegt waarom de staatssecretaris er naast zit met zijn interpretatie van artikel 1.6 van de Europese grondwet.

Inderdaad, Nicolaï mist even het feit dat de voorrang nu voor het eerst op papier staat. Daarnaast mist hij even dat de jurisprudentie waaraan Nederland zich houdt, enkel gaat over gemeenschapsrecht. Door dit artikel gaat Europa nu over veel meer gebieden, zoals bijvoorbeeld het het gemeenschappelijke buitenlandse - en veiligheidsbeleid.


En… Nicolaï wist dat? Dan is het dus een jokkebrok. Moet dat onze staatssecretaris zijn?
En… Nicolaï wist dat niet? Dan is hij dus incompetent. Moet dat onze staatssecretaris zijn?

Kies de reactie die jij het meest kloppend vindt.

Vulcan

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Vulcan »

Ik stem zeker tegen. Een verenigde staten van Europa zie ik absoluut niet zitten en daar dat brengt die grondwet zeker een stukje dichter bij. In de grondwet staat overigens wel dat elke staat uit de unie kan stappen, dat is misschien nog positief. Onze eigen overheid is al monsterlijk bureaucratisch, laten we alsjeblieft stoppen daar nog een schepje bovenop te doen met Europa. Laten we liever onze eigen overheid eens op orde brengen door bijv. het aantal provincies drastisch te verminderen.

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

TEGEN ! Al was het alleen maar om een deel van de "overeenkomst", die blijkbaar door weinigen is gelezen:
Wist u dat ambtenaren in dienst van de e.u. volledige onschendbaarheid gaan genieten ? Hier horen b.v. ook rechters bij.
Stel je voor: Men vindt kinderp.o.r.n.o. op een bij de weg gezette computer van een bepaalde rechter. (We gaan er even van uit, dat de "overeenkomst" er door is) Die kan nooit worden gestraft ! Zelfs al heeft ie het met opzet gedownload.......

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

natuurlijk kan ieder land uit de eu stappen. maar volgens de sp , groenlinks en de christen unie moet er dan wel een fikse boete voor betaald worden, van onze belastingcenten uiteraard. als deze partijen er zelf tegen zijn , waarom zouden wij dan voor zijn . het wordt 1 superstaat met 1 europese president. het wordt nu al corrupt , want er komt natuurlijk ook een europees parlement. bedenk wel dat dit parlement zal bestaan uit staatshoofden en regeringsleiders. die worden allemaal gekozen door de burgers van de eu landen. dus hoe groter het land hoe meer stemmen hij of zij krijgt. wij behoren tot de 19 kleinste landen . dus dan weten we nu al uit welke landen de europarlementsleden komen. in ieder geval niet uit nederland. en turkije behoort dan tot de grootste landen. ik snap niet wat turkije bij de eu moet . dit land ligt niet eens in europa maar in klein azie. wij stemmen dus ook nee.

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

Zelfs al heeft ie het met opzet gedownload.......
Kan ene T. gaan solliciteren; wordt ie aangenomen, kan ie zich tenminste openlijk uitleven, zonder dat ie PRDV op zijn dak krijgt.

jesuskristus

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door jesuskristus »

VOOR
We krijgen dan 9 mei erbij als vrije dag. als we tegen stemmen niet.

DUS
VOOR
Herhaling
VOOR 9 mei als dag van Europa als vrije dag
Het vierde rijk gaat komen

keessie
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 nov 2003 00:41

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door keessie »

Ik ga 3x nee stemmen !!!
Ik,
Vrouw,
kind.

En waarom, omdat ik nu eindelijk eens mijn ongenoegen kan uiten.
En dat Haagse zooitje in de str*nt kan laten zakken.

Die gereformeerde kliek van Balkenende & Donner.
Kleine Woutertje Bos.
Die gladde jonge Kamiel Eurlings en al die andere zogenaamde democratische parlementariers die je alleen nodig hebben als er weer eens gestemd moet worden, eens in de 4 jaar.

Bahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

En nu kan ik eindelijk mijn gal van tientallen jaren eens spuien door driewerf: NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE te gaan
stemmen op 1 juni.

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

keessie

@Bobbie

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door @Bobbie »

Vandaag weer een klein inelkaar geflanst krantje in de bus, en heb al een en ander gelezen, maar dit is weer gemaakt door mensen met geloof me erg veel boter op hun hoofd en bekijken de wereld en vooral Nederland door een roze bril, en weet gewoon dat veel mensen nee stemmen omdat we alles door de strot geduwd krijgen, met of zonder referendum....(zoals gewoonlijk)
Ze rijden stad en lande af van onze centen die we allemaal netjes maandelijks afdagen aan de fiscus door het hele land met peptalk dat we JA moeten stemmen....Nu Verdonk zich er ook al mee gaat bemoeien zal alleen maar de NEE stemmers toenemen...en terecht....
Laten we nu eerst eens onze beboterde koppen wassen en eens de problemen oplossen in Nederland, want gelooft u mijn maar....De economie hapert zolang er bedrijven op de fles gaan en overal ontslagen vallen....en werk naar het buitenland blijft gaan....
En zolang er veelvuldig polen over de grens logeren en hier vele maanden bouwwerkzaamheden doen voor Euro 5,00 p/uur.... (Illegaal).
Maar de inspectie zit te slapen....
Dus met andere woorden....
Met de EU veranderd dit ook niet, want een europese minister overlegt net zo lang totdat de kliekjes gaar zijn,en dan zijn we weer 5 jaar verder.........
En dan zullen we op de centjes blijven zitten en terecht...........

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door inxsnl »

Ik ga Ja stemmen.

wie a zegt tegen europa moet ook b zeggen .
Als je tegenstemd weet je zeker dat we geen stap verder komen

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

dan ga jij toch lekker ja stemmen. dat betekent dat jij net zoveel boter op je hoofd hebt als die lieden in den haag. wij stemmen dus nee.

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

Wij gaan hier nee stemmen.
In den haag kunnen ze nederland nu al niet besturen en dan moet brussel heel europa kunnen besturen????
Dat geloof ik niet. Brussel heeft helemaal niets met onze normen, waarden en tradities te maken en straks pakken ze ons nog meer af dan alleen het kivietseieren rapen(daar lig ik niet wakker van). Laten wij dat lekker zelf bepalen.
Ik heb geprobeerd het krantje te lezen. En ondanks mijn hbo opleiding kon ik er geen touw aan vast knopen.
Het kan aan mij liggen, maar wij betalen bijna (of hele maal) het meeste van alle lidstaten aan europa per inwoner maar mogen door het geweldige roulatie systeem niet altijd mee beslissen.
Balkende praat wel steeds om de problemen heen, maar ik zou graag willen dat hij eens echt een discussie aangaat en niet steeds met van die dure woorden op de proppen komt en ondertussen niets zeggen (dat is ook een kunst :lol: :lol: )

Een staatsburger

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Een staatsburger »

De éénwording van Europa is begonnen met de BeNeLux, de Kolen en Staalgemeenschap en is uitgegroeid tot de E.E.G. dat staat voor een Europese Economische Gemeenschap. Zonder meer een goede zaak die ons geen windeieren heeft gelegd.
Een economische gemeenschap is heel wat anders dan waar het nu naar toe is gegroeid tot een Europese Unie van aangesloten staten die een eigen grondwet nastreeft.
Een Europese Economische Gemeenschap met een beschermde markt juig ik toe uitsluitend als een economische blok van aangesloten lid staten.
Maar verder gaan naar een "staatkundig eenheid", Verenigd Europa , met een eigen grondwet gaat mij wat te ver en ik kan daar ook niet achter staan nog los gezien van de ondemocratiche cultuur die met name door Frankrijk en Duitsland reeds bij voorhand is geschapen. (ook de onzin Brussel-Straatsburg)
Ik ben het dan ook op een aantal punten eens met wat prof. dr. B.Smalhout schreef in zijn column in de Telegraaf van zaterdag 7 mei j.l.
Het moet mijns inziens ook mogelijk zijn dat een land lid blijft van de Europese Economische Unie zonder dat het zich staatkundig moet binden via een gemeenschappelijke grondwet en van dat laatste ben ik een voorstander.

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

natuurlijk kan ieder land uit de eu stappen. maar volgens de sp , groenlinks en de christen unie moet er dan wel een fikse boete voor betaald worden, van onze belastingcenten uiteraard. als deze partijen er zelf tegen zijn , waarom zouden wij dan voor zijn
Even een correctie Groen-Links is ook voor.

Tegen zijn dus de SP ,Christen Unie , LPF en de Groep Wilders .
Uiteraard allemaal om andere reden.
Van partijen die nu niet in de 2e kamer zitten weet ik het zo niet.

En ik ben ook tegen .Turkije en mischien wel nog erger landen zoals het corupte Roemenie moeten we echt er niet bij hebben .
Niks tegen de bevolking zelf maar als je weet hoe deze nep democratieen in elkaar zitten dan kan ik niet begrijpen dat men daar men mee doorgaat.
Ook op sociale gebied als men wetten maakt die alleen maar gunstig zijn voor landen die onze bedrijvigheid kapot maken .

Dat men ons wijs gaat maken door voor te gaan stemmen dat we er dan eruit kan gaan is natuurlijk een lachertje dan gebeurt nooit.
Of je nu voor of tegen stemt.
Ook het misbruik maken van de situatie in Margraten van Balkenende (Bush slijmbal ) is echt erg.

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

Sorry voor de taalfouten was nog niet goed wakker

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

bedankt voor de correctie , je hebt gelijk . groen links is voor . er wordt gezegd; de cultuur van duitsland en frankrijk. leuk om te weten dat straks turkije er ook bij hoort. lopen we straks allemaal met een hoofddoek op.

joostw
Berichten: 228
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:21

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door joostw »

Ik stem tegen;
omdat ik de huidige regering het niet gun dat er onder hun bewind iets lukt,
omdat met de nieuwe grondwet de kerken een grotere inspraak zullen krijgen,
omdat met de nieuwe grondwet er nog meer geld naar defensie moet om een Europees leger te bouwen (Europese interfentiemacht), terwijl we ook de NAVO al hebben, komt er ook nog een bewapeningswedloopje met onszelf.

Voor mij genoeg redenen om tegen te stemmen.

Ik ben niet bang (zoals sommigen) voor een hoofddoeken- invasie vanuit Turkije, er lopen in de grote steden van Nederland meer hoofddoeken dan in Turkije.

SCHEVENINGEN

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door SCHEVENINGEN »

mijn hele familie stemt NEE

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

bedankt voor de correctie , je hebt gelijk . groen links is voor . er wordt gezegd; de cultuur van duitsland en frankrijk. leuk om te weten dat straks turkije er ook bij hoort. lopen we straks allemaal met een hoofddoek op.
Wat een zielige reactie, voor of tegen stemmen moet echt niet doen op racistische gronden zoals de LPF.

In 85 was dit ook het argument om Spanje en portugal niet toe te laten. we zouden allemaal paella gaan vreten en overspoeld worden met immigranten. Het tegenovergestelde is gebeurt, er heeft remigratie plaatsgevonden. en als je een citroen, renault, of ford rijdt en afvraagt waarom deze oz goed en toch goedkoop zijn... omdat ze geproduceert worden in Spanje en portugal. Ford laat al gedeeltes van zijn auto's in Turkije bouwen.

Maar ja de grote economische voordelen zien jullie niet. Ik als afgestuurd econoom durf te beweren dat 15% van de naoorlogse groei ten bate is van de eu. MAW als we niet waren toegetreden, dan zaten we op een 15% lagere groei. Eerder is Noorwegen al aan bod gekomen, en In onderzoek welke noorwegen en Finland vergeleek, is gebleken dat de economie in finland vele malen hoger is geweest in de jaren 80 en 90. terwijl natuurlijke bronnen en desolaatheid (afgelegenheid) vergelijkbaar zijn.

Maar ja stem maar tegen omdat je je racistische gedachtes moet uitten en dat nu niet meer kan nu pimmetje er niet meer is.

joostw
Berichten: 228
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:21

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door joostw »

Ik neem aan dat bovenstaande reactie niet tegen mij gericht is.

Ik wens niet over een kam geschoren te worden met dat Pimmetjes-volk.

Het Pimmetjes-volk wil alleen blankies in ons land, als ze al een kleurtje mochten hebben moeten ze op z'n minst goed in sport zijn of politiek net zo bekrompen alszij zelf zijn, komen we ook op het enige goede dat iemand uit deze regering tot nu toe gedaan heeft, S. Kalou wordt geen Nederlander.

Ik heb niets tegen de landen die toe willen treden, dat staat namelijk los van de Grondwet, ik heb hoogstens iets tegen de politiek die zij voorstaan. Maar dat is niet de reden dat ik tegen ben.

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

lopen we straks allemaal met een hoofddoek op.
Is niet racistisch bedoeld????

Gesloten